Φράουλα γλυκό κουταλιού


Φράουλες!! Ένα από τα πιο όμορφα, αρωματικά κι αγαπημένα μου φρούτα. Θα μπορούσα να τρώω όλη μέρα και κάθε μέρα φράουλες... εντάξει... δεν το κάνω... αλλά τρόπος του λέγειν!!
Οι φραουλιές ήταν ένα φυτό που υπήρχε στον κήπο της γιαγιάς μου. Τις θυμάμαι ακόμα στην άκρη του κήπου, σ΄ όλο το μήκος του διαδρόμου, ακριβώς πίσω από το χαμηλό πεζούλι που οριοθετούσε τον πέτρινο διάδρομο που έφτανε ως τη σκάλα του σπιτιού. Απόλαυση!!! Τέτοια εποχή ή λίγο αργότερα... κάθε Σαββατοκύριακο που ήμασταν εκεί, έκοβα περνώντας μικρές φραουλίτσες που, μπορεί να μην είχαν το μέγεθος που βλέπουμε στα κεσεδάκια της αγοράς, αλλά ήταν τόσο κόκκινες και τόσο νόστιμες!!! ΄Ισως, γιατί ήταν πασπαλισμένες με μπόλικη αγάπη μια και η γιαγιά μου τις φύτευε για μας ... τα εγγόνια της!! Με ένα πλατύ χαμόγελο να φωτίζει το πρόσωπό της, όρθια στην είσοδο του σπιτιού... άπλωνε τα χέρια για να "αδειάσω" εκεί τους κατακόκκινους και πεντανόστιμους καρπούς και να τους πάει αμέσως για πλύσιμο! Και σε λίγο... η μεγαλύτερη απόλαυση της ημέρας... ζουμερές φράουλες, σκέτη γλύκα, που έλιωναν στο στόμα και γέμιζαν άρωμα το είναι μου!! Μήπως, πολλά θέλει ένα παιδί για να είναι ευτυχισμένο και ειδικά εκείνη την εποχή;;; Δεν ξέραμε nintendo ούτε κονσόλες, δεν είχαμε πληθώρα Barbie ούτε iPad!! Κι όμως, ξέραμε τις απλές αλλά μεγαλειώδεις χαρές της παιδικής ζωής... τα παιχνίδια στην αυλή ή στον δρόμο μπροστά στο σπίτι (ακόμη και στην Καβάλα που μεγάλωσα), ξέραμε τα επιτραπέζια και την ανεμελιά!!Η καημένη η γιαγιά, σπάνια προλάβαινε να κάνει γλυκό του κουταλιού με τις φράουλες του κήπου γιατί προτιμούσε να τις αφήνει για μας κι έτσι αγόραζε από το μανάβικο του χωριού ή από τους γείτονες που τους περίσσευαν!!! Εκείνο το κατακόκκινο γλυκό... η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν με δελέαζε μια και τις προτιμούσα ωμές, πασπαλισμένες με μπόλικη ζάχαρη!!! :)) Πρέπει όμως να ομολογήσω ότι ήταν πολύ αρωματικό και πολύ νόστιμο!!!
Είναι πολλές φορές που θέλω να γυρίσω το ρολόι πίσω στον χρόνο, να ανοίξω τον μπουφέ της γιαγιάς και να βγάλω το βάζο με το γλυκό φράουλα! Επιτέλους... το έκανα, αν και όχι με την συνταγή που το φτιάχναμε ακριβώς!!
