Κολοκυθοκεφτέδες φούρνου, πιο εύκολοι δεν γίνονται


Καλή σας μέρα! Επιστροφή στη βάση μου κι επιτέλους Ίντερνετ κανονικό, χωρίς το συνεχές άγχος για τυχόν υπερβολική χρέωση αλλά και την εκνευριστικά αργή ταχύτητα που για να μπορέσω να επισκεφτώ τα μπλογκοσπιτάκια της γειτονιάς μας κάνω ατελείωτη ώρα... τόσο που τελικά κάνω τα πιο στοιχειώδη και μετά εγκαταλείπω την προσπάθεια!!! Δεν πειράζει όμως, καλοκαίρι είναι και πώς άλλωστε θα καταλάβω τη διαφορά από τις άλλες εποχές!! :))
Το τετραήμερο, λοιπόν, που ήμουν στο χωριό μου είχα απίστευτες συναντήσεις... άλλες καλές κι ευχάριστες, άλλες κλασσικές που επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο (όχι απαραίτητα όμως ευχάριστες αλλά δυστυχώς αναπόφευκτες) κι άλλες αναπάντεχες και, αρκετά δυσάρεστες όπως αυτές με μικρά μεδουσάκια που αποφάσισαν να κάνουν κι αυτά μπάνιο στην ίδια παραλία με μένα κι εγώ προφανώς τα ενοχλούσα. Ευτυχώς τα ...νικούσα σε μέγεθος κι έτσι δεν ήταν πολύ αποτελεσματικά όταν αποφάσισαν να με εκδικηθούν κι εγώ υποχώρησα ταχύτητα και απομακρύνθηκα!!! Την γλύτωσα με μικρές κοκκινίλες και λίγο ενόχληση!!! Κι έτσι στην προκειμένη περίπτωση η φράση "ο επιμένων νικά" δεν είχε και πολύ αξία!! -:)))
Επέστρεψα, λοιπόν, σπίτι και θυμήθηκα ότι δεν είχα γράψει εκείνη τη συνταγή για εύκολους και νόστιμους κολοκυθοκεφτέδες που γίνονται στο φούρνο και όχι στο τηγάνι (είπαμε εγώ και τα κολοκύθια έχουμε μια σχέση πάθους-:)))
Άτιμο καλοκαίρι, σε λατρεύω αλλά με αποδιοργανώνεις αρκετές φορές γιατί λατρεύω τη θάλασσα, τα μπάνια, τη χαλάρωση στο μπαλκόνι μ΄έναν καφέ κι ένα βιβλίο στο χέρι!!! Όχι ότι μπορώ να απαρνηθώ το μαγείρεμα αλλά, κάποιες φορές, φτιάχνω κάτι κι από τη βιασύνη μου να τελειώσω για να το απολαύσουμε και να ξαναγυρίσω στο βιβλίο μου και ηρεμία του μπαλκονιού... ξεχνώ να φωτογραφίσω κάποια στάδια ή δεν βγαίνουν καλές οι φωτογραφίες μου και ...τσατίζομαι!!-:((
Πάντως, κι αυτή τη φορά μπορεί οι φωτογραφίες να αδικούν τις συγκεκριμένες λιχουδιές αλλά, πιστέψτε με ... είναι καταπληκτικοί μεζέδες αν και λίγο διαφορετικοί από τους τηγανιτούς. Φυσικά, αν εσείς προτιμάτε τα τηγανιτά μπορείτε να τους τηγανίσετε για να γίνουν, αυτό που λέμε... στα "μέτρα σας"!!!
Πάμε να δούμε πώς τους φτιάχνουμε και ...διαλέξτε εσείς την τελική φάση του ψησίματος στο φούρνο ή του τηγανίσματος!! -:))
ΥΛΙΚΑ για 8-10 άτομα
6 μεγάλα κολοκύθια, καθαρισμένα και τριμμένα στον τρίφτη
1 μεγάλο αυγό
2 κ.σ. δυόσμο
1 κ.σ. άνηθο
3 κ.σ. πεκορίνο Αμφιλοχίας (ή κεφαλοτύρι)
2 κ.σ. φρυγανιά τριμμένη
1 πρέζα βασιλικό ή 3-4 φύλλα φρέσκου βασιλικού ψιλοκομμένα
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
Αλεύρι για όλες τις χρήσεις τόσο όσο να γίνει αρκετά πηχτό το μίγμα μας
Ελάχιστο αλάτι και λίγο λευκό πιπέρι
1/2 κ.γλ. μπέικιν
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Τρίβουμε τα κολοκύθια στον χοντρό τρίφτη και τα βάζουμε σε ένα σουρωτήρι πασπαλίζοντάς τα με λίγο αλάτι.
Τα αφήνουμε για μισή ώρα έτσι ώστε να βγάλουν τα υγρά τους και μετά τα στίβουμε καλά.
Καλύπτουμε ένα μεγάλο ταψί με αντικολλητικό χαρτί και βάζουμε τον φούρνο να προθερμανθεί στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Τα βάζουμε σε ένα μεγάλο μπολ, προσθέτουμε το αυγό, το δυόσμο, τον άνηθο, τη φρυγανιά, τον βασιλικό, το πεκορίνο, το κρεμμύδι, το μπέικιν, λίγο αλάτι και πιπέρι και ανακατεύουμε καλά τα υλικά.
Ύστερα, προσθέτουμε σταδιακά αλεύρι, ζυμώνοντας μέχρι να έχουμε ένα μίγμα πηχτό τόσο ώστε όταν βάζουμε μια κουταλιά στο ταψί να μην απλώνει.
Για να ψήσουμε στον φούρνο
Με ένα κουτάλι της σούπας, παίρνουμε γεμάτες κουταλιές και τις τοποθετούμε στο ταψί σε απόσταση 1.5-2 εκ. τη μία από την άλλη γιατί, συνήθως απλώνουν.
Ύστερα, βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 20-30 λεπτά, ανάλογα με το μέγεθός τους ή μέχρι να ροδοκοκκινήσουν.
Για να τηγανίσουμε
Παίρνουμε λίγο από το μίγμα, το πλάθουμε το αλευρώνουμε και πάλι και το βάζουμε σε τηγάνι με ελαιόλαδο που έχει ήδη ζεσταθεί.
Βγάζουμε μόλις ο κολοκυθοκεφτές ροδοτηγανιστεί και τοποθετούμε επάνω σε απορροφητικό χαρτί για να "φύγει" το επιπλέον λάδι του.
Tante Kiki
39 Comments

