Μια διαφορετική ζεστή πατατοσαλάτα

...με πατάτες και γλυκοπατάτες
Καλή σας μέρα!! Υπάρχουν φορές που ένα υλικό κάνει τη διαφορά σε ένα πιάτο ...δεν συμφωνείτε;;;; Αλλά, ας ξεκινήσουμε από την αρχή κι ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στο " βαθυστόχαστο φιλοσοφικό" ερώτημα... πώς ορίζεται η διαφοροποίηση;
Σαν κάθε "σοβαρό" food blogger που σέβεται τον εαυτό του έτσι κι εμένα με απασχολεί συχνά πυκνά αυτό το θέμα. 
Διαφοροποίηση είναι ένα πιάτο με εντελώς διαφορετικό συνδυασμό υλικών;
Διαφοροποίηση είναι ένα πιάτο με εντελώς διαφορετικά υλικά (αν και τώρα πια εντελώς διαφορετικά υλικά μπορείς να βρεις μόνον σε ...άλλον πλανήτη!!);
Διαφοροποίηση είναι ένα γνωστός συνδυασμός με μια ή δύο προσθήκες που δίνουν σ' ένα πιάτο μιαν άλλη γεύση;;;
Μετά από ...βαθύ στοχασμό, κατέληξα στον τρίτο ορισμό... όχι γιατί βρήκα κάποιες αξιόπιστες πηγές βιβλιογραφίας για να στηριχτώ αλλά γιατί ...έτσι με βολεύει μια που δεν είμαι και σεφ (όπως θα έλεγαν κάποιοι γνωστοί ...σπουδαγμένοι του είδους -:)).
Ένα άλλο θέμα που με απασχολούσε συχνά, εδώ και καιρό, έχοντας αναδειχθεί σε.... μείζον πρόβλημα (ευτυχώς όχι εθνικής σημασίας!!! χαχαχα) είναι ότι δεν είχα δοκιμάσει ποτέ γλυκοπατάτες!!!!!!!!!! Μη γελάτε, είναι σοβαρό ξέρετε... για να μην χάσω τον ...αυτοσεβασμό μου... εντάξει χαμογελάστε τουλάχιστον!!!
Προχθές, λοιπόν, που πήγα σ' ένα νέο μανάβικο που άνοιξε εδώ (πρέπει να στηρίζουμε και τις νέες προσπάθειες) βρήκα, ανάμεσα σε πολλά άλλα καλούδια που με "έσπρωχναν" να κάνω ασύστολο "shopping" (η διαστροφή του food blogger!!!), ωραιότατες κόκκινες και άσπρες γλυκοπατάτες!
Ταχύτατα, αποφάσισα να υιοθετήσω τις κόκκινες, εμφανώς επηρεασμένη από τον Άγιο Βαλεντίνο (όχι που θα τις άφηνα!!!)!!!! Γυρνώντας στο σπίτι... μη γνωρίζοντας ακόμη πώς να τις μαγειρέψω... μου ήρθε η ιδέα της πατατοσαλάτας με την οποία έτσι κι αλλιώς φλερτάραμε την προηγούμενη εβδομάδα (εεε, ο Άγιος που ανέφερα πριν λίγο...).
Θέλετε να ανακαλύψετε πώς συνδέεται η διαφοροποίηση που σας έλεγα με τις γλυκοπατάτες (αυτό κι αν είναι αντικείμενο μελέτης!!!);;
Τίποτε στη ζωή δεν γίνεται χωρίς κόπο, έλεγε ο μπαμπάς μου... γι αυτό...μπείτε στη διαδικασία να διαβάσετε τη συνταγή για μια διαφοροποιημένη (η θεωρία που λέγαμε), ζεστή και λαχταριστή πατατοσαλάτα, συνοδευτικό κρεάτων ή κυρίως πιάτο και ... δεν θα το μετανιώσετε!!!! -:))
ΥΛΙΚΑ
2 μεγάλες πατάτες, σε κύβους
2 μέτριες γλυκοπατάτες, σε κύβους
8 κομμάτια λιαστής ντομάτας,σε κομμάτια
70 γρ. μπλέ τυρί θρυμματισμένο (ή κάποια πικάντικη γραβιέρα)
4 φέτες cheddar "La vache qui rit" σε κομματάκια
1 πρέζα σκόρδο σε σκόνη
1 πρέζα πιπέρι φρεσκοτριμμένο
1/2 κ.γλ. ανάμικτα ρίγανη, θυμάρι, δεντρολίβανο, βασιλικό
Αλάτι 
4 κ.σ. λάδι από τις λιαστές ντομάτες + 20 γρ. βούτυρο με μαργαρίνη για το τηγάνισμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε τους κύβους από τις γλυκοπατάτες και τις πατάτες σε μια κατσαρόλα με νερό και λίγο αλάτι.
Τους βράζουμε για 3-4 λεπτά από τη στιγμή που θα κοχλάσει το νερό.
Ρίχνουμε το νερό.
Σε βαθύ αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε το λάδι από τις λιαστές ντομάτες και το βούτυρο και μόλις ζεσταθούν ρίχνουμε τις γλυκοπατάτες και τις αφήνουμε για λίγο να τηγανιστούν.
Πασπαλίζουμε με τα μυρωδικά μας (ρίγανη, θυμάρι, βασιλικό, δεντρολίβανο), το σκόρδο, το πιπέρι και αλάτι.
Τις γυρίζουμε πολύ προσεκτικά (για να μην διαλυθούν) απ' όλες τις πλευρές και προσθέτουμε τα κομμάτια της λιαστής ντομάτας.
Μετά από 2-3 λεπτά, προσθέτουμε το μπλε τυρί και το cheddar.
Αφήνουμε για λίγο να λιώσουν τα τυριά και σερβίρουμε ζεστό.
Το πιάτο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν συνοδευτικό και για πουλερικά ή κρεατικά, όπως ψητό κοτόπουλο αλλά και μπριζόλα.
Παραλλαγή: Μπορούμε, αν θέλουμε, να προσθέσουμε και ψιλοκομμένο καπνιστό ζαμπόν που το έχουμε σοτάρει ελάχιστα για να γίνει κριτσανιστό.

