Τούρτα-κέικ τυραμισού

Καλημέρα σας! Μια λέξη μόνον... καφές!!! Ταξιδεύοντας πίσω στο χρόνο δεν μπορώ να θυμηθώ τον εαυτό μου χωρίς καφέ τουλάχιστον από τότε που έγινα 18 χρονών. Καφές ελληνικός, καφές γαλλικός ή αλλιώς βραστός, καφές στιγμιαίος και αργότερα εσπρέσο, καπουτσίνο, καφές με σοκολάτα γιατί όταν είσαι "σκληροπυρηνικός" του καφέ όπως εγώ δεν αντέχεις τον καφέ με γεύση μπισκότο, με γεύση καραμέλα ή οτιδήποτε άλλο. Μα εάν θέλω μπισκότο ...τρώω μπισκότο, εάν θέλω καραμέλα ...αγοράζω καραμέλες καφέ!!!! Αφού όμως θέλω καφέ... πίνω καφέ!!! Ιδιοτροπία;;; Στριμάδα;;; Μπορεί αλλά τη θέλω τη γεύση του καφέ!!!! Με γάλα ή χωρίς, με ζάχαρη ή χωρίς, το πρωί και το απόγευμα! Δύο καφέδες τη μέρα μου αρκούν για να γεμίσω τις μπαταρίες μου και να νιώσω γεμάτη ενέργεια!  Να ρωτήσω;;;; Εσείς αγαπάτε τον καφέ;;;; Τον καφέ ...καφέ ή τον καφέ με γεύση;;;;;
Κι εδώ που τα λέμε... σωστοί οι δύο καφέδες την ημέρα αλλά πώς μπορείς να ξεκολλήσεις το μάτι σου όταν βλέπεις ένα ωραίο κέικ με εσπρέσο;;; Δεν ξέρω για σας, αλλά σε μένα είναι πολύ δύσκολο να αντισταθώ!! 
Αυτό συνέβη κι όταν, πριν μέρες είχα γενέθλια και όλοι στο σπίτι περίμεναν τούρτα!!! Εκεί που ξεφύλλιζα περιοδικά προσπαθώντας να βρω κάτι που θα μου αρέσει... "σκόνταψα" πάνω του!!!!!!!!
Ένα κέικ με εσπρέσο κι ύστερα η φαντασία προχώρησε και πάνω στο κέικ ήρθε και καλοστρώθηκε μια ωραία κρέμα με μασκαρπόνε (το ιδανικό τυρί για τυραμισού) και ...κάτι έλειπε! Πάντα κάτι λείπει όταν έχω ένα κέικ με μια κρέμα... ακόμη κι όταν αυτό το κέικ είναι το πιο αφράτο του κόσμου. Ένα σιρόπι δίνει πάντα μιαν άλλη νότα, μια νότα ζουμερή που γεμίζει το στόμα και ικανοποιεί τις αισθήσεις!!! Όταν, λοιπόν, κατέφτασε και το σιρόπι... όλα ήταν εντάξει...θαρρείς και το κάθε τι μπήκε στη θέση του σαν κομμάτι ενός γλυκού παζλ!!!
Μια μπουκιά ...η τέλεια μπουκιά... με υγρό κέικ και δίχρωμη κρέμα, πασπαλισμένη με κακάο... ανεπανάληπτη γεύση αλλά και επίγευση!!
Αξίζει να το δοκιμάσετε εάν κι εσείς λατρεύετε τον καφέ!!!
ΥΛΙΚΑ για ένα κέικ με διάμετρο 24-26 εκ.
Για το κέικ βάσης
200 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
100 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
260 γρ.ζάχαρη
3 αυγά μεσαία
220 ml κρέμα γάλακτος με 35% λιπαρά
20 γρ. κακάο σε σκόνη
15 γρ. καφέ εσπρέσο στιγμιαίο
1 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
Για το σιρόπι καφέ
500 ml νερό
3-4 κ.σ. εσπρέσο στιγμής
8-9 κ.σ. ζάχαρη
3 κ.σ. κονιάκ
Για την κρέμα τυριού
500 ml κρέμα γάλακτος φυτική 
400 γρ. μασκαρπόνε (ή τυρί κρέμα με διαφορετικό γευστικό αποτέλεσμα)
1 κ.σ. στιγμιαίο εσπρέσο σε σκόνη
1-2 κ.σ. κακάο για το πασπάλισμα 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Για το κέικ βάσης

