Κοτόπουλο σελινάτο με αυγολέμονο


Καλή σας μέρα! Θα λέγατε όχι σε ένα πιάτο αρωματικό και νοστιμότατο με κοτόπουλο;;; 
Να σας πω ένα αίνιγμα;;
Τα αινίγματα ήταν, στα μικράτα μου, ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Λοιπόν, είναι ένα πιάτο γνωστό, διαχρονικό και πολύ αγαπημένο αλλά δεν είναι το κλασσικό...  Μπορείτε να σκεφτείτε ποιό είναι;;;; Ή μήπως μπορείτε να καταλάβετε από τις φωτογραφίες που το έχουν αδικήσει το καημένο (ο δαίμων την μικρής μου μηχανής, βλέπετε, έβαλε πάλι το καλό του χεράκι); Μπαααα, μάλλον όχι (και δεν σας αδικώ γιατί κι εγώ δεν θα το καταλάβαινα ... εδώ εγώ που το ξέρω και δεν το αναγνωρίζω... χαχαχαχα). 
Είναι ένα πιάτο που ετοιμάστηκε πολύ βιαστικά και όμως στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων... έγινε υπέροχο!!! Είναι πραγματικά πολύ νόστιμο και αξίζει να το δοκιμάσετε!!! Τί είναι;;; Εεεε, λοιπόν ας "το πάρει το ποτάμι" που λέγαμε όταν ήμασταν μικρές... είναι κοτόπουλο σελινάτο!! 
Ένα πιάτο που θα το λατρέψετε και θα το καθιερώσετε!! Γεμάτο γεύση και άρωμα σέλινου, με τη τρυφερή γεύση της πατάτας που συνοδεύει το σέλινο και όλα αυτά κάτω από το υποκίτρινο, βελουδένιο πάπλωμα του αυγολέμονου.
Μοναδική παραλλαγή του κλασσικού σελινάτου που αξίζει τη δοκιμή της!!! Σε τραπέζι καθημερινό, φιλικό, γιορτινό ένα είναι σίγουρο... θα ανακηρυχθεί βασιλιάς!!! 
Διαβάστε τη συνταγή και θα καταλάβετε τί εννοώ...
ΥΛΙΚΑ για 4 μερίδες
4 μπουτάκια κοτόπουλου χωρίς κόκκαλο
800 γρ. σελινόριζα κομμένη σε κυδωνάτα κομμάτια
3 μέτριες πατάτες, σε κυδωνάτα κομμάτια
1 1/2 κ.σ. φύλλα σέλινου ψιλοκομμένα (χωρίς βλαστάρια)
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1/2 φλ.τσ. ελαιόλαδο
1 ποτηράκι λευκό κρασί
1 1/2 ποτήρι νερό
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
1 πρέζα σκόρδο σε σκόνη
1/2 κ.γλ. μουστάρδα σε σκόνη
1/2 κ.γλ. κόλιανδρο σε σκόνη
Για το αυγολέμονο
2 αυγά
2 φλ.τσ. ζωμό από το φαγητό
Χυμό από 1 λεμόνι
2 κ.σ. κόρν φλάουρ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε σε μια κατσαρόλα το ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί ρίχνουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι, τις πατάτες και τη σελινόριζα.
Αφήνουμε να σοταριστούν για 6-7 λεπτά, γυρίζοντάς τα με μια ξύλινη κουτάλα για να μην καούν.
Προσθέτουμε και τα μπουτάκια του κοτόπουλου και τα αφήνουμε για άλλα 4-5 λεπτά.
Σβήνουμε με το λευκό κρασί και αφήνουμε να πάρει 1-2 βράσεις για να εξατμιστεί το αλκοόλ.
Ύστερα, προσθέτουμε το αλάτι, το πιπέρι, το κόλιανδρο, τη μουστάρδα, το σκόρδο και το νερό.
Αφήνουμε σε σιγανή προς μέτρια φωτιά να βράσει το φαγητό μας με μισάνοιχτο το καπάκι της κατσαρόλας, για 50-60 λεπτά περίπου ή μέχρι το κοτόπουλο και τα λαχανικά μας μαλακώσουν.
Ελέγχουμε συχνά μήπως χρειάζεται να προσθέσουμε νερό, οπότε προσθέτουμε πάντα σιγά σιγά λίγο ζεστό νερό (αποφεύγουμε να προσθέτουμε κρύο νερό γιατί σταματάει το βρασμό κάτι που δεν το θέλουμε).
Στη χύτρα ταχύτητας το συγκεκριμένο φαγητό χρειάζεται 35-40 λεπτά από τη στιγμή που θα σφυρίξει η βαλβίδα και θα χαμηλώσουμε τη φωτιά.
Μόλις το φαγητό ετοιμαστεί, το αποσύρουμε από τη φωτιά και με μια βαθιά κουτάλα βγάζουμε 2 φλ.τσ. ζωμό για το αυγολέμονο.
Χτυπάμε για λίγο τα αυγά με το χυμό λεμονιού σε ένα μπολ και σιγά σιγά προσθέτουμε το μισό ζωμό.
Στον άλλο μισό ζωμό διαλύουμε το κόρν φλάουρ και το προσθέτουμε κι αυτό στο μείγμα του αυγολέμονου.
Ανακατεύουμε καλά και ρίχνουμε το αυγολέμονο στο φαγητό.
Ανακινούμε την κατσαρόλα για να αναμιχθεί το υπόλοιπο ζουμάκι με το αυγολέμονο και ξαναβάζουμε σε σιγανή φωτιά, να πάρει 1-2 βράσεις έως ότου "δέσει" το αυγολέμονο και γίνει σαν κρέμα (όχι πηχτή αλλά ούτε και αραιή).
TIPS
* Εάν πρόκειται να διατηρήσουμε το φαγητό στην κατάψυξη το αυγολέμονο πρέπει οπωσδήποτε να είναι "δεμένο" με κόρν φλάουρ γιατί αλλιώς θα "κόψει". Διαφορετικά μπορούμε να κάνουμε και το απλό αυγολέμονο.
* Προαιρετικά μπορούμε να προσθέσουμε και 1-2 κ.σ. άνηθο ψιλοκομμένο λίγο πριν το κατεβάσουμε από την εστία για να ετοιμάσουμε το αυγολέμονο.
Tante Kiki
33 Comments

