Συκώτι με σάλτσα καρυδιού


Ένα πιάτο όχι για πολλούς είναι το σημερινό κι αυτό όχι γιατί είναι ένα φαγητό δύσκολο, ακριβό ή με σπάνια υλικά. Η δυσκολία του είναι στο εάν τρώμε ή όχι το συκώτι...
Η γεύση του χαρακτηριστική, αρέσει σε λίγους! Ο τρόπος όμως που είναι μαγειρεμένο "παίζει" το δικό του ρόλο. Ριγανάτο, τηγανιτό, ψητό ή τυλιγμένο σε μπόλια το συκώτι δεν παύει να είναι ένα παραδοσιακά ελληνικό πιάτο μια και είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα εδέσματα του Πάσχα.
Προσωπικά μου αρέσει αν και ο τρόπος που είναι μαγειρεμένο με επηρεάζει εύκολα. Θέλω την κάλυψη της δριμύτητας της γεύσης του, θέλω το λεμονάκι του, θέλω τα αρωματικά να το εξευγενίζουν! Αυτή τη φορά κι ενώ είχα μπει στη διαδικασία μαγειρέματός του μου ήρθε μια ιδέα... καρύδια ή αμύγδαλα!!! Κατέληξα στα πρώτα γιατί αυτά υπήρχαν σε αφθονία στο ψυγείο και δεν το μετάνιωσα. Τα καρύδια ψιλοθρυμματίστηκαν και μπήκαν για να σοταριστούν μαζί με το αλευρωμένο συκώτι. Μερικά άλλα παρέμειναν εκτός κατσαρόλας για να πασπαλίσουν το φαγητό δίνοντάς του την τελική πινελιά επίγευσης.
Το αποτέλεσμα;;; Θεσπέσιο!!! Μοναδική ευγένεια γεύσης, καρυδένια, που κάλυψε και τα σπαγγέτι που το συνόδευσαν μέχρι τον ουρανίσκο μας!
Δοκιμάστε το... είναι γκουρμέ!!!
ΥΛΙΚΑ
500 γρ. συκώτι μοσχαρίσιο
1/2 φλ.τσ. ελαιόλαδο
1/2 φλ.τσ. καρύδια, ψιλοκομμένα (ή αμύγδαλα ασπρισμένα)
2-3 κ.σ. αλεύρι
1/2 κ.γλ. ρίγανη
2/3 κ.γλ. πάπρικα γλυκιά
1 πρέζα σκόρδο αποξηραμένο
Αλάτι και πιπέρι μαύρο
Μερικά χονδροκομμένα καρύδια για το πασπάλισμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το ελαιόλαδο να ζεσταθεί.
Πλένουμε, αλευρώνουμε το συκώτι και το βάζουμε στην κατσαρόλα μόλις ζεσταθεί καλά το ελαιόλαδο.
Μόλις το σοτάρουμε και από τις δύο πλευρές προσθέτουμε τα καρύδια και αφήνουμε για λίγο ακόμη.
Πασπαλίζουμε με τη ρίγανη, την πάπρικα, το σκόρδο, το αλάτι και το πιπέρι.
Τέλος, ρίχνουμε νερό τόσο όσο χρειάζεται για να σκεπαστεί το συκώτι.
Βράζουμε σε σιγανή προς μέτρια φωτιά για 30-40 λεπτά ή μέχρι να μαλακώσει. Εάν χρειάζεται, μέχρι να βράσει, προσθέτουμε σταδιακά λίγο λίγο νερό.
Συνοδεύουμε με σπαγγέτι ή ρύζι που έχουμε περιχύσει με 2-3 κ.σ. από τη σάλτσα του.

Καλή σας μέρα και καλή σας όρεξη!!!
Tante Kiki
22 Comments

22 σχόλια:

  1. Κική μου εγώ με το συκώτι έχω ψυχρανθεί από μικρή! Μπορούσα να μείνω νηστική μια βδομάδα παρά να το δοκιμάσω... Το δικό σου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον! Μα...
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλιότερα είχα την ίδια συμπεριφορά Αγγελική μου μέχρι που κάτι άλλαξε!! Βέβαια το τρώω αρκετά καλυμένο από αρωματικά, μπαχαρικά ή ό,τι άλλο του μετριάζει την έντονη γεύση!!! Το συγκεκριμένο έγινε πεντανόστιμο!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Δηλώνω φαν του συκωτιού, αρκεί να είναι καλομαγειρεμένο! Και το δικό σου φαίνεται πάρα πολύ ωραίο Κική μου! Δεν το έχω συνοδεύσει ποτέ με ζυμαρικά, την επόμενη φορά θα τα προτιμήσω. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Χρύσα ...αξίζει!!! Θα ξετρελλαθείς και τα σπαγγέτι του πάνε πολύ!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Οσο δεν το ήθελα μικρή, τόσο το ζητάω τώρα, ευτυχώς το τρώμε όλοι τουλάχιστον στην τηγανητή εκδοχή του. Οπότε κρατάω και αυτή την εκδοχή για δοκιμή! Υπέροχο το φαντάζομαι! Καλημέρα Κικίτσα μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το συκώτι μας αρέσει πολύ, παλαιότερα το τρώγαμε συχνότερα.
    Η πρότασή σου Βασιλική μου μού το ξαναθύμισε και θα το βάλω στο πρόγραμμα να το φτιάξω!
    Οι γεύσεις του είμαι σίγουρη θα είναι εξαιρετικές!

