Κριτσίνια διπλοψημένα με σουσάμι και πικρή σοκολάτα

Τί λέτε;; Ρίχνουμε μια ματιά στο μέλλον; Όχι στο μακρινό, στο πολύ κοντινό ...ένα μήνα μετά. Τί βλέπουμε;
Παραλίες, άμμο, καταγάλανα νερά και κυμματάκια ν' αφρίζουν την ακροθαλασσιά, εκεί που κάθονται γιαγιάδες σαν να τις έχει ξεβράσει το κύμα και παίζουν τα πιτσιρίκια. Ομπρέλες, πετσέτες, ξαπλώστρες, βατραχοπέδιλα κι αντηλιακά, βιβλία και παραδίπλα έναν φραπέ! Κορμιά με πολύχρωμα μαγιώ που βουτούν και ξαναβουτούν στη δροσιά της θάλασσας κι ένα πλανόδιο έμπορο με έναν ξύλινο δίσκο, στερεωμένο στο λαιμό με φαρδιά κορδέλα να διαλαλεί την πραμάτια του... "λουκουμάδεεεεεες" εννοώντας τα γνωστά σε όλους donuts! Ποιός νοιάζεται ή καλύτερα ποιός ή ποιά σκέφτεται να αγοράσει μια απ' αυτές τις ζαχαρωμένες λιχουδιές  (άσχετα με το υγιεινόν ή ασφαλές του θέματος που... δεν θα εξετάσουμε αυτή τη στιγμή); Ο συνήθης αποδέκτης τέτοιας λιχουδιάς είναι ...ποιός άλλος;; Τα παιδιά... γιατί για τους μεγάλους (ειδικά για μας τις γυναίκες) οι θερμίδες που ξεχειλίζουν τα κάνουν κάτι σαν τον απαγορευμένο καρπό του παραδείσου (άσχετο αν αυτός ο καρπός ήταν ένα απλό μηλαράκι!  Κι αν η Εύα ζούσε στη σύγχρονη εποχή θα έπαιρνε αριστείο για την επιλογή της και τη φροντίδα της στην καλή διατροφή του Αδάμ!!). -:) Κι έτσι το συννεφάκι που πλανιέται πάνω από το κεφάλι και κουβαλάει μια λιχουδιά εξαφανίζεται και μένει μόνον η όρεξη για κάτι γλυκό αλλά λιγότερο ενοχικό!  -:(  Αλλά τί;;
Και κάπου εδώ... μπαίνω εγώ στην εικόνα και σας προτείνω μια λιχουδιά με ελάχιστες θερμίδες κι αυτές έτοιμες να χαρίσουν στον οργανισμό υγεία αλλά και γλύκα! Αλλά δεν μαρτυρώ τί είναι αυτή η λιχουδιά... λέω μόνον ότι είναι μια νοστιμιά ιδιαιτέρως τραγανή ή καλύτερα κρατσανιστή, με την μια άκρη της καφέ... άντε για σας ...σοκολατένια που θα καλύψει μια ξαφνική λιγούρα, μια ξαφνική υπογλυκαιμία χωρίς καθόλου τύψεις. Τί λέτε;; Θα την αγοράζατε ή όχι;;; Νομίζω ή μάλλον...ελπίζω πώς ναι! Σίγουρα ναι!! Εγώ τουλάχιστον!!!
Σας παρουσιάζω, λοιπόν, στην επίσημη πρώτη του καλοκαιριού (αν και 2 Ιουνίου πια) αυτά τα τραγανά, διπλοψημένα κριτσίνια βουτηγμένα σε λιωμένη κουβερτούρα στην μια τους άκρη. Μασουλώντας και μέχρι να τελειώσει ένα μόνον απ' αυτά η λιγούρα και η ανάγκη για γλυκό θα έχει ...πάει περίπατο!!! Το υπόσχομαι!!! Καλημέρα σας και καλό μήνα να έχουμε!  -:))
ΥΛΙΚΑ
400 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κ.γλ. αλάτι
1 1/2 κ.γλ. ζάχαρη
1 κ.σ. γάλα
1 κ.γλ. μαγιά ξηρή
2 κ.σ. ηλιέλαιο
200-220 ml νερό
Για την επικάλυψη
1/2 φλ.τσ. σουσάμι
2 κ.σ. ηλιέλαιο
125 γρ. κουβερτούρα λιωμένη (προαιρετικά)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Λιώνουμε το αλάτι στο γάλα.
Βάζουμε το αλεύρι σε μια λεκανίτσα και ρίχνουμε μέσα το ηλιέλαιο, τη ζάχαρη, το γάλα με το αλάτι, τη μαγιά και το μισό νερό.
Αρχίζουμε να ζυμώνουμε και σταδιακά προσθέτουμε το υπόλοιπο νερό έτσι ώστε να έχουμε μια ζύμη αφράτη που όμως δεν κολλάει στα χέρια.
Προσοχή: Ανάλογα με το αλεύρι μπορεί να πάρει 200 ml ή μέχρι και 220 ml νερό.
Αφήνουμε τη ζύμη να φουσκώσει για 1 ώρα.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς.
Βάζουμε το σουσάμι σε ένα μπολ.
Ύστερα, φτιάχνουμε τα κριτσίνια μακρόστενα ή στρογγυλά, τα αλείφουμε με λάδι και τα τυλίγουμε στο σουσάμι.
Ψήνουμε για 15-20 λεπτά, ανάλογα με το πάχος των κριτσινιών.
Βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε να κρυώσουν.
Μόλις κρυώσουν, προθερμαίνουμε ξανά το φούρνο στους 160 βαθμούς και βάζουμε τα κριτσίνια να ψηθούν για άλλα 7-8 λεπτά έτσι ώστε να γίνουν τραγανά.
Βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε να κρυώσουν για 2 ώρες (ή και περισσότερο).
Λιώνουμε την κουβερτούρα και βουτάμε την μια άκρη των κριτσινιών σ' αυτή.
Αφήνουμε να στερεοποιηθεί η σοκολάτα και οι νοστιμιές μας είναι έτοιμες.
Καλή εβδομάδα, καλό μήνα και καλό καλοκαίρι σας εύχομαι ολόψυχα!!!