Τότε, γιαγιά και μαμά, έβαζαν τις φράουλες σε σειρές με τη ζάχαρη ανάμεσα και τις "έλουζαν" με κονιάκ. Τις άφηναν μια νύχτα και οι φράουλες έβγαζαν ένα κατακόκκινο ζουμάκι που, με το βράσιμο, γινόταν ένα σφιχτοδεμένο σιρόπι.
Οι δικές μου ήταν μέτρια ώριμες. Τις άφησα να ξεκουραστούν πασπαλισμένες με τη ζάχαρη και λουσμένες με λίγο κονιάκ αλλά ...μου αντιστάθηκαν και δεν έβγαλαν ζουμάκι. Κανένα πρόβλημα!!! Τους πρόσθεσα λίγο νερό και μετά το 20λεπτο βράσιμο έγιναν τέλειες!!! Η τύχη του πρωτάρη;;; Λέτε;;; Άγνωστο!! Το αποτέλεσμα πάντως είναι εκπληκτικό και σας το συνιστώ άφοβα!!! :))
ΥΛΙΚΑ
500 γρ. φράουλες όχι παραώριμες και "σφιχτοδεμένες"
500 γρ. ζάχαρη
Χυμό από 1/2 λεμόνι
3 κ.σ. κονιάκ
200 ml νερό
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε στην κατσαρόλα που θα κάνουμε τη μαρμελάδα τις φράουλες, τη ζάχαρη και το κονιάκ.
Αφήνουμε για 2-3 ώρες να βγάλουν λίγα υγρά (προαιρετικά)*
Προσθέτουμε 200 ml νερό και αφήνουμε το γλυκό να βράσει σε μέτρια φωτιά για 20-25 λεπτά.
Προσοχή: Δεν ξαφρίζουμε γιατί έτσι αφαιρούμε πολύτιμο σιρόπι. 
Μόλις σταματήσει ο βρασμός, ο αφρός διαλύεται από μόνος του και μόνον τότε εάν έχει μείνει αφρός τον αφαιρούμε.
Δοκιμάζουμε μια φράουλα, που θα πρέπει να έχει μαλακώσει.
Εάν δεν έχει μαλακώσει βράζουμε για 5-6 λεπτά ακόμη.
Ελέγχουμε το σιρόπι εάν έχει δέσει και εφόσον το δούμε δεμένο, προσθέτουμε το χυμό λεμονιού και αφήνουμε το γλυκό να πάρει ακόμη μια βράση.
Εάν το σιρόπι δεν έχει δέσει και οι φράουλες έχουν μαλακώσει θα πρέπει να τις βγάλουμε από την κατσαρόλα για να μην λιώσουν και να δέσουμε το σιρόπι μόνο του. Αφού δέσει το σιρόπι προσθέτουμε και πάλι τις φράουλες και το χυμό λεμονιού.
Γεμίζουμε ζεστά, αποστειρωμένα βάζα με το ζεστό γλυκό.
Κλείνουμε καλά το καπάκι και αφήνουμε ανάποδα, επάνω σε μια πετσέτα μέχρι να κρυώσουν.
TIPS
* Εάν οι φράουλες δεν είναι ιδιαίτερα ώριμες δεν βγάζουν υγρά αλλά αυτό δεν μας πειράζει γιατί έτσι κι αλλιώς προσθέτουμε το νερό.
* Προσωπικά, το συγκεκριμένο γλυκό το θέλω μόνον με χυμό λεμονιού, λίγο κονιάκ και καθόλου βανίλια ή άλλο αρωματικό. Εάν όμως θέλουμε και κάποιο άλλο αρωματικό μπορούμε να το προσθέσουμε κατά το βράσιμο.
Tante Kiki
42 Comments