37 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Κική... είναι πολύ νόστιμη η πατατοσαλάτα!

      Διαγραφή
  2. και σκετη μια χαρα τρωγεται χωρις τα συνοδευτικα!!! τελεια! αν και εδω στα μερη μου τις γλυκοπατατες τις ξερουμε μονο απ την τηλεόραση, δεν πιστευω να εχει τρομερη διαφορα με τις κανονικές ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις καθόλου άδικο ...η διαφορά με τις κανονικές είναι ότι είναι πιο γλυκές ...κάπως σαν την κίτρινη κολοκύθα. -:))

      Διαγραφή
  3. Αξίζει να την ερωτευτώ και εκτός Valentine's Day!
    Τέλεια από όλες τις απόψεις, ερωτεύσιμη! :)

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την ερωτεύτείς γιατί αξίζει Ζαμπία μου!! Έχει μια μοναδική νοστιμιά και γλύκα που κι εγώ την ερωτεύτηκα!! Τώρα θα δοκιμάσω τις άσπρες γλυκοπατάτες! -:))

      Διαγραφή
  4. "Διεστραμμένη"(!) μου food blogger, έγραψες!!!
    Υπέροχη πρόταση!!!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ άπειρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ιωάννα!! Είναι πολύ ωραία και αξίζει τη δοκιμή!
      Φιλάκια πολλά!!

      Διαγραφή
  5. Υπεροχη η ... διαφοροποιημενη! Εξαιρετικο συνοδευτικο θα δοκιμαστει γιατι μας αρεσουν πολυ οι πατατοσαλατες!
    Φιλακια Κικη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι νοστιμότατη και της ταιριάζουν πολύ οι λιαστές και τα τυριά!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Όντως διαφορετική! Λατρεύω την ιδέα του μπλε τυριού και της λιαστής! Μπράβο Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι... Χμ... Σκέφτηκα πολύ τί μπορεί να σημαίνει διαφοροποίηση και κατέληξα ότι... Αυτό που πραγματικά με ενδιαφέρει είναι αυτό το όμορφο και ως φαίνεται πολύ νόστιμο αποτέλεσμα! Κικίτσα μου είναι πολύ ωραία η πατατοσαλάτα σου και το ζαμπόν που προτείνεις στο τέλος, ταιριάζει απόλυτα στα γούστα μου!
    Πολλά φιλάκια! Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Πηνελόπη μου κι αυτή η πατατοσαλάτα αξίζει. Εκτός από ζαμπόν καπνιστό μπορείς να βάλεις και μπέικον!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Της διαφοροποίησης και εγώ!!! Και ο συνδυασμός τέλειος
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραίος συνδυασμός Νικόλ...γι αυτό η διαφοροποίηση είναι χρήσιμη!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Άκουσα για πατατοσαλάτα κι έσπευσα!!!! Οι αδυναμίες δεν κρύβονται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εγώ τις δοκίμασα εδώ και λίγους μήνες τις γλυκοπατάτες, και μου αρέσουν πολύ! Λατρεύω οποιαδήποτε συνταγή για πατατοσαλάτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν είναι τέλειες;;; Έχουν μιαν απίστευτη γλύκα!!! Δοκίμασες τις κόκκινες ή τις άσπρες;;;; Αφού σου αρέσουν οι γλυκοπατάτες θα σου αρέσει πολύ αυτή η πατατοσαλάτα!

