Πασχαλινά κουλουράκια με μαστίχα


Καλημέρα σας!! Σήμερα λόγω των πυρετωδών προετοιμασιών του Πάσχα, η ανάρτηση ...άργησε λίγο!! Ήρθε όμως γιατί κάλλιο αργά παρά ποτέ...όπως λέμε!!! -:))) 
Ήρθε κι έφερε μαζί ένα ταψί αρωματικά, μαστιχάτα κουλουράκια που ψήθηκαν εχθές το βράδυ (και φωτογραφήθηκαν πριν λίγο!!!-:))), μέσα σε όλο τον χαμό με τα σοκολατοσπιτάκια και τα καλαθάκια με μπισκότα για τις νονές και τα βαφτιστήρια!!! Ήρθαν, λοιπόν και ...στρογγυλοκάθισαν στο φούρνο μου!! Θα μου πείτε μακάρι να ερχόταν έτσι απλά και να έμπαιναν στο φούρνο... θα ήταν τέλειο!! Εντάξει, μπορεί να μην  έγινε ακριβώς έτσι και τα, εν λόγω, κουλουράκια  να "τίμησαν" το μίξερ και τα χέρια μου πριν  "πηδήσουν" μέσα στο φούρνο αλλά όταν άρχισαν να ψήνονται το άρωμά τους ήταν λυτρωτικό!! 
Θυμάστε εκείνο το παιδικό τραγουδάκι που έλεγε ...πλάθω κουλουράκια με τα δυο χεράκια, ο φούρνος θα τα ψήσει, το σπίτι θα μυρίσει;;; Πράγματι το σπίτι γέμισε μιαν ανεπανάληπτη μυρωδιά, πασχαλινή, ελληνική!!! 
Βούτυρο, βανίλια και μαστίχα (αν και ήθελα να βάλω και λίγο μαχλέπι δεν έβαλα τελικά γιατί κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν... πού θα μου πάει όμως... δεν θα μου γλυτώσει τις επόμενες μέρες!!!-:)) σ' έναν τρελό χορό που μπορεί να σαγηνεύσει ακόμα και τον πιο δυνατό! Εγώ πάντως δεν ανήκω σ' αυτούς τους τυχερούς που οι αντιστάσεις τους καλά κρατούν!!! Περίμενα πώς και πώς, κοιτώντας συχνά πυκνά μέσα στο φούρνο...όπως έκανε η αδερφούλα μου όταν ήταν μικρή και περίμενε γεμάτη ανυπομονησία κάτι να ψηθεί!!! (Εγώ ήμουν τόσο άφαγη που δεν το έκανα ποτέ... τώρα πώς κατέληξα food blogger αυτό είναι άλλο... αυτό είναι που λέω ...αλλάζουν οι καιροί!!!)
Και νάτα!!! Έτοιμα, ψημένα, να με προκαλούν μέσα από το ταψί! 
Αλλά για να μην πολυλογώ ας πάμε στη συνταγή... μέρες που είναι ...πού καιρός για χάσιμο!!! -:))
ΥΛΙΚΑ για 2 λαμαρίνες φούρνου
500 γρ. αλεύρι ζαχαροπλαστικής 
170 γρ. βούτυρο (ή μαργαρίνη) σε θερμοκρασία δωματίου
150 γρ. ζάχαρη 
40 γρ. γάλα
10 γρ. baking powder (1/2 φακελάκι)
2 μεγάλα αυγά
1 φακελάκι ζαχαροβανίλια 
2-3 γρ. μαστίχα κοπανισμένη με λίγη ζάχαρη
1 κ.γλ. ξύσμα λεμονιού
1 αυγό για το τελικό άλειμμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αναμιγνύουμε το αλεύρι, το μπέικιν, τη ζαχαροβανίλια, τη μαστίχα και το ξύσμα λεμονιού.
Βάζουμε το βούτυρο με τη ζάχαρη στο μπολ του μίξερ και τα χτυπάμε έως ότου έχουμε ένα αφράτο μίγμα.
Ύστερα, προσθέτουμε το πρώτο αυγό, συνεχίζοντας το χτύπημα και μόλις το μίγμα ομογενοποιηθεί προσθέτουμε και το δεύτερο.
Προσθέτουμε το γάλα και τέλος σταδιακά το αλεύρι έως ότου έχουμε μια μπάλα ζύμης που μαζεύεται γύρω από το εξάρτημα ζύμωσης του μίξερ.
Η ζύμη μας πρέπει να είναι μια ζύμη μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια γι αυτό ελέγχουμε τη ζύμη και με το χέρι (σταματώντας το μίξερ) όταν κοντεύει να τελειώσει το αλεύρι.
Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί εκτός ψυγείου για 20-30 λεπτά.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Αφού η ζύμη ξεκουραστεί, παίρνουμε μπαλάκια και πλάθουμε τα κουλουράκια μας σε ό,τι σχήμα θέλουμε.
Χτυπάμε το αυγό με 1 κ.σ. νερό και αλείφουμε τα κουλουράκια μας.
Ψήνουμε για 25-30 λεπτά, ανάλογα με το μέγεθος που έχουν τα κουλουράκια αλλά και ανάλογα με  το φούρνο ή έως ότου αποκτήσουν ένα ωραίο καστανόξανθο χρώμα.
Καλή επιτυχία και καλό Πάσχα να έχουμε!!!
Tante Kiki
32 Comments

