Ηπειρώτικη μπαμπανέτσα με σπανάκι και παντζαρόφυλλα

Μπατσαριά ή μπαμπανέτσα, η ηπειρώτικη πίτα με τις χίλιες δύο παραλλαγές. Κάθε νοικοκυρά έχει και μια παραλλαγή για το χυλό αλλά και για τη γέμιση. Όλες όμως οι παραλλαγές καταλήγουν σε απίστευτη νοστιμιά.
Μια υπέροχη πίτα, που γίνεται συχνά και με καλαμποκάλευρο αλλά και το άσπρο αλεύρι δεν αποκλείεται. Η συγκεκριμένη πίτα είναι απ΄αυτές που αγαπώ πολύ κι έτσι η μαμά μου, ξέροντας την αδυναμία μου αλλά και την δική της (-:))) την έφτιαξε και μου την παρουσίασε στο τραπέζι όταν γύρισα από τα μαθήματα κάποιο βράδυ. Είναι υπέροχο σνακ, καταπληκτικό δείπνο αλλά και το πρωί νοστιμότατο αλμυρό συνοδευτικό του καφέ. 
Αν σας αρέσουν οι πίτες... δοκιμάστε την και δεν θα σας απογοητεύσει!
ΥΛΙΚΑ για ταψί 30-32 εκ. διάμετρο
Χυλός ζύμης
4 φλ.τσ. αλεύρι
1 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
Αλάτι και πιπέρι
4 κ.σ. ελαιόλαδο
Νερό όσο χρειάζεται για να γίνει ένας παχύρρευστος χυλός
Για τη γέμιση
500 γρ. σπανάκι, ψιλοκομμένο
5-6 φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα
Τα φύλλα από 7-8 παντζάρια, ψιλοκομμένα 
2 κρεμμύδια ξερά ψιλοκομμένα
400 γρ. φέτα ή ανθότυρο θρυμματισμένο (προαιρετικά για μη νηστήσιμη)
2-3 αβγά ελαφρά χτυπημένα (προαιρετικά για μη νηστίσιμη)
Αλάτι και πιπέρι
1 πρέζα εστραγκόν
1/2 φλ.τσ. ελαιόλαδο + λίγο ακόμη για το άλειμα του ταψιού
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου στον αέρα.
Ετοιμάζουμε τη γέμιση
Βάζουμε το σπανάκι, τα κρεμμύδια, τα κρεμμυδάκια και τα παντζαρόφυλλα με το ελαιόλαδο και τα αφήνουμε να σοταριστούν για 5-6 λεπτά.
Προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι και το εστραγκόν.
Εάν θέλουμε την πίτα νηστίσιμη αφήνουμε έτσι τη γέμιση.
Εάν κάνουμε την πίτα αρτύσιμη, μόλις τα χόρτα κρυώσουν λίγο, προσθέτουμε τη θρυμματισμένη φέτα, τα αβγά και ανακατεύουμε καλά.
Ετοιμάζουμε το χυλό ζύμης
Βάζουμε σε ένα μπολ, το αλεύρι, το μπέικιν, το ελαιόλαδο, το αλάτι και το πιπέρι.
Προσθέτουμε σιγά σιγά νερό έως ότου έχουμε έναν παχύρρευστο χυλό.
Ετοιμάζουμε την πίτα
Αλείφουμε με λίγο ελαιόλαδο το ταψί και ρίχνουμε τον μισό από τον χυλό.
Επάνω τοποθετούμε τη γέμιση με τα χόρτα.
Ύστερα, περιχύνουμε με τον υπόλοιπο χυλό.
Βάζουμε στο φούρνο για 1 ώρα περίπου ή έως ότου ροδίσει η πίτα μας πάνω και κάτω.
Μόλις ετοιμαστεί, σβήνουμε το φούρνο και βγάζουμε την πίτα. 
Την αφήνουμε να κρυώσει για 10-15 λεπτά και την κόβουμε.
TIPS
* Ο χυλός στη συγκεκριμένη πίτα έχει διάφορες παραλλαγές. Μπορούμε, άνετα, να χρησιμοποιήσουμε καλαμποκάλευρο, γάλα, αριάνι ή γιαούρτι αλλά και αυγό.

41 σχόλια:

  1. Υπέροχη η πίτα της μαμάς σου Κική μου! Μου άρεσε η λεπτομέρεια με το Εστραγκόν! Η λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά, ίσως...
    Εγώ την φτιάχνω κάθε φορά που θέλω να ξαλαφρώσω το ψυγείο από χορταρικά...
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Αγγελική μου! Το εστραγκόν δίνει πράγματι στην πίτα ένα ιδιαίτερο άρωμα και το χρησιμοποιώ σε χορτόπιτες... αλλά για μένα το νοστιμότερο είναι τα παντζαρόφυλλα.
      Πράγματι είναι τέλεια λύση!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Τρελαίνομαι για πίτες, θα την φτιάξω με αριάνι αφού δεν νηστεύω, φαίνεται υπέροχη!!
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνεται πολύ ξεχωριστή και με αριάνι Μαρία μου...αξίζει να τη δοκιμάσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Νοστιμότατη στα σίγουρα η σημερινή πίτα, καλή ιδέα για το αυριανό μας φαγητό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι γίνεται τέλεια και για φαγητό που τα περιλαμβάνει όλα, χορταρικά και ...ζυμάρι! Πλήρες γεύμα!

