Μια μεσογειακή μαρμελάδα με λαχανικά και φρούτα

Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα! Τί λέτε θέλετε να γλυκαθούμε λίγο; Ελάτε μαζί μου σας έχω έκπληξη!! :)
Χειμώνας - Άνοιξη - Καλοκαίρι! Τρείς εποχές, τρείς γεύσεις! Δύο λαχανικά κι ένα φρούτο συμπορεύονται για να φτιάξουν τη διάθεσή μας αυτό το καλοκαίρι με μια μοναδική μαρμελάδα! Ιδιαίτερη και καθόλου συμβατική! Μας πειράζει; Προσωπικά καθόλου! Η φαντασία έχει τη δική της μοναδική δύναμη που οδηγεί σε δρόμους μακρινούς, καινούργιους, γεμάτους πρόκληση! Που διευρύνει τους γευστικούς ορίζοντες αλλά κι αυτούς του νου όταν την αφήνουμε να μας καθοδηγεί χωρίς στεγανά! Όταν η αντισυμβατικότητα κυλά στις φλέβες μας  πάντα μας πήγαινε ένα βήμα πιο πέρα!
Αυτή τη φορά, καρότο, ντομάτα και ροδάκινο μαζί με δεντρολίβανο και βασιλικό συμπορεύτηκαν σ' ένα γευστικό πείραμα που, αν και ελαφρώς αγχωτικό ως προς το αποτέλεσμα, απεδείχθη χρήσιμο γνωστικά και υπέροχο γευστικά! Μεσογειακές γεύσεις, χρώματα κι αρώματα μπλέχτηκαν στην κατσαρόλα κι όταν υποδέχθηκαν και το κονιάκ... μέθυσαν όλα μαζί κι αποφάσισαν να μας χαρίσουν την υπέρτατη και τόσο ιδιαίτερη νοστιμιά τους! 
Μια μαρμελάδα που, αν και την ξεκίνησα σε μια έμπνευση της στιγμής, την ...φοβήθηκα! "Θα την πετάξω" σκέφτηκα! "Ντομάτα, καρότο, ροδάκινο...ως εδώ καλά, αλλά βασιλικός και δεντρολίβανο κι ύστερα εκείνο το κονιάκ..." "Τί μαρμελάδα φτιάχνεις;" ακούστηκε η γνώριμη φωνή της μαμάς που εμφανίστηκε απρόσμενα στην πόρτα της κουζίνας. "Αααα, ροδάκινο..." ακούστηκε ψεύτικη η δική μου φωνή να απαντά. "Θα τη δοκιμάσεις!" προσπάθησα να πείσω... εμένα ή εκείνη... άγνωστο! Η μαρμελάδα έβραζε κι εγώ ανακάτευα... τα αρώματα ξεχείλιζαν κι εγώ πρόσθετα κονιάκ... ώσπου... το κινητό χτύπησε κι εγώ έτρεξα στο γραφείο όπου βρισκόταν. Δύο, τρία λεπτά και ..."Έδεσε, είναι έτοιμη!" ακούστηκε η ανυπόμονη μαμά από την κουζίνα. "Έτρεξα και τότε την είδα! Το κουτάλι γεμάτο από την χρυσόξανθη μαρμελάδα κατευθυνόταν στο στόμα της και ...ωωωωχχχχ... σκέφτηκα!! Να κι ο λιχούδης γευσιγνώστης... "Μμμμμμ! ωραιότατη αλλά δεν είναι ροδάκινο... τί έβαλες μέσα;;;" 
Άντε τώρα εσύ να εξηγήσεις και να πείς!!! χαχαχα Φυσικά, το είπα!! Αλλά εκείνη επέμενε... "έγινε πολύ ωραία!!". Συμπέρασμα, το πρώτο τεστ... οκ! Πάμε για το δεύτερο στους πιο δύσκολους του τριωρόφου... τις μικρές κυρίες και τον αντρικό πληθυσμό!! :) Η μαρμελάδα πέρασε τα τεστ!!! Προς μεγάλη μου έκπληξη και ικανοποίηση (σαν γύφτικο σκεπάρνι καμάρωνα με την ιδέα μου!!) άρεσε σε όλους! 
Συμπέρασμα... μπήτε στην κουζίνα, χαλαρώστε κι αφήστε τη φαντασία σας να αυτοσχεδιάσει... στο κάτω κάτω μεσογειακό καλοκαίρι έχουμε... γιατί όχι;;;  
ΥΛΙΚΑ
650 γρ. πολτός από 3 μέτριες ντομάτες, 2 μέτρια καρότα και 4 μέτρια ροδάκινα 
550 γρ. ζάχαρη (άσπρη ή καστανή)
2 φύλλα βασιλικού *
1 μικρό κλαδάκι δεντρολίβανου*
2 βανίλιες
χυμό από μισό λεμόνι 
150 ml κονιάκ (προαιρετικά)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αγοράζουμε ντομάτες σφιχτές για να μην έχουν πολλούς σπόρους και να μην μυρίζουν σάλτσα.
Ξεφλουδίζουμε πρώτα τις ντομάτες αφαιρώντας (αν θέλουμε) κάποιους σπόρους. Μετά πολτοποιούμε τις ντομάτες, τα καρότα και τα ροδάκινα στο multi.
Θέλουμε ο πολτός να είναι γύρω στα 650 γρ.
Βάζουμε τον πολτό στην κατσαρόλα μαζί με τη ζάχαρη, τον βασιλικό, το δεντρολίβανο και τη βανίλια.
Αφήνουμε τη μαρμελάδα να βράσει για 8-10 λεπτά και αφαιρούμε το δεντρολίβανο και τον βασιλικό έτσι ώστε το άρωμά τους να είναι διακριτικό.
Για πιο έντονο άρωμα τα αφήνουμε στη μαρμελάδα περισσότερο χρόνο.
Βράζουμε τη μαρμελάδα σε σιγανή προς μέτρια φωτιά και μόλις δούμε ότι αρχίζει να δένει προσθέτουμε το χυμό λεμονιού και το κονιάκ.
Αφήνουμε να βράσει για άλλα 10 λεπτά και μετά ελέγχουμε το δέσιμό της.
Παίρνουμε μια μικρή ποσότητα και ρίχνουμε σε ένα κρύο πιατάκι. 
Σέρνουμε το κουτάλι και χωρίζουμε τη μαρμελάδα σε δύο μέρη που αν δεν ενωθούν μας δείχνουν ότι είναι έτοιμη "δεμένη".
Γεμίζουμε ζεστά, αποστειρωμένα βάζα με τη ζεστή μαρμελάδα, κλείνουμε καλά το καπάκι και  τοποθετούμε τα βάζα επάνω σε μια πετσέτα ανάποδα μέχρι να κρυώσουν.
* Για πιο συμβατικό άρωμα μπορούμε να αντικαταστήσουμε το δεντρολίβανο και τον βασιλικό με βανίλια και αμπαρόριζα αλλά και με κανέλα.

