Πρασόπιτα με τυροκαυτερή και παραδοσιακό φύλλο αλλά κι ένα βραβείο!


ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ και ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ! Σήμερα, θα σας δώσω τη συνταγή για ένα εκπληκτικά εύκολο φύλλο που μάθαμε στο σεμινάριο της προηγούμενης εβδομάδας. Είναι ένα φύλλο που ανοίγει τόσο ωραία και τόσο εύκολα! Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ακόμη και για γλυκά όπως μπακλαβά, γαλακτομπούρεκο ή φλογέρες μιας και μπορεί να γίνει πολύ λεπτό.
Γενικά, το μυστικό για ένα καλό φύλλο που ανοίγει άνετα και χωρίς να "μαζεύει"είναι το αλεύρι. Καλύτερο αλεύρι για πίτα θεωρείται το μαλακό (τα περισσότερα άλευρα γενικής χρήσης είναι μαλακά) ή ένα μείγμα από 3 μέρη μαλακό αλεύρι + 1 μέρος σκληρό αλεύρι.
Για το "άνοιγμα" του φύλλου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε αλεύρι είτε νισεστέ είτε κορν φλάουρ (με μιαν ελαφριά υπεροχή των δύο τελευταίων). Προσωπικά προτιμώ το νισεστέ χωρίς όμως να αποκλείω το αλεύρι λόγω του ότι είναι πιο φθηνό και όταν δεν έχω κάτι από τα άλλα δύο, τότε χρησιμοποιώ το κορν φλάουρ.
Ότι και να χρησιμοποιήσουμε όμως, το συγκεκριμένο φύλλο είναι απίστευτα εύκολο στο χειρισμό του κι έχει το χαρακτηριστικό να μην δείχνει το λάδι που έχουμε βάλει (δεν γίνεται ενοχλητικά "λαδερό")!! 
Δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε!!!
                                   
