Μικρά , χωριάτικα ψωμάκια πρωινού...


Ανακαλύπτοντας την προηγούμενη εβδομάδα ένα νέο αγγλικό βιβλίο για ψωμιά, έπρεπε να αρχίσω να δοκιμάζω τις συνταγές του... εξ άλλου το αλεύρι και τα ζυμάρια είναι από τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Μου φαίνεται τόσο χαλαρωτική η διαδικασία ζυμώματος... θυμάμαι πόσο γέλασα όταν στο πρώτο μου σεμινάριο στην Αμ. Γεωργική Σχολή η "μοναδική" κι αγαπημένη Σούλα που μας δίδασκε τα μυστικά της ζύμης και του φύλλου μας έδειξε πώς να "χτυπάμε" το ζυμάρι στο τραπέζι εάν η ζύμη μας γίνει σκληρή με σκοπό να ενεργοποιηθεί η γλουτένη και να μαλακώσει. Μας είχε φανεί τόσο αστείο που το επαναλαμβάναμε πολύ συχνά όταν φτιάχναμε ζύμη και όχι βέβαια γιατί χρειαζόταν αλλά για να "χαλαρώσουμε" από το άγχος, όπως λέγαμε!!!! χαχαχαχα Από τότε, κάθε φορά που κάνω ζύμη, είτε για ψωμί είτε για φύλλο το θυμάμαι και γελάω!!
Τέλος πάντων, βρήκα που λέτε αυτά τα μικρά σύμμικτα ψωμάκια και με ενθουσίασαν για πολλούς λόγους. Πρώτα πρώτα γιατί είναι με το αγαπημένο μου μείγμα αλεύρων, άσπρο, ολικής και καλαμποκιού που το θεωρώ καταπληκτικό γευστικά, δεύτερον γιατί είναι σαν χωριάτικα ψωμάκια και τρίτον γιατί έχουν σουσάμι. Επίσης λατρεύω την κόρα από το χωριάτικο ψωμί που την πρώτη μέρα είναι απίστευτα τραγανή και την δεύτερη είναι λίγο πιο μαλακή.
Έγιναν καταπληκτικά, νόστιμα, τραγανά απ' έξω και αφράτα από μέσα. Βάζοντας επάνω βούτυρο, μαργαρίνη, μέλι, μαρμελάδα ή και μερέντα γίνονται μοναδική λιχουδιά για το πρωί! Κι αν αντέχετε να τα ψήσετε την Κυριακή πρωί και να τα απολαύσετε χλιαρά, με το βούτυρο να λιώνει επάνω τους είναι ασυναγώνιστα... αφήστε που το σπίτι θα μοσχοβολήσει φρεσκοψημένο ψωμάκι ... σπιτικό όπως λέω κι εγώ! -:))
ΥΛΙΚΑ για ένα καρβέλι ή 8-9 ψωμάκια μικρά
350 γρ. άσπρο αλεύρι δυνατό για ψωμί
100 γρ. αλεύρι ολικής άλεσης
75 γρ. αλεύρι καλαμποκιού
1 1/2 φακελάκι ξηρή μαγιά
3 κ.γλ. μέλι
2 κ.σ. ελαιόλαδο
20 ml γάλα
1 κ.γλ. αλάτι
250 ml χλιαρό νερό (περίπου)
Για την επάλειψη
3-4 κ.σ. γάλα
1-2 κ.σ. σουσάμι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ κοσκινίζουμε το άσπρο αλεύρι και το αλεύρι καλαμποκιού.
Προσθέτουμε και το αλεύρι ολικής άλεσης, το οποίο το κοσκινίζουμε και μετά ρίχνουμε και τα πίτουρα που έχουν απομείνει στο κοσκινιστήρι μέσα στο αλεύρι.
Ύστερα, προσθέτουμε το μέλι, το ελαιόλαδο, το γάλα, το αλάτι και τη μαγιά.
Προσθέτουμε το χλιαρό νερό σταδιακά, ζυμώνοντας.
Όταν το νερό τελειώσει η ζύμη μας πρέπει να είναι μαλακή αλλά να μην κολλάει στα χέρια.
Ζυμώνουμε το ψωμί για 8-10 λεπτά, περίπου.
Ύστερα, αλευρώνουμε καλά το μπολ, βάζουμε μέσα τη "μπάλα" της ζύμης και την αφήνουμε σε ζεστό μέρος ή στο φούρνο στους 35 βαθμούς Κελσίου έως ότου διπλασιαστεί σε όγκο.
Ξεφουσκώνουμε τη ζύμη και την ζυμώνουμε για άλλα 1-2 λεπτά.
Πλάθουμε ένα μακρόστενο καρβέλι και κόβουμε σε φέτες με φάρδος 3 εκατοστά.
Πλάθουμε σε μικρά μακρόστενα ψωμάκια που τα βάζουμε σε μια λαμαρίνα φούρνου καλυμμένη με αντικολλητικό χαρτί.
Αφήνουμε τα ψωμάκια να φουσκώσουν και πάλι (τα αφήνουμε περίπου 40 -45 λεπτά) και μετά τα αλείφουμε με λίγο γάλα.
15 λεπτά πριν την ώρα που θα βάλουμε τα ψωμάκια για ψήσιμο, ανάβουμε και προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς Κελσίου.
Τοποθετούμε στο κάτω μέρος του φούρνου ένα ανοξείδωτο μπολ γεμάτο με νερό.
Πασπαλίζουμε τα ψωμάκια με σουσάμι και τα βάζουμε στο φούρνο για 45-50 περίπου λεπτά ανάλογα με το μέγεθός τους και το φούρνο της κουζίνας μας.
Καλή Κυριακή να έχετε!
Tante Kiki
42 Comments