39 σχόλια:

  1. ωραία ιδέα. Μου αρέσουν πολύ οι κολοκυθοκεφτέδες αλλά επειδή θέλουν τηγάνισμα τους στερούμουν λόγω δίαιτας. με τη δική σου συνταγή μπορώ να τους φτιάξω και να τους απολαύσω άφοβα. Ευχαριστώ!!! Θα τους φτιάξω αύριο κιόλας.
    Αν έχεις και άλλες ιδέας για φαγητά και γλυκά διαίτης αν μπορείς κάνα ανάρτηση μιας και έχω βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια.
    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνονται πράγματι πολύ νόστιμοι και με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να φτιάξουμε κεφτεδάκια και με άλλα λαχανικά! Έψαξες στα ΓΛΥΚΑ ΔΙΑΙΤΗΣ και τις ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΔΙΑΙΤΗΣ που έχω;;; Ψάξε γιατί όλο και κάτι θα βρεις που να σε ενδιαφέρει! Σίγουρα θα "ανεβάσω" κι άλλες γιατί κι εγώ στην ίδια φάση είμαι!! -:))
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  2. Αχ, τί μεζεδάκι είναι αυτό???!!!
    ΄Γεια στα χεράκια σου, κορίτσι μου!!!
    Φιλάκια πολλά-πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραίο και πιο υγιεινό αλλά και με λιγότερες θερμίδες!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Ο απόλυτος καλοκαιρινός μεζές και μάλιστα φουρνιστός!Τέλειο!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Λένια και μάλιστα με λιγότερες θερμίδες!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη συνταγή!!! Θα τα ψήσω στο φούρνο !!
    φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Νίκη μου δοκίμασέ τους... θα σου αρέσουν!
      Φιλάκια! :)

