Devil's food κέικ της Μάρθα Στιούαρτ

Καλησπέρα σας! Το έχω πεί ξανά... Κυριακή χωρίς γλυκό δεν γίνεται!!!! Θα μου πείτε ...θα δεις σε λίγο που θα πάνε όλα αυτά!!!! Εντάξει, νιώθω κι εγώ αυτόν το φόβο αλλά μέχρι τότε ας προσπαθήσουμε να χαλαρώνουμε δημιουργικά στην κουζίνα μας, προσφέροντας χαρά και νοστιμιές στην οικογένεια και τους αγαπημένους μας. Εξ άλλου, πόσες χαρές μας έμειναν ακόμη;;; Λίγες, θα έλεγα, οπότε... ας μην τα εγκαταλείψουμε όλα, ας μην χάσουμε ακόμα τις ευκαιρίες να ανεβάζουμε τη διάθεσή μας με μια γερή δόση σοκολάτας.
Το συγκεκριμένο κέικ, ακολούθησε την αντίθετη πορεία από τα άλλα. Τί εννοώ;;; Εννοώ ότι τις άλλες φορές, κάποιο κέικ μεταμορφωνόταν σε cupcakes ενώ τώρα τα cupcakes μεταμορφώθηκαν σε κέικ. Ανώδυνη μεταμόρφωση πάντως γιατί η νοστιμιά δεν αλλάζει, το ίδιο και η ελαφρώς υγρή υφή του που ευφραίνει γευστικούς κάλυκες αλλά και νου και γεμίζει την ψυχή ...ελπίδα κι ευφορία λόγω της έκρηξης των ενδορφινών!!!! Αν σκεφτώ και την υπέροχη επικάλυψη με γκανάς, εεεεεε, τότε δεν μπορώ παρά να ...τρέξω στην κουζίνα για να το ξαναφτιάξω μιας κι εξαφανίστηκε αστραπιαία!!!
Δοκιμάστε το και θα καταλάβετε τί εννοώ! Εξ άλλου, το όνομα της Μ.Στιούαρτ είναι εγγύηση!!! Πάμε να το φτιάξουμε;;;
Σσσσσσ!!!! Μην κάνετε φασαρία... όσο πιο αργά το ανακαλύψουν οι υπόλοιποι τόσο λιγότερο κινδυνεύετε να το ...χάσετε και να μην προλάβετε ούτε μια μπουκιά!!!!
ΥΛΙΚΑ
Για το κέικ
85 γρ. (3/4 φλ.τσ.) κακάο
180 ml (3/4 φλ.τσ.) ζεστό νερό
360 γρ. (3 φλ.τσ.) αλεύρι για όλες τις χρήσεις, κοσκινισμένο
1 κ.γλ. σόδα φαγητού
1 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
1 1/4 κ.γλ. αλάτι χοντρό ή ανθό αλατιού
340 γρ. (1 1/2 φλ.τσ.) βούτυρο 
505 γρ. (2 1/4 φλ.τσ.) ζάχαρη
4 μεγάλα αβγά, σε θερμοκρασία δωματίου
1 φακελάκι βανίλια σε σκόνη
225 γρ. (1 φλ. τσ.) ξινόκρεμα (sour cream*) ή αρριάνι
Για την γκανάς επικάλυψης
450 γρ. κουβερτούρα, σε κομμάτια
560 ml (2 1/3 φλ.τσ.) κρέμα γάλακτος με 35% λιπαρά
60 ml (1/4 φλ.τσ.) μέλι ή γλυκόζη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Για το κέικ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Σε ένα μπολ, βάζουμε το ζεστό νερό και το κακάο και ανακατεύουμε έως ότου έχουμε ένα ομοιογενές μείγμα.
Σε ένα άλλο μπολ, αναμιγνύουμε το κοσκινισμένο αλεύρι, τη σόδα, το μπέικιν και το αλάτι.
Βάζουμε μια μικρή κατσαρόλα σε σιγανή φωτιά  και λιώνουμε το βούτυρο με τη ζάχαρη ανακατεύοντας για να λιώσουν καλά.
Αποσύρουμε το μείγμα από τη φωτιά και το βάζουμε στο μπολ του μίξερ.
Το χτυπάμε, στη μεσαία ταχύτητα, για 4-5 λεπτά, μέχρι να κρυώσει.
Προσθέτουμε ένα ένα τα αβγά, συνεχίζοντας το χτύπημα μέχρι να έχουμε ένα ομοιογενές μείγμα.
Προσθέτουμε το μείγμα με το κακάο.
Χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ και προσθέτουμε το μισό αλεύρι, τη μισή ξινόκρεμα (ή αρριάνι), το υπόλοιπο αλεύρι και την υπόλοιπη κρέμα.
Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε ένα ταψάκι ή μια φόρμα του κέικ και βάζουμε το μείγμα.
Ψήνουμε για 50-55 λεπτά και ελέγχουμε εάν το κέικ είναι έτοιμο, βυθίζοντας μια λάμα μαχαιριού στο κέντρο του κέικ που πρέπει να είναι καθαρή όταν την ξαναβγάλουμε.
Για την γκανάς επικάλυψης
Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε την κρέμα γάλακτος και το μέλι (ή τη γλυκόζη) σε μέτρια φωτιά.
Μόλις το μείγμα ζεσταθεί, το ρίχνουμε στο μπολ με την κομμένη κουβερτούρα και το αφήνουμε, χωρίς να ανακατεύουμε, έως ότου η σοκολάτα λιώσει.
Αρχίζοντας από το κέντρο της κατσαρόλας και πηγαίνοντας προς τα έξω, ανακατεύουμε το μείγμα για να ομογενοποιηθεί.
Δεν πρέπει να ανακατέψουμε πολύ για να μην γίνει η σοκολάτα θολή και όχι λεία.
Βάζουμε το μείγμα στο ψυγείο, ανακατεύοντας κάθε 5 λεπτά, έως ότου η γκανάς κρατάει το σχήμα της (δοκιμάζουμε με το σύρμα που ανακατεύουμε ή με ένα πηρούνι κάνοντας σχέδια στην επιφάνειά της).
Απλώνουμε επάνω στο κέικ και ισιώνουμε την επιφάνεια.
Γαρνίρουμε με τριμμένη σοκολάτα (μαύρη ή άσπρη), ζαχαρωτά ή ξηρούς καρπούς.
Πηγή: Martha Stewart's Cupcakes, 175 Inspired Ideas for Everyone's Favourite Treat
Να έχετε μια καλή Κυριακή!!!

45 σχόλια:

  1. Ωχ παναγία μου!!!Μου τρέχουν τα σάλια!!!!Τι μου έκανες τώρα βρε Κική μου!!!Φοβερό!!Με την πρώτη ευκαιρία θα το κάνω!!!Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Ελένη μου , είναι θεϊκό!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Πρόλαβα, πρόλαβα; Το κρύβουμε το υπόλοιπο, να μην βρουν τίποτα οι επόμενες .....σχολιάστριες;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρόλαβες, πρόλαβες... εεεεε! λες να το κρύψουμε;;;;;;-:)))))

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Έλα Μάγια πάρε μήν στέκεσαι έτσι!!!! Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  4. Κική μου τι μου κάνεις βραδυάτικα!!!Υπέροχοοοο!!!Φιλιά καλό σου βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά και καλή εβδομάδα Ελένη μου!!

      Διαγραφή
  5. Απίθανο...σοκολατένιο..υγρό από μέσα όλα τα έχει..και είναι υπέροχο...παίρνω την συνταγή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φτιάξτο και στείλε μου εντυπώσεις Εύα μου!! Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Τι κόλαση είναι αυτή! Φούλ σοκολάτα κι όποιος προλάβει, ε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ουάουυυυ! πειρασμός..φιληνάδα θα έρθεις στη συγκέντρωση το Μάρτη που κανόνισε μία φίλη ;Να πάρω το ..κοματάκι μου για μετά το μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'άρεσε Αχτίδα μου;;;; Ναι θα έρθω στη συγκέντρωση και ήδη την ενημέρωσα!!! Πάρε όσο θέλεις καλή μου!!! Φιλιά και καλή μας εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Ωραία τα υγρά κέικ! Και η επικάλυψη σοκολάτας σίγουρα του δίνει έξτρα γεύση! Το κομμάτι σου με φωνάζει...
    Για πες μου επίσης Κική μου, αυτές τις ζαχαρωτές καρδούλες που θα τις βρω κι εγω? Ή κάτι ανάλογο για να στολίσω τα γλυκά μου...

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε το κομμάτι που σε φωνάζει Χρυσαυγή μου, μην το αφήνεις!!!
      Τις ζαχαρωτές καρδούλες και άλλα τέτοια διακοσμητικά εγώ τα παίρνω από τον Κων/νίδη ή το Sweettrend, που έχουν είδη ζαχαροπλαστικής γιατί στο σούπερ μάρκετ έχει μόνον τρούφα χρωματιστή!!!
      Καλή εβδομάδα!!!

      Διαγραφή
  9. Αυτη η φωτο ειναι φοβερη! Τοσο σοκολατα γινεται να πεις οχι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελπινίκη μου!!! Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να του αντισταθείς!!! Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. Τέλειο γλυκό.
    Κόλαση σοκολάτας,το αγαπημένο μου.
    Οι καρδούλες σε φόντο σοκολάτας είναι πολύ ωραίες.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Marion μου, χαίρομαι που σου άρεσε!!

      Διαγραφή
  11. Μοσχοβολησε η γειτονια! Υπεροχο Κικη μου! Φιλακια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ωχ Παναγία μου!
    Ευτυχώς που έφτιαξα το πρωί κάτι μικρούλικα όλο σοκολάτα και έχω ένα αντίδοτο λέμε...
    Καλή συνέχεια Κυριακής Κική μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Πηνελόπη μου κι όπως είπαμε... η σοκολάτα απαραίτητη σε χαλεπούς καιρούς!!! Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  13. Προσκυνώ!!! Τέλειο! Τι να πει κανείς;
    Κική μου μπορώ να αντικαταστήσω την sour cream με γιαούρτι ή είναι πολύ πηχτό για τη συγκεκριμένη συνταγή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πού να το δοκιμάσεις κιόλας!!!
      Ναι μπορείς να την αντικαταστήσεις με γιαούρτι απλά απέφυγε να βάλεις στραγγιστό. Εάν δεις ότι το μείγμα σου γίνεται πηχτό, πρόσθεσε και λίγο γάλα ή αριάνι και θα είναι οκ!!! Καλή επιτυχία και περιμένω εντυπώσεις!!!! Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  14. προσφορες για ολη την ελλαδα και την κυπρο αν θες βαλτο στο σπιτακι σου να το δουν και αλλοι και πες το σε φιλους σου

    http://love-love2love.blogspot.com/2012/02/3-agrigategr.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κική μου έχεις απόλυτο δίκιο... όσο μπορούμε ακόμα, ας απολαμβάνουμε λίγες στιγμές δημιουργίας και ας προσφέρουμε ένα τόσο λαχταριστό γλυκό τόσο σε εμάς όσο και στα αγαπημένα μας πρόσωπα...
    Το κέικ σου φαίνεται πραγματικά υπέροχο και σούπερ σοκολατένιο! δεν είναι άλλωστε τυχαίο το όνομά του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου, πρέπει να βρούμε τρόπους να ανταπεξέλθουμε!!! Χαίρομαι που σου άρεσε!!!

      Διαγραφή
  16. Πραγματικά όλο μου το είναι αναζητά ένα κομμάτι!Μεγαλούτσικο!Μπράβο φίλη μου!Καλή βδομάδα!Φιλιά πολλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε όσο θέλεις Βάλια μου!!! Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  17. Κική, είσαι ένα διαολάκι που μας διαολίζεις με το διαβολικά νόστιμο κεκάκι σου!
    Παίρνω όλο το ταψάκι, δεν έφτιαξα γλυκό σήμερα και μου ζητάνε, καλά που βρήκα το δικό σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι αλλά με τί σας διαολίζω;;;; Με λαχταριστή σοκολάτα που μας φτιάχνει τη διάθεση!!! Πάρτο όλο, δικό σου γλυκιά μου Έλενα!!!! Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. Ναι αλλά με τί σας διαολίζω;;; Με σοκολάτα που μας φτιάχνει τη διάθεση!! Πάρτο όλο γλυκιά μου Έλενα!!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  18. Κική μου γλυκιά διάβασα όλες τις μαγειρικές σου δημιουργιες, για να μην τις χάσω και σε ευχαριστώ που γράφεις τις συνταγές σε φλυτζάνια, μεγαλη βοήθεια!

    Εδώ τα περνώ καλά και παρά τρώω καλά, άλλα το αχόρταγο μάτι δεν περιορίζεται σε αυτά, θέλω και το δικό σου που είναι υπέροχο!

    Καλή εβδομάδα με πολύ αγάπη και αποκριάτικα φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Εύη μου!!! Όπου έχω μόνον γραμμάρια, μπορείς να συμβουλεύεσαι τις "μεζούρες" που έχω και δεν θα έχεις πρόβλημα!
      Το ξέρω ότι περνάς καλά και χαίρομαι απολαμβάνοντας μαζί σου από τις αναρτήσεις σου!!!
      Καλή εβδομάδα και φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Δεν το πιστεύω, και σχεδιαζα να το φτιάξω αυτη τη βδομαδα αλλα δεν είχα βρεί συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Είμαι λάτρης της σοκολάτας και αυτή τη στγμή θέλω να ορμήξω στον υπολογιστή μου!!! Και οι καρδούλες πάνω όλα τα λεφτά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχιιιιι άσε κάτω τον υπολογιστή σου κι έλα να σε κεράσω χαχαχα!! Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  21. kalhspera den dieukrinizeis pote enoneis to meigma toy kakaou me to upoloipo meigma.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγγνώμην δεν το πρόσεξα ότι μου διέφυγε!!! Μόλις το διόρθωσα!!!
      Ευχαριστώ για την παρατήρηση και περιμένω τις εντυπώσεις σου!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!