Μελαλευριά Χίου


Μελαλευριά Χίου by Tante Kiki

Καλή σας μέρα! Καλή και γλυκιά εβδομάδα!! 
Η Χίος είναι γνωστή για τη μαστίχα της αλλά και τις ομορφιές της. Δεν είναι όμως μόνον η μαστίχα και τα πολλά εδέσματα που νοστιμίζει αλλά και πολλές άλλες λιχουδιές τοπικές που, ο κάθε επισκέπτης της μπορεί να γευτεί! Αρκεί να ψάξει και, είναι σίγουρο ότι θα βρεί μια νοστιμιά που θα θέλει να την απολαύσει.
Σήμερα, λοιπόν ταξιδεύουμε στη Χίο! Θα κάνουμε γλυκιά αρχή της εβδομάδας με μια από τις παραδοσιακές συνταγές της  που με εντυπωσιάσε με την απλότητά της και η αλήθεια είναι ότι θα είναι η πρώτη που θα δοκιμάσω όταν επισκεφθώ στην Χίο.  Έχω πολύ καιρό να ανεβάσω παραδοσιακή συνταγή και η συγκεκριμένη, που θυμίζει έντονα μουσταλευριά η οποία είναι πολύ πιο διάσημη, είναι τόσο νόστιμη όσο και απλή. Το μεγαλείο της απλότητας της παλιότερης Ελληνίδας νοικοκυράς, που για να γλυκάνει τους αγαπημένους της έβρισκε απλούς αλλά εκπληκτικά νόστιμους συνδυασμούς υλικών που υπήρχαν όλο το χρόνο στο ντουλάπι της.
Μελαλευριά και μάλιστα σε μια συνταγή του πασίγνωστου και καταξιωμένου Ηλία Μαμαλάκη (από ΕΔΩ) που αξίζει να τη δοκιμάσουμε, χωρίς να γυρίσουμε από την άλλη το κεφάλι μας απαξιωτικά. Το καλό μέλι, το καβουρδισμένο σουσάμι και το σωστό ψήσιμο του αλευριού μέχρι πάρει ένα ανοιχτό καστανό χρώμα είναι τα απαραίτητα συστατικά και μυστικά που θα την απογειώσουν και μαζί και όποιον την γευθεί. Κι αν προσθέσουμε και αμύγδαλα ή καρύδια ελαφρώς ψημένα τότε γίνεται ένα απίστευτο, ελληνικότατο γλυκό που, μέσα στην απλότητά του, χαρίζει μοναδική νοστιμιά ζεστό ή κρύο!

Μελαλευριά Χίου by Tante Kiki

ΥΛΙΚΑ για 5-6 μπολ

Για το σιρόπι
  • 400 γρ. νερό
  • 200 γρ. μέλι
Για την κρέμα
  • 200 γρ. φυτικό βούτυρο (ή μαργαρίνη)
  • 100 γρ. αλεύρι
Για το γαρνίρισμα
  • Σουσάμι ελαφρώς καβουρδισμένο
  • Κανέλα
  • Αμύγδαλα ή/και καρύδια (προαιρετικά)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  • Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το νερό και το μέλι και αφήνουμε το σιρόπι να πάρει μια ή δυο βράσεις από τη στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει. 
  • Μετά, αποσύρουμε το σιρόπι από τη φωτιά και αφήνουμε να πέσει λίγο η θερμοκρασία του.
  • Σε μια άλλη κατσαρόλα, βάζουμε το βούτυρο και το αφήνουμε να ζεσταθεί καλά.
  • Ρίχνουμε μέσα και το αλεύρι και ανακατεύοντάς το, συνεχώς και με ταχύτητα, με μια ξύλινη κουτάλα, το αφήνουμε να καβουρδισθεί έως ότου πάρει ένα ελαφρό καστανό χρώμα.
  • Ύστερα, προσθέτουμε σταδιακά και το ζεστό νερό συνεχίζοντας να ανακατεύουμε γρήγορα και δυνατά για να μη σβολιάσει η κρέμα που, πολύ γρήγορα, γίνεται παχύρρευστη.
  • Αφήνουμε μερικά λεπτά την κρέμα να κρυώσει και την ισομοιράζουμε στα μπολ.
  • Πασπαλίζουμε με λίγη κανέλα και τέλος με σουσάμι.
  • Σε μας αρέσει να περιχύνουμε με ελάχιστο μέλι ακόμα την κρέμα και ύστερα να ρίχνουμε το σουσάμι.
  • Φυσικά, μπορούμε να πασπαλίσουμε και με τα ψημένα αμύγδαλα ή καρύδια!
Μελαλευριά Χίου by tante Kiki

Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα!!

Tante Kiki
30 Comments

30 σχόλια:

  1. Αυτές οι "αλευριές" είναι από τις πιο έξυπνες επινοήσεις της γαστρονομίας μας. Μουσταλευριές, συκαλευριές, μελαλευριές! Υπέροχες κρεμούλες! Ευχαριστούμε για τη συνταγή Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ευαγγελία μου ... όχι μόνον έξυπνες αλλά και νόστιμες! Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή
  2. Δεν γνώριζα την ύπαρξη της! Φαίνεται τόσο λαχταριστή!
    Αχ, μπράβο, κορίτσι μου!
    Θαυμάσια συνταγή και εύκολη!
    Φιλιά πολλά!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ιωάννα μου! Χαίρομαι που σου άρεσε γιατί με το τίποτε, κυριολεκτικά, έχουμε μια πεντανόστιμη κρεμούλα που ήθελα να τη δοκιμάσω και να την ανεβάσω εδώ και πολύ καιρό!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!
      Να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα και Καλή Εβδομάδα Κική μου!Υπέροχη η μελαλευριά που μας σερβίρεις!!!Φαίνεται πεντανόστιμη και πολύ λαχταριστή!!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλή εβδομάδα Ελένη μου! Χαίρομαι που σου άρεσε η μελαλευριά Χίου γιατί είναι νοστιμότατη!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Τι λαχταριστή κρεμούλα που δείχνει Κική μου!!!
    Υπέροχη!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχη Έλενά μου...αξίζει να δοκιμαστεί!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Μου αρέσουν πολύ αυτές οι παραδοσιακές συνταγές και όσο κι αν πειραματιζόμαστε, οι αυθεντικές γεύσεις του τόπου μας με εκλεκτά υλικά όπως το αγνό, ελληνικό μέλι παραμένουν αξίες αξεπέραστες!
    Δε γνώριζα αυτό το γλυκό καθόλου, σ' ευχαριστώ που το ανέβασες!
    Φιλιά πολλά και καλή, γλυκιά βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα Σκοτεινούλα μου γιατί και οι σύγχρονες συνταγές και οι πειραματισμοί είναι νόστιμοι και απαραίτητη για την εξέλιξη της γαστρονομίας αλλά και οι παραδοσιακές, εξαιρετικά απλές και νόστιμες συνταγές είναι απαραίτητες γιατί αποτελούν τη βάση των αυθεντικών ελληνικών γεύσεων. Άσε που αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τα εκλεκτά ελληνικά προϊόντα!
      Φιλάκια!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Ωραία συνταγή Κική μου !!Και με ελάχιστο κόστος ! Και κυρίως εύκολη!!
    Καλή εβδομάδα !!!! Φιλάκια !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νόστιμη, εύκολη, γρήγορη και οικονομική! Τα έχει όλα!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Λοιπόν έχω την εντύπωση ότι θυμάμαι την παρουσίαση της συγκεκριμένης συνταγής...είχε γυριστεί στην Χίο σε ένα ορεινό μέρος με ομιχλώδη καιρό και ψιλόβροχο.Μου είχε κάνει εντύπωση η απλότητα της συνταγής,η πολύ ωραία εμφάνιση με τα άφθονα αμύγδαλα που είχε προσθέσει ο μελαχρινός μάγειρας.
    Μπράβο Κική που σκέφτηκες να την αναδείξεις!Γιατί σημασία δεν έχει μόνο να κάνεις ωραία φαγητά ή γλυκά ,αλλά να έχεις το σωστό ένστικτο και να τα επιλέξεις πριν τα κάνεις!
    Καλή σου εβδομάδα!!!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Φωτεινή αυτό ήταν το βίντεο αλλά η συνταγή υπάρχει και στην ιστοσελίδα το Μαμαλάκη. Είναι απλή συνταγή, ταπεινή θα έλεγα όσον αφορά στα υλικά αλλά με μεγάλη νοστιμιά! Χαίρομαι που σου άρεσε γιατί αξίζει να δοκιμαστεί και να βγει από την αφάνεια κι ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Κική μου γειά σου!
    Ηρθα να διαβάσω τα νέα σου λίγο και πέφτω (δεν εκπλήσσομαι βέβαια) σε αυτη την καταπληκτική συνταγή. Μα πως να κοιτάξεις απαξιωτικά αυτό το γλυκάκι που αποτελείται απο άριστα υλικά? Και είναι και απο την πανέμορφη Χίο!
    Φιλάκια πολλά Κική μου, να περνάτε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Έρη μου... αυτό το γλυκάκι, τόσο παραδοσιακό της Χίου όσο και νόστιμο αξίζει να βγει από την αφάνεια!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή!Άν και πέρυσι είχα βρεθεί στη Χίο, δεν το δοκίμασα, γιατί δεν ήξερα ότι υπάρχει. Τώρα, όμως ευκαιρία να το φτιάξω στο σπίτι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει σε ορισμένα ξενοδοχεία και ξενώνες της Χίου αλλά είναι τόσο απλό που δεν έχει αναδειχθεί όσο του πρέπει!