      Διαγραφή
  5. Οι κολοκυθοκεφτέδες είναι από τα αγαπημένα μας καλοκαιρινά συνοδευτικά πιάτα,που στέκονται δίπλα σε σαλάτες,σε ομελέτες ή ψητά κρεατικά.Δεν σου κρύβω ότι ακόμα και τον χειμώνα,που το συγκεκριμένο λαχανικό δεν έχει την ίδια γευστική αξία,το μαγειρεύω ποικιλοτρόπως!
    Πάντα όμως νιώθω ενοχές όποτε είμαι αναγκασμένη να χρησιμοποιώ τηγάνι,που φυσικά το αποφεύγω όσο μπορώ!!
    Πόσο ελκυστική η πρότασή σου για τους κολοκυθοκεφτέδες στον φούρνο!!!Θα τους κάνω οπωσδήποτε και σύντομα μάλιστα!
    Η τελευταία φωτογραφία σου είναι πολύ δελεαστική...οι συγκεκριμένοι είναι τηγανητοί???
    Φιλάκια πολλά,πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Φωτεινή μου...κι εμείς τρώμε πολύ τους κολοκυθοκεφτέδες, όπως επίσης μαγειρεύουμε κολοκυθάκια όλο τον χρόνο!
      Δοκίμασε αυτούς τους ψητούς κολοκυθοκεφτέδες και αν τους θέλεις πιο φουσκωτούς βάλε αλεύρι που φουσκώνει μόνο του ή πρόσθεσε σ' αυτή την συνταγή λίγο περισσότερο μπέικιν!
      Όσο για τις φωτό... όλοι είναι ψητοί ...εγώ πλέον φτιάχνω σπάνια τηγανιτούς γιατί με ενοχλούν και στο στομάχι!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Από τα πιο αγαπημένα μου καλοκαιρινά μεζεδάκια είναι οι κολοκυθοκεφτέδες!
    Και τους θέλω να μοσχοβολάνε δυόσμο, σαν τους δικούς σου!
    Φιλιά Κική μου, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχοι μεζέδες και ιδιαίτερα καλοκαιρινοί και αρωματικοί Έλενά μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Αυτό το "πιο εύκολοι δεν γίνεται" πολύ με "συγκίνησε" Κική μου.
    Για τέτοια εύκολα πολύ χαίρομαι τώρα το καλοκαίρι (και όχι μόνον)
    ;-))
    Καλή συνέχεια στα εύκολα, αλλά και στα δύσκολα, που φτιάχνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι πολύ απλή και εύκολη συνταγή... άσε που είναι και πιο υγιεινή!
      Επίσης καλή συνέχεια των διακοπών σας!
      -:))

      Διαγραφή
  8. Δεν έχω καλύτερο μεζεδάκι Κική μου.
    Το ότι είναι εύκολοι και ψητοί ανεβαίνουν στην εκτίμισή μου.

    Καλώς όρισες πίσω Κική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατοι Χρυσαυγή μου ... και πιο υγιεινοί!
      Καλώς σας βρήκα καλή μου! -:)

