Πέστο ντομάτας


Καλή σας μέρα!!! Υγεία και νοστιμιά!! Δυό λέξεις-θεμέλια για τη ζωή και την ποιοτική μας καθημερινότητα. Βασικό συστατικό για να ανταμώνουμε με τις δύο αυτές λέξεις είναι τα εποχιακά μυρωδικά και λαχανικά γιατί... όπως έλεγαν και οι γιαγιάδες μας... κάθε πράγμα στον καιρό του...(το άκουγα κάθε φορά που ζητούσα να φάω καρπούζι κάπου προς το τέλος Μαϊου!!!). 
Μόνον τότε, εξ άλλου, όλα τα προϊόντα της γης βρίσκονται στο ζενίθ της νοστιμιάς τους και την χαρίζουν απλόχερα όπου κι αν παρευρεθούν! Κάτι ξέρει η φύση!!!
Αυτή την εποχή, λοιπόν, οι ντομάτες είναι στα καλύτερά τους κι έτοιμες να "απογειώσουν" μια εκπληκτική σάλτσα που, ναι μεν τη συναντάμε στην παραδοσιακή μαγειρική πολλών χωρών εμείς όμως... δανειστήκαμε την έμπνευση από τη γειτονική κι αγαπημένη Ιταλία όπου τα pesto είναι φημισμένα για την πλούσια γεύση τους και την υπέροχη υφή τους! 
Pesto σημαίνει γουδί...γιατί εκεί παρασκευάζονται κανονικά... εμείς όμως θα ...απιστήσουμε στο γουδί, θα διευκολύνουμε τη ζωή και την καθημερινή μας μαγειρική (ακόμη κι αν αυτό σημαίνει μια μικρή απώλεια όσον αφορά στη γεύση) και θα ...αναζητήσουμε την κυρίαρχη και μοντέρνα παρουσία του multi.
Παρουσίες κλασσικές για το πέστο όπως κουκουνάρι, γενοβέζικος βασιλικός, παρμεζάνα, σκόρδο, λάδι και ξίδι αλλά και άλλες πιο ασυνήθιστες όπως ντομάτες, ντομάτες λιαστές, μετσοβόνε για να μοσχοβολήσει καπνιστή λιχουδιά ενώνουν τις δυνάμεις τους και αποφασίζοντας να γοητεύσουν τις αισθήσεις μας στρογγυλοκάθονται μέσα στο multi δίνοντάς μας ένα δυναμικό αποτέλεσμα πολύ, μα πάρα πολύ ...γοητευτικό!
Σε ζυμαρικά, ρύζι ή ψητό κρέας αλλά και ψάρι το κατακόκκινο, αυτό, πέστο, είναι σίγουρο, ότι θα μας κατακτήσει!!! Έχει μιαν απίστευτη γλύκα που κατρακυλά στον ουρανίσκο αφήνοντάς τον εξαντλημένο από την ικανοποίηση και συνάμα διψασμένο για ακόμη περισσότερη απόλαυση!!
Ένα πέστο 4 εποχών που, όμως, τούτη την εποχή βρίσκεται στο ζενίθ της νοστιμιάς του!
ΥΛΙΚΑ
4-5 ντομάτες κομμένες στη μέση
4-5 φέτες λιαστής ντομάτας σε λάδι
5-6 φύλλα γενοβέζικου βασιλικού
2 κ.σ. κουκουνάρι ή αμύγδαλα (χωρίς τη φλούδα)
4-5 κ.σ. παρμεζάνα τριμμένη (δοκιμάστε αυτή του Μετσόβου)
2 κ.σ. μετσοβόνε (καπνιστό τυρί Μετσόβου)
1 κ.σ. ξίδι βαλσαμικό
4 κ.σ. ελαιόλαδο
1 σκελίδα σκόρδο (προαιρετικά)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 150 βαθμούς Κελσίου.
Τοποθετούμε τις ντομάτες με το σκόρδο (εάν βάλουμε) και τα κουκουνάρια σε δύο ταψάκια και τα βάζουμε στο φούρνο, τα μεν κουκουνάρια για 6 λεπτά, τις δε ντομάτες για 15-20 λεπτά ή μέχρι να μαραθούν.
Βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε να κρυώσουν λίγο.
Ύστερα, βάζουμε τις ψημένες και τις λιαστές ντομάτες, τα κουκουνάρια, τη παρμεζάνα, το μετσοβόνε, το βασιλικό, το ξίδι και το ελαιόλαδο και τα πολτοποιούμε στο multi.
Κάνουμε το πέστο όσο λείο μας αρέσει και το διατηρούμε σε βαζάκι γυάλινο στο ψυγείο (αν και η ποσότητά του είναι μικρή...οπότε μπορεί να εξαφανιστεί ...αστραπιαία)!!! 
Tante Kiki
28 Comments

28 σχόλια:

  1. λατρευω πέστο...το κανω με ο,τι μου βρίσκεται...είναι ιδανικό και για νηστεία αν αφαιρέσεις το τυρί...το χειμώνα δε,το κάνω μονο με λιαστή ντοματα και πελτε,την άνοιξη μονο με φυστίκι αιγίνης και δυόσμο....άπειρες,άπειρες οι παραλλαγές του....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι νοστιμότατες σάλτσες τα πέστο!! Φιστίκι Αιγίνης δεν έχω βάλει ποτέ ...θα το δοκιμάσω!

      Διαγραφή
  2. Ωραίο, ωραίο, ωραίο...τι άλλο να σου σχολιάσω πρωί-πρωί καλή μου Κική. Και με ζεστό και φρυγανισμένο ψωμάκι από δίπλα, απλώς όνειρο
    :-)))
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι εξαιρετική ιδέα Κική μου!
    Με πάμπολλες εφαρμογές στην κουζίνα μας...όμως η καλύτερη είναι φυσικά αυτούσιο με φρέσκο ζεστό ψωμάκι,όπως πολύ σωστά προτείνει και η Πηνελόπη!
    Μου άρεσε πολύ η ιδέα της προσθήκης αμυγδάλων,κάτι που θα το δοκιμάσω..Τα υλικά που προτείνεις εξαιρετικής ποιότητας,απαραίτητο στοιχείο άριστου γευστικού αποτελέσματος στις λιτές συνταγές.
    Καλή σου μέρα Κική μου!!!Φιλάκια πολλά,πολλά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι και μάλιστα αν είναι και ζυμωτό ή χωριάτικο είναι τέλειο!! Είναι πολύ νόστιμο το πέστο αυτό!
      Φωτεινή μου καλό σου βράδυ και φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Βλέποντας αυτό το υπέροχο πέστο, το μόνο που μπορώ να ζητήσω είναι μια γαβάθα μακαρόνια για να το συνοδεύσω!!! Ως συνήθως, οι συνταγές σου είναι σωτήριο για τις δύσκολες ώρες! Μπράβο, Κική μου!!!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μακαρόνια και ψητά κρέατα και πατατούλες ψητές κι ό,τι θέλεις αλλά εγώ το τρώω και με σκέτο ψωμί!!!!
      Είμαι λιχούδα!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Τι τέλειο πέστο είναι αυτό!
    Υπέροχο πραγματικά με φανταστικά υλικά!
    Θα συμφωνήσω με την Αναστασία! Μια γαβάθα μακαρόνια θέλω κι εγώ και είμαι εντάξει!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι φωτογραφίες αυτού του πεντανόστιμου πέστο πείθουν και τους πιο δύσπιστους!

    Βασιλική μου, είναι εξαιρετική πρόταση για την καλοκαιρινή πληθώρα τομάτας!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ζαμπία μου γιατί αξίζει!!! Είναι, πράγματι, μια καλή λύση για τις γλυκές, καλοκαιρινές ντομάτες!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Λατρεύω τα πέστο και σε ζυμαρικά και σε ψωμάκια. Τέλειο το προτεινόμενο... Αλήθεια όταν λέμε γενοβέζικο βασιλικό ποιόν εννοούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το και με κοτόπουλο ψητό αλλά και με πατάτες και θα ενθουσιαστείς!
      Γενοβέζικος είναι ο πλατύφυλλος βασιλικός... θα βάλω φωτογραφία του στην ανάρτηση, πιο πάνω Ευαγγελία μου!

      Διαγραφή
  8. Το φαντάζομαι πάνω από τα αγαπημένα μου ζυμαρικά!!!
    Σούπερ!
    Καλό απόγευμα Κική μου, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και με πατάτες ταιριάζει απίστευτα Έλενάκι μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Απαντήσεις
    1. Πράγματι και μπορείς να το έχεις έτοιμο και να το προσθέσεις σε ζυμαρικά, πατάτες ή απλό ψητό κοτόπουλο!

      Διαγραφή
  10. Εξαιρετικό Κική!!
    Φοβερή πρόταση για μια ξεχωριστή σάλτσα. Μπορώ να την φανταστώ τόσο σε μακαρόνια όσο και σε κρεατικά. Μου αρέσει πολύ!!! Μπράβο σου!

    Σε φιλώ και σου εύχομαι καλό και δημιουργικό Ιούλιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατη Χρυσαυγή μου!!!
      Ανταποδίδω την ευχή και σε φιλώ!

      Διαγραφή
  11. Υπέροχη ιδέα Κική μου!!!
    Πάνω σε κοτοπουλάκι θα είναι super φαντάζομαι.
    Την κρατάω για δοκιμή.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φοβερή και καταπληκτική συνταγή! Από που προμηθευόμαστε την μετσοβιτικη παρμεζανα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει σε κάποια ντελικατέσεν. Εγώ την πήρα από το Μέτσοβο.Αν δεν βρείς χρησιμοποίησε την ιταλική παρμεζάνα!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου.Μένω Θεσσαλονίκη. Ξέρεις κάποιο ντελικατέσεν εδώ για να ψάξω?Μου έχουν πει ότι είναι κλάσεις ανώτερη!

      Διαγραφή
  13. Οι συνταγες σας ΟΛΕΣ ειναι φανταστικες!!! Μηπως γνωριζετε καποια σαλτσα για μακαροναδα με ντοματα αυγουλακια και τυρι τριμενο; την εφτιαχνα πολυ παλια ομως δεν εχουμε την δοσολογια των υλικων ουτε ακριβως τα υλικα.εχω κανει ερευνα και δεν υπαρχει πουθενα.μηπως εσεις γνωριζετε κατι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μήπως εννοείτε κάτι σαν αυτή;;; http://tantekiki.blogspot.gr/2012/04/blog-post_23.html
    ή αυγά μάτια με σάλτσα ντομάτας που μπαίνει σε μακαρονάδα όπως αυτή... http://tantekiki.blogspot.gr/2015/09/blog-post_16.html. Αν μου εξηγήσετε λίγο περισσότερο τί εννοείτε ίσως βοηθήσω περισσότερο... εννοείτε σάλτσα ντομάτας με το αυγό ενσωματωμένο;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Την επόμενη εβδομάδα θα ποστάρω μια σάλτσα παρόμοια μ' αυτή που επιθυμείτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No