Πανεύκολοι ριγανοκεφτέδες με ένα υπέροχο dip με sour cream

Μύρισε καλοκαίρι! Ναι, καλοκαιράκι! Ακόμα και ο άστατος καιρός με κείνες τις καλοκαιρινές μπόρες, με τα αστραπόβροντα και τον βαρύ ουρανό που όμως τελειώνουν μόλις τα σύννεφα αδειάσουν όλο τους το νεράκι στη γη αυτό μας θυμίζουν. Καλοκαίρι που έφτασε! Ελληνικό καλοκαίρι! Μεσογειακό καλοκαίρι!
Μια εποχή γεμάτη αρώματα και γεύσεις! Μια εποχή με υπέροχα, λατρεμένα φρούτα και λαχανικά, με γρήγορα φαγητά... γιατί, ποιός θέλει να είναι με τις ώρες μέσα στη ζέστα της κουζίνας αντί να χαίρεται τη φύση, με ...τηγάνι!! Ναι, νομίζω ότι το καλοκαίρι τα τηγανιτά, κάθε είδους, είναι στα καλύτερά τους κι αυτό γιατί υπάρχει το ουζάκι και η κρύα μπύρα!! Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι, αν και γνωρίζει ότι τα τηγανιτά, ακόμη και με το ελαιόλαδο, δεν είναι ό,τι καλύτερο διατροφικά, δεν θέλει το καλοκαίρι το κάτι παραπάνω σε τηγανιτά. Θα αναφέρω σαν παράδειγμα εμένα!! Το χειμώνα σπάνια ή σχεδόν καθόλου δεν συνηθίζω να τρώω τηγανιτά (με εξαίρεση καμιά πατάτα τηγανιτή!!). Μόλις πιάνουν οι πρώτες ζέστες αυτά τα καλοκαιρινά λαχανικά θαρρείς και με καλούν να τα τηγανίσω!! Αυτά φταίνε όχι εγώ!!!!!!! χαχαχαχα  Κι αυτή η φρέσκια ρίγανη που είναι στα καλύτερά της αυτή την εποχή!!! Μα τί άρωμα είναι αυτό;;; Ανοίγω το παράθυρο του γραφείου μου και το άρωμά της εισβάλλει ορμητικά μέσα και κατακυριεύει τον τόπο!! Πώς να αντισταθείς ύστερα...όταν οι αντιστάσεις είναι ...στα πατώματα;;; Κι έρχεται μετά και ...το κερασάκι στην τούρτα... ανοίγεις την τηλεόραση και βλέπεις τον συμπαθέστατο Α. Λαγό και την "συνάδελφο" (έχει τελειώσει γαλλική φιλολογία) Ε. Ψυχούλη να φτιάχνουν κάτι ριγανοκεφτέδες, τόσο απλούς και ταπεινούς αλλά που όταν τους γεύονται ξεφεύγουν κατι μακρόσυρτα "μμμμμμμμμμμμμμ" που ακόμα και να μην θέλεις... τρέχεις στην κουζίνα ή μάλλον πρώτα στον κήπο για ρίγανη και μετά, μπαίνεις στην κουζίνα και τους σκαρώνεις επί τόπου!!! Μοναδική απόλαυση!!!! Και ναι, ξέρω... τα τηγανιτά είναι ανθιυγεινά ακόμη και με το ελαιόλαδο ... έλα όμως που καλοκαίριασε (το είπαμε) και το ελληνικό μας ταμπεραμέντο τους ζητάει;;; Με μέτρο, λοιπόν, τους απολαμβάνουμε κι όλα καλά!! :)
ΥΛΙΚΑ
4 μέτριες πατάτες βρασμένες και πολτοποιημένες
1/2 ματσάκι φρέσκια ρίγανη ψιλοκομμένη
300 γρ. τυρί φέτα θρυμματισμένο
1 μεγάλο αυγό
Αλάτι και πιπέρι
Για το τηγάνισμα 
100 γρ. αλεύρι
Ελαιόλαδο
Για το dip (σάλτσα)
8 κ.σ. sour cream (Θα δείτε τη συνταγή για τη σπιτική ΕΔΩ)
3 κ.σ. κατίκι Δομοκού
Ελάχιστο αλάτι και πιπέρι
1 κ.σ. σχοινόπρασο ψιλοκομμένο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ετοιμάζουμε πρώτο το dip (τη σάλτσα)
Βάζουμε σε μπολ την sour cream (σπιτική ή όχι), το κατίκι, αλάτι, πιπέρι και ψιλοκομμένο σχοινόπρασο!
Βάζουμε στο ψυγείο μέχρι να ετοιμαστούν οι ριγανοκεφτέδες.
Ετοιμάζουμε τους ριγανοκεφτέδες
Βράζουμε τις πατάτες και τις πολτοποιούμε με το πηρούνι πριν κρυώσουν.
Προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι, την φρέσκια ψιλοκομμένη ρίγανη, το τυρί και το αυγό και ανακατεύουμε καλά το μείγμα.
Σε ένα μπολ, βάζουμε το αλεύρι και σε αντικολλητικό τηγάνι το ελαιόλαδο.
Παίρνουμε κουταλιές από το μείγμα των ριγανοκεφτέδων, το πλάθουμε σε κεφτεδάκια, αλευρώνουμε και τηγανίζουμε σε καυτό ελαιόλαδο.
Βγάζουμε τους ριγανοκεφτέδες και τους τοποθετούμε σε πιάτο καλυμμένο με απορροφητικό χαρτί κουζίνας για να αποβάλλουν το παραπάνω λάδι.
Σεβίρουμε ζεστούς ή χλιαρούς (κι από το ψυγείο μια χαρά λιχουδιά είναι!) με το dip που ετοιμάσαμε!
Πηγή: Chef on air

29 σχόλια:

  1. Τούς ζήλεψα τούς ριγανοκεφτέδες σου Κική μου!!Καί τό ντίπ μέ τό σχοινόπρασο ,τέλειο!!Ακρως καλοκαιρινό μεζεδάκι!!Καλημέρα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλοκαιράκι ήρθε, τέτοιες εύκολες, αρωματικές και πεντανόστιμες λιχουδιές είναι καλοδεχούμενες νομίζω Δήμητρά μου!!! :)
      Φιλάκια σου και να περνάς καλά!!