32 σχόλια:

  1. Μοσχομύρισε ο τόπος, κορίτσι μου!!!
    (Εγώ περιμένω να ... απελευθερωθεί κανένα από τα ταψάκια μας, για να συνεχίσω το πλάσιμο των δικών μας κουλουρακίων!!!)
    ;-)
    Και του χρόνου, Κική μου!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη ότι θα απολαύσεις μοναδική μοσχοβολιά από τα κουλουράκια σου Ιωάννα μου όπως κι εγώ!!
      Και του χρόνου και καλή Ανάσταση!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Τέτοια κουλουράκια θέλω!!! Να γεμίσει το σπίτι άρωμα μαστίχας!!! Μπράβο, Κική μου χρυσοχέρα!!! Και του χρόνου!!!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Αναστασία μου!
      Επίσης και του χρόνου!
      Καλή Ανάσταση και καλά να περάσετε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Μοσχοβολιές, μοσχοβολιές Παναγίτσα μου!!! Πέτα κι από δω Κικίτσα, όχι μόνο στα βαφτιστήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου στείλω, πολύ ευχαρίστως Μάρθα μου!!!
      Καλό Πάσχα!!

      Διαγραφή
  4. Και μόνο που τα βλέπω τόσο όμορφα, φουσκωτά και με ωραίο ροδαλό χρώμα θέλω να τα φάω! Μα υπάρχει πιο ωραίο συνοδευτικό για τον ελληνικό καφέ από μοσχοβολιστά κουλουράκια!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις δίκιο Ερμιόνη μου, είναι υπέροχο συνοδευτικό για τον ελληνικό καφέ!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχα τα κουλουράκια σου Κική μου!!!
    Και του χρόνου με υγεία.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ρούλα μου!
      Καλό Πάσχα με υγεία και χαρά!!

      Διαγραφή
  6. Γεμάτα πασχαλινά αρώματα τα κουλουράκια σου Κική μου!
    Και του χρόνου, καλό Πάσχα εύχομαι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρόλο που δεν είμαι λάτρεις των κουλουριών η μαστίχα με έχει δελεάσει παράληλα με την φωτογραφία σου! Γεια στα χέρια σου Κικίτσα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Εγιναν ωραία Κατερίνα μου!!! Αξίζουν τη δοκιμή!!!
      Να είσαι καλά γλυκιά μου!
      Καλό Πάσχα να έχουμε και να περάσετε καλά!

