Γραβιεροπρασόπιτα στο λεπτό!

Η πιο γρήγορη και νόστιμη γραβιεροπρασόπιτα. Υπάρχουν φορές που θέλεις μια πιτούλα για σνακ, για ένα φιλικό γεύμα ή ακόμη και για βραδινό ή μεσημεριανό αλλά δεν έχεις ούτε χρόνο ούτε διάθεση να ανοίξεις φύλλο! Αυτές τις ώρες το μόνο που θέλεις είναι την πίτα, έτοιμη στο πιάτο σου να σε φλερτάρει κι εσύ να είσαι ξεκούραστη να απολαύσεις αυτό το φλερτ με ένα βιβλίο δίπλα στο πιάτο σου να προσπαθεί να αποσπάσει τη προσοχή σου από το ασύστολο φλερτ της πίτας. Τί κάνεις τότε;;;; Είναι απλό!
Επειδή γνωρίζεις πολύ καλά ότι αν προσπαθήσεις να αγοράσεις απ' έξω μια έτοιμη ψημένη πρασόπιτα, χορτόπιτα, σπανακόπιτα ή κασερόπιτα, σπάνια θα βρεις ακριβώς τη γεύση που λαχταράς ή, ίσως, επειδή βαριέσαι να πας μέχρι τον κοντινότερο φούρνο για να βρεις μια οποιαδήποτε έτοιμη πίτα... κατευθύνεσαι προς την κατάψυξη του δικού σου ψυγείου, την ανοίγεις και βγάζεις ένα πακέτο έτοιμο φύλλο ...αυτό ακριβώς που επιθυμείς εκείνη τη στιγμή. Κι επειδή αυτή τη στιγμή που μιλάμε την πίτα τη θέλεις με φύλλο χωριάτικο, ανοίγεις την κατάψυξή σου και βγάζεις ένα ωραίο πορτοκαλί πακέτο με Φύλλο Ψαχνών. Δεν μπορώ να πω, το ανακάλυψε η αδερφή μου και από τότε τρύπωσε στις καταψύξεις μας για τα καλά... περιμένοντας κάτι τέτοιες στιγμές μαγειρικής αδυναμίας.
Γίνεται ωραίο, τραγανό όσο πρέπει, τριφτό όσο πρέπει (εντάξει ας μην το αδικήσουμε συγκρίνοντάς το με το σπιτικό), είναι εύκολο στο στρώσιμό του και με καλή σχέση ποιότητας - τιμής. 
Γιατί όχι, λοιπόν;;; Κάποιες φορές χρειάζεται κι αυτό! 
Αν συμφωνείτε μαζί μου, ελάτε πάμε να φτιάξουμε την πιο γρήγορη γραβιεροπρασόπιτα! Οι αγαπημένοι σας θα το εκτιμήσουν, πιστέψτε με... :-)))
ΥΛΙΚΑ
1 πακέτο έτοιμο φύλλο Ψαχνών, χωριάτικο (έχει μέσα 8 χοντρά φύλλα)
8 πράσα κομμένα σε ροδέλες (κυρίως το άσπρο κι ελάχιστο από το πράσινο μέρος)
300 γρ. γραβιέρα Κρήτης
2 αυγά
1 1/2 φλ.τσ. ελαιόλαδο
Αλάτι 
Πιπέρι
1 πρέζα μπαχάρι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου, στον αέρα.
Αλείφουμε με ελαιόλαδο το ταψί μας και απλώνουμε επάνω το πρώτο φύλλο. 
Με ένα πινέλο αλείφουμε με λάδι και μετά απλώνουμε το δεύτερο φύλλο και επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία απλώνουμε τα τέσσερα φύλλα.
Βάζουμε σε βαθύ αντικολλητικό τηγάνι τα πράσα και προσθέτοντας 1/2 φλ.τσ. νερό τα αφήνουμε να σιγοβράσουν μέχρι να τελειώσει το νερό.
Προσθέτουμε λίγο ελαιόλαδο και τα σοτάρουμε για 3-4 λεπτά.
Αποσύρουμε το τηγάνι από την εστία της κουζίνας και αφήνουμε το μείγμα να κρυώσει για 5-6 λεπτά.
Ύστερα, προσθέτουμε τη γραβιέρα, τα αυγά ελαφρώς χτυπημένα, το μπαχάρι, αλάτι και πιπέρι.
Καλύπτουμε με ένα φύλλο και αφού το αλείψουμε με ελαιόλαδο, βάζουμε το επόμενο φύλλο επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία και για τα τέσσερα φύλλα.
Χαράζουμε την πίτα, προσέχοντας να μην φτάσει το μαχαίρι μέχρι κάτω και αφού αλείψουμε και την επιφάνεια με ελαιόλαδο βάζουμε στο φούρνο, στη μεσαία σχάρα, για 45-50 λεπτά ή έως ότου η επιφάνεια της πίτας ροδοψηθεί.
Αφήνουμε να κρυώσει λίγο και να "δέσουν" αρώματα και γεύσεις και μετά απολαμβάνουμε.
Ααααα! Να μην ξεχάσω να αναφέρω τις δύο υπέροχες βοηθούς μου που διέπρεψαν στο άλειμμα του φύλλου! -:)))
Καλή σας μέρα!

43 σχόλια:

  1. Αχ!Τι ωραίες εικόνες οι τελευταίες!!!!Να χαίρεσαι τις βοηθούς σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Γεωργία μου, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  2. Συμφώνω μαζί σου καλή μου Κική ως προς την επιλογή του φύλλου, όταν έχεις να κάνεις με φύλλο του εμπορίου!

    Οι βοηθοί "το έχουν" που λένε...

    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς το έχεις χρησιμοποιήσει Πηνελόπη μου και το γνωρίζεις. Είναι ωραίο φύλλο.
      Ναι, ναι, οι βοηθοί είναι πολύτιμοι!!! -:))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Με τέτοιους βοηθούς δεν υπήρχε περίπτωση να μην γινόταν super πίτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Ράνια μου ...αν έτρωγαν και λίγο περισσότερο...
      -:))

      Διαγραφή
  4. Για το φύλλο συμφωνώ μαζί σου.
    Η γέμιση εκπληκτική, τρέχουν τα σάλια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο συνδυασμός είναι πολύ καλός Νοτούλα μου!

      Διαγραφή
  5. Αχ......φύλλο, πράσα, γραβιέρα κρήτης....δε θέλω τίποτα άλλο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μια απλή πίτα με πολύ ωραία υλικά!
    Να μου φιλήσεις τις γλυκύτατες βοηθούς σου!
    Φιλιά πολλά Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ερμιόνη μου και όσο για τις βοηθούς ...θα τις φιλήσω στα σίγουρα!:-)))
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Ε μα έτσι πες μας!
    Είχες και βοήθεια, γι αυτό την έκανες τόσο νόστιμη την πίτα!
    Δεν μπορεί μόνη σου να τα κατάφερνες τόσο καλά χα χα χαα
    Φιλιά Κικίτσα μου, σε σένα και στις μπουμπούκες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά Έλενά μου ...χωρίς τις βοηθούς άντε να τα καταφέρω!!! :-))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Γλύκισμα η πίτα με το πράσσο και πικάντικη με τη γραβιέρα!!!
    Εγραψες σήμερα Κική!!! Του απολύτου γούστου μου η πίτα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι νοστιμότατη η συγκεκριμένη πίτα Χρυσαυγή μου!

      Διαγραφή
  9. Πρασοτυρόπιτα..η αγαπημένη μου γεύση στις πίτες!Με γραβιέρα δεν έχω επιχειρήσει να την κάνω και είμαι σίγουρη για το θαυμάσιο γευστικό αποτέλεσμα!
    Κική μου και εγώ στα απρόοπτα ,χρησιμοποιώ τα συγκεκριμένα φύλλα και είμαι αρκετά ευχαριστημένη.
    Κάνουν αξιοπρεπέστατα μία νόστιμη πιτούλα,ειδικά αν βοηθήσει και η τέχνη της νοικοκυράς!Η επόμενη πρασοτυρόπιτα θα έχει μέσα γραβιέρα!Μόνο που εγώ δεν έχω την τύχη να έχω τόσο άξιους βοηθούς..τι λες έχουν τη διάθεση η Ιωάννα και η Βασιλικούλα για προσφορά έξτρα βοήθειας και κέρασμα γλυκιά ζεστή σοκολάτα?
    Να μου τις φιλήσεις πολύ,καλό βράδυ γλυκιά μου φίλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Φωτεινή μου... είναι διαφορετική από την πρασοτυρόπιτα με φέτα... αξίζει να τη δοκιμάσεις και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει!!
      Όσο για τη βοήθεια με αντάλλαγμα σοκολάτα... θα τις ρωτήσω... χαχαχα
      Φιλάκια καλή μου Φωτεινή!

      Διαγραφή
  10. Υπέροχη Κική μου! Τα κοριτσάκια καταπληκτικοί βοηθοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. βλέποντας τα παιδιά σου δεν μπορώ να μην σου πώ να τα χαίρεσαι υγεία και καλή πρόοδο ναχουν....μπράβο τους .....

    να σαι καλά πολύ καλή πρόταση.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου σχετικά με τις ανιψούλες μου!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  12. Κική μου, έχεις πολύ δίκιο! Η πίτα είναι ό,τι καλύτερο όταν χρειάζεσαι κάι νόστιμο για να τρατάρεις φίλους ή... τον εαυτό σου. Και αν μπορείς να τη φτιάξεις και τόσο γρήγορα και εύκολα όσο φαίνεται στη συνταγή σου, τότε έχεις πετύχει τζακποτ! Υπέροχη ιδέα!!!
    Συγχαρητήρια και στις μικρές βοηθούς για την πολύτιμη βοήθειά τους!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι από 'κείνες τις γρήγορες αλλά εξίσου νόστιμες λύσεις!
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για τις βοηθούς μου... είναι πράγματι πολύτιμες από κάθε άποψη! :-)))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Αυτή η πίτα πρέπει να είναι εξαιρετική! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλώς σε βρήκα και εγώ με τη σειρά μου Κική!!
    Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ τέτοια πίτα αν και είμαι λάτρης των πιτών. Θα μπεί στη λίστα!!
    Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την θα δεις ότι είναι πεντανόστιμη!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  15. Σιγά να μην ήταν τόσο νόστιμος ο μεζεδο-πειρασμός σου, αν δεν είχες αυτά τα κουκλάκια να σε βοηθάνε!!!
    ;-)
    2 ΚΟΜΜΑΤΑΚΙΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!
    Φιλάκια σε όλους σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο ...γι αυτό και χωρίς αυτές τις βοηθούς δεν κάνω βήμα... -:)))
      Να σου στείλουμε ένα ταψί καλύτερα;;;;
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Κική μου φανταστική πιτούλα, μπράβο και στις βοηθούς!!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελένη μου και χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  17. Πράγματι πολύ εύκολη η σημερινή πίτα.
    Καλή μας όρεξη.
    Φιλάκια στις άξιες βοηθούς σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γρήγορη, εύκολη και νόστιμη! Αξίζει μια δοκιμή!!
      Θα τα δώσω τα φιλάκια... ευχαριστώ Σωσώ μου!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  18. το πράσο το λατρεύω στις πίτες !με γραβιέρα απογειώνεται η γεύση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμος συνδυασμός, Λίλα μου, αξίζει να την φτιάξεις!

      Διαγραφή
  19. Πόσο μ' αρέσουν τα γρήγορα πιτοειδή... δεν φαντάζεσαι.
    Πολύ ωραία και αυτή η πρασόπιτα...
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου αρέσουν γιατί είναι πλήρη και νοστιμότατα γεύματα, σνακ, πρωινά και βραδινά... Είναι πολύ νόστιμη και αξίζει να την δοκιμάσεις Φλώρα μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  20. Φύλλο Ψαχνών ευβοιώτικο ε?
    Τέλεια η πρασόπιτα....τέλεια λέμε !!!
    Πολλά φιλάκια Κική μου
    Σόφη !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Σόφη μου, δοκίμασε το φύλλο και θα καταλάβεις τί εννοώ...
      Φιλάκια γλυκιά μου!!

      Διαγραφή
  21. αααααα! τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται! πίτα με πράσο και γραβιέρα εσύ, με πράσο και φέτα εγώ!! τις τσακίζω στο λεπτό αμφότερες!!!
    τα συγχαρητήρια μου στους βοηθούς!
    φιλούρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλεια σύμπτωση Πέλα μου... κι εγώ τις πίτες τις κάνω και υποφέρουν... χαχαχα
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  22. Αχ, πόσο τη λαχτάρισα αυτή την πιτούλα! Μ' αρέσουν γενικά οι πίτες και οι δικές σου φαίνονται τόσο νόστιμες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!