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου στις αντιστάσεις πάνω κάτω.
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τα 60 γρ. ζάχαρη, τον καφέ και το κακάο.
Σε άλλο μπολ κοσκινίζουμε το αλεύρι, το μπέικιν και το αλάτι.
Βάζουμε στον κάδο του μίξερ το βούτυρο και τα 200 γρ. ζάχαρη και χτυπάμε με το σύρμα σε μέτρια ταχύτητα μέχρι ν' αφρατέψουν.
Προσθέτουμε ένα ένα τα αυγά, συνεχίζοντας το χτύπημα.
Ρίχνουμε εναλλάξ το μείγμα του αλεύρου και την κρέμα γάλακτος και συνεχίζουμε το χτύπημα έως ότου έχουμε ένα μίγμα λείο και απαλό.
Αδειάζουμε το μισό από το μίγμα σε μια φόρμα του κέικ, αλειμμένη με βούτυρο και πασπαλισμένη με αλεύρι.
Πασπαλίζουμε με το μίγμα καφέ - κακάο - ζάχαρη, έτσι ώστε να πάει παντού.
Ρίχνουμε το υπόλοιπο μίγμα του κέικ από πάνω και βυθίζοντας ένα μαχαίρι ανακατεύουμε ελαφρά τη ζύμη για να κάνει σχέδια.
Ψήνουμε τη μεσαία σχάρα για 40-45 λεπτά.
Βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε για 15-20 λεπτά να κρυώσει πριν το ξεφορμάρουμε και το αφήσουμε να κρυώσει εντελώς.
Για το σιρόπι καφέ
Βάζουμε το νερό σε μια μικρή κατσαρόλα και προσθέτουμε το κονιάκ, τον εσπρέσο στιγμής και τη ζάχαρη.
Δοκιμάζουμε μήπως θέλουμε πιο γλυκό το "σιρόπι" του καφέ και το αφήνουμε να βράσει για 5 λεπτά.
Αφού βράσει, το αφήνουμε να κρυώσει και μετά περιχύνουμε μ' αυτό το κέικ.
Για την κρέμα τυριού
Στο μπολ του μίξερ χτυπάμε την κρέμα γάλακτος στη μεσαία ταχύτητα.
Μόλις η σαντιγύ αποκτήσει υφή παχύρρευστη προσθέτουμε το μασκαρπόνε και συνεχίζουμε το χτύπημα μέχρι να σφίξει η κρέμα.
Ύστερα χωρίζουμε το ένα τρίτο της κρέμα και προσθέτουμε σ' αυτή τη σκόνη του εσπρέσο και, αν μας φαίνεται πικρή η κρέμα, 1-2 κ.σ. άχνη.
Ανακατεύουμε με μια σπάτουλα σιλικόνης μέχρι να ομογενοποιηθεί η κρέμα.
Συνθέτουμε το κέικ-τούρτα
Περιχνύνουμε το κέικ με το σιρόπι καφέ.
Ύστερα, γεμίζουμε δύο σακούλες κορνέ, μια με την άσπρη κρέμα και μια με την κρέμα με τον εσπρέσο και βάζουμε την κρέμα επάνω στο κέικ.
Βάζουμε στο ψυγείο και λίγο πριν σερβίρουμε πασπαλίζουμε με το κακάο.
Πηγή: Κέικ με εσπρέσο : Γλυκά μυστικά, Σεπτέμβριος 2012

38 σχόλια:

  1. Αν αυτή η αγάπη σου για τον καφέ είναι η αφορμή για να μας δείχνεις τόσο υπέροχα γλυκά, πολύ καλά κάνεις και τον αγαπάς τόσο, Κική μου! Η τούρτα-κέικ σου είναι όχι μόνο εμφανίσιμη αλλά και πολύ προκλητική! Κρίμα που το κουταλάκι μου δεν μπορεί να περάσει μέσα από την οθόνη του υπολογιστή... :-)
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Αναστασία μου γιατί είναι πεντανόστιμη!!!! Να σου στείλω;;;;;;
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Το τιραμισού είναι το μόνο γλυκό με καφέ που μου αρέσει, κι εσύ το έκανες από ότι φαίνεται πολύ λαχταριστό! Ένα κομματάκι και για μένα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραίο Χρύσα μου!!! Αξίζει και το κέικ μόνο του αλλά και ολόκληρο σαν τουρτίτσα!!
      Όσα κομματάκια θέλεις!!

      Διαγραφή
  3. Εγώ Κικίτσα μου δεν ζω χωρίς καφέ.
    Νηστική μπορώ να μείνω, χωρίς καφέ όμως ποτέ χα χα χααα
    Θέλω τον καφέ μου ΚΑΦΕ, όπως κι εσύ, αλλά τον γαλλικό καφέ μου τον προτιμώ με άρωμα (και όχι γεύση) καραμέλας. Τον λατρεύω τον συγκεκριμένο καφέ.
    Οπως καταλαβαίνεις, είναι αδύνατον να μην ενθουσιαστώ με το υπέροχο κέικ σου, το άκρως λαχταριστό όπως φαίνεται!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ Έλενά μου εεεεε;;;; Κι εγώ στο άρωμα αναφέρομαι κυρίως αλλά εγώ τον θέλω κανονικό... όταν πίνω καφέ... πίνω για τη γεύση του!!!χαχαχαχα
      Χαίρομαι που σου άρεσε το κέικ!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Δηλώνω φαν του καφέ! Με άρωμα ή όχι δεν έχω πρόβλημα! Μάλλον όταν θέλω να ξυπνήσω τον προτιμώ φίλτρου χωρίς άρωμα, πιο "black" με ελάχιστο γάλα και ζάχαρη.
    Αλλά και ο ελληνικός, και ο εσπρέσο και ο καπουτσίνο, όλοι δεκτοί ανάλογα με τα κέφια!
    Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, το τιραμισού δε θα μπορούσε να μην έχει τη σκοτεινή μου αγάπη, είναι ίσως το μόνο τουρτο-γλυκό που προτιμώ χωρίς να μου φαίνεται βαρύ όπως τα άλλα. Το έχεις στολίσει και φτιάξει σούπερ! Ευχαρίστως έτρωγα κομμάτι αντί μεσημεριανού!
    Φιλιά, καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα κι εσύ στο κλαμπ Σκοτεινούλα μου!!!! Το τυραμισού αυτό είναι λίγο πιο βαρύ γιατί είναι με κέικ αλλά εξακολουθεί να είναι νοστιμότατο!!!!
      Κι εγώ το ίδιο... ευχαρίστως άφηνα το μεσημεριανό!!! χαχαχα
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. το τυραμισου ειναι λατρεμενο γλυκο!!! μ αρεσει η ιδεα του κεικ θα ειναι κατι ασυνήθιστο αλλα σιγουρα νόστιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ασυνήθιστο ελαφρώς αλλά πολύ νόστιμο και με ενισχυμένη τη γεύση του καφέ!!!!

      Διαγραφή
  6. SOU ERXETAI NA ORMHXEIS STHN OTHONH.EISAI FOBERH STA GLYKA.SE PARAKOLOUTHOUME KATHE MERA MAZI ME 3-4 ALLA BLOGS.EYXARISTOUME GIA THS SYNTAGES.FOTINI T.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σας αρέσουν οι συνταγές μου Φωτεινή και που με παρακολουθείτε... να περνάτε καλά!!!