26 σχόλια:

  1. τελεια προταση! καλημερα γλυκια μου καλο μηνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω ότι θα αμαρτήσω!
    Και δεν θα σταματήσω στο ένα κριτσινάκι με τίποτα!!
    Φιλιά Κική μου, καλό μήνα, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ για τον ίδιο λόγο τα έφτιαξα ...για αμαρτίες χωρίς ενοχές!!! χαχαχα
      Πίστεψέ με Έλενα είναι πολύ χορταστικά...γι αυτό τα έφτιαξα σε large μέγεθος!!!
      Φιλιά κι επίσης!! :)

      Διαγραφή
  3. Moύ αρέσουν πολύ τά κριτσίνια Κική μου!!Καί τά δικά σου δείχνουν τόσο νόστιμα καί λαχταριστά!!!Καταπληκτική συνταγή!!Δέν μένε ιπάρα, νά τήν δοκιμάσω!!!Καλό μήνα!!Καλό Καλοκαίρι καί πολλές βουτιές στήν θάλασσα!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμα και τραγανά γιατί είναι διπλοψημένα σαν τα cantuccini.
      Επίσης καλό καλοκαίρι Δήμητρά μου!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Μα τι επίκαιρη και ανέμελη η φωτογραφία της εισαγωγής!!!!!Πόσο καλοκαιρινή και πόσο ελκυστικά δείχνουν τα κριτσίνια μέσα στην κούπα!!!!!!
    Εξαιρετικά κριτσίνια με την απαραίτητη -για μένα τουλάχιστον -γλυκιά σοκολατένια αναφορά και την υπέροχη σουσαμένια επικάλυψη!
    Άφησε τους λουκουμάδες στην άκρη Κική μου...Ας καταπιαστούμε με τα φανταστικά κριτσίνια και αν φοβόμαστε μήπως η σοκολάτα λιώσει κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο,ας τα αφήσουμε γυμνά ,,με το παιγνιδιάρικο πεντανόστιμο σουσαμάκι.Θα είναι εξίσου νόστιμα και υγιεινά!
    Καλό μήνα και καλή αρχή εβδομάδας καλή μου φίλη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι νόστιμα, υγιεινά κι επειδή είναι διπλοψημένα και τραγανά οπότε, Φωτεινή μου, αρκεί ένα ή δύο!!
      Επίσης γλυκιά μου Φωτεινή με την πολύ θετική σου αύρα!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Εντάξει, όταν θα περνάει ο πλανόδιος λουκουματζής, εσένα θα σκέφτομαι, και θα αντιστέκομαι! Στείλε τουλάχιστον μερικά λαχταριστά κριτσινάκια να μου αποσπάσουν την προσοχή!
    Καλό μήνα Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ναι αυτό να κάνεις!! χαχαχα
      Να σου στείλω γιατί όχι;;;
      Επίσης καλό μήνα Χρύσα!

      Διαγραφή
  6. Oh hmm, dear Tante Kiki, what a great idea! And yes summer and sun and ozean and ... you make me dreaming!
    All the best
    Elisabeth

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο, μπράβο! Οργάνωσέ μας για την παραλία. Δεν έχω καλύτερο από τα κριτσίνια. Και σκέτα και με σοκολάτα, είναι τρέλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ να οργανώσω εμένα κι έτσι θα οργανωθούμε όλες μαζί Ευγενία μου!! Πράγματι είναι υπέροχα και τραγανά!

      Διαγραφή
  8. Κι εγώ σε φάση δίαιτας είμαι Κική μου.............ψωμολυσσάω που λένε!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπως έτσι Λίλα