42 σχόλια:

  1. Πωπω δε μ'αρέσει το γλυκό του κουταλιού αλλά αυτό σίγουρα θα το δοκίμαζα! Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μαρία και είμαι σίγουρη ότι θα σου άρεσε γιατί έχει πολύ έντονο το άρωμα της φράουλας! :)
      Επίσης καλό μήνα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μαρία ...ναι βγήκε ωραίο το χρώμα του και πλούσιο το άρωμά του!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα!!Τέλειο τό γλυκάκι σου Κική μου!Καί τί υπέροχο χρώμα!!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Δήμητρά μου!!! ¨Εγινε ωραίο!
      Φιλάκια και καλή εβδομάδα! :)

      Διαγραφή
  4. Με έκανες αλοιφή και με την ανάρτηση και με τη συνταγή σου!!!
    ΛΑΤΡΕΥΩ!!!
    ;-)
    Καλό μήνα, κούκλα μου!
    ΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ λατρεύω Ιωάννα μου!
      Επίσης καλό μήνα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Ένας λόγος που αγαπώ την Άνοιξη, είναι γιατί μας φέρνει τις φράουλες!! Υπέροχο φρούτο!! Υπέροχο και το γλυκό φράουλας που μας έφτιαξες, Κική μου! Καλοφάγωτο!
    Να έχεις έναν όμορφο μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Ειρήνη μου... τις λατρεύω!!!
      Επίσης καλό μήνα και καλή εβδομάδα! :)

      Διαγραφή
  6. Καλο μηνα Κικιτσα μου!! Χαρουμενο και χαμογελαστο!
    Γλυκο κουταλιου φραουλα δεν εχω δοκιμασει! Κι ομως! Φαινεται τοσο υπεροχο απο τις φωτος σου! Ειναι τοσο ζωντανες οι φραουλες...σαν να τις μυριζω! Υπεροχη η ιδεα σου!!
    Φιλακια πολλα πολλα!
    Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευούλα μου ευχαριστώ πολύ και αντεύχομαι για έναν υπέροχο μήνα!!! Καλά ...πώς σου ξέφυγε χρυσοχέρα μου;;;; Αξίζει να το δοκιμάσεις πάντως!!!
      Φιλάκια πολλά γλυκιά μου, καλά να περνάς και καλή εβδομάδα!!

      Διαγραφή
  7. Όμορφο χρώμα και όμορφες αναμνήσεις!
    Μου αρέσει οποιοδήποτε γλυκό περιέχει φράουλες, και χαίρομαι που ήρθε επιτέλους η εποχή τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Χρύσα μου και τα δύο είναι όμορφα!!! Κι εγώ λατρεύω τις φράουλες!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Άνοιξη και φράουλες πάνε μαζί και το χαιρόμαστε με το να τις απολαμβάνουμε!
    Υπέροχες και σε γλυκό του κουταλιού, υπέροχες!

    Καλό Σ/Κ Βασιλική μου!
    * Για το κείμενο σου, απλά έγραψες κυριολεκτικά και μεταφορικά! :)
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ζαμπία μου... έχεις δίκιο!!! Είναι υπέροχες όπως και αν είναι φτιαγμένες αλλά και όπου προστεθούν χαρίζουν υπέροχο άρωμα!!!
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το κείμενο!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  9. Από τα πιο αγαπημένα μου γλυκά κουταλιού!!
    Καλοφάγωτο το γλυκάκι Κικίτσα μου, σπέσιαλ σου έγινε!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Έλενά μου... να είσαι καλά! Έγινε ωραίο!!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. Κική μου και γω εχω μια παρόμοια αλλά πιο μπελαλίδικη συνταγή, θα την ανεβασω κάποια στιγμή αν και προτιμω την δικη σου, πιο γρήγορη εκδοχή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την ανεβάσεις Αριάδνη γιατί γενικά το γλυκό φράουλα θεωρείται λίγο μπελαλίδικο!! Αυτή πάντως είναι μια γρήγορη εκδοχή!! :)
      Καλή εβδομάδα! :)

      Διαγραφή
  11. Έξοχα! Οφείλω να πω ότι αγαπώ φράουλες, μπορείτε να προσθέσετε λίγο γλυκό κρασί...;)))

    Μπορώ επίσης να σας πω ότι αν δεν είμαι προσεκτικός... ο σύζυγός μου και τα παιδιά μου τρώνε όλα τις φράουλες!!...;)))
    B7s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι με λίγο γλυκό κρασί θα γίνουν ακόμη πιο ωραίες... μου βάζεις ιδέες Μαρία μου!!!
      Έτσι γίνεται πάντα μ' αυτό το γλυκό... εξαφανίζεται γρήγορα!!!
      :) Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  12. και εγω που μεγαλωσα θεσσαλονικη.τι ιδιεσ μνημεσ εχω.απο τοτε.μερικα γλυκα η φαγητα τα κανω επειδη μου ξυπνουν μνημεσ παιδικεσ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι η γευστική μνήμη είναι απίστευτη!!! :)
      Καλή εβδομάδα!!