ΥΛΙΚΑ για ταψί της κουζίνας (30x40 περίπου)
Για τη ζύμη του φύλλου
1 φλ.τσ. νερό κρύο
4 κ.σ. ελαιόλαδο
4 φλ.τσ. αλεύρι κοσκινισμένο
Ελάχιστο αλάτι
Ελάχιστη ζάχαρη (προαιρετικά)
Για τη γέμιση
500 γρ. πράσα ψιλοκομμένα
1 μεγάλο κρεμμύδι
250 γρ. τυροκαυτερή
1/2 φλ. ελαιόλαδο
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Ελάχιστο εστραγκόν ξερό
2 κ.σ. τραχανά ή πλιγούρι ή σιμιγδάλι χοντρό
2 ή 3 αβγά
1 φλ. τσ. ελαιόλαδο για να αλείψουμε το ταψί και τα φύλλα
Η ζύμη
Το άνοιγμα του φύλλου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τα υλικά για το φύλλο, μέχρι να γίνει μια ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια. ΔΕΝ ΖΥΜΩΝΟΥΜΕ ΠΟΛΥ.
Τυλίγουμε τη ζύμη σε διαφανή μεμβράνη και την αφήνουμε για 10-15 λεπτά να ξεκουραστεί στο ψυγείο (εάν μείνει παραπάνω ώρα δεν πειράζει).
Εν τω μεταξύ ετοιμάζουμε τη γέμιση.
Σε βαθύ αντικολλητικό, βάζουμε το ελαιόλαδο, τα κομμένα πράσα και το κρεμμύδι να μαραθούν, ανακατεύοντάς τα πότε-πότε, έως ότου μαραθούν.
Αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε να κρυώσουν.
Μετά, προσθέτουμε τη τυροκαυτερή, το πλιγούρι, τα αβγά, αλατοπίπερο (προσοχή στο αλάτι γιατί πολλές φορές και η τυροκαυτερή είναι αλμυρή) και το εστραγκόν.
Αφήνουμε τη γέμιση στην άκρη και παίρνουμε τη ζύμη.
Τη χωρίζουμε σε 10 κομμάτια που τα πλάθουμε σε μπαλάκια και τα αλευρώνουμε.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180-200 βαθμούς στον αέρα ή στις αντιστάσεις (ακόμα καλύτερα).
Αλευρώνουμε την επιφάνεια όπου θα ανοίξουμε το φύλλο και αρχίζουμε να ανοίγουμε ένα-ένα τα φύλλα που γίνονται 10 και βάζουμε τα 5 από κάτω και τα υπόλοιπα 5, από πάνω .
Αλείφουμε με ελαιόλαδο το ταψί.
Μόλις ανοίξουμε το πρώτο φύλλο στο μέγεθος του ταψιού, το στρώνουμε σ' αυτό και το αλείφουμε με ελαιόλαδο, χρησιμοποιώντας ένα πινέλο.
Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία και για τα υπόλοιπα πέντε φύλλα.
Μόλις στρώσουμε 6 φύλλα από κάτω, βάζουμε τη γέμιση και αρχίζουμε να ανοίγουμε τα υπόλοιπα 4 φύλλα για πάνω από τη γέμιση.
Ανοίγουμε το πρώτο φύλλο και το στρώνουμε απαλά, έτσι ώστε να έχει αέρα ανάμεσα στη γέμιση και το φύλλο.
Αλείφουμε με λάδι και στρώνουμε πάλι απαλά το δεύτερο φύλλο.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μέχρι να στρώσουμε και το τελευταίο φύλλο.
Τυλίγουμε προσεκτικά τις άκρες γύρω-γύρω κάνοντας έναν πολύ μικρό κόθρο.
Ραντίζουμε με ελάχιστο νερό και βάζουμε να ψηθεί η πίτα για 30-35 λεπτά, στον αέρα ή στις αντιστάσεις (ακόμα καλύτερα) έως ότου ροδοκοκκινήσει.
Ελπίζω να καταφέρω σύντομα να σας δείξω σε βίντεο πώς ανοίγουμε το φύλλο γιατί είναι πράγματι εύκολο.
Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω την Σοφία Ζ. του πολύ ωραίου http://agapigiadimiourgia.blogspot.com/ για την τιμή που μου έκανε να μου χαρίσει ένα ακόμη βραβείο. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ Σοφία μου και χαίρομαι που σου αρέσουν οι συνταγές μου. Να και το βραβείο ...
Κι εγώ με τη σειρά μου πρέπει να το χαρίσω σε άλλους αγαπημένους bloggers που εάν το έχουν ...δεν πειράζει... η πρόθεση μετράει. Έτσι κι αλλιώς τα αγαπημένα blogs είναι πολλά και καθένα έχει τη προσωπικότητα και τη ...χάρη του. Το σημαντικό είναι ότι άλλα ενημερωτικά και άλλα δημιουργικά μας κρατούν υπέροχη συντροφιά, μας κάνουν να ξεχνούμε την σκληρή καθημερινότητα και μας κρατούν σε εγρήγορση.
http://cookandfeed.blogspot.com/ των mia maria & mia xara
http://dinassweets.blogspot.com/ της Ντίνας
http://aromavanillias.blogspot.com/ της Πηνελόπης
http://elpinikicook.blogspot.com/ της Ελπινίκης
http://thatseat.blogspot.com/ των Pela & Sofi
http://syntageskardias.blogspot.com/ της Έλενας, Μέτης, Βάσιας, Κάλλιας, Αμαλίας και Ρένας
http://2handmadeart.blogspot.com/ των Μαρίας & Μισιρλού
Tante Kiki
19 Comments

19 σχόλια:

  1. Το φύλλο δείχνει μοστιμότατο και με εντυπωσίασε που λες ότι δε θέλει πολύ ζύμωμα, εγώ συνήθως το ζυμώνω αρκετά,περίπου 15 λεπτά. Θα το δοκιμάσω σίγουρα.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κική καταπληκτική η πρασόπιτα και ασυνήθιστη με την προσθήκη της τυροκαυτερής!!! Σίγουρα θα τη δοκιμάσω! Μου αρέσει ιδιαίτερα και το φύλλο, φαίνεται πολύ τραγανό και είναι σημαντικό ότι δε νιώθεις τη "λαδίλα" στη γεύση. Φιλιά και καλό βράδυ:-))
    Υ.Γ Συγχαρητήρια για το βραβείο, το αξίζεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κική καλησπέρα φοβερή η πρασόπιτά σου,είναι μια απο τις αγαπημένες μου πίτες,αλλά δε την είχα φανταστεί με τυροκαυτερή θα πρέπει να είναι πολύ καλή θα δοκιμαστεί με την πρώτη ευκαιρία,φιλιά καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου αρέσει...μου αρέσει...όλα μου αρέσουν αυτή τη στιγμή..κακούργαααααα...λαπά΄τρώω σήμερα!Ουάουυυυ..στείλε ένα κομματάκι.. ένα τόσο δα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ειμαι λάτρης της πίτας ότι πίτα και να είναι ..η πρασόπιτά σου με την τυροκαφτερή φαίνεται υπέροχη θα φιαχτελι σιγουρα προσεχώς!!!!! καλο βραδυ...φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγχαρητήρια για το βαβείο σου Κική μου και σε ευχαριστούμε πολύ για την τιμή που μας κάνεις:)

    Η τυροκαυτερή πρέπει να κάνει την πίτα σου πολύ πολύ ιδιαίτερη και πικάντικη.
    Το φύλλο φαίνεται εξαιρετικό!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πεινάωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είχα καιρό Κική μου να σε επισκεφτώ, και τα άρπαξα όλα μαζεμένα, 15 καλοφτιαγμένες νοστιμότατος αναρτήσεις και τι δεν ονειρεύτηκα να φάω...

    Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου, το φύλλο σου οπωσδήποτε θα το δοκιμάσω.

    Συγχαρητήρια για τα δωράκια σου και Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλήμέρα, Κική μου, και σε ευχαριστώ πολύ για το βραβείο, το θεωρώ μεγάλη τιμή.
    Σου εύχομαι πολλά νέα βραβεία και πάντα να είναι επιτυχείς οι αναρτήσεις, όπως μέχρι τώρα.
    Το φύλλο και η πίτα σου εξαιρετικά, δεν έχω λόγια, κουτούλισα στην οθόνη! Θα δοκιμάσω κι αυτή σου την εκδοχή για φύλλο, μια και το άλλο μου έγινε υπέροχο, το ξέρεις.
    Η τυροκαυτερή υπέροχη προσθήκη, και ο τραχανάς αγαπημένος. Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα Κική! Συγχαρητήρια για το βραβείο!
    Πολύ μου αρέσει η ιδιαίτερη πίτα σου! Η προσθήκη τυροκαυτερής την κάνει ακόμαπιο "σπιρτόζικη" ενώ το φύλλο της δίνει έναν υπέροχο σπιτίσιο αέρα! Φιλιά, καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πίτα να 'ναι και ότι να ναι!
    Τι να λέμε τώρα. Τέλεια είναι. Κι' εγώ με παρόμοιες αναλογίες ανοίγω το φύλλο μου (όταν προλαβαίνω δηλαδή...) αλλά βάζω και μια μεγάλη κουταλιά ξύδι. Το κάνει σαφώς πιο τραγανό και δεν νοτίζει την επόμενη μέρα.

    Ευχαριστώ σε για το βραβείο (και την Σοφία Ζ. επίσης που μου το έχει ήδη στείλει) θα δω τι μπορώ να κάνω το συντομότερο.
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Α!Ρε Κική με τα ωραία σου!Φωτιές μας άναψες πάλι!Καλημέρα και καλή βδομάδα!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κική μου τέλεια η ιδέα σου με την τυροκαυτερή στην πρασόπιτα θα ειναι σίγουρα φανταστική! Συγχαρητήρια για το βραβείο και σ'ευχαριστώ πολύ που με σκέφτηκες και πάλι, ειλικρινά με κάνεις και χαιρομαι πολύ!
    Δεν μπήκα στο δικτυο χθες γι αυτο και δεν ειχα δει την ανάρτησή σου..
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φαίνεται υπέροχο αυτό το φύλλο, αύριο σκοπεύω να φτιάξω πίτα, θα το δοκιμάσω. Συγχαρητήρια για το βραβείο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η τυροκαυτερή σε συνδυασμό με το πράσο σαν ιδέα με ξετρέλανε!!! Όταν θα φτιάξω πίτα θα το δοκιμάσω. Ο τρόπος των 10 φύλλων είναι καλός, όμως προϋποθέτει να ξέρει κάποιος να ανοίγει πολύ λεπτό φύλλο. Εγώ φτιάχνω το φύλλο με τον ήλιο, αρέσει στην οικογένεια κι έτσι δε προσπάθησα ποτέ να κάνω τόσο λεπτό φύλλο!!
    Θα σου πω εντυπώσεις όταν τη φτιάξω!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο συνδυασμός είναι πολύ ωραίος ... θα δοκιμαστεί.