27 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!!! Πολύ πρωτότυπος συνδυασμός, ε; Πέρυσι είχα δοκιμάσει κάτι ανάλογο με ντομάτα και πορτοκάλι και ήταν εξαιρετικό! Θα δοκιμάσω και τη δική σου εκδοχή!!! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ευγενία μου ...έγινε εξαιρετική!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα & καλή εβδομάδα! Ούτε που το φανταζόμουν ότι αυτά τα 3 υλικά μαζί φτιάχνουν μαρμελάδα. Και οι οδηγίες σου εξαιρετικές. Ευχαριστούμε πολύ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Χριστίνα μου... ναι φτιάχνουν μια υπέροχη και αρωματική μαρμελάδα!
      Να είσαι καλά κι εσένα σε ευχαριστώ για τις υπέροχες διακοσμητικές προτάσεις σου!

      Διαγραφή
  3. Ουάου!!!
    Νομίζω μια μαρμελάδα που αξίζει να την δοκιμάσουμε!
    Και τι ωραίο χρώμα Κική μου, δείχνει σαν οι ντομάτες να μην το επηρέασαν καθόλου, να το έκαναν απλά πιο λαμπερό.
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ...αξίζει τη δοκιμή Έλενά μου!! Έγινε πολύ ωραίο χρώμα με φοβερό άρωμα! Οι ντομάτες δεν ήταν κατακόκκινες για να μη μυρίζουν σάλτσα έτσι το χρώμα τους δεν υπερίσχυσε ενώ υπερίσχυσαν σαν χρώμα το καρότο και το ροδάκινο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Πρέπει να είναι πολύ ιδιαίτερος ο συνδυασμός τους!Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ιδιαίτερος πράγματι συνδυασμός αλλά νόστιμος και αρωματικός!

