Κουλουράκια βανίλιας με "κακάο" από χαρούπια

Έχετε ποτέ προσπαθήσει να ξεγελάσετε ένα πιτσιρίκι 4 χρονών να φάει κάτι που δεν θέλει ή να το πείσετε ότι αυτό που τρώει είναι κάτι απ' αυτά που θέλει;;;; Αν όχι... χάνετε!!!! -:))
Χάνετε γιατί είναι μια διαδικασία αστεία, που σε κρατάει σε εγρήγορση, ενώ περιμένεις ... κρατώντας, κυριολεκτικά, την ανάσα σου να δεις αν το έπεισες ή όχι!!!! Βάζει τη μπουκιά στο στόμα κι εσύ παρατηρείς τα μάτια, το στόμα να δεις τί γκριμάτσα θα κάνουν... απογοήτευσης, αηδίας ή μήπως ευχαρίστησης... οπότε νίκησες κατά κράτος!!!!!!!!!!!!! χαχαχα
Προσωπικά, με τις δύο ανιψιές μου αυτή τη διαδικασία τη ...λατρεύω!!!! Κι όταν νικώ (έστω, έστω... τις ελάχιστες φορές) νιώθω την ικανοποίηση του ... αστυνομικού που εξάρθρωσε ...σπείρα!!! χαχαχα
Θρίαμβος!!!!!!!!! Όταν πάλι δεν νικώ (συνήθως, δηλαδή) σκέφτομαι ότι δεν θα το ξαναπροσπαθήσω αλλά ... ξανά προς τη δόξα τραβώ λίγες μέρες μετά!!! 
Τη φορά αυτή προσπάθησα να ξεγελάσω τη μικρή μας Βασιλική βάζοντας χαρουποκακάο (υποκατάστατο κακάο από χαρούπι) στα κουλουράκια μας. Τα κουλουράκια έγιναν πεντανόστιμα κι όποιος τα δοκίμασε ενθουσιάστηκε ...ακόμα κι ο μπαμπάς μου που με τα χαρούπια δεν τα πάει και τόσο καλά (προφανώς λόγω των πολέμων που βίωσε)! 
"Μμμμμμμ!! Τί μυρίζει έτσι νόστιμα;;;" ρωτάει μπαίνοντας στο σπίτι. "Έλα, σου έκανα κουλουράκια με κακάο... πάρε να φας!!" της λέει η "ψεύτρα" θεία (διαβάστε το βιβλίο ο "Ψεύτης παππούς" είναι πολύ ωραίο... άσχετο αλλά χρήσιμο!!) -:))) Βλέπω τη Βασιλικούλα μας με το κουλουράκι στο χέρι, το βάζει στο στόμα και να... εξαφανίζεται το πρώτο κομμάτι!!! "Μμμμμμμ!!! Νόστιμο αλλά τί είναι αυτό το καφέ;;;;;" Κόκκαλο εγώ (για να μην καταγγείλω μερικούς μερικούς που άρχισαν να κρυφογελάνε γιατί δεν την ξεγέλασα!!!)!!! Από κει και μετά κάθε συζήτηση είναι άχρηστη... "σου άρεσαν;;;" της λέω. "Ναι, αλλά την άλλη φορά να βάλεις και κακάο!!!" ήρθε η αποστομωτική απάντηση!!!!!!!!!!!!!!!
Πάντως σε σας λέω την αλήθεια, αυτά τα κουλουράκια είναι τόσο νόστιμα όσο και υγιεινά κι ας μην έχουν κακάο. Είναι ό,τι πρέπει για το καφεδάκι, το τσαγάκι αλλά και σκέτα!!!
ΥΛΙΚΑ για 60 περίπου μετρίου μεγέθους κουλουράκια
2 αυγά μεγάλα + 1 αυγό, ελαφρά χτυπημένο, για την επικάλυψη
300 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
160 γρ. άχνη
1 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
Ξύσμα από 1 πορτοκάλι
2 καψουλάκια βανιλίνης
520-550 γρ. αλεύρι μαλακό (περίπου), κοσκινισμένο
1 1/2 κ.σ. χαρουποκακάο (για τη μισή ζύμη)
1 πρέζα αλάτι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 175 βαθμούς Κελσίου.
Σε ένα μπολ αναμιγνύουμε το αλεύρι με το αλάτι και το μπέικιν.
Στο μπολ του μίξερ, βάζουμε το βούτυρο, τις βανίλιες και την άχνη και τα αφήνουμε να χτυπηθούν μέχρι να έχουμε ένα αφράτο, φουσκωμένο μίγμα με ανοιχτό μπεζ χρώμα.
Προσθέτουμε ένα ένα τα αυγά και το ξύσμα συνεχίζοντας το χτύπημα μέχρι να ομογενοποιηθεί το μίγμα.
Προσθέτουμε σταδιακά το μίγμα του αλεύρου με το αλάτι και το μπέικιν.
Μόλις έχουμε μια ζύμη μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια τη χωρίζουμε στη μέση.
Προσθέτουμε το χαρουποκακάο στη μισή ζύμη και ξαναζυμώνουμε μέχρι να ομογενοποιηθεί και πάλι.
Τέλος, πλάθουμε τα κουλουράκια, δίχρωμα ή μονόχρωμα (άλλα άσπρα και άλλα καφέ) σε ό,τι σχήμα θέλουμε και τα τοποθετούμε σε δύο λαμαρίνες φούρνου που τις έχουμε καλύψει με αντικολλητικό χαρτί.
Ψήνουμε για 20-25 λεπτά.
Βγάζουμε τις λαμαρίνες από το φούρνο και αφήνουμε τα κουλουράκια να κρυώσουν.
Καλή σας μέρα και καλή σας εβδομάδα!!!!