      Διαγραφή
  7. Κική μου χωρίς καφέ δε γίνεται, δεν αντέχω ούτε μια μέρα!
    Το σημερινό σου γλυκάκι το λάτρεψα, πολύ όμορφο και λαχταριστό!Μπράβο!
    **Στείλε κομμάτι!!!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Ελένη αλλά... αντί να στείλω κομμάτι σε περιμένω να έρθεις!!!!!! Από κοντά είναι ακόμη πιο νόστιμο... με καφέ και κουβεντούλα!!!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  8. Έστω ένα καφεδάκι την ημέρα, θα το πιω, Κική μου! Τώρα αν το συνοδεύσω και μέ ένα κομμάτι από την την τούρτα κέικ-τυραμισού, ε! Τότε, δεν εχω καλύτερο!!! Πολύχρονη άλλη μια φορά.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Ειρήνη μου πάνω από δύο σπάνια πίνω αλλά τον ένα τον θέλω οπωσδήποτε!!!! Με ένα τέτοιο κομμάτι κέικ γίνεται ακόμα πιο νόστιμος ο καφές!!!
      Ευχαριστώ και πάλι για τις ευχές.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Ένας ελληνικός διπλός με μπόλικο γάλα είναι το πρωϊνό μου ρόφημα...Κι' αν η κούραση έχει βαρέσει κόκκινο εκεί κατά τις 4.00-5.00 το απόγευμα ένας μέτριος καπουτσίνο με αρκετή κανέλα είναι μεγάλη ανάγκη. Αν είμαι στις καλές μου, αυτόν τον δεύτερο δεν τον πίνω.

    Αλλά γλυκό με γεύση καφέ και ειδικά τυραμισού δεν υπάρχει περίπτωση να μην το φάω, εάν το έχω εμπρός μου καλή μου φίλη, και όπως καταλαβαίνεις αυτήν την στιγμή αισθάνομαι μεγάλη λιγούρα!!!

    Χρόνια Πολλά για τα γεννέθλια και πάντα με υγεία και γλύκα να περνούν τα Χρόνια
    :-).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα πάλι Πηνελόπη ένας Νες με γάλα!!!! Και τί σύμπτωση!!!! Το απόγευμα κατά τις 4.00 πίνω κι εγώ τον δεύτερο πριν αρχίσω τα μαθήματα!!! Κι εγώ πολλές φορές τον αντικαθιστώ με τσάι!!!
      Πράγματι τα τυραμισού είναι νοστιμότατα και προκλητικότατα!!
      Φιλάκια και πάλι ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή
  10. Χρόνια πολλά Κική μου!!!Πολύχρονη!!!!Τό τυραμισού,πολύ αγαπημένο μου γλυκό!!!
    Καί η τουρτίτσα σου,τόσο όμορφη σέ εμφάνιση καί τόσο λαχταριστή!!!!Ενα κομμάτι θά τό έτρωγα πολύ ευχαριστίστως!!!!Καλό Σ/Κ!!!Νά περάσης πανέμορφα!!!Φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Δήμητρά μου... ευχαριστώ και πάλι!!!
      Να σου στείλω ένα κομμάτι;;;;;
      Φιλάκια πολλά και καλά να περνάτε!