    Συγχαρητήρια και για το βραβείο σου Κική.

    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλησπέρα σας!
    Καλώς ήρθατε...χαίρομαι που σας άρεσε η καυτερή μου πιτούλα!! Το συγκεκριμένο φύλλο μην το φοβάστε ...ανοίγει κυριολεκτικά μόνο του ακόμα και πολύ λεπτό. Μια δοκιμή θα σας πείσει!!!

    @Νίκη μου εγώ ποτέ δεν ζύμωσα τόσο πολύ κανένα φύλλο! Δοκίμασε αυτό ακριβώς όπως το γράφω και θα δεις!!!

    @T.A.G χαίρομαι που σου άρεσε. Το φύλλο είναι τραγανό, τουλάχιστον για όσο η πίτα είναι εκτός ψυγείου.

    @Ροδανθη χαίρομαι που σου άρεσε! Περιμένω εντυπώσεις!!!

    @αχτίδα θα σου στείλω αύριο που θα είσαι καλά!

    @Ρουλα Σμαραγδενια χαίρομαι που σου άρεσε!

    @ΕΛΕΝΑ ευχαριστώ πολύ κι όσο για σας ...το αξίζετε!!! Χαίρομαι που σου άρεσε η καυτερή μου πίτα.

    @maya:) τώραααααα, έρχεται η πίταααααα!!-:)))

    @Evie σε πεθύμησα,να είσαι καλά και χαίρομαι που σου άρεσε η πίτα.

    @Helen Gr σου αξίζει το βραβείο ...μας ταξιδεύεις πάντα με τις αναρτήσεις σου. Χαίρομαι που σου άρεσε η πίτα και ναι, δοκίμασε το φύλλο θα... ενθουσιαστείς (κι εγώ το ίδιο έκανα). Άσε ήσυχη την οθόνηηηηη! -:)))

    @Ερμιόνη ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

    @Penelope κι αυτό είναι τραγανό μέχρι να μπει στο ψυγείο. Το δικό σου;;;

    @"Στον δικό μου υπέροχο κόσμο...." να είσαι καλά φιλενάδα!!!

    @Eri μου να είσαι καλά...όσο για το βραβείο ...το αξίζεις!

    @manousina καλή επιτυχία και περιμένω εντυπώσεις.

    @anthivolon δεν χρειάζεται να ξέρεις κάτι ιδιαίτερο γιατί αυτό το φύλλο ...ανοίγει μόνο του κυριολεκτικά. Κι εγώ μέχρι τώρα έκανα αυτό με τον ήλιο μιας και αυτό το έμαθα πριν δύο εβδομάδες σε κάποιο σεμινάριο αλλά αυτό είναι το κάτι άλλο!! Περιμένω νέα σου!

    @Conna ευχαριστώ και χαίρομαι που σου άρεσε η πίτα.

    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλή χρονιά Κική, αν και ετεροχρονισμένα από την ημερομηνία της ανάρτησης, αλλά το blog σου το ανακάλυψα μέσα στις γιορτές. Έκανα την πρασόπιτά σου και μάλιστα ήταν η πρώτη φορά που έκανα φύλλο! Βγήκε πολύ καλή (τρία κομμάτια έφαγα)!
    Επίσης, έχω φτιάξει τα english muffins και τα τυροπιτάκια σου. Φανταστικά!
    Ευχαριστούμε για τις τόσο νόστιμες συνταγές!
    Αγγελική

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No