      Διαγραφή
  8. Μοσχομύρισαν Κική μου τα κουλουράκια σου, υπέροχα φαίνονται
    και του χρόνου με υγεία!
    Καλό Πάσχα να έχουμε!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγιναν πολύ ωραία Ελένη μου!
      Επίσης καλό Πάσχα και να περάσετε καλά!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Ώραιότατα τα κουλουράκια σου Κική μου!Με τα σχήματα να παίζουν,τις μυρωδιές να κατακλύζουν και τις αντιστάσεις να περικυκλώνονται από εικόνες και ευωδιές!
    Εγώ Κική μου συνηθίζω να παραψήνω ένα ταψάκι με κουλουράκια...αυτό είναι μόνο για μένα,αφου αγαπώ τα καλοψημένα έως και λίγο καμένα κουλουράκια!Τα υπόλοιπα είναι για τους φίλους και τους συγγενείς.
    Σήμερα έκανα και τα τσουρέκια μου και χάρηκα όπως και εσύ το εξαίσιο άρωμα που ΄΄κάθισε΄΄στο σπίτι!Οι υψηλές θερμοκρασίες βοήθησαν στο γρήγορο φούσκωμα και η διαδικασία ήταν γρήγορη.Και του χρόνου με υγεία Κική μου!΄Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα Φωτεινή μου, ταιριάζουμε σ' αυτό κι εγώ έτσι τα θέλω ...μου αρέσει εκείνη η ιδιαίτερη γεύση του λίγο πιο ψημένου εκτός κι αν έχουν στεγνώσει μέσα!! Είναι πολύ λεπτή η γραμμή διαχωρισμού...
      Δεν είναι υπέροχο άρωμα για το σπίτι;;;; Μυρίζει "σπιτικό" όπως λέει ο ξάδερφός μου!!
      Και του χρόνου Φωτεινούλα μου με υγεία και χαρά.
      Καλό Πάσχα και καλά να περάσετε!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. πολύ ωραία κουλουράκια...να σαι καλά
    καλό μηνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ονειροοοοοοο μοσχομυριστόοοοοο !!!
    Πολλά γλυκά φιλάκια Κική μου
    Καλό Πάσχα με υγεία και χαρά
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Σόφη μου!!!
      Πολλά φιλάκια επίσης και καλό Πάσχα!
      Να περάσετε πανέμορφα!!!

      Διαγραφή
  12. Βανίλια και μαστίχα, υπέροχα!
    Και του χρόνου με υγεία!

    Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Μαίρη μου!
      Επίσης καλό Πάσχα με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  13. Τέλεια και του χρόνου καλό πάσχα!!!!!!!Φιλιά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό Πάσχα Ελπίδα μου κι από δω!!!
      Να περάσετε υπέροχα!

      Διαγραφή
  14. Μαστίχα,πολύ αγαπημένη καί πάντα βάζω στά κουλούρια αλλά καί στά τσουρέκια μου!!Εγιναν τέλεια!!Καίτού χρόνου Κική!!Καλό Πάσχα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι έγιναν ωραία Δήμητρά μου ...όπως και τα δικά σας!!
      Καλό Πάσχα κι από δω!!!
      Καλό να περάσετε!!

      Διαγραφή
  15. kalispera kiki mou!!kalo mina!!orea koulourakia!!yperoxa!!mosxovolise pasxa!!
    Kali anastasi sou euxome me ygia!!filia polla!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βασιλική μου και καλό μήνα!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν τα μαστιχένια κουλουράκια!!!
      Ευχαριστώ για τις ευχές και ανταποδίδω μέσα από την καρδιά μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. Τι λαχταριστά κουλουράκια είναι αυτά Κική μου!!!!!!Μας ξεσηκώνεις!!
    Πολλά φιλιά,καλή μου και Καλό Πάσχα!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Wild rose! Ναι, ναι ετοίμασέ τα ...αξίζει... μοσχοβολάει το σπίτι!!
      Καλό Πάσχα με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No