    Καλό απόγευμα
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Ζαμπία μου και πιστεύω ότι θα σου αρέσει πολύ!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Το γεγονός των λίγων εκλεκτών υλικών που δεν νοθεύουν τη νοστιμιά της πρώτης ύλης είναι ένα μυστικό που πολύ ορθά χειρίστηκες Κική μου.Με σοφία,σωστή κρίση και έμπνευση χρησιμοποίησες τον καταλληλότερο ξηρό καρπό-τον αγαπώ!!!-και έδωσες άριστα γευστικά αποτελέσματα σ΄ένα παρεξηγημένο πιάτο ,που πολλοί θα επιφυλάσσονταν να δοκιμάσουν.Η μονοφωνία του καρυδιού με την ιδιαίτερη ελαιώδη γεύση του,αγκαλιάζει με μαεστρία την διαπραγματεύσιμη γεύση του συκωτιού.Ιδανικό πάντρεμα κατά την γνώμη μου και αναρωτιέμαι ποιά θα ήταν η συμπεριφορά του συγκεκριμένου ξηρού καρπού και σε άλλα είδη κρεάτων.Η σάλτσα καρυδιού μου άρεσε πολύ!!!Μπράβο Κική μου για την όμορφη ιδέα!!!!
    Φιλάκια πολλά,πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έκανες υπέροχη περιγραφή Φωτεινή μου και πράγματι είναι ιδανικό πάντρεμα!!! Δοκίμασε τη σάλτσα αυτή ...το αναδεικνύει!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία ιδέα η σάλτσα με το καρύδι!!!
    Μ' αρέσει το συκώτι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. TO AGAPHMENO MOU ,FAINETAI TOSO TRAGANO.FOTINI T

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνεται ιδιαίτερα νόστιμο!!! Αξίζει να το δοκιμάσεις Φωτεινή!!

      Διαγραφή
  8. Μάς αρέση πολύ τό συκώτι Κική!!!Υπέροχη η συνταγή σου καί η σάλτσα μέ τό καρύδι,θεική!!!
    Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Δήμητρά μου ...γίνεται εξαιρετική και δίνει άλλη πινελιά στο συκώτι!!1
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Αχ Κικίτσα μου, εγώ θα ομολογήσω ότι είμαι από αυτές που δεν τρώνε συκώτι, έχω γενικά πρόβλημα με τα εντόσθια.
    Όμως το μαγειρεύω συχνά, γιατί αρέσει πολύ στους άντρες του σπιτιού μας.
    Είμαι σίγουρη ότι η συνταγή σου με την καρυδάτη σαλτσούλα, θα τους ενθουσίαζε!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν τους το μαγειρέψεις Έλενά μου περιμένω να μου πεις αν τους άρεσε!!!! Γίνεται εξαιρετικό και η σαλτσούλα του ταιριάζει πολύ με ζυμαρικά ή ρύζι!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Ε λοιπόν Κική μου κανε κάτι τώρα που το είδα αλλά μόλις θυμήθηκα την γεύση του που έχω να την δοκιμάσω παιδιόθεν άλλαξα γνώμη!Ο άντρας μου το τιμά δεόντως, αλλά ο κανακάρης μου έμοιασε τη μαμά και ούτε που να το δει!Λες να κάνω την συνταγή σου και να το δοκιμάσει?Θα δούμε...
    Καληνύχτες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει πάντως Μιράντα μου να κάνεις λίγο για δοκιμή... νομίζω ότι θα σου αρέσει!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Πόσο πρωτότυπη συνταγή!
    Συκώτο έχω συνηθίσει να το τρώω τηγανητό με λεμονάκι!
    Τι διαφορετική πρόταση! Εντυπωσιάστηκα βρε Κική!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το κι έτσι Ερμιόνη μου είναι νοστιμότατο... γκουρμέ κυριολεκτικά!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No