Φάβα με καραμελωμένα κρεμμύδια

Η φάβα, ένα όσπριο που δεν είναι και πολύ συνηθισμένο στο καθημερινό μας τραπέζι αν και, στην Ελλάδα, έχουμε τη φάβα Φενεού και τη φάβα Σαντορίνης που είναι κορυφαίας ποιότητας.
Δεν ξέρω εάν ισχύει το ίδιο για σας αλλά εγώ την προηγούμενη εβδομάδα "ανακάλυψα" και πάλι την ομορφιά της! Είχα να μαγειρέψω φάβα πάνω από 2-3 χρόνια κι όσο για τις μικρές μου ανιψιές... δεν είχαν ξαναδοκιμάσει!! Έτσι, βλέποντάς την στο σούπερ μάρκετ την "λιμπίστικα"... αλήθεια σας λέω (και δεν έχω ζήσει στην κατοχή)!!!! Η φάβα είναι ένα από τα όσπρια που θεωρώ πάρα πολύ νόστιμα και τα καραμελωμένα κρεμμύδια που τη συνόδευαν την έκαναν ένα μοναδικό πιάτο μεσογειακής απόλαυσης! Θέλετε να φτιάξουμε φάβα μαζί;;; Ακολουθήστε με στην κουζίνα...
ΥΛΙΚΑ
500 γρ. φάβα κίτρινη
5 κ.σ. ελαιόλαδο
1 μικρό κρεμμύδι
Αλάτι και πιπέρι
Ελάχιστη ρίγανη
Για τα καραμελωμένα κρεμμύδια
2-3 μέτρια κρεμμύδια σε φέτες
4 κ.σ. ελαιόλαδο
2 κ.σ. ξίδι βαλσαμικό
1 κ.γλ. ζάχαρη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πλένουμε καλά τη φάβα σε ένα τρυπητό και την αφήνουμε να στραγγίσει.
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε 5 φλ.τσ. νερό να βράσει.
Ρίχνουμε μέσα τη φάβα και την αφήνουμε να σιγοβράσει για 35 λεπτά περίπου.
Αν σχηματιστεί αφρός, τον αφαιρούμε.
Σε αντικολλητικό τηγάνι, βάζουμε το ελαιόλαδο σε δυνατή φωτιά και μόλις κάψει, ρίχνουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι και το σοτάρουμε ελαφρά.
Το αδειάζουμε στη μισοβρασμένη φάβα, προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι και ρίγανη και βάζουμε να ξαναβράσει σε σιγανή φωτιά μέχρι να χυλώσει και να πήξει.
Την αποσύρουμε από τη φωτιά και την ανακατεύουμε με μια ξύλινη κουτάλα μέχρι να γίνει λείος πουρές.
Για τα καραμελωμένα κρεμμύδια
Βάζουμε το ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί προσθέτουμε τις φέτες των κρεμμυδιών. 
Τις πασπαλίζουμε με λίγη καστανή ζάχαρη και τις αφήνουμε να μαραθούν για 3-4 λεπτά.
Μόλις μαραθούν προσθέτουμε το βαλσαμικό ξίδι και αφήνουμε τα κρεμμύδια, σε σιγανή φωτιά, για 2-3 λεπτά έως ότου απορροφηθεί το ξίδι.
Σβήνουμε τη κουζίνα και αποσύρουμε το τηγάνι από τη φωτιά.
Με τα καραμελωμένα κρεμμύδια γαρνίρουμε τη φάβα.
TIPS
Εάν μαγειρέψουμε τη φάβα στη χύτρα ταχύτητας μας χρειάζονται μόνον ...25 λεπτά από τη στιγμή που θα σφυρίζει η βαλβίδα!!

9 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!μα δεν έιναι υπέροχο πιάτο;; συνοδεύσαμε τα γεμιστά μας καλαμαράκια την περασμένη εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποτέ δεν έτρωγα τη φάβα... δε μου άρεσε... μέχρι που σε ένα κάλεσμα την είχαν μαγειρέψει έτσι και άρχισα να αλλάζω γνώμη:-)) Καλημέρα Κικίτσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα καραμελωμένα κρεμμύδια μου "έχουν κάτσει" εδώ και καιρό να τα φτιάξω. Σκεφτόμουνα κάποια προσθήκη τους σε σαλάτα ως συνοδευτικό κρεατικού...και τώρα ήρθες κι εσύ να με κάνεις να θέλω να φτιάξω φάβα βρε Κική μου!

    Ως μικρή παρατήρηση πρόσθεσε στα υλικά σου (των κρεμμυδιών δηλαδή) την ζάχαρη και την ποσότητά της, έτσι για πληρέστερη ενημέρωση.

    Πολλές και γλυκιές καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλημέρα.!μου αρέσει τόσο το φαγητό και η μαγειρική που σίγουρα θα γινόμουν μέλος στην σελίδα σου..θέλω να σε βρίσκω εύκολα και γρήγορα για γευστικά ταξίδια..χάρηκα για την γνωριμία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κική μου καλημέρα μου άρεσε πολύ η φάβα έτσι σίγουρα θα την δοκιμάσω αν και εγω το κρεμμύδι το σοτάρω με την φάβα,αλλά όπως και να το κάνεις την ίδια νοστιμιά έχει πάντα,να είσαι καλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν πρόσεξα οτι ο blogger μου κάνει πάλι κόλπα και δεν έβαλα όνομα πρίν,η Ροδάνθη είμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φάβα έχω δοκιμάσει μόνο σε ρακάδικο στην Κρήτη και δεν με ενθουσίασε, μου βάζεις φυτιλιές!!! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κικίτσα μου την περασμένη βδομάδα την έφτιαξα, να σου πω την αλήθεια κι εμείς την είχαμε πεθυμήσει.
    Αυτές τις μέρες που είναι στον στρατό ο γιος μου ο ... δύσκολος, έχω βρει ευκαιρία να φτιάξω φαγάκια που έχουμε στερηθεί εξ αιτίας του χα χα χαα
    Σε φιλώ, καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ive never seen or heard of this dish but it looks so delicious!
    Filakia,
    Anna xx

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!