Γίγαντες φούρνου με πορτοκάλι

Καλή σας μέρα! Για σήμερα ένα πιάτο αγαπημένο, παραδοσιακό και πολύ νόστιμο. Ένα πιάτο γεμάτο άρωμα και γεύση,  μελωμένο με μια παχύρρευστη σάλτσα που σε καλεί απροκάλυπτα για ...βουτιές! Νηστίσιμο ή αρτύσιμο με λουκάνικο ή ψητή παντσέτα δεν αφήνει κανέναν ουρανίσκο ανικανοποίητο ή μάλλον ξεσηκώνει ακόμα και τον πιο δύσκολο ουρανίσκο!
Εξ άλλου, τα φασόλια έχουν υψηλή διατροφική αξία και δεν πρέπει να απουσιάζουν από το διαιτολόγιό μας. Συνδυασμένα με την ντομάτα, το καρότο και το κρεμμύδι γίνονται ένα πιάτο ...διατροφικός αλλά και γαστρονομικός θησαυρός καθαρά ελληνικός! Δεν επιβαρύνουν τον ανθρώπινο οργανισμό με χοληστερόλη και λίπη και είναι πλούσιοι σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία με πολύ χαμηλές θερμίδες. Περιέχουν σίδηρο αλλά και φυλλικό οξύ που έχει αντικαρκινική δράση.
Οι γίγαντες φούρνου έχουν άπειρες παραλλαγές στο μαγείρεμά τους, τόσες όσες και οι νοικοκυρές που τους μαγειρεύουν αλλά και το μέρος που μαγειρεύονται. Ωστόσο, η νοστιμιά τους είναι πάντα η ίδια απ' όποιο σημείο της χώρας μας κι αν προέρχονται, όποια αρωματικά κι αν τους συνοδεύουν.
Η συνταγή αυτή είναι η δική μας οικογενειακή συνταγή, με τα αρωματικά και τα λαχανικά που μας αρέσουν. Η γεύση της είναι μοναδική με κείνη την χαρακτηριστική γλύκα του καρότου και του κρεμμυδιού, το υπέροχο άρωμα του δυόσμου και τον απόηχο της πιπεριάς. Σας την προτείνω ανεπιφύλακτα!
ΥΛΙΚΑ για 6 άτομα
  • 400 γρ. φασόλια γίγαντες
  • 120 ml ελαιόλαδο
  • 2 μέτρια κρεμμύδια 
  • 2 καρότα τριμμένα
  • 1 μεγάλη ντομάτα ξεφλουδισμένη 
  • 2 βλαστάρια και μερικά φύλλα σέλινο
  • 1 πιπεριά Φλωρίνης
  • Χυμό από 1 μεγάλο πορτοκάλι
  • 1 κ.σ. κοφτή μέλι (ή ζάχαρη)
  • 200 γρ. ελαφρά συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας
  • 3 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
  • 1 κ.σ. φρέσκο δυόσμο ψιλοκομμένο (ή ξερό 1/2 κ.σ.)
  • Αλάτι και πιπέρι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  • Βάζουμε τα φασόλια από το προηγούμενο βράδυ σε νερό με λίγο αλάτι να μουλιάσουν.
  • Την επόμενη μέρα τα ξεπλένουμε και  τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα.
  • Πολτοποιούμε στο multi τα κρεμμύδια, τα καρότα, την πιπεριά, το σέλινο, τη ντομάτα και το μαϊντανό.
  • Τα προσθέτουμε στην κατσαρόλα με τα φασόλια και βάζουμε τόσο νερό όσο χρειάζεται για να σκεπαστούν καλά τα φασόλια.
  • Βάζουμε και το χυμό πορτοκαλιού, το μέλι και λίγο πιπέρι.
  • Βράζουμε τους γίγαντες για 40 λεπτά και μετά προσθέτουμε τον συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας, το λάδι και αλάτι.
  • Εν τω μεταξύ, προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
  • Βράζουμε για άλλα 10-15 λεπτά και αποσύρουμε από την εστία.
  • Εάν χρειάζεται, προσθέτουμε νερό και βάζουμε το φαγητό σε ταψί.
  • Ψήνουμε για 45-50 λεπτά ή έως ότου τα υγρά του φαγητού εξατμιστούν και μείνει με το λάδι του και μια παχύρρευστη σάλτσα.
Προτάσεις σερβιρίσματος
  • Εάν θέλουμε το φαγητό μας νηστίσιμο, το σερβίρουμε με φρυγανισμένο ψωμάκι, ελιές και πίκλες.
  • Εάν το θέλουμε αρτύσιμο, ταιριάζει απίστευτα με χωριάτικο λουκάνικο ή ψητή παντσέτα και κατίκι Δομοκού.