42 σχόλια:

  1. Νόστιμα και λαχταριστά φαίνονται τα ψωμάκια. Αφού έχουν και τριών ειδών αλεύρι σίγουρα έτσι θα'ναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν... είναι πολύ νόστιμα ειδικά ζεστά από το φούρνο!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχα τα ψωμάκια, το λέω εκ πείρας, εδώ και 2 χρόνια περίπου που άρχισα να φτιάχνω σπιτικό ψωμάκι δεν ξαναπάτησα το πόδι μου σε φούρνο!!!
    Το μίγμα των 3 αλεύρων είναι κι εμένα το αγαπημένο μου και, ανάλογα με τα κέφια μου, βάζω μέσα διάφορους σπόρους, όπου η γεύση απογειώνεται... πάω να ζυμώσω, ζήλεψα!!! :) :)
    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα! Μπέττυ μου είσαι τυχερή που τρως συνεχώς ζυμωτό ψωμί... καταλαβαίνω τί λες πολύ καλά γιατί το καλοκαίρι κάνω κι εγώ το ίδιο! Άλλο πράγμα το σπιτικό ψωμί! Φαντάζομαι τί νόστιμο ψωμί φτιάχνεις!!!! -:)))
      Καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Tί όμορφα ψωμάκια! Αφράτα και λαχταριστά! Ιδανικά για πρωϊνό!
    Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα!! Έλα να παραλάβεις το βραβείο σου και από εμένα.
    http://eimaipaidi.blogspot.gr/p/blog-page_5.html
    Καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κική....είναι τέλεια!!!
    Αφράτα και λαχταριστά!!!!!!!!
    Θα τα δοκιμάσω!!!!
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είσαι τελικά expert στα ψωμιά!Και εμένα μου αρέσει πολύ το ζύμωμα!!!Το μετά δεν μου αρέσει πάντα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Γεωργία μου...απλά μου αρέσει το ζύμωμα... και δεν συμφωνείς ότι είναι χαλαρωτικό;;; Το μετά, μερικές φορές ...δεν είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται!!
      Αλλά αξίζει τον κόπο!

      Διαγραφή
  7. Απίθανα τα ψωμάκια σου!Πολύ λαχταριστά!Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Σπυριδούλα... αξίζουν, δοκίμασέ τα!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Τι να σου πω παιδάκι μου με τις φωτογραφίες που βάζεις!!!!
    Μακάρι να μπορούσα να βουτήξω ένα κομμάτι ψωμάκι αυτό με τη μαρμελάδα συγκεκριμένα... Τέλειο δείχνει.
    Καλό ΣΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα Φλώρα, έλα να πάρεις όσα ψωμάκια θέλεις ή μήπως να σου στείλω;;; -:))

      Διαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπέροχα ψωμάκια από μια μαστόρισσα της ζύμης!
    Αυτό με το χτύπημα του ζυμαριού είναι τεχνική που την έκαναν και οι παλιότερες μαγείρισσες, οι οποίες ήξεραν καλά τα μυστικά της...

    Καλό Σαββατοκύριακο Βασιλική μου. Να περνάς όμορφα!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ζαμπία μου για τα καλά σου λόγια... ναι, αυτό με το χτύπημα είναι παλιά τεχνική αλλά και πολύ χαλαρωτική... χαχαχα
      Καλή σου εβδομάδα! -:))