33 σχόλια:

  1. Γευστικότατο και αρωματικό σήμερα το φαγάκι σου Κική!...δεν το έχω κάνει ποτέ... και δεν το είχα σκεφτεί ότι ταιριάζει το σέλινο με το κοτόπουλο...το σημειώνω και αυτό.
    Να είσαι καλά!...και να έχεις μια όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταιριάζει Χρυσούλα μου και μάλιστα πάρα πολύ. Δοκίμασέ το αξίζει τον κόπο!
      Φιλιά

      Διαγραφή
    2. Ταιριάζει Χρυσούλα μου και μάλιστα πάρα πολύ. Δοκίμασέ το αξίζει τον κόπο!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  2. Μια χαρά λαχταριστές είναι οι φωτογραφίες σου Κική μου! εγώ σελινάτο δεν έχω φάει, θα το δοκιμάσω! αυτή η πηχτή σαλτσούλα μου μίλησε!!!
    φιλούθκια πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Πέλα μου, δοκίμασέ το και η σάλτσα του, έχεις δίκιο, είναι υπέροχη!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Το σελινάτο είναι το αγαπημένο φαγητό της μητέρας μου.Το κάνει με χοιρινό,αλλά θα ενθουσιαστεί με την ιδέα να το μαγειρέψει με κοτόπουλο που το προτιμά γενικά.Και μιλώ για τη μητέρα μου,γιατί προσωπικά δεν με ενθουσιάζει η έντονη ΄΄προσωπικότητα΄΄ αυτού του λαχανικού.Το προτιμώ σε μικρές ποσότητες σε σούπες ή στη κλασσική φασολάδα.
    Κατά τα άλλα, η φροντίδα της σημερινής πρότασης είναι εμφανής όπως πάντα άλλωστε!
    Η απαραίτητη προσθήκη των μυρωδικών, το εξαίσιο άρωμα που αφήνει το σβήσιμο του κρασιού,το επιτυχημένο πάντρεμα πατάτας-σέλινου με το τρυφερό κρέας του κοτόπουλου,δεν μπορεί παρά να μας προσφέρει ικανοποίηση και απόλαυση!!Η σάλτσα του αυγολέμονου στο τέλος, το καθοριστικό βήμα για την σπιτική αγκαλιά που προσφέρει το φαγητό αυτό!
    Καλή σου μέρα Κική μου!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ Φωτεινή μου που είναι το αγαπημένο φαγητό της μανούλας σου. Εάν και όταν το μαγειρέψει πες μου τις εντυπώσεις της... είμαι σίγουρη ότι αφού της αρέσει το σέλινο θα το λατρέψει. Όσο για σένα, δοκίμασέ το, έστω και λίγο, και θα δεις ότι δεν έχει τόσο έντονη τη σελινάτη γεύση.
      Πάντως ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, όπως πάντα άλλωστε.
      Φιλάκια και να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  4. Γεια σου Κική!
    Να σου πω την αλήθεια προτιμώ τη δική σου εκδοχή από την κλασική! Είναι που συμπαθώ περισσότερο το κοτόπουλο από το χοιρινό βλέπεις!
    Φαίνεται πεντανόστιμο πάντως και είναι και δύσκολη η ώρα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιδέα Ερμιόνη μου και πράγματι, το κοτόπουλο ταιριάζει με το σέλινο και είναι νοστιμότατο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Eksairetiko!!!!
    M aresei poly i selinoriza!!!!! Kai ta baxarika pou evales!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Πέπη μου, είναι νοστιμότατο ...αξίζει να το δοκιμάσεις!