      Διαγραφή
  13. Κάθε χρόνο φτιάχνω και γλυκό φράουλα και μαρμελάδα! Πως μπορώ να μη το κάνω? Μπράβο σου κορίτσι μου δείχνουν υπέροχες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο Λίλια και φαντάζομαι σου γίνεται τέλεια!!! :)
      Καλή εβδομάδα!!

      Διαγραφή
  14. την επόμενη φορά πρόσθεσε και κόκκους ροζ πιπερι,αποθέωση....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ροζ πιπέρι το αφήνουμε μέσα ή το βγάζουμε;

      Διαγραφή
    2. Αυτό δεν μπορώ να το κάνω γιατί οι υπόλοιποι στην οικογένεια μισούν το ροζ πιπέρι!!!! χαχαχαχα Θα με κυνηγήσουν!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  15. Κικίτσα μου γεια στα χεράκια σου!
    Η επιτυχία του φαίνεται, τη νοστιμιά του ζηλεύωωωωωωωω!!!

    Φιλάκια πολλά, χαρούμενο ευωδιαστό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Μαίρη μου!! Είναι πολύ ωραίο και αρωματικό γλυκό!! Επίσης καλό μήνα!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

      Διαγραφή
  16. τρελαίνομαι για φράουλες και γλυκά του κουταλιού!!!!! Θα το δοκιμάσω σίγουρα!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις Κωνσταντίνα μου και καλώς ήρθες!!! Να σε κεράσω να γλυκαθείς μια που μόλις ήρθες στο μπλογκοσπιτάκι μου!!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα! :)

      Διαγραφή
  17. Αυτά ήθελα να μάθω, αυτό το γλυκό!! Καλά, καλά, καλά... και δεν φαίνεται δύσκολο!

    Ευχαριστώ και το καφεκάκι σου με αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι δύσκολο φίλη μου!! Αξίζει πάντως γιατί έχει ωραιότατο άρωμα!!
      Φιλιά!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  18. Καλησπέρα, Κική μου!
    Αυτό το γλυκό δεν το έχω φτιάξει ποτέ, γιατί δεν μπορώ εδώ να βρω βιολογικές φράουλες. Το δικό σου φαίνεται υπέροχο, καλοφάγωτο! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τις ζήλεψα τις φράουλες έτσι όπως τις είδα με το ωραίο κόκκινο χρώμα μέσα στο λαχταριστό ζουμάκι!
    Ανοιξιάτικο και διαχρονικό γλυκάκι, που αρέσει πολύ!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπερα....εβαλα τις φραουλες πριν τις βαλω με την ζαχαρη σε ξινο για 1 ωρα γιατι φανταστηκα πως θα σφιξουν κ δεν θα διαλυθουν στο βρασιμο ομως ειδα οτι τις "εκαψ3" καοως εξωτερικα σαν να μαλακωσαν πανε τσαμπα να τις πεταξω;;;;;;η να τις φτιαξω κ οτι γινει;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν έχω ακούσει να βάζουν τις φράουλες σε ξινό γιατί είναι πολύ ευαίσθητο φρούτο. Αν οι φράουλες είναι σφιχτοδεμένες και όχι παραώριμες τότε δεν διαλύονται.
      Παρ΄όλα αυτά μην τις πετάξεις ακόμα κι αν μαλάκωσαν γενικότερα. Κάνε μια ωραία μαρμελάδα που θα βρεις στις μαρμελάδες (light : http://tantekiki.blogspot.gr/2011/06/light.html ή με σοκολάτα: http://tantekiki.blogspot.gr/2014/06/blog-post_23.html) ή ακόμα και σάλτσα φράουλας για γλυκά, cheesecake κ.λ.π. που θα βρεις στο http://tantekiki.blogspot.gr/2014/05/coulis.html
      Καλή επιτυχία!!!

      Διαγραφή
  21. Καλημερα κι ευχαριστω για την απαντηση χθες εκανα το πρωτο βρασιμο κ δοκιμασα μια κ ξινιζε καπως....στεναχωρηθηκα γιατι δεν θελω να πανε χαμενες.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No