30 σχόλια:

  1. Δεν ειναι ευκολο Κικη μου να ξεγελασεις ενα παιδι, ειδικα οταν προκειται γιαμια γευση που αγαπα! Παντως το μονο που εχω κανει με την ανεψια μου κι εγω, επινα πρωτα εγω το σιροπι της για να την πεισω να το πιει κι αυτη!!! Καλημερα κοριτσι και καλη εβδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Σοφία μου, έχεις δίκιο!! Ααααα, κι εγώ το έχω κάνει ...παρ' όλο που ποτέ μου δεν συμπάθησα τα φάρμακα σε σιρόπι!!!!
      Καλό σου βράδυ!!

      Διαγραφή
  2. Ξεγελιέται το παιδί, Κική μου;; Δεν ξεγελιέται! Το θετικό του θέματος όμως, είναι ότι της άρεσαν εν τέλει και ας μη είχαν κακάο! Οπότε, ετοιμάσου να ξαναφτιάξεις σύντομα, τα κουλουράκια. Τώρα που βρήκες την συνταγή που της αρέσει και υγιεινή μάλιστα, είναι να την αφήνεις;
    Καλή σου εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πού να ξεγελαστεί η μαϊμουδίτσα μας... αδύνατον!!!! Πάντως τώρα μου ζήτησε με "αληθινό" κακάο ...έτσι είπε!!! χαχαχαχα
      Καλό βράδυ!!!

      Διαγραφή
  3. Πρέπει να είναι πεντανόστιμα!Γεια στα χεράκια σου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι νόστιμα Λένια μου!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Εγώ πάντως δεν χρήζω την ανάγκη της δικής σου πειθούς, ούτε βέβαια της ιώβειας υπομονής σου!!!!!Πείθομαι εύκολα,αλλά και αναγνωρίζω ακόμα ευκολότερα την γευστική πρόκληση που προβάλλει.Δεν χρειάζομαι παρακάλια ούτε και μεθόδους αστυνομικής στρατηγικής για να δοκιμάσω κάτι ,που στα δικά μου μάτια φαίνεται ιδιαίτερα λαχταριστό.
    Εκτίμησα την πρωτότυπη πρώτη ύλη και θαύμασα το τελικό αποτέλεσμα!Όπως πάντα οι δημιουργίες σου ξεχωρίζουν !Κρίμα που συχνά υποβάλλονται σε εξονυχιστικό έλεγχο από τέσσερα πονηρά ματάκια!!!!!!
    Φιλιά πολλά,πολλά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα... νομίζω ότι μπορώ να σου φτιάχνω λιχουδιές και να τις τρως πιο εύκολα Φωτεινή μου... μήπως να σε υιοθετήσω;;;;;
      Όσο για τα κουλουράκια... αξίζουν μια δοκιμή!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Μια μικρή βοήθεια Κική μου! Τί είναι το χαρουποκακάο κι από πού το αγοράζεις; Αν στο εν τω μεταξύ προσθέσω κανονικό κακάο γιατί απ΄αυτό έχω, να βάλω την ίδια αναλογία; Πάντως είμαι περίεργη να τα δοκιμάσω έτσι ακριβώς όπως η συνταγή σου, γιατί φαντάζομαι ότι κάνει μια διαφορά! Πάντως φαίνονται πολύ ωραία!
    Πολλά φιλάκια και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου απάντησα ήδη με μέιλ Σελ μου... εγώ το βρίσκω σε μερικά μπαχαράδικα αλλά και σε καταστήματα με υγιεινές τροφές. Είναι ελληνικό της Creta Carob και είναι από την Κρήτη. Να προσέξεις να είναι υποκατάστατο κακάο και όχι χαρουπάλευρο!! Είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει η γεύση του ... είναι πιο γλυκό από το κακάο!!!
      Τα κουλουράκια αξίζουν... δοκίμασέ τα!! -:))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Όχι που θα κατάφερνες να την ξεγελάσεις!!! Πάντως το γεγονός ότι της άρεσαν, έχοντας καταλάβει την "πονηριά" σου, εμένα μου φτάνει για να με πείσει πόσο νόστιμα είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άστα... είχα μια ελπίδα... αλλά τίποτα!!!! Πράγματι τα κουλουράκια είναι νόστιμα!!!

