Σαραγλάκια πολίτικα με σιρόπι μελιού

Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχουμε!!!  Ηλιόλουστη μέρα σήμερα και ...αν και το κρύο είναι τσουχτερό, είναι ...ευχάριστο.
Λατρεύω τις κρύες ηλιόλουστες μέρες και αν μπορώ να τις συνδυάσω και με μια βόλτα, έστω κοντινή, μέσα στη γειτονιά μου που, λίγο πολύ σε κάποια σημεία της μοιάζει με χωριό νιώθω υπέροχα. Ξεφεύγω και ξαναβρίσκω την παραμελημένη μου αισιοδοξία και μεγάλα αποθέματα ενέργειας. Μιας όμως και είναι Τρίτη, περιορίζομαι σε μια μικρή έξοδο στον χειμωνιάτικα παραμελημένο κήπο μας ...λίγο πριν πάω να πάρω την μεγάλη μου ανιψιά από το σχολείο. Την μικρούλα μας την άφησα για λίγο με τη γιαγιά γιατί όταν βγει στον κήπο, όπως κάθε φυσιολογικό παιδί δεν "μαζεύεται" μετά εύκολα ξανά στο σπίτι. -:)))) Αυτές τις ημέρες, κι όσο ο καιρός "γλυκαίνει" τόσο περισσότερο τριγυρίζει στο μυαλό μου η ιδέα της προετοιμασίας του κήπου για να υποδεχθεί την άνοιξη!!! Και σ' αυτό με σπρώχνουν και κάποια από τα αγαπημένα μου μπλογκοσπιτάκια με διάφορες κατασκευές που ομορφαίνουν απλά τον χώρο, χωρίς να κοστίζουν. Ελπίζω, λοιπόν, τα επόμενα Σαββατοκύριακα ο καιρός να διατηρηθεί έτσι καλός και να ..."εισβάλλω" στον κήπο μας!!!-:)))
Μετά, λοιπόν, από ένα ξεκούραστο,οικογενειακό τριήμερο με διάβασμα, μαγειρική, παρέα και χαλάρωση, αρχίζει η πρώτη εβδομάδα της Σαρακοστής και της νηστείας για το Πάσχα.
Και σκέφτηκα... γιατί να μην αρχίσουμε την εβδομάδα με ένα νηστίσιμο, κλασσικό, μικροσκοπικό γλυκάκι ...που μπορεί να γλυκάνει κάποιες στιγμές μας;;; Σήμερα θα φτιάξουμε σαραγλάκια πολίτικα με σιρόπι μελιού. Μια γλυκιά παραλλαγή που είμαι βέβαιη ότι θα εκτιμηθεί μιας και με μια μπουκιά γεμίζει το στόμα γλύκα και το σιρόπι μελιού δίνει μιαν άλλη διάσταση στη γέμιση που έχει ποικιλία ξηρών καρπών και σουσάμι!!! Βέβαια, μου θυμίζει λίγο Χριστούγεννα αλλά πού είναι το κακό ;;
ΥΛΙΚΑ
1 πακέτο φύλλα κρούστας (14 φύλλα)
200 γρ. αμύγδαλα ψιλοκομμένα
200 γρ. καρύδια ψιλοκομμένα
200 γρ. φουντούκια ψιλοκομμένα
80 γρ. σουσάμι
1 1/2 κ.γλ. κανέλα
1/2 κ.γλ. γαρίφαλο σκόνη
1 φλ. τσ. αραβοσιτέλαιο ή έχτρα παρθένο ελαιόλαδο ή σησαμέλαιο
Για το σιρόπι
2 1/2 φλ. τσ. νερό
2 φλ. τσ. ζάχαρη
1/2 φλ. τσ. μέλι
1 ξυλάκι κανέλας
1 φέτα λεμόνι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Ανοίγουμε τη συσκευασία με τα φύλλα και απλώνουμε πάνω τους μια βρεγμένη πετσέτα για να μην στεγνώσουν.
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τους ξηρούς καρπούς, το σουσάμι, την κανέλα και το γαρίφαλο.
Παίρνουμε ένα φύλλο και το απλώνουμε πάνω στην επιφάνεια εργασίας με τη στενή πλευρά του προς τα εμάς.
Με ένα πινέλο το αλείφουμε με λάδι (όποιο λάδι χρησιμοποιήσουμε).
Απλώνουμε επάνω το δεύτερο φύλλο και από πάνω ρίχνουμε μια δόση γέμισης.
Διπλώνουμε τις άκρες της μακριάς πλευράς για να μην χυθεί η γέμιση κατά το ψήσιμο και τυλίγουμε σφιχτά.
Με ένα κοφτερό μαχαίρι κόβουμε σε μικρά, ίσα κομμάτια που τα τοποθετούμε σε ταψί αλειμμένο με λάδι.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για τα υπόλοιπα φύλλα, δηλαδή για 14 φύλλα, η διαδικασία μετά την πρώτη, επαναλαμβάνεται άλλες 6 φορές.
Ψήνουμε για 35-40 λεπτά, έως ότου ροδοκοκκινήσουν τα σαραγλάκια.
Σβήνουμε το φούρνο και τα αφήνουμε μέσα για να παραμείνουν ζεστά.
Για το σιρόπι
Σε μια κατσαρόλα βράζουμε όλα τα υλικά μαζί για 15  λεπτά από τη στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει, έως ότου να είναι ελαφρώς "δεμένο".
Ρίχνουμε το ζεστό σιρόπι στα ζεστά σαραγλάκια και περιμένουμε έως ότου το απορροφήσουν... περίπου 40-50 λεπτά.
Καλή εβδομάδα και καλή Σαρακοστή!

29 σχόλια:

  1. πωπωπωπωπωπ...τέλεια είναι..μπορω να έχω όλο το ταψί;;;;;;;;;;; ευχαριστωωωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είδα σαραγλάκια και μπήκα! Γλυκό και να το χάσω; Ωχ και φαίνονται τόσο τέλεια και ζουμερά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κερνάω Λίτσα, είναι καλά και για το κρύωμα!!!

      Διαγραφή
  3. Προτιμώ όλα αυτά τα σιροπιαστά, παρά την σοκολάτα!!! Εξαιρετικό! Πολλά μπράβο!!!
    Φιλιά Κική μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελένη μου!! Καλό βράδυ!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Κικίτσα μου εγώ να πάρω μια μπουκίτσα, αλλά φοβάμαι ότι μετά δεν θα μπορώ να σταματήσω με τίποτα στην μία έτσι λαχταριστά και μελωμένα που τα βλέπω!!
    Γεια στα χεράκια σου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου, πάρε όσα θέλεις!!! Χαίρομαι που σου άρεσαν!!! Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα Κική μου, υπέροχα τα γλυκάκια δε το συζητάμε!!!Δυστυχώς όμως δε μπορώ να φάω μόνο ένα, θέλω όλο το ταψί....!!!Σε φιλώ καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν!!! Φιλάκια και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Είναι απλά τέλεια!!!! Μόνο που κανείς δεν μπορεί να φάει μόνο ένα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Λίλα μου!! Τί να πω κι εγώ που κάνω δίαιταααα!!! Κερνάω όσα θέλεις κι έπειτα είναι μικρούλια τα καημένααα!!! Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. πωπωπωπω τι όμορφα που ειναι τα σαραγλάκια σου Κική μου, με λαχτάρισες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έρη μου πάρε...πάρε...μικρά κι αθώα είναι!!!-:))) Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΙΑ ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ .ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΤΑ ΣΑΡΑΓΛΑΚΙΑ ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΕΓΩ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΡΩΩ ΓΛΥΚΑ.ΓΕΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΣΟΥ!!!!
    ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ Ν ΑΛΛΑΞΕΙ ΛΙΓΟ ΚΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΜΑΣ ΒΡΕ ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ ΠΟΛΥ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ.
    ΠΕΡΝΩ ΚΙ ΕΓΩ ΤΟ ΓΛΥΚΑΚΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΦΕΥΓΩ ΣΕ ΦΙΛΩ ΓΛΥΚΑ ΓΛΥΚΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Σαρακοστή Νασιούλα μου. Ελπίζω να περάσατε καλά!!! Χαίρομαι που σου άρεσαν και κρίμα να μην είμαστε κοντά να σε κεράσω μερικά!!! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Καλή Σαρακοστή! Πάντα επίκαιρη γευστικώς και πάντα κόντρα στο πρόγραμμά μου διατροφής! Θα το σπάσω και θα κάνω τα υπέροχα σαραγλάκια σου που μου έρχεται να τα φάω από την εικόνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλή Σαρακοστή Τζένη μου!!! Μη νομίζεις, κι εγώ σε πρόγραμμα είμαι και μάλιστα αυστηρό αλλά ...έφαγα ΕΝΑ!!!! Υπομονή αν και είναι μικρά και μόνον ένα δεν πειράζει! Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Κική μου καλησπέρα!
    Τα σαραγλάκια είναι από τα ελάχιστα σιροπιαστά γλυκά που μου αρέσουν! Δυστυχώς με μπακλαβάδες και όλα τα συναφή δεν τα πάω καλά! Τα σαραγλάκια όμως μου αρέσουν πολύ και ειδικά όταν το φύλλο είναι σπιτικό!!
    Καλό σου βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Χρυσαυγή μου αν και το συγκεκριμένο φύλλο δεν είναι δικό μου!! Έχω μια συνταγή για σπιτικό φύλλο αλλά δεν το έχω τολμήσει ακόμα... το φοβάμαι λίγο αλλά θα το δοκιμάσω κάποια στιγμή!!! Πάντως κι έτσι είναι νόστιμα! Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα, Κική μου! Τέλεια γλυκάκια, ερωματικά και μελένια!
    Πολύ αγαπημένα, σε ευχαριστούμε.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φανταστική συνταγη μου αρέσει που έβαλες και φουντουκια καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα Κική! Δυσκολεύτηκα να ξεκολλήσω από την πρώτη φωτογραφία! Εξαιρετικά φαίνονται τα γλυκάκια σου και φουλ μελωμένα!

    ΥΓ. παραμελημένη αισιοδοξία... χαμογέλασα όταν το διάβασα... πόσο δίκιο έχεις, ακόμα και αυτό το παραμελήσαμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λιποθυμώ! Τι πειρασμός γλυκός είναι αυτός? Μελο-πειρασμός!
    Με το καλό να σας έρθει η άνοιξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Kική μου αυτή η γλυκειά "καταστροφή" θα λάβει σύντομα χώρα στην κουζίνα μου και οι παραμελημένες μου...τύψεις, θα μείνουν για λίγο ακόμα...παραμελημένες! χαχαχα Καλή σαρακοστή και καλό Μάρτη να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τρέφω τεράστια αγάπη στα σιροπιαστά...Έτσι αγάπησα και τα δικά σου από τη πρώτη στιγμή...Καλό μήνα φίλη και καλή μας σαρακοστή!Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!