Εύκολα σοκολατοψωμάκια με γιαούρτι

"Οι συνταγές της Λωξάντρας"... τη θυμάστε τη Λωξάντρα;;;
Εκείνη την πληθωρική ηρωϊδα της Μαρίας Ιορδανίδου που αγαπούσε όλο τον κόσμο αλλά και τις λιχουδιές;;;  Ένα βιβλίο που έγινε σήριαλ και μάλιστα σήριαλ που έγινε σημείο αναφοράς για κείνη την εποχή. Ο χαρακτήρας της Λωξάντρας, πραγματικός... τα ιστορικά γεγονότα όσο πιο πιστά γινόταν και η περιρέουσα ατμόσφαιρα της Πόλης και του κλασσικού πολίτικου σπιτιού αλλά και της πολίτικης κουζίνας κεντρικό σημείο της ιστορίας.Τη λάτρεψα αυτή τη σειρά!!! Από τις λίγες που κατάφεραν να με κάνουν πιστή τηλεθεάτρια!!!
Έτσι, όταν ανακάλυψα μια σειρά φυλλαδίων με συνταγές με το όνομα "Οι συνταγές της Λωξάντρας" ...κόλλησα!!!! Άρχισα να δοκιμάζω τη μία μετά την άλλη!! Μμμμμ!!! όλες ή σχεδόν όλες... μία και μία!!! Εκεί "συνάντησα" και την παρακάτω συνταγή ή μάλλον αυτό που ήταν η παρακάτω συνταγή πριν "πέσει στα χέρια μου"!!!! Μετατροπή στη μετατροπή όμως τα μικρά ψωμάκια έγιναν "αγνώριστα"!!! Παρ' όλα αυτά παρέμειναν μικρά, στρουμπουλά, αφράτα και προκλητικά νόστιμα!!!
Φουσκωτά, πανεύκολα σοκολατοπιτάκια... η χαρά μικρών και μεγάλων. Μια λιχουδιά άνευ προηγουμένου!!! Ετοιμάζονται με έναν μαγικό τρόπο, σαν να τα ετοίμασαν νεράιδες, ξωτικά ή ό,τι άλλο βάλει ο νους του ανθρώπου!!! Το κακό είναι ότι εξαφανίζονται με έναν παρόμοιο τρόπο... μαγικά δηλαδή σε χρόνο ρεκόρ θα έλεγα!!!!
ΥΛΙΚΑ
400 γρ.φαρίνα που φουσκώνει μόνη της, κοσκινισμένη
50 γρ. αλεύρι καλαμποκιού
150 γρ. γιαούρτι στραγγιστό με 2% λιπαρά
50 γρ. ελαιόλαδο ελαφρύ ή αραβοσιτέλαιο
130 γρ. γάλα χλιαρό
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
1 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
1 φακελάκι φυσική βανίλια Vahiné ή 2 καψουλάκια βανίλιας
1/2 κ.γλ. μπαχαρικό "Σμυρνιό" (ή μίγμα κανέλας με τζίντζερ)
3-4 κ.σ. ζάχαρη 
100 γρ. σταγόνες σοκολάτας
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ, βάζουμε τα δύο είδη αλευριού, το γιαούρτι, το λάδι, το γάλα, τη μαγιά, το μπέικιν, τη βανίλια, το "Σμυρνιό" και τη ζάχαρη, τις σταγόνες σοκολάτας και ζυμώνουμε έως ότου τα υλικά ομογενοποιηθούν σε μια ζύμη μαλακή που κολλάει στα χέρια.
Εάν η ζύμη μας είναι σφιχτή, βρέχουμε τα χέρια μας με λίγο γάλα και ζυμώνουμε ή εάν είναι πολύ αραιή προσθέτουμε λίγο ακόμη αλεύρι.
Ύστερα, αλευρώνουμε τα χέρια και πλάθουμε ψωμάκια των 50 γρ.
Καλύπτουμε μια λαμαρίνα φούρνου με αντικολλητική επιφάνεια ή αντικολλητικό χαρτί και τοποθετούμε τα ψωμάκια.
Βάζουμε σε ζεστό μέρος ή στο φούρνο της κουζίνας που τον έχουμε προθερμάνει στους 35 βαθμούς Κελσίου για 40-50 λεπτά, ώστε να φουσκώσουν ελαφρά.
Ύστερα, τα βγάζουμε από το φούρνο και τον προθερμαίνουμε στους 160 βαθμούς Κελσίου.
Ψήνουμε τα ψωμάκια μας για 10-12 λεπτά ή έως ότου αποκτήσουν ένα καστανόξανθο χρώμα.
 

24 σχόλια:

  1. The Days of Ψωμάκια! :)
    Πολύ τα γουστάρω!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσο τέλεια θα είναι για το πρωινό μας!
    Αφράτα αφράτα και σοκολατένια, μου αρέσουν!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Κική!!!Πειρασμός πάλι τά σούπερ ψωμάκια σου!!!Εβλεπα τήν Λωξάνδρα,καί μού άρεσε πολύ!!!!Εχω τό βιβλίο τής Ιορδανίδου"Η αυλή μας" καί σκέφτομαι νά τό χαρίσω στήν εγγονή μου!!!Καλή συνέχεια!!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπέροχα τα ψωμάκια! Όσο για το βιβλίο... από τα λατρεμένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου θέλω σε παρακαλώ μια διευκρίνηση: Η μαγιά πόσα γραμμάρια είναι? 7 ή 10 γρ το φακελάκι? Βλέπεις από χώρα σε χώρα και από εταιρεία σε εταιρεία, αυτά δεν είναι σταθερά...
      Φιλάκια

      Διαγραφή
    2. Εξαρτάται από τη μάρκα της μαγιάς άλλα γενικά είναι 8 γρ. και μερικά 9 γρ.
      Καλή επιτυχία!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    3. Κική μου τα έφτιαξα με πολύ μικρές αλλαγές. Άφησα πρώτα την ζύμη να φουσκώσει, μετά έπλασα τα ψωμάκια και φούσκωσαν ξανά δεύτερη φορά. Δεν είχα Σμυρνιό και η βανίλια είχε τελειώσει.:( Έτσι έβαλα κανέλα και ξύσμα πορτοκάλι. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό! Σ ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  5. Πολυ ωραια τα ψωμακια σου Κικη μου! Σκετη λιχουδια!
    Η Λωξαντρα εμοιαζε τοσο πολυ με την γιαγια μου απο την Πολη, την Ανδομαχη, αυτοι οι ανθρωποι ειχαν μια ιδιαιτερη κουλτουρα για το φαγητο...
    Φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μαρίνα μου είχαν μια ιδιαίτερη κουλτούρα κι αυτό φαινόταν στη δεξιοτεχνία τους στην κουζίνα αλλά και στις συνταγές τους που ήταν γεμάτες αρώματα και μεράκι!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Yπέροχα τα ζουμπουρλούδικα και αφράτα σοκολατοψωμάκια σου Κική μου, σκέτος πειρασμός!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Έλενά μου!!! Έγιναν εύκολα και είναι νοστιμότατα!!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  7. Ίσως τα ψωμάκια αυτά αποτελούν το κίνητρο για να σε κάνουν να ξυπνήσεις αγόγγυστα.Το πρωινό ξύπνημα,ο εφιάλτης των παιδιών,αλλά πολλές φορές και των μεγάλων ,θα είναι πιο ευχάριστο στη σκέψη της κατανάλωσής τους!
    Πόσο λαχταριστά φαίνονται και τι θαυμάσιο κολατσιό για το σχολείο!!!
    όσο για την Λωξάντρα..η πληθωρικότητα της προσωπικότητάς της,σε συνδυασμό με τα ονειρεμένα φαγητά της την κατέστησαν στην λογοτεχνία, βασίλισσα της κουζίνας.Η καλοκαρδία και οι θησαυροί των γνώσεων της γύρω από τη μαγειρική,άφησαν εποχή.
    Καλό βράδυ Κική μου!!!Σε φιλώ πολύ,πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες Φωτεινή μου;;;; Πάντως σε μένα δεν έπιασε το κόλπο!!!! χαχαχα Ότι είναι θεσπέσιο κολατσιό πράγματι αν κρίνω από τις ...επιδόσεις της Βασιλικούλας στο σπορ της κατανάλωσής τους χαχαχαχα
      Όσον αφορά στη Λωξάντρα έχεις απόλυτο δίκιο!!!
      Καλό απόγευμα!!

      Διαγραφή
  8. Σοκολατοψωμάκια και μάλιστα εύκολα; Εδώ είμαι. ;) Σίγουρα θα μου αρέσουν! Απ΄ό,τι βλέπω έχουν και πολύ ωραία εμφάνιση! Είμαι στη δουλειά τώρα, δεν στέλνεις 3-4 έτσι για τη λιγουρίτσα; :) :)
    Να είσαι καλά Κικίτσα μου! Πολλά φιλάκια και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ναι... λιχουδιά εύκολη και νόστιμη... Σου στέλνω Σέλ μου... τί θα σε αφήσω με τη λιγούρα;;;;
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Μα τι ωραία που είναι!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Χρυσαυγή μου!!!

      Διαγραφή
  10. Φανατική κι εγώ της τηλεοπτικής Λωξάνδρας...
    Τα ψωμάκια σου είναι λαχταριστά!
    Πολλά φιλάκια και πάντα τέτοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν ήταν υπέροχη;;;;; Τα ψωμάκια είναι πράγματι πολύ νόστιμα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Ψηφίζω σοκολατοψωμάκια μετά μανίας !!!!
    Εύγε και αντιγράφω αμέσως
    Φιλάκια πολλά Κικίτσα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου στείλω μερικά Σοφάκι για να φιλέψεις και τη γιαγια Κασσιανή να μας ξαναπεί κι άλλη ιστορία;;;; -:))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Άριστα 10 και στη Λωξάντρα και σε σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!