      Διαγραφή
  11. Ανεπανάληπτη η φωτογραφία του λαδόχαρτου με το καρβελάκι των ωραίων αποχρώσεων,της σπογγώδους και αφράτης υφής.
    Η βουτυρωμένη και γλυκοσκεπασμένη από μαρμελάδα φετούλα,τα διάσπαρτα σουσάμια που κάθισαν άτακτα στη μελαχροινή επιφάνειατο μισοτελειωμένο βάζο από μαρμελάδα[ κεράσι?],πράγματι παραπέμπει σε σκηνικό χωριάτικης κουζίνας!
    Πολύ θα ήθελα να απολάυσω ένα τέτοιο ψωμάκι..Ζεστό,αχνιστό σχεδόν!Πρώτα σκέτο,για αν αντιληφτώ καλύτερα τη μεστή και γήϊνη γεύση του.Ύστερα με συνοδευτικά για την συνειδητοποίηση της ανεπεξέργαστης νοστιμιάς του!
    Τι μοσχοβολιά στο σπίτι!
    Καλό σαββατόβραδο!Φιλιά πολλά,πολλά στην Ιωάννα και στην Βασιλικούλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Φωτεινή μου και χαίρομαι που σου άρεσε και η φωτό... προσπαθώ για το καλύτερο αποτέλεσμα.
      Όσο για τη μαρμελάδα...κοντά έπεσες... είναι βύσσινο. Την επόμενη φορά που θα βρεθούμε θα σου έχω ψωμάκια, το υπόσχομαι!!! -:)))
      Πράγματι μοσχοβολάει το σπίτι!!!
      Καλή εβδομάδα και τα φιλιά τα έδωσα και στις δυό!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Γιαμ, γιαμ!!! Μοσχοβολάνε πράγματα τα σπιτικά ψωμάκια, είναι σκέτη απολαυση μόλις ξεφουρνίζονται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κικίτσα μου φοβερά τα ψωμάκια σου, και ο συνδυασμός των 3 αλεύρων πολύ ενδιαφέρων!!
    Φιλιά πολλά, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Έλενά μου και ναι, με το συνδυασμό αλεύρων θεωρώ ότι γίνονται πιο νόστιμα!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  14. Όταν είναι ζεστά και φρέσκα ειναι σκέτη "κόλαση" τα ψωμάκια για ένα καλό πρωϊνό! Και τα έχεις κάνει "κουκλιά" Κική μου.
    Καλό υπόλοιπο Σαββατοκύριακου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Πηνελόπη μου, είναι κόλαση νοστιμιάς σπιτικής!!! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια φιλενάδα και μακάρι να ήσουν κοντά να τα μοιραζόμασταν! -:))
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  15. Αν έμειναν-που δεν πιστεύω!-στείλε μερικά, για αύριο πρωί!
    Υπέροχα τα έκανες, Κική μου, μπράβο!
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα τα στείλω την επόμενη φορά, το υπόσχομαι γιατί τώρα δεν έμεινε ούτε ψίχουλο καθώς είχα κάνει και μικρή δόση!!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  16. Φαντάζομαι την εκπληκτική μυρωδιά που θα ευωδιάζει σε όλο το σπίτι καθώς θα ψήνονται και θα φουσκώνουν αυτά τα αριστουργήματα! Μου αρέσει πολύ που περιέχουν τρία διαφορετικά αλεύρια! Θα έχουν σίγουρα μοναδική γεύση!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι το σπίτι γεμίζει σπιτικού ψωμιού μοσχοβολιά που και για μένα είναι ανεπανάλητπη. Τα τρία άλευρα τα κάνουν πιο νόστιμα, νομίζω κι επειδή το καλαμποκάλευρο είναι το αγαπημένο μου το δοκιμάζω σε πολλές ζύμες... τις γλυκαίνει!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. φαινονται πραγματικα μυρωδάτα και μαλακα!μακαρι αυριο να είχα ενα για το κυριακατικο πρωινο μου!μπραβο σου Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μαλακά με τραγανή κρούστα, την δεύτερη μέρα μαλακώνει λίγο η κρούστα αλλά δεν σκληραίνει η ψίχα οπότε είναι εξίσου ωραία Λίλα μου!
      Καλή εβδομάδα κι ευχαριστώ για το σχόλιο!

      Διαγραφή
  18. Τέλεια για πρωινό, βραδινό, βασικά για κάθε ώρα και στιγμή!
    Σαν το σπιτικό ψωμάκι τίποτα!
    Φιλιά πολλά και καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ερμιόνη, ζεστό, μοσχοβολιστό και αγνό ψωμάκι σπιτικό. Κι εγώ το λατρεύω και μακάρι να μπορούσα να τρώω μόνον σπιτικό!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  19. ψωμάκια σούπερ....να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αχ Κικίτσα μου τι φανταστικό ψωμάκι είναι αυτό;Μοσχομύρισε, σα το σπιτικό ψωμί όμως τίποτε!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγαπητη μου κυρια που θα βρω το "άσπρο αλεύρι δυνατό για ψωμί" και πως θα το ζητησω..????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το αλεύρι πολυτελείας ΑΝΘΟΣ που είναι το κατάλληλο για το συγκεκριμένο ψωμί! Υπάρχει στα σούπερ μάρκετ ή το ΧΡΥΣΟ ΑΛΕΥΡΙ ΜΑΝΝΑ.
      Καλή επιτυχία!!

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστω πολυ .Εχω κανει αρκετες συνταγες απο το (blog) , και τις βρηκα ιδιαιτερως γευστικες . Τα συγχαρητηρια μου .

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No