      Διαγραφή
  5. Τολμηρός συνδυασμός,αλλά με το να ροψοκινδυνεύουμε,ακόμη και στη γεύση ,ανακαλύπτουμε τα όρια μας,τις δυν¨μεις μας και φυσικά τις αντοχές μας!
    Γιατί όχι λοιπόν και για μία ανατρεπτική μαρμελάδα ?Που ναι μεν έγινε με φόβο και ιφύλαξη,απέδωσε δε στο μέγιστο τα γευστικά της κάλλη!
    Ο τολμών νικά και ....απολαμβάνει ,αυτός που διστάζει,απλά χάνει!
    Φιλάκια πολλά,πολλά Κική μου και ευχαριστούμε για την μοναδική συνταγή !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τολμηρός αλλά νόστιμος συνδυασμός Φωτεινή μου... ανατρεπτική αλλά γεμάτη άρωμα Μεσογείου!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Πωπω έμπνευση Κική! Φανταστική μαρμελάδα με υπέροχο χρώμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με ξένισε στην αρχή, αλλά όταν το καλοσκέφτηκα ... και η ντομάτα και το καρότο γλυκίζουν, οπότε γιατί όχι; Είμαι όμως περίεργη για το πώς μυρίζει η μαρμελάδα, γιατί δε μπορώ να φανταστώ το αποτέλεσμα με το δεντρολίβανο και το βασιλικό! Πάντως, πολύ ενδιαφέρουσα και θαρραλέα ιδέα! Όταν κανείς σκέφτεται "out of the box", που λέει και η διαφήμιση, κάτι τέτοια γίνονται! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ στην αρχή ξένισε εμένα που τον έφτιαξα τον συνδυασμό πόσο μάλλον εσένα που τον διάβασες. Αν όμως σκεφτείς ότι και ντοματάκι και καρότο γλυκό του κουταλιού γίνονται, το ροδάκινο απλά χαρίζει φρουτένια γεύση και το δεντρολίβανο με τον βασιλικό χαρίζουν το ιδιαίτερο άρωμα. Φυσικά στη συγκεκριμένη μαρμελάδα μπορείς να βάλεις αντί τα δύο αυτά αρωματικά, βανίλια και αμπαρόριζα. :)

      Διαγραφή
  8. Ωραία ιδέα και σίγουρα δεν με ξενίζει αφού τα τοματάκια τα κάνουμε γλυκό του κουταλιού, όπως άλλωστε και τα καρότα. Τα ανατρεπτικά είναι τα αρωματικά βότανα, που σίγουρα θα έδωσαν άλλη ένταση στη μαρμελάδα.
    Εσύ τα συνδύασες τέλεια και το αποτέλεσμα βγήκε μοναδικό σε γεύση!

    Καλή εβδομάδα Βασιλική μου!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνεται πολύ ωραία μαρμελάδα Ζαμπία με μια ανατρεπτική νότα. Βέβαια, μπορεί να γίνει πιο συμβατική με βανίλια και αμπαρόριζα. :)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Κική μου πωπω έμπνευση, είσαι πολύ τολμηρή!Είμαι σίγουρη ότι έγινε φανταστική, δείχνει τέλεια, έχει υπέροχο χρώμα και υφή. Μπράβο σου!!!!Πολύ θα θελα να τη δοκιμάσω!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού με ξέρεις Ελένη ...μου αρέσουν οι ανατρεπτικές συνταγές που όμως είναι νόστιμες και αρωματικές! Αξίζει να τη δοκιμάσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. ντάξει Κική δεν παίζεσαι!
    Πόση πρωτοτυπία πια βρε κορίτσι μου!
    Μα και ντομάτα στη μαρμελάδα;;
    Συνέχισε έτσι να μας τρελαίνεις!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλά έμπνευση της στιγμής από μια αθεράπευτη "γλυκατζού" Ερμιόνη μου!! Εξάλλου, ντοματάκι γλυκό κάνουμε ...και καρότο επίσης ...γιατί όχι και μαρμελάδα;
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Πράγματι Κική μου!!Πολύ ιδιαίτερη αλλά καί πρωτότυπη η μαρμελάδα σου !!Εχω περιέργεια τί γεύση θά έχη!!Σίγουρα θά είναι τέλεια!!Καλή εβδομάδα!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμη Δήμητρά μου η μαρμελάδα.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Εξαιρετικά εμπνευσμένη η μαρμελάδα σου! Δεν μπορώ καν να φανταστώ
    τη γεύση, σίγουρα θα τη φτιάξω, με τρώει η περιέργεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς επανήλθες mookies! Να τη φτιάξεις γιατί αξίζει!

      Διαγραφή
  13. Μου αρέσει πολύ ο συνδυασμός που έκανες, Κική μου!!!
    Είμαι σίγουρη ότι η μαρμελάδα σου είναι γευστικότατη!!!
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Μαριάννα μου γιατί είναι νόστιμη και αρωματική!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Μόνο για τον συνδυασμό που πέτυχες αξίζεις συγχαρητήρια! Είμαι σίγουρη για το αποτέλεσμα Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!