      Διαγραφή
  6. Kαι μόνο που έβαλες αρωματικές σελινόριζες, το λάτρεψα το πιάτο σου Κική μου!!
    Γεια στα χεράκια σου, πρέπει να σου έγινε πολύ γευστικό το φαγάκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Έλενα μου! Η σελινόριζα και η πατάτα ταιριάζουν απόλυτα με το κοτόπουλο και το σύνολο έγινε τέλειο (αν κι εγώ θα πρόσθετα και λίγο άνηθο...τί να κάνουμε που δεν είναι πολύ δημοφιλής στον μπαμπά μου)!
      Φιλιά και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  7. Γευστικότατο, αρωματικό, ευπαρουσίαστο και πολύ χορταστικό, άρα τέλειο πιάτο που συμφωνώ ότι θα το αγαπήσουμε!
    Μπράβο, Κική μου, πολύ ωραία πρόταση!
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι, πράγματι, ωραίο Ελένη μου και είμαι σίγουρη ότι όποιος το δοκιμάσει το υιοθετεί.
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Κική μου ένα πιάτο όνειρο!Πάρα πολύ νόστιμο φαγάκι, μπράβο!Θα μου άρεσε σίγουρα με 1-2 κ.σ. άνηθο ψιλοκομμένο μέσα όπως προτείνεις στα tips!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατο πράγματι και ο άνηθος του χαρίζει νοστιμιά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Καθόλου δεν το έχουν αδικήσει οι φωτογραφίες!!!
    Φαίνεται super!!!
    Miam, miam!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίγο το έχουν αδικήσει αλλά μερικές φορές βιάζομαι τόσο γιατί με κυνηγάει ο χρόνος που ...δυστυχώς δεν έχω το αποτέλεσμα που πρέπει. Δεν πειράζει όμως γιατί έτσι κι αλλιώς το φαγάκι είναι πεντανόστιμο! Αξίζει να το δοκιμάσεις!
      Φιλάκια και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  10. Φανταστικό φαγάκι μας έχεις Κική μου, το λατρεύω και πολύ μου αρέσει η προσθήκη μουστάρδας και κόλιανδρου στην συνταγή, θα την κάνω σύντομα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Έρη μου. Εάν και όταν το δοκιμάσεις πες μου εντυπώσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο φαγάκι!! Μοιάζει πεντανόστιμο!!! Και η σελινόριζα το κάνει πολύ σούπερ, πιστεύω!!! Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, είναι πεντανόστιμο!
      Φιλάκια και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  12. Το ζήλεψα πραγματικά! Λατρεύω το σελινάτο αλλά ο άντρας μου απεχθάνεται το αυγολέμονο, κι έτσι μόνο λεμονάτα μαγειρεύω !!!
    Φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπότε, μια λύση μένει Marie-Anne ...να έρθεις να σε φιλέψω...
      :-))) Να σου κρατήσω μια μερίδα;;;;
      Φιλιά και την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  13. Μου αρέσει το σελινάτο, δεν το είχα φανταστεί με κοτόπουλο,
    η σελινόριζα πενταντόστιμη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε κι αυτή την εκδοχή Σοφία μου, αξίζει και είμαι σίγουρη ότι θα την "υιοθετήσεις". :-))
      Φιλιά

      Διαγραφή
  14. Ευκαιρία να το δοκιμάσω και εγώ , γιατί συμπεριλαμβάνομαι σε εκείνες δεν το είχαν φανταστεί με κοτόπουλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Σωσώ, αξίζει και γίνεται πεντανόστιμο. Δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από την κλασσική εκδοχή. Αν σου αρέσει ο άνηθος, πρόσθεσε και λίγο και θα είναι τέλειο!
      Φιλιά και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  15. Εξαιρετικό το πιάτο σου , μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωραίο, χειμωνιάτικο φαγάκι, Κική μου. Ωφέλιμο και δυναμωτικό! Το έχουμε συνηθίσει με χοιρινό κρεατάκι, αλλά με το κοτόπουλο που μας το μαγείρεψες σήμερα, σίγουρα είναι το ίδιο νόστιμο, πιο έλαφρύ όμως.
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ειρήνη μου, γίνεται πολύ νόστιμο και πιο ελαφρύ. Αξίζει να το δοκιμάσεις και μάλιστα προσθέτοντας λίγο άνηθο, αν σου αρέσει το συγκεκριμένο μυρωδικό!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No