Πιπεριές τηγανιτές ή ψητές με γιαούρτι και σούμακ


Πιπεριές... η τελευταία σοδειά του κήπου μας!!! "Γέμισε ο τόπος πιπεριές!!!!!" έλεγαν οι μικρές και γελούσαν... "τρέξε να δεις" με τραβούσαν, από πού αλλού;;; -Από τον υπολογιστή φυσικά!!!
Μερικά λεπτά αργότερα αποφάσισα να σηκωθώ για να δω, έχοντας τελειώσει προς στιγμήν τη δουλειά μου... Πράγματι!!!
Θαρρείς οι 5-6 ρίζες πιπεριάς που απέμειναν μόνες τους στον κήπο δίπλα στον μαϊντανό, είχαν αποφασίσει να μας κάνουν επίδειξη δυνάμεως και να αποδείξουν ότι καλώς δεν ...απομακρύνθηκαν από τον γεωπόνο και κάτοχο του κήπου (τον μπαμπάκα μου δηλαδή -:))).
Πάνω από 40 πιπεριές παρέλασαν από τον νιπτήρα της κουζίνας για να πλυθούν καλά πριν πάρουν τον δρόμο για τον τελικό προορισμό τους... άλλες τηγανιτές μέσα σε λαδόξιδο και διάφορα μπαχαρικά για να γίνουν αρωματικές, άλλες ψητές μέσα σε λαδολέμονο με μια σκελίδα σκόρδο κι άλλες σε πιατέλα για να καταναλωθούν στη... στιγμή από τους λιχούδηδες του ...τριωρόφου!!!
Ποιός είπε ότι ο τηγανιτός μεζές είναι καλοκαιρινό προνόμιο; Μια χαρά στολίζει και το φθινοπωρινό τραπέζι κι ας είναι εμφανέστατη η αναφορά στο καλοκαίρι!!!! -:))
Τηγανιτές πιπεριές, λοιπόν, που μπορούν άνετα να γίνουν ψητές, αν και χρειάζεται λίγο περισσότερος χρόνος. Μεζεδάκι που με τη νοστιμιά του μας κάνει να ξεχνούμε, για λίγο...δυστυχώς, τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Μπορούμε να τις ετοιμάσουμε μερικές μέρες πιο πριν και να τις διατηρήσουμε σε μπολ ή γυάλινο βάζο στο ψυγείο. Τις γαρνίρουμε με το αρωματισμένο γιαούρτι σκέτο ή αναμεμειγμένο με ελάχιστο κατίκι Δομοκού.
ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα
8 πράσινες πιπεριές κέρατο
2 κ.σ. ελαιόλαδο 
2-3 κ.σ. λευκό ξίδι ή μηλόξιδο
200 γρ. γιαούρτι (της αρεσκείας μας)
1 κ.σ. κατίκι Δομοκού (προαιρετικά)
1/2 κ.γλ. σούμακ  
1 κ.σ. σουσάμι καβουρδισμένο
αλάτι
Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε βαθύ αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε ελαιόλαδο και τηγανίζουμε τις πιπεριές σε μέτρια φωτιά.
Μόλις τηγανισθούν, τις περιχύνουμε με το ξίδι και τις αφήνουμε ακόμη 1-2 λεπτά στην εστί, μέχρι να εξατμιστεί το ξίδι.
Τις βάζουμε σε μια μικρή πιατελίτσα και τις περιχύνουμε με το ελαιόλαδο. 
Καβουρδίζουμε το σουσάμι χωρίς λιπαρή ουσία σε ένα μικρό αντικολλητικό τηγανάκι.
Γαρνίρουμε με το γιαούρτι σκέτο ή ανακατεμένο με το κατίκι και πασπαλίζουμε με το σούμακ και το καβουρδισμένο σουσάμι.
Πηγή συνταγής: Προσαρμογή από το περιοδικό "Γαστρονόμος", τεύχος Οκτωβρίου 2013
Tante Kiki
30 Comments

30 σχόλια:

  1. Τέλειο μεζεδάκι και το σουμάκ μ' αρέσει πάρα πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σούμακ χαρίζει τη λεμονάτη του γεύση και κάνει ακόμη πιο νόστιμες τις πιπεριές!