      Διαγραφή
  10. Μου αρέσουν οι παραδοσιακές γεύσεις του εκάστοτε τόπου!
    Θα μου άρεσε να δοκιμάσω τη μελαλευριά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα Ερμιόνη γιατί αντανακλούν την προσωπκότητα δηλαδή την κουλτούρα και τα τοπικά προϊόντα του κάθε τόπου. Αξίζει να τη δοκιμάσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. την ειχα ακουσει σαν συνταγη,αλλα δεν ηξερα εκτελεση και υλικα.παραδοσιακη και νοστιμοτατη!!!ευχαριστω κικη μου.panagiota mihailidou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είναι μαγικός ο τρόπος που αξιοποιούσαν οι παλιοί ότι είχαν για να φτιάξουν γλυκάκια! Την έχω κάνει τη μελαλευριά του Μαμαλάκη και είναι υπέροχη! Καλή εβδομάδα Κική μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο δίκιο έχεις Έφη μου!!! Έφτιαχναν νοστιμότατες λιχουδιές σχεδόν από το τίποτε ή μάλλον με τα λίγα εκλεκτά προϊόντα κάθε τόπου!
      Φιλάκια κι επίσης καλή εβδομάδα! :))

      Διαγραφή
  13. Νομίζω ότι κάπου το έχω ξανακούσει αλλά δεν θυμάμαι που.
    Η απλότητα των υλικών σε ένα ωραίο έδεσμα.
    Καλή εβδομάδα Κική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μια συνταγή παραδοσιακή της Χίου που στις νεώτερες εκδοχές της την φτιάχνουν χωρίς το βούτυρο αλλά η παραδοσιακή έχει άλλη νοστιμιά!
      Επίσης καλή εβδομάδα Ξανθή! -:)

      Διαγραφή
  14. Μελαλευρια,μουσταλευρια....λυπαμαι μα μεχρι τώρα δεν έχω καταλάβει τη νοστιμιά τους! μόνο το μαλεμπι μου αρέσει,καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η γεύση είναι κάτι πολύ προσωπικό αλλά έτσι κι αλλιώς αυτές είναι παραδοσιακές συνταγές που γλύκαναν πολλούς και σε δύσκολες ώρες όταν οι περισσότεροι είχαν μόνον τα τοπικά τους προϊόντα. Πάντως, είναι νοστιμότατες... εξ άλλου το μαλεμπί δεν είναι ελληνικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No