      Διαγραφή
  4. αχ να εισαι καλα,θα την δοκιμασω με καλαμποκαλευρο για να φαι και η μικρη.φανταζομαι εκτος απο χορτα ,μπορουμε να κανουμε και αλλη γεμιση,ε;πχ με τυρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με καλαμποκάλευρο γίνεται εξίσου τέλεια! Βάλε και τη γέμιση που θέλεις και είμαι σίγουρη ότι θα ξετρελλαθεί η μικρούλα σου!

      Διαγραφή
  5. Η Ηπειρώτισσα μαμά μου, θα ενθουσιαστεί με αυτή τη συνταγή!!!
    Κι εμείς που θα την... τιμήσουμε, ακόμα παραπάνω!!!
    ;-)
    Φιλάκια πολλά-πολλά!!!
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού είναι από την Ήπειρο σίγουρα θα την ξέρει ήδη Ιωάννα μου! Είναι καθαρά Ηπειρώτικη πίτα! Είμαι σίγουρη ότι θα σας αρέσει!
      Φιλάκια καλημέρας!

      Διαγραφή
  6. Αχ τι μου κάνεις!!!!
    Σούπερ η πίτα σου!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Την μπαμπανετσα την έχω συνδυάσει κι εγώ με Πάσχα!
    Με καλαμποκάλευρο την ξέρω, αλλά να που γίνεται ωραότατη και με άσπρο αλεύρι!
    Γεια στα χέρια της μανούλας!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί περίεργο Έλενά μου ...κι εγώ και δεν ξέρω γιατί!
      Γίνεται και με τα δύο είδη αν και η μαμά μου χρησιμοποίησε άσπρο γιατί είχαμε ξεμείνει από καλαμποκάλευρο. Έγινε όμως τέλεια και ίσως λίγο πιο αέρινη.
      Να είσαι καλά και φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Τα πολλα συγχαρητηρια στη μανουλα σου Κικη μου!!
    ΥΠΕΡΟΧΗ η πιτουλα της!! Σα να τη μυριζω,σα να νομιζω οτι μπορω να την πιασω..παραισθησες ε?? Χμ..με τετοια πιτα πως να μην εχω!!??
    Αν εχει βγαλει κ τις φωτος εκεινη...τοτε ειναι πολυυυυ κρυφο ταλεντο!! :-D
    Θα την φτιαξω αμεσα στη νηστισιμη εκδοχη της κ θα βαλω φετα νηστισιμη!
    Να εχεις πολυ καλη ημερα Κικη μου!
    σε φιλω πολυ!
    Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Εύη μου αλλά αν είχε βγάλει και τις φωτό...τότε θα έκανε και foodblogging χαχαχα!
      Να είσαι καλά! Ναι, να τη δοκιμάσεις ...είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Πω πω τι μου θύμισες... Ο πατέρας μου ήταν από Ήπειρο και οι θείες μου κι αδελφές του, ήταν μαστόρισσες σ' αυτού του είδους την πίτα με καλαμποκάλευρο η οποία ήταν η αγαπημένη μου μακράν! Την έχω δοκιμάσει στη νηστίσιμη εκδοχή της με μπόλικο άγριο μάραθο αλλά ποτέ με παντζαρόφυλλα. Ωραία προσθήκη/παραλλαγή και επίσης δεν είχα σκεφτεί ποτέ να χρησιμοποιήσω άσπρο αλεύρι, για μια δοκιμή όμως γιατί όχι?
    Καλή συνέχεια Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλες οι Ηπειρώτισσες γνωρίζουν την τέχνη της πίτας και ειδικά αυτής της πίτας. Με το μάραθο φαντάζομαι είναι πεντανόστιμη αλλά δοκίμασέ την και με τα παντζαρόφυλλα που της δίνουν μια διαφορετική και πιο γλυκιά επίγευση!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Καλά, τι φοβερή πίτα είναι αυτή;;;Καλαμποκάλευρο στα σίγουρα θα βάλω όταν την κάνω, και λέω μια φορά να τη δοκιμάσω στα νηστίσιμά μου χωρίς τυρί κι αυγά, και μία μετά, να την κάνω δυναμίτη με τα όλα της. Εύγε Κικίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μάρθα! Δοκίμασέ την και θα ξετρελλαθείς, πανεύκολη, πεντανόστιμη και με πολλές παραλλαγές στη γέμιση!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  11. Πολύ λαχταριστή, υπέροχη Κική μου!!!!
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπέροχη πιτούλα, ιδανική για μένα που δεν ανοίγω φύλλο!
    Και πολύ πλούσια σε γεύσεις!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι πανεύκολη και πεντανόστιμη Ερμιόνη μου!
      Και φυσικά, μπορείς να βάλεις ό,τι γέμιση θέλεις!
      Φιλία καλημέρας!

      Διαγραφή
  13. Τέλεια φαίνεται!!! Είμαι σίγουρη ότι είναι πεντανόστιμη!!! Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κική μου, δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ φύλλα από παντζάρι σε πίτα! Μου έδωσες φοβερή ιδέα! Πάω να δω αν έχω και τα υπόλοιπα υλικά...
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ τα Αναστασία μου... θα σου αρέσουν γιατί έχουν μια υπέροχη γλυκιά επίγευση κι έτσι εκμεταλλευόμαστε και όλα όσα συνοδεύουν τον υπέροχο, κατακόκκινο βολβό! -:)))
      Φιλάκια και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  15. Εξαιρετική στην όλη σύνθεση όπως και στην εκτέλεση άλλωστε Κική μου. Και κοίτα να δεις που πατσαρόφυλλα δεν έχει τύχει, να χρησιμοποιήσω σε πίτα ποτέ.
    Καλό βράδυ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρησιμοποίησέ τα, την επόμενη φορά Πηνελόπη μου...γίνονται πολύ ωραία!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  16. Εύκολη στην εκτέλεσή της η ηπειρώτικη μπαμπανέτσα και σίγουρα νόστιμη και στην νηστίσιμη αλλά και πόσο μάλλον στην αρτίσιμη εκδοχή της.
    Φιλιά καληνύχτας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πανεύκολη και πεντανόστιμη! Πίτα της στιγμής θα την έλεγα Σωσώ μου... και στις δύο εκδοχές της αν και, πράγματι, στην αρτύσιμη είναι ανώτερη!
      Φιλάκια!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  17. Μία πίτα μονταρισμένη από τα πιο άξια χέρια!Από τα χέρια μιας παλιάς και σοφής νοικοκυράς που σε καμμιά περίπτωση δεν μπορείς να αμφισβητήσεις την αξεπέραστη τέχνη της,το αδιάκοπο μεράκι της και την αδιαπραγμάτευτη πείρα της.
    Με υλικά κόπου και κήπου,αλλά και με πινελιές τολμηρές αρωματικών στοιχείων,μας κερνά υπέροχα κομμάτια πίτας με παράδοση και μαεστρία ετών.
    Συγχαρητήρια στην μανούλα σου Κική μου για την υπέροχη πίτα!!
    Καλό σας βράδυ!Φιλιά πολλά,πολλά/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Φωτεινή μου... με τη μαμά μου έχουμε την ίδια αδυναμία στις πίτες και συνήθως έχουμε κάθε μέρα ένα είδος πίτας στο σπίτι.
      Πάντως αξίζει να δοκιμαστεί γιατί είναι πεντανόστιμη και πανεύκολη!
      Φιλάκα!

      Διαγραφή
  18. Se ve irresistible me encanta muy muy rico,cuando era pequeña compraba esos dulces de adornos ahora no los venden,abrazos y abrazos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Me alegro de que te gustaba el pastel es Rosita. Vale la pena probarlo ... Puedes añadir el rojo dentro remolacha.
      Que tengas un buen día

      Διαγραφή
  19. Τι πίτα είν' αυτή καλή μου Κική;
    Κόλασηηηη....
    Μμμμμ νιαμ νιαμ ...(και άλλα τέτοια πολλά)
    Πολλά γλυκά φιλάκια
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πανεύκολη και πολύ νόστιμη Σοφάκι μου...αξίζει να τη δοκιμάσεις!
      Γλυκιά καλημέρα και φιλάκια! -:))

      Διαγραφή
  20. Γεια στα χέρια της μανούλας σου, Κική. Πολύ ωραία η πίτα της! Οι Ηπειρώτικες πίτες, είναι από τις πιο γνωστές. Πάντα θαύμαζα φίλη μας, από τα Ζαγοροχώρια, όταν την έβλεπα να ανοίγει φύλλο για πίτα!! Τα χέρια της πετούσαν. Και εγώ με καλαμποκίσιο αλεύρι γνωρίζω την μπαμπανέτσα, αλλά και με το λευκό, είναι μια χαρά. Μια γρήγορη σχετικά πίτα, αλλά νόστιμη. Για όποτε δεν έχουμε καιρό να ανοίξουμε φύλλο, είναι ιδανική πρόταση.
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μπραβο Κικη παρα πολυ νοστιμη πιτα!Μολις βγηκε απο το φουρνο και ειναι πραγματικα τελεια!Μετα το Πασχα θα δοκιμασω και την αρτυσιμη εκδοχη της που φανταζομαιτα αυγα,τα τυρια και το γαλα θα την απογειωσουν!Σε ευχαριστω για τη συνταγη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!