      Διαγραφή
  2. Πω πω μυρωδιές και γεύσεις! Το κατίκι σίγουρα θα μπει στο γιαούρτι, μου αρέσει ιδιαιτέρως!
    Πολύ ωραίες Κικίτσα μου! Τυχερή που τις έχεις στον κήπο σου!
    Πολλά φιλάκια! Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο συνδυασμός είναι καταπληκτικός Σελ μου!!! Αξίζει!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Απλό και νόστιμο πιάτο.
    Η αντίθεση της πιπεριάς με το δροσερό γιαουρτάκι μου αρέσει πολύ!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι τηγανιτές πιπερίτσες είναι και δικό μας αγαπημένο μεζδάκι, συνήθως τις συνδυάζω με τηγανιτές μελιτζάνες, και φυσικά μια δροσερή σος γιαουρτιού πάντα από δίπλα!
    Οπως κατάλαβες, έρχομαι τρεχάτη να μου κάνεις το τραπέζι!!
    Φιλιά Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπημένο φαγάκι, νοστιμότατο!!!
    Φέτος κάναμε κι εμείς κήπο και τρελαθήκαμε στα πιπέρια.... :))
    Φιλιάα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι πολύ ωραίο να έχεις τις δικές σου πιπεριές;;; Είναι ωραίο μεζεδάκι!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία η πρόταση σου Κική μου!
    Το σουμάκ είναι αδυναμία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η προσθήκη του σουμάκ και του σουσαμιού αξεπέραστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι αξίζει το μεζεδάκι αυτό -:)
      Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  8. Τέλειο μεζεδάκι!! Ναι, μου αρέσουν τα καλοκαιρινά μεζεδάκια μεσα στο φθινόπωρο.
    Και οι πιπεριές μου αρέσουν τηγανιτές!!!
    Σούπερ!!

    Φιλιά ΚΙκή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μα τι καλή ιδέα! Η πιπεριά με το σουμάκ θα δένει σαν γεύση υπέροχα!
    Μπράβο Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δένει πολύ ωραία Αγγελική μου και γίνεται ραφινάτα λεμονάτο! :))

      Διαγραφή
  10. πολύ καλόοο... το σούμακ δεν το χω ξανακούσει.. φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να το βρεις σε μπαχαράδικα και έχει μια εκπληκτική λεμονάτη γεύση Εβονίτα μου! Αξίζει!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Ωραία πρόταση μεζεδακίου!
    Τηγανισμένες, ξυδάτες και καρυκευμένες τόσο μοναδικά!
    Βασιλική μου, αν και πρωί, πολύ άνετα τις..."τακτοποιούσα" στο στομάχι μου! :)

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ζαμπία μου το μεζεδάκι... γίνεται λιχουδιά με το σουσάμι και το σούμακ!! :))

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραίες οι ξυδάτες πιπερίτσες! Το συνοδευτικό τους κλέβει την παράσταση, ειδικά με το κατίκι! Μιαμ μιαμ! Νοστιμότατο το μεζεδάκι που μας σερβίρεις, Κική μου!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το κατίκι, το σουσάμι και το σούμακ Αναστασία γίνονται εκπληκτικές οι πιπεριές!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Μεζεδάκι από τα λίγα, μας έφτιαξες σήμερα, Κική! Το γιαούρτι με το κατίκι, έγιναν πολύ ωραία σος, με το άρωμα του σουμάκ. Κερνάω τα τσίπουρα, βάζεις τις πιπεριές;;!!
    Καλη σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο συνδυασμός αξίζει να δοκιμαστεί Ειρήνη μου!!! Έλα κι εγώ βάζω και το τσίπουρο και τις πιπεριές!!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Αχ βρε κικιτσα μου ! στο μυαλό μου ήσουνα, έχω φωτογραφίσει κάτι πιπερίτσες που φτιάχνει η μαμά μου και τις ονομάζει μελαχροινές γιατί σκουραίνουν πολύ στο τηγάνισμα. Απ΄ότι βλέπω είναι κατά 99% όμοιες και είχα σκοπό να τις βάλω στο μπλοκ γιατί είναι όντως πεντανόστιμες, είναι υπέροχος μεζές. Εμείς τι κάνουμε με τις κανονικες πιπεριες, αυτές που φτιάχνουμε τα γεμιστά αρκεί να είναι μαλακιά η πέτσα τους. Κοιτα σύμπτωση και εμεις απο τον κήπο μας κόβουμε πιπεριες !!!! γεια στα χεράκια σου Κικίτσα μου !!!!!

    σε φιλώ πολύ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά τέτοια σύμπτωση;;;;;; χαχαχαχα Με ό,τι πιπεριές και να γίνει το μεζεδάκι αξίζει!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No