      Διαγραφή
  9. Μμμμμμ !!! κολοκυθοκεφτέδες...!!! Κική μου όπως και να είναι δεν προλαβενω να φάω τους τρωνε άλλοι..χιχ.χι. στο φουρνο γίνονται πολύ ωραιοι μονο που βαζω εγώ αλευρι που φουσκώνει μονο του... γινονται πιο φουσκωτοί.. αν τους κανω στο φούρνο τρωνε και οι κόρες λογο διαιτας.!!!αν τους κανω στο τηγανι.. δεν προλαβαινουνε να τους δούνε.. οπότε εναλακτικα μισοι στο φούρνο και μισοί στο τηγανι...και είναι όλοι ευχαριστημενοι.... φιλακια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή είναι σωστή και δίκαιη λύση Ρούλα μου για να τους έχεις όλους ευχαριστημένους!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Φανταστικός μεζές και υπέροχη ιδέα να τα ψήσεις στο φούρνο.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωραιότατοι οι κολοκυθοκεφτέδες σου Κική μου! Κάτι καλοκαιρινά βράδια, μαζί με άλλα μεζεδάκια και μπυρίτσα, θα είναι όλα τα λεφτά! Θα προτιμήσω το τηγάνι αν και πιο επιβαρυντικό (ντροπή μου!)
    Πολλά φιλάκια και καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατοι είτε γίνουν στο τηγάνι είτε γίνουν στο φούρνο!! Πάντως Πηνελόπη μου δοκίμασέ τους και ψητούς... θα εκπλαγείς!
      Φιλάκια!
      Καλά να περνάς!

      Διαγραφή
  12. Μμμμμ.... απίθανος μεζές, λατρεύω και το κολοκύθι και σίγουρα πολύ πιο ελαφρύς ο κεφτές στο φούρνο απ' ότι στο τηγάνι!!!!! Για μας τους κάπως "σιτεμένους", ό,τι πεις!!!!!!!!
    Ευχαριστούμε και να περνάς καλά Κική μου
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραιότατος, Φιλία μου, εύκολος, νόστιμος και υγιεινός.
      Να είσαι καλά και να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  13. Κική μου ωραιότατοι φαίνονται και σίγουρα πεντανόστιμοι!Θα τους δοκιμάσω άμεσα!!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τους δοκιμάσεις Ελένη μου... αξίζουν και είναι πιο υγιεινοί!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Μπράβο, Κική μου! Νοστιμότατο, αρωματικό και απόλυτα υγιεινό το καλοκαιρινό σου αυτό μεζεδάκι! Δεν ζητάω τίποτα καλύτερο!

    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου γιατί αξίζουν και έχουν όλα τα πλεονεκτήματα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Πραγματικά πολύ εύκολη παραλλαγή!
    Εννοείται ότι προτιμώ τους κολοκυθοκεφτέδες μου ψητούς και ουχί τηγανητούς!
    Ωραία μυρωδικά που απογειώνουν τη γεύση και μια μεγάλη αδυναμία, το πεκορίνο, επίσης παρούσα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νόστιμοι, εύκολοι και υγιεινοί!! Αξίζουν να τους δοκιμάσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. Πολύ ωραίος μεζές και τέλειο το οτι είναι ψημένοι στο φούρνο!!!Φιλάκια πολλά και να περνάς υπέροχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν οι κολοκυθοκεφτέδες γιατί είναι εξίσου νόστιμοι με τους τηγανιτούς!

      Διαγραφή
  17. Τους ταράξαμε τους κολοκυθοκεφτέδες οικογενειακός! Και γω τάραξα τον άντρα μου να τους τηγανίζει...χιχιχι πλέον θα τους ψήνω όπως προτείνεις μιας και με το τηγάνισμα δεν τα πάω καλά και θα την γλιτώσει και ο Σταμάτης ;) φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει Κατερίνα μου... την γλύτωσε το έτερον ήμισυ!!! -:))))
      Είναι πολύ νόστιμοι και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσουν!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  18. Bom dia e bem-vindos. Claro que eu quero!
    Fico feliz que a sua visita aqui foi agradável!
    Beijos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βρηκα τυχαια την συνταγη ψαχνοντας κολοκυθοκεφτεδες, ηδη βρισκονται στο φουρνο μοσχομυρισε η κουζινα μου, υπεροχη συνταγη νοστιμοτατη και υγιεινη συγχαρητηρια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Δημητρα Ρουσογλου9 Αυγούστου 2017 στις 3:18 μ.μ.

    Καλησπερα πριν λιγο τους εβγαλα απο το φουρνο πεντανοστημοι τερμα τα τηγανιτα.Με εναν πιο ευκολο τροπο αντι για κουταλι χρησιμοποιησα το εγραλειο για το παγωτο.Να εισαι καλα για τις υπεροχες συνταγες σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No