      Διαγραφή
  7. Ατσίδα η μικρή βλέπω! Αυτή θα γίνει μεγάλη γευσιγνώστης, χε χε!
    Εγώ πάντως ξεγελάω άνετα τους μεγάλους (μαμά & αδελφό) και το "κακάο" από χαρούπι πράγματι μπορεί σε ζύμες να περάσει για κανονικό κακάο.
    Έχω δοκιμάσει και παξιμάδια κρίθινα με χαρουπόσκονη και ήταν το κάτι άλλο!
    Τα κουλουράκια σου φαίνονται πολύ γευστικά και αφράτα - αφράτα, μμμ!

    Για τη Sel που ρωτάει, σε μαγαζιά με βιολογικά προϊόντα είναι πολύ εύκολο να βρεις χαρουπόσκονη ή χαρουπάλευρο (έτσι πρέπει να γράφει στο πακέτο).
    Σε σούπερ μάρκετ μάλλον δύσκολο να πουλάνε, εκτός αν είναι κανένα "υποψιασμένο" εκτός των γνωστών των μεγάλων αλυσίδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα, είναι μούτρο!!!! Φατσούλα αθώα και πονηριά τεράστια!!!! Τους μεγάλους πιο εύκολα τους ξεγελάς αν και πράγματι δεν έχει την έντονη γεύση του κακάο!!!!
      Είναι νόστιμα κουλουράκια!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  8. Τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται Κικίτσα μου, κουλουράκια φτιάξαμε κι εμείς σήμερα, έλα να τα ενώσουμε και να απολαύσουμε το πιο υπέροχο καφεδάκι!!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Έλενα ...λες να είναι η μέρα ανταλλαγής μπισκότων;;;; χαχαχαχα
      Άντε να πιούμε παρεούλα τον καφέ μας!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραία κουλουράκια Κική μου!!
    Φιλιά, καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τά δίχρωμα κουλουράκια σου Κική μου,είναι τρέλα!!!!Καί σίγουρα πεντανόστιμα!!!!
    Καλή εβδομάδα!!!Φιλάκια!!!(η πρώτη φωτό,άπαιχτη!!!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζουν Δήμητρά μου πράγματι!!! Χαίρομαι που σου άρεσε η φωτό!!!!!
      Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  11. Κική μου δείχνουν υπέροχα και ήταν φυσικό να καταφέρεις να τη ξεγελάσεις γιατί σίγουρα είναι και πεντανόστιμα!!!Θα πάρω 2-3!!!
    Φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμα Ελένη μου αλλά δεν την ξεγέλασα καθόλου!!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Και μόνο από τις φωτογραφίες σου δείχνουν τόσο δελεαστικά! Γλύκα ο μπαμπάς! Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμα πράγματι ...για να δοκιμάσει ο μπαμπάς μου!!

      Διαγραφή
  13. Ποτέ δεν κατάφερα να ξεγελάσω τα παιδιά μου! Αυτό δεν ήταν στόμα ήταν διυλιστήριο! Οπότε σύντομα σταμάτησα τις προσπάθειες... Αν θες φάε, αν δεν θες, μη φας! Διαφορετικά θα είχα σαλτάρει!...
    Τα κουλουράκια υπέροχα!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως το λες Αγγελική αλλά εγώ συνεχίζω να προσπαθώ!!!! Ό,τι μπορέσουμε να την κάνουμε να φάει!!! Μεγάλο άγχος κι αυτό!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Απίστευτη η μικρούλα, σούπερ ετυμόλογη και λαγωνικό απ' ότι φαίνεται!
    Το σημαντικό είναι ότι της άρεσαν τα κουλουράκια, με ή χωρίς κακάο :)
    Φιλιά πολλά Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάλι νομίζω, Ερμιόνη μου, ότι λίγο πολύ τα περισσότερα παιδιά έτσι είναι!!! Ναι είναι σημαντικό!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Οι ανηψιές σου ανοίγουν τον δρόμο για εντυπωσιακά πράγματα Κικίτσα μου..ναι τα μικρά μας δεν ξεγελιούνται με τίποτα!σημασία είναι ότι της άρεσαν..εξαιρετικά τα δίχρωμα κουλουράκια!!!με ή χωρίς κακάο δείχνουν πεντανόστιμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο Καίτη... αυτές, εξάλλου, ήταν η αφορμή και η έμπνευσή μου. Έτσι ξεκίνησα το blogging!!!! Πράγματι δεν ξεγελιούνται!!!!!!!!!!!
      Όσο για τα κουλουράκια είναι πεντανόστιμα!!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!