Ένα παγωτό...σχεδόν semifredo βανίλιας, χωρίς αυγά

Το ομολογώ... δεν είναι semifredo γιατί δεν έχει αυγά!!! Αλλά δεν είναι και το κλασσικό παγωτό που προκύπτει, συνήθως, από τη συγκεκριμένη και πολυχρησιμοποιημένη εδώ και πολλά χρόνια συνταγή που, πρώτη, μας χάρισε η Μόρφατ.
Είναι το ίδιο αλλά ...διαφορετικό... όχι σε γεύση αλλά σε υφή. Πείραμα ήταν... είμαι σίγουρη ότι το καταλάβατε... βρέθηκε μπροστά μου ένα βάζο με βανίλια υποβρύχιο, που λατρεύει η Ιωάννα μας, και σκέφτηκα... "Γιατί όχι;;; Ας δούμε τί θα βγει!!!" Και βγήκε!!!! Ένα εντυπωσιακής υφής παγωτό!!! Όχι μόνον χωρίς κρυστάλλους αλλά και με την υφή του έτοιμου παγωτού (εκείνου που όταν γεμίζεις την κουτάλα για να βγάλεις μια μπάλα αφήνει στο μπολ μια μικρή κορυφούλα... θαρρείς κι έχει μερέντα ή θαρρείς και δεν θέλει να αποχωριστεί το υπόλοιπό του!! Ουάου!! σκέφτηκα "και χωρίς παγωτομηχανή... γιατί εντάξει με την παγωτομηχανή κι εμένα μου γίνεται μια χαρά αλλά από την άλλη δεν έχουν όλοι παγωτομηχανή κι εγώ θέλω τις συνταγές μου να τις ευχαριστιούνται όλοι!!!"
Το εντυπωσιακότερο όλων, φαίνεται και στις φωτογραφίες, είναι ότι δεν χρειάζεται χρόνο ξεπαγώματος όταν βγει από την κατάψυξη... σε δύο λεπτά είναι έτοιμο να σερβιριστεί και να το απολαύσουμε. Το μειονέκτημά του... λιώνει σχετικά γρήγορα οπότε θέλει γρήγορες κινήσεις και γρήγορο σερβίρισμα.
Τη συγκεκριμένη συνταγή την έχω δοκιμάσει με άπειρες παραλλαγές...με σαντιγύ σε σκόνη, με μέλι, με χτύπημα 4-5 φορές ανά μισάωρο, με άλλη μάρκας φυτική σαντιγύ, με ελαφρύ ή ολόπαχο γάλα... πάντα όμως κάτι ήθελε!!! Ποτέ δεν έφτανα στο τελικό αποτέλεσμα που επιθυμούσα εκτός από τη φορά που το έφτιαξα στην παγωτομηχανή! 
Κι αν θέλετε να σας πω κι ένα μυστικό... την ιδέα την πήρα όταν αγόρασα ένα κουτί έτοιμο μίγμα για παγωτό (αυτά τα μπλε που κυκλοφορούν) για να δω τη σύστασή του και είχε μέσα ένα σακουλάκι με κάποιο γλάσο παρόμοιας υφής και γεύσης με το γνωστό μας υποβρύχιο. Κι ενώ το είχα ξεχάσει... όταν έφτιαχνα το συγκεκριμένο παγωτό... νάτο μπροστά μου το "υποβρύχιο" και αποφάσισα να το δοκιμάσω! -:))
Φυσικά, μπορούμε να βάλουμε μερικές κουταλιές κακάο και να το μετατρέψουμε σε γεύση σοκολάτας ή να βάλουμε καφέ και να το έχουμε μπροστά μας παγωτό μόκα και βέβαια να προσθέσουμε τα μπισκότα που λατρεύουμε ή κάποιο γλυκό του κουταλιού για να γίνει ...απολύτως τέλειο!!
Σας προτείνω, λοιπόν, να το δοκιμάσετε και να μου πείτε κι εσείς τις εντυπώσεις σας...
ΥΛΙΚΑ
1 κουτί ζαχαρούχο γάλα
1 κουτί εβαπορέ γάλα με όλα τα λιπαρά
1 κουτί 500 ml φυτική σαντιγύ
3 κ.σ. βότκα
1 1/2 κ.σ. υποβρύχιο με γεύση βανίλια (ή μαστίχα)
1 κ.σ. μέλι
2 καψουλάκια βανίλιας
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε για 4 ώρες το ζαχαρούχο και το εβαπορέ γάλα στο ψυγείο.
Ύστερα, βάζουμε το εβαπορέ στο μπολ του μίξερ και το χτυπάμε στη δυνατή ταχύτητα έως ότου γίνει παχύρρευστο.
Μέχρι να γίνει παχύρρευστο το εβαπορέ, βάζουμε το "υποβρύχιο" σε ένα μικρό μπολ και το ζεσταίνουμε για λίγο (μπορούμε και στον φούρνο μικροκυμμάτων στο ξεπάγωμα) για να μαλακώσει και να γίνει παχύρρευστο.
Το αφήνουμε να κρυώσει για να το προσθέσουμε στο παγωτό.
Μόλις το γάλα που "χτυπάμε" στο μίξερ γίνει παχύρρευστο, προσθέτουμε, τη βότκα, το μέλι, τη βανίλια και σιγά σιγά το ζαχαρούχο γάλα.
Τέλος, προσθέτουμε και τη φυτική σαντιγύ και το ημίρρευστο "υποβρύχιο" και αφήνουμε το μίγμα να χτυπηθεί για άλλα 3-4 λεπτά για να ομογενοποιηθεί καλά.
Το βάζουμε σε μεταλλικό μπολ (και σε πλαστικό μια χαρά είναι) και το αφήνουμε στη συντήρηση του ψυγείου για 1 ώρα.
Έπειτα, το βάζουμε στην κατάψυξη για 1 ώρα.
Βγάζουμε το παγωτό από την κατάψυξη, το χτυπάμε καλά ( με μια σπάτουλα σιλικόνης αλλά ακόμη και με ένα απλό πηρούνι είναι εντάξει αρκεί να μην αφήσουμε στις γωνιές του μπολ παγωτό χωρίς να το χτυπήσουμε ή να το ανακατέψουμε δυνατά) και το ξαναβάζουμε στην κατάψυξη.
Επαναλαμβάνουμε αυτή τη διαδικασία για άλλες 2 ή 3 φορές και μετά το αφήνουμε να παγώσει.
Φυσικά, εάν έχουμε παγωτομηχανή δεν χρειάζονται τα επαναλαμβανόμενα "χτυπήματα" γιατί το βάζουμε στη μηχανή, ακολουθούμε τις οδηγίες και σε 20-30 λεπτά έχουμε έτοιμο το παγωτό μας.
Καλή σας μέρα!!!

41 σχόλια:

  1. Αν αφαιρεθει το υποβρυχιο και στη θεση του μπει κατι αλλο, δεν θα χασει την υπεροχη υφη του?
    Ρωταω γιατι, ολα τα υλικα είναι τελεια, και ψαχνω για μια συνταγη με αυτη την υφη που περιγραφεις, χωρις την μαστιχα ομως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα την χάσει αλλά μπορείς να βάλεις υποβρύχιο βανίλια και όχι μαστίχα ...κι εγώ αυτό χρησιμοποίησα γι αυτό λέω παγωτό βανίλια. Όσοι θέλουν μαστίχα θα βάλουν υποβρύχιο μαστίχα!
    Θα γίνει με γεύση βανίλια πολύ ωραίο αλλά δεν πρέπει να αλλάξεις ούτε τις αναλογίες ούτε τον τρόπο παρασκευής.
    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειχα διαβάσει στα υλικα υποβρύχιο μαστίχα!!
      Ειμαι στη δουλεια και δεν πολυλειτουργω...
      Ευχαριστω!

      Διαγραφή
  3. Πρέπει να έχει θεσπέσια γεύση!!!
    Και με λίγα υλικά...
    Ωωωωωχ! Πάλι σε γεύσεις-κόλαση θα οδηγηθώ, τη βλέπω εγώ τη δουλειά!!!
    ;-)
    Καλό Σαββατοκύριακο, γλυκιά μου!
    Φιλάκια αμέτρητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει πράγματι πολλή νοστιμιά! Αξίζει να το δοκιμάσεις!
      Επίσης καλό ΣΚ!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Θα το δοκιμάσω οπωσδήποτε αν και αυτό με τα επαναλαμβανόμενα χτυπήματα μου είναι κάπως.... και δεν έχω και παγωτομηχανή ώστε να τα αποφύγω....
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρειάζεται τα λιγότερα χτυπήματα από κάθε άλλο παγωτό Τζίνα μου! Αλλά μην τα παραλείψεις γιατί θα σου κρυσταλλώσει!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. ΚΙΚΗ ΜΟΥ ΤΕΛΕΙΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ.....ΑΠΛΑ ΔΕ ΒΛΕΠΩ ΠΟΤΕ ΝΑ ΧΑΝΩ ΤΑ ΚΙΛΑ ΜΟΥ.......ΟΤΑΝ ΛΕΣ ΦΥΤΙΚΗ ΣΑΝΤΙΓΥ ΕΝΝΟΕΙΣ ΜΟΡΦΑΤ Η ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ? ΔΕ ΘΕΛΕΙ ΧΩΡΙΣΤΑ ΧΤΥΠΗΜΑ? ΦΙΛΑΚΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φένια μου εγώ έβαλα την φυτική σαντιγύ ψυγείου αλλά μπορείς να βάλεις και Μόρφατ το ίδιο είναι. Αν βάλεις την Μόρφατ που είναι "σφιχτή" (η άλλη είναι σαν κρέμα γάλακτος)καλό είναι πρώτα να τη χτυπήσεις λίγο για να αφρατέψει και μετά να την ενσωματώσεις... εάν όμως βάλεις την φυτική σαντιγύ ψυγείου είναι αραιή οπότε μπορείς να την ενσωματώσεις άμεσα!
      Καλή επιτυχία!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΙΚΗ ΜΟΥ1 ΚΙ ΕΓΩ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΑΝΤΙΓΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ....ΑΠΛΑ ΕΛΕΓΑ ΜΗΠΩΣ ΘΕΛΕΙ ΜΟΡΦΑΤ.....ΟΚ ΦΙΛΑΚΙΑ

      Διαγραφή
  6. Την δροσιά του να χεις Κικίτσα μου, δείχνει πολύ λαχταριστό το παγωτάκι σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ καλό αλλά κυρίως με υφή καλή Έλενά μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Δείχνει αφρός το παγωτό σου Kiki, πολύ λαχταριστό!!!!
    Morfat χρησιμοποιώ συχνά στα παγωτά για ευκολία, καιρός να ξεκολλήσω!
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Εχει πολύ ωραία υφή Σιλένα μου. Μπορείς να βάλεις και Μόρφατ απλά χτύπησέ την λίγο στην αρχή για να αφρατέψεις και μετά την προσθέτεις στο παγωτό.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Παγωτό βλέπω και εσύ. Καλοκαίρι είναι θα μου πεις,
    το κλασικό επιδόρπιο. Πολύ καλή και πρωτότυπη ιδέα
    να προσθέσεις το υποβρύχιο, μπράβο Κικί.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το και θα δεις τη διαφορά στην υφή!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Μας ξεσηκώνεις,Κική με τις λαχταριστές συνταγές σου!!!!!!Θα το δοκιμάσω!!
    Φιλιά!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει να το δοκιμάσεις! Είναι νόστιμο και με ωραία υφή!

      Διαγραφή
  10. Είδα παγωτάκι και έτρεξα, όπως ήταν φυσικό, Κική!! Απίθανο και με ωραία υφή!! Ακριβώς όπως μας αρέσει!!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγινε πολύ ωραίο Ειρήνη μου!
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  11. Κική μου τι έφτιαξες πάλι?Σλουρπ!!!Υπέροχο το παγωτάκι σου και με πολύ ωραία υφή!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει πολύ ωραία υφή...σαν γεύση είναι βανίλια αλλά μπορεί να γίνει οτιδήποτε!
      Φιλάκια Ελένη μου!

      Διαγραφή
  12. Θαλεια Κεφαλονιά6 Ιουλίου 2013 - 12:01 π.μ.

    Κική μου θα ήθελα να σε ρωτήσω αν μπορω να αντικαταστήσω τη βότκα με κάποιο αλλο ποτό η θα αλλάξει η γεύση του? θαλεια κεφαλονια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να την αντικαταστήσεις με κονιάκ Θάλεια μου και δεν θα έχει ιδιαίτερη διαφορά στη γεύση. Μπορείς να βάλεις και κάποιο λικέρ αλλά εκεί θα ακούγεται η γεύση του (ίσως κάποιο λικέρ λεμονιού ή μαστίχας ή αμυγδάλου... τα πιο χαμηλών τόνων με τη λιγότερο δυνατή γεύση που ταιριάζει με βανίλια).
      Βέβαια, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο αλλά πάλι θα φαίνεται λίγο.
      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
    2. Θαλεια Κεφαλονιά8 Ιουλίου 2013 - 11:00 μ.μ.

      ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ.

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα Κική. Ωχ τι μου κάνεις τώρα! Είμαι λάτρης του παγωτού!!! Υπέροχη η συνταγή θα την δοκιμάσω οπωσδήποτε! Μπήκε ήδη στα αγαπημένα μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την και θα σου αρέσει... άσε που μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις σαν βάση για να κάνεις και άλλες γεύσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Τί υπέροχη ιδέα Κική!!!Πολύ όμορφη καί εύκολη συνταγή!!!
    Θά τήν δοκιμάσω,καθότι λατρεύω τά παγωτά!!Καλό Σ/Κ!!Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Δήμητρά μου... αξίζει να τη δοκιμάσεις!

      Διαγραφή
  15. Μμμμ ενδιαφέρουσα ιδέα Κική!!! Το φτιάχνουμε συχνά αυτο το παγωτο. Θα δοκιμασω και με υποβρύχιο. Για να το λες εσύ κάτι ξέρεις:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Δήμητρα το υποβρύχιο το βοηθά να μην κάνει κρυστάλλους! -:))

      Διαγραφή
  16. Επειδή καθυστερώ να μπω στο bloglovin, βλέπω μαζεμένες τις συνταγές σου αλλά "κόλλησα" σ' αυτό το παγωτό!!!! Η αιτία; Επειδή ξεπαγώνει γρήγορα και όχι για πρακτικούς λόγους, μου αρέσει το "μαλακό" παγωτό!!!!! Πρέπει οπωσδήποτε να το δοκιμάσω, σίγουρα θα το λατρέψουμε!!!!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Φιλία μου αξίζει να το δοκιμάσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  17. ΤΟ ΠΙΟ ΤΕΛΕΙΟ ΠΑΓΩΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΥΦΗ! ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ Η ΒΟΤΚΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γενικά το αλκοόλ βοηθά να μην υπάρχουν κρύσταλλοι στο παγωτό αλλά και να μην παγώνει πολύ (να διατηρείται μαλακό). Για τον λόγο αυτό πρέπει να προσέχουμε γιατί αν βάλουμε μεγάλη ποσότητα αλκοόλ δεν θα παγώσει το παγωτό μας. Τον ίδιο ρόλο παίζει και το υποβρύχιο που ουσιαστικά είναι συμπυκνωμένο γλάσο με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης! -:))

      Διαγραφή
  18. καλησπέρα κικι, έφτιαξα χθες το παγωτό και μολις έβαλα το υποβρύχιο δεν ομογενοποιηθηκε με τα αλλα υλικά αλλα εγινε παλι ένα σωμα το οποιο τελικα το εβγαλα και το πεταξα.παντως παρ'ολα αυτά εγινε πολύ ωραιο σαν γευση και σαν υφη. απλως αναρωτιέμαι τι εκανα λαθος ευχαριστω παντως για τις ωραιες συνταγες που μοιράζεσαι μαζι μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ράνια... ήταν αρκετά ρευστό το υποβρύχιο;; Βέβαια, θέλει λίγο χρόνο για να ομογενοποιηθεί αλλά την επόμενη φορά δοκίμασε το εξής κόλπο (θα το συμπληρώσω για να υπάρχει). Όταν το υποβρύχιο το βάλεις να ζεσταθεί πρόσθεσε το μέλι και λίγο από το εβαπορέ ή το ζαχαρούχο γάλα έτσι ώστε όταν το μίγμα ζεσταθεί να το ανακατέψεις για να ομογενοποιηθεί. Το υποβρύχιο θα έχει λιώσει εντελώς οπότε δεν θα δημιουργήσει κανένα πρόβλημα.
      Χαίρομαι που σου άρεσε και δοκίμασε αυτό το κόλπο. :)
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!