      Διαγραφή
  11. Καιρο εχω να φαω πατατοσαλάτα. Λουκουμι φαινεται η δικιά σου :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καιρός να επιληφθείς του θέματος και να ξαναφάς πατατοσαλάτα γιατί αυτή εδώ είναι μούρλια!!! -:))

      Διαγραφή
  12. Λαχταριστή!!! Θα την έτρωγα και μόνη της, μόνη μου!!! Γεια στα χέρια σου Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ μόνη της την έφαγα Ειρήνη μου αλλά και μ' ένα ψητό κοτοπουλάκι θα ταίριαζε καταπληκτικά!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. μμμ πραγματικά ιδιαίτερη, νόστιμη και πολύ λαχταριστή σαλάτα Κική μου!
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ελένη μου... ειδικά αν σου αρέσουν οι γλυκοπατάτες και οι λιαστές είναι υπέροχη αυτή η πατατοσαλάτα!
      Να περνάτε καλά!
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  14. Μού αρέσουν οι πατατοσαλάτες αλλά καί η δική σου Κική μου,φαίνεται πολύ νόστιμη!!Πολύ πρωτότυπη η συνταγή σου!!Τό δέ ποτηράκι σου,πολύ τσαχπνίκο!!!Καλό βράδυ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μούρλια Δήμητρά μου!!! Ααααα, το ποτηράκι είναι δώρο ενός μαθητή μου... όταν μου κάνουν δώρα τέτοια μου κάνουν... με έχουν καταλάβει πια... χαχαχαχα

      Διαγραφή
  15. Πολύ ωραία η σαλάτα Κική μου θα την φτιάξω σήμερα χωρίς το la vache, θα αυτοσχεδιάσω, βρε συ δεν το πιστεύω ότι δεν είχες δοκιμάσει γλυκοπατάτες μα πως άντεξες τον πειρασμό, εμείς τις λατρεύουμε! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το la vache το έβαλα γιατί δεν είχα άλλο cheddar τριμμένο ή σε φέτες Έρη μου... αυτοσχεδίασε ή βάλε κάποιο άλλο cheddar!! Τον τελευταίο χρόνο δυσκολεύομαι εδώ να βρω το συγκεκριμένο τυρί εκτός από το la vache...
      Έχω καιρό που λέω θα αγοράσω κι όλο κάτι τυχαίνει... γι αυτό άργησα αλλά τις λάτρεψα κι εγώ!! Τώρα θα δοκιμάσω τις αντίστοιχες άσπρες γλυκοπατάτες!!
      Φιλάκια και να περνάτε καλά!

      Διαγραφή
  16. Μεγάλη αδυναμία έχω στις γλυκοπατάτες ως συνοδευτικό κρεατικών!!!
    Πολύ ωραία συνταγή Κική μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το επόμενο που θα φτιάξω θα ειναι με κρέας Έλενά μου!!! Πάντως τις λάτρεψα!!! Όσο για τη συνταγή καθαρός αυτοσχεδιασμός έγινε αλλά πέτυχε!
      Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  17. Οι κόκκινες γλυκοπατάτες μου αρέσουν τις έχω κάνει ψητές με άλλα λαχανικά ως συνοδευτικό και πουρέ μαζί με κολοκύθα.
    Κική μια απορία έβρασαν σε τόσο μικρό χρόνο η το τηγάνισμα μετά συμπληρώνει;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τώρα θα τις δοκιμάσω σαν συνοδευτικό Ξανθή.
      Εγώ νόμιζα ότι αργούν να βράσουν περισσότερο από τις άσπρες αλλά τελικά αυτές έβρασαν πιο γρήγορα από τις "κανονικές" και απόρησα. Ίσως γιατί ήταν μικρά κομμάτια. Βέβαια, έβρασαν αλλά κρατούσαν ακόμη και το έκανα για να μη λιώσουν στο τηγάνισμα.

      Διαγραφή
  18. Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση!
    Η γλυκοπατάτα σε συνδυασμό με το μπλε τυρί δίνουν άλλον αέρα στη σαλάτα!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δίνουν γλύκα και πικάντικη γεύση ταυτόχρονα Ερμιόνη μου και γίνεται εξαιρετική η πατατοσαλάτα!!1
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Φανταστικό!Θα το δοκιμάσω γιατί ούτε εγώ έχω φάει ποτέ μου γλυκοπατάτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!