33 σχόλια:

  1. Ξέρεις πόσες μέρες τώρα μου τους ζητάει ο γιος μου??
    Βέβαια εμείς πάντα με λουκανικάκι τους τρώμε, αλλά εμένα και άνευ καθόλου δεν με ενοχλεί!
    Φιλιά Κική μου, καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και δεν τους κάνεις Έλενά μου;;;; Κι εγώ τους λατρεύω και με λουκανικάκι αν κι εγώ τους προτιμώ σκέτους με λίγο κατίκι.-:))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. (Ταύτιση απόψεων? Είδα κι αλλού σήμερα γίγαντες!!! Σε άλλη εκδοχή!!!)
    ;-)
    Θα πάρω κι από εδώ όμως, το πιατάκι μου!!!
    Όοοοοχι, σιγά να μην το άφηνα! Το δικαιούμαι, το παίρνω!!!
    ;-)
    'Γεια στα χεράκια σου!!!
    Φιλάκια πολλά!!!
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είχε και η Ζαμπία μας (οι δικοί της ανέβηκαν πρώτοι και αφού της έστειλα μέιλ μήπως την ενοχλεί και είχα αρνητική απάντηση) "εμφανίστηκαν" κι αυτοί. Διάλεξε όποια συνταγή θέλεις Ιωάννα μου και οι δύο έχουν απίστευτη νοστιμιά!
      Πάρε όσο θέλεις!!
      Φιλιά!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  3. Κική μου την προσθήκη πορτοκαλιού δεν την έχω τολμήσει! Θα πρέπει να είναι εξαιρετική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόλμησε το Αγγελική γίνεται πολύ ωραίο με πολύ λεπτή επίγευση. Εγώ στη συγκεκριμένη συνταγή έχω βάλει την μικρότερη ποσότητα. Μπορείς να βάλεις και ξύσμα πορτοκαλιού και να πειραματιστείς με την ποσότητα όσον αφορά στην τελική επίγευση.
      Καλή επιτυχία! -:))

      Διαγραφή
  4. Κική μου πεθαίνω για όσπρια λέμε!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι παθατε σημερα με τους γιγαντες! Οχι οτι μας ερχεται και ασχημα, ειναι απο τα πολυ αγαπημενα φαγακια μας και ολως παραδοξως το τρωει και ο μικρος, μαλιστα την τελευταια φορα ηταν η πρωτη του επιλογη οταν το ρωτησα το φαι να κανω! Μου αρεσε η προσθηκη τοσο του χυμου πορτοκαλιου οσο και του μελιου!
    Καλο μεσημερι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου ήταν καθαρή σύμπτωση (διάβασε τί έγινε σε προηγούμενο σχόλιο). Με το πορτοκάλι και το μέλι γίνονται ελαφρώς διαφορετικά!
      Πάντως και η συνταγή της Ζαμπίας και η δική μου σας υπόσχονται σαν τελικό αποτέλεσμα τη νοστιμιά έστω και με διαφορετική επίγευση! -:))
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  6. Σε τούτο το φιλόξενο σπίτι η πρωτοτυπία κτύπησε δυνατά την πόρτα!Με μία πρόταση που φαίνεται να εξελίσσει την παράδοση,χωρίς καθόλου να ενοχλεί.Τουναντίον την αγκαλιάζει και συμπορεύονται αρμονικά!Με γλυκόξινη νοστιμιά που σε περπατά σε άλλα μονοπάτια.Ανακαλύπτεις παράδρομους γευστικών αποκαλύψεων και απολαύσεις πρωτόγνωρες.Αιωρείται ο διχασμός..Παράδοση ή ανανέωση ??
    Αφήνεται το βλέμμα να συντροφέψει την γνώριμη εικόνα και το μυαλό να αγαπήσει την καινοτομία.Με ευχέρεια κατανόησης και διάθεση αναζήτησης η νέα πρόταση σφηνώνει στο μυαλό και επιζητά την άμεση δοκιμή.Το μέλι και το προρτοκάλι,τα δύο υλικά που με ευφυία χρησιμοποιήθηκαν και κανάκεψαν τα παραδοσιακά στοιχεία του φαγητού,λειτούργησαν ως καλοδεχούμενος νεωτερισμός.Ως καινοτομία ου έκανε τη διαφορά και προχώρησε.Δεν έχουμε παρά να ακολουθήσουμε...
    Καλό μεσημέρι Κική μου!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε τη συνταγή αυτή Φωτεινή μου και περιμένω τις εντυπώσεις σου. Είναι μια διαφορετική επίγευση με τα δύο αυτά υλικά έστω κι αν έχω περιορισμένη ποσότητα από χυμό πορτοκαλιού (προσωπικά βάζω τη διπλάσια για πιο έντονο άρωμα εσπεριδοειδούς).
      Καλή σου μέρα καλή μου φίλη και φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  7. Ωραία συνταγή Κική!Οπως καί η μπαμπανέτσα!!Τό πορτοκάλι,λέω νά τό τολμίσω!!Καλό μεσημέρι!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Δήμητρά μου. Το πορτοκάλι στην κόκκινη σάλτσα γενικά αξίζει σαν επίγευση... δοκίμασέ το!
      Φιλάκια καλημέρας!

      Διαγραφή
  8. Καλομαγειρευμένοι και πολύ αρωματικοί σου έγιναν, Κική μου! Το λατρεύω αυτό το φαγητό, μου αρέσει και το καλοκαίρι με τριφτή φράσκια ντομάτα.
    Καλοφάγωτοι με φρέσκο ψωμάκι!
    Πολλά φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Ελένη μου! Κι εμένα το συγκεκριμένο μου αρέσει όλο τον χρόνο, σε κάθε εποχή με ελαφρές παραλλαγές.
      Το καλοκαίρι κι εγώ το κάνω μόνον με φρέσκες ντομάτες αλλά τις άλλες εποχές που οι ντομάτες δεν είναι τόσο νόστιμες βάζω και χυμό και ντομάτα.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα Κική μου..εξαιρετικό το πιάτο σου..το πορτοκάλι με το μέλι κάνει την διαφορά..μπήκε ηδη σε λίστα αναμονής για την ερχόμενη βδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Κέιτ κάνει τη διαφορετική επίγευση και αξίζει για δοκιμή. Εάν το φτιάξεις πες μου εντυπώσεις. Μπορείς να βάλεις και περισσότερο χυμό γιατί εγώ εδώ έβαλα την μικρότερη ποσότητα.
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  10. Από τα πολύ αγαπημένα μου φαγάκια, το οποίο λόγω του θηλασμού και πιο πριν της εγκυμοσύνης έχω στερηθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό!
    Μου αρέσουν τα υλικά που χρησιμοποίησες, θα δίνουν ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο και η αδερφή μου δεν έτρωγε τέτοια φαγητά κατά την ίδια περίοδο Ερμιόνη μου. Υπομονή!! Ύστερα, αξίζει να το δοκιμάσεις γιατί ο συνδυασμός αυτός δίνει μια διαφορετική νοστιμιά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο φαγάκι και πολυαγαπημένο Κική μου!Το μαγείρεψες καταπληκτικά!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου... ναι γίνεται πολύ νόστιμο!
      Σου έστειλα μέιλ...
      Φιλιά και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  12. Αγαπημένο φαγητό οι γίγαντες! Κάπως έτσι τους φτιάχνω κι εγώ, αλλά χυμό πορτοκαλιού δεν έχω βάλει ποτέ. Θα τους δοκιμάσω έτσι την επόμενη φορά που θα τους φτιάξω! Σαφώς και με λουκάνικα μου αρέσουν περισσότερο, αν και γίνονται πιο βαρείς. Αλλά είναι πεντανόστιμοι που να πάρει η ευχή!
    Πολλά φιλιά Κική μου! Καλό βράδυ και καλή ξεκούραση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάλε και δοκίμασέ τους Πηνελόπη μου... γίνονται πολύ ωραίοι!!!΄
      Φιλάκια και καλή σου μέρα! -:))

      Διαγραφή
  13. Τους αγαπάμε και τους τρώμε αρκετά συχνά, ειδικά αν είναι Πρεσπών.....δεν έχουμε κάτι καλύτερο!!! Ομολογώ ότι το πορτοκάλι δε το βάζω αλλά θα το δοκιμάσω σίγουρα.....άλλωστε για να το προτείνεις εσύ Κική μου θα είναι σίγουρα καλό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι Πρεσπών οι συγκεκριμένοι Μπέττυ μου και είναι πεντανόστιμοι και βραστεροί, όπως έλεγε η γιαγιά μου! Αξίζει να δοκιμάσεις τον συγκεκριμένο συνδυασμό.
      Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και με τιμά η εμπιστοσύνη σου.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Olá!!! Tudo bem???
    Vim aqui retribuir a sua visita no meu cantinho!!!
    Fico feliz por você me seguir!!!
    Venha sempre!!!>>> Passe lá e pegue um selinho de agradecimento!


    Com carinho e beijinhux, Marie.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eu venho visitar minha pequena Maria!
      Espero que vocês gostem da minha casa!
      Tenha um bom dia!

      Διαγραφή
  15. Θέλω γίγαντες φούρνου τώωωωωρααααα !!!!!
    Τους λατρεύω Κικίτσα μου κι αν είναι απ' τα χεράκια σου....μμμμμμ !!!
    Φιλάκια γλυκά
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχχχχχ, αν είναι να κλαις φωνάζω κούριερ τώρα αμέσως Σόφη μου και σου στέλνω ένα μεγάαααααλο μπολ...να τους δοκιμάσεις και να μου πεις τη γνώμη σου.
      Χαίρομαι που σου άρεσαν και σ' ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια!!!
      Πολλά φιλάκια καλημέρας! -:))

      Διαγραφή
  16. Καλημέρα Κική μου..είχες δίκιο για τον περισσότερο χυμό,απλά πρόσθεσα και φέτες πορτοκαλιού να το ενισχύσω...και τι να το πώ θεικο΄μαγικό...οι δε γίγαντες βουτύρου...SPECIAL THANKS...καλό Σ/Κ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!