      Διαγραφή
  11. Δεν μπορω να καταλαβω την αγαπη για καφε, μιας και δεν εχω πιει ποτε... Ω, ναι! Οσο κι αν σου φαινεται παραξενο, ειμαι μαλωμενη με τον καφε! Με το τιραμισου ομως οχι, γι' αυτο θα σερβιριστω!!! Καλο βραδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό δεν είναι καθόλου κακό Σοφία μου αν και είναι σπάνιο!!! -:)))
      Πάντως σε κερνάω τυραμισού!!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα Κική!
    Να τα εκατοστήσεις καταρχήν, με υγεία, χαρά και πολλή πολλή ευτυχία!
    Φανατική του καφέ κι εγώ, από 16 χρονών ξεκίνησα να πίνω διπλό ελληνικό κάθε πρωί και δεν έχω σταματήσει έκτοτε!
    Η τούρτα σου απίθανη, απολύτως του γούστου μου!
    Να είσαι καλά και πάντα τόσο γλυκαμένη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ και πάλι Ερμιόνη μου!!! Κι εγώ δεν μπορώ χωρίς τον καφέ!!!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η τούρτα-κέικ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα τελικά ότι γλυκό η φαγητό γράφετε είναι τέλειο σήμερα που είναι. Σάββατο θα το κάνω το γλυκό θέλω να έρθουμε σε επαφή για να σας δωσο κάποιες δικές μου συνταγές μενο στην Γερμανία από Ελλάδα είμαι από καβάλα σας γράφω το τηλ αν θέλετε να επικοινωνήσουμε θα χαρώ πολύ το τηλ μου είναι 004915259145077 θα χαρώ πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σας! Χαίρομαι που είστε από Καβάλα και σας αρέσουν οι συνταγές μου!!! Πολύ ευχαρίστως να επικοινωνήσουμε αλλά στείλτε μου το μέιλ σας γιατί με το τηλέφωνο έχω πρόβλημα και δεν μπορώ να επικοινωνήσω!
      Θα χαρώ πολύ και θα περιμένω το μέιλ σας!!!

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα και χρόνια πολλά με υγεία ευχαριστώ πολύ για το γλυκό που έχεται γράψη θα το δοκημασω σήμερα. Να μας γράφεται συνέχεια τόσο ωραία πράγματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σας άρεσε το γλυκό και γενικά οι συνταγές που βρίσκετε εδώ!
      Όταν το δοκιμάσετε περιμένω εντυπωσεις!!! -:))

      Διαγραφή
  15. Πολύ καλή αλλά εγώ αντί για κακάο επάνω έβαλα σοκολάτα έδεσαι καλύτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έβαλα κακάο γιατί το τυραμισού έχει κακάο αλλά και με σοκολάτα είναι νόστιμο!
      Χαίρομαι που σας άρεσε!

      Διαγραφή
  16. πω πω ζημια!!!!!και τωρα με τις γιορτες, απειρες οι ευκαιριες για να το φτιαξουμε!!!!φιλια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μπισκοτάκι μου και αξίζει τη δοκιμή!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  17. Ο καφές μου αρέσει και να τον πίνω και μέσα σε γλυκίσματα όταν ταιριάζει.Το γλυκό σου δείχνει υπέροχο!Γεια στα χέρια σου Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ειρήνη ...αξίζει να το δοκιμάσεις!!!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  18. Θα μας απαντήσετε κυρία μίλι ΠΕΡΗΜΕΝΟ να με πάρετε τηλ που σας το έχω γράψει σήμερα το πρωί ΠΕΡΗΜΕΝΟ καληνύχτα καλό ξημέρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας έγραψα και στο πιο πάνω σχόλιο... στείλτε μου το μέιλ σας για να επικοινωνήσουμε γιατί με το τηλέφωνο είναι δύσκολο!
      Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  19. Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα Κική μου! Τι όμορφο κέρασμα! Πώς να αντισταθείς σε κάτι τόσο προκλητικό...
    Λατρεύω τον καφέ! Τον καλό, δυνατό, μαύρο, σκέτο, χωρίς ζάχαρη καφέ! Οι προσμίξεις του χαλάνε την γεύση... Όπως λες, αν θες καραμέλα, φάε καραμέλα! Κάποιες φορές, μετά το φαγητό, μου αρέσει ο καφές με κάρδαμο!
    Πολλά φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Αγγελική μου, να είσαι καλά!!! Συμφωνώ μαζί σου κι όσο για τον καφέ με κάρδαμο δεν είναι το ίδιο με τον καφέ με άρωμα φουντούκι!!!! Ο καφές με κάρδαμο είναι... μερακλίδικος (έτσι τον αποκαλώ)!!! -:))
      Να είσαι καλά!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!