      Διαγραφή
  2. Αχ μύρισε καλοκαιράκι!
    Ένα παγωμένο ουζάκι και τα μεζεδάκια σου, στο μπαλκόνι και τίποτε άλλο, μου αρκεί! Κάνεις delivery; :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μαργαρίτα... κι εγώ νομίζω ότι έχεις κάνει τον τέλειο συνδυασμό!!!
      Κάνω, κάνω... στείλε διεύθυνση!!! :))

      Διαγραφή
  3. βρε Κικη μου τους εκανε η γιαγια μου και δεν ειχα την συνταγη μπραβο σου , οσο για την σαλτσα θαναι τελεια φανταζομαι !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα, χαίρομαι πολύ που βοήθησα να βρεις τη συνταγή!!! Φαντάζομαι τα τιμούσατε δεόντως!!!!! 'Ετσι δεν είναι;;;;

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Ετοιμάζω το πακέτο και το στέλνω!!!!!!!!
      Φιλάκια σας!!!

      Διαγραφή
  5. Παίρνεις έναν κεφτέ, τον βουτάς απολαυστικά στο ντιπ και καταλαβαίνεις ότι επιτέλους ήρθε το καλοκαιράκι!
    Καλό μεσημέρι Κική μου, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αν είσαι και στη βεράντα με ένα ουζάκι ή μια μπυρίτσα... τότε όλα είναι εντάξει!!!! :))
      Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Κι εγώωωωω!!! Δοκίμασέ τους αξίζουν!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  7. Ωραίο, καλοκαιρινό φαγητό!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και πού να στα λέω, την Κυριακή μάζεμα μάτσα ρίγανης, ό,τι πρέπει για την πρωτότυπη συνταγή σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να η ευκαιία να αξιοποιήσεις λίγη φρέσκια ρίγανη!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. καλησπερα!!! πωπωπω τι ωραιοι!! με λιγο τσιπουρακι διπλα τοπ καλοκαιρινος μεζες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι ωραίο μεζεδάκι για ζεστά βράδυα!!!

      Διαγραφή
  10. Τέλειο το μεζεδάκι! Δεν έχω καλύτερο μυρωδικό από τη φρέσκια ρίγανη, είναι συνώνυμο του καλοκαιριού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι η φρέσκια ρίγανη είναι φοβερή!!!!!!!!! Και το μεζεδάκι γίνεται υπέροχο!!!

      Διαγραφή
  11. Το έσωσα κιόλας! Έχω και δική μου ρίγανη! Εγώ πάντως τον μεζέ θα τον απολαύσω με μια κρύα μπύρα!!
    Φιλάκια Κικίτσα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα γίνει τόσο τέλειο που θα το λατρέψεις Λίλια!!! Και με μπύρα, τέλειος μεζές είναι!!!!!!!!!!!!
      Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  12. Η ρίγανη είναι από τα πολύ αγαπημένα μου μυρωδικά!
    Μου αρέσει η ιδέα της μεταμόρφωσης της σε κεφτέ!
    Και μου αρέσει επίσης που συνοδεύεις τους κεφτέδες με σπιτική sour cream! Υπέροχο καλοκαιρινό πιάτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμο, αρωματικό και εκλεκτό πιάτο Ερμιόνη μου!!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Κι ένα ουζάκι από δίπλα, και παίρνω το αεροπλάνο κι έφτασα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φανταστικοί Κική μου, τους είδα κ εγώ πρόσφατα και τους έβαλα στο πρόγραμμα, οι δικοί σου έτσι χρυσοί χρυσοί, όπως τα λέει η Μάρθα, παίρνω το αεροπλάνο κ έφτασα!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ααααααααααααααχχχχχχχχχχ!!!!!!!! Μοσχοβόλισε καλοκαιράκι!!!! Τί υπέροχη ιδέα! Μπράβο! Οι κεφτέδες μπήκαν στη λίστα της εβδομάδας και η sour cream ............... . Λατρεύω τη sour cream, την τσάκιζα στην Αμερική αλλά εδώ δεν μπορώ να τη βρω. Τώρα όμωςςςςςςςςςςςςςςς!!!! Να είσαι καλά για τη συνταγή!!!! Καλή σου μέρα και καλές δημιουργίες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ ωραία πρόταση για καλοκαιρινό μεζεδάκι Κική μου! Απολαυστικό με ουζάκι και καλή παρέα τα καλοκαιρινά βραδάκια στην βεράντα!
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αχ, κούκλα μου, τους έφτιαχνε και η μανούλα μου αυτούς τους κεφτέδες και κάθε φορά, είχα γιορτή!!! Γευστικότατο πιάτο και, ασφαλώς με το dip που προτείνεις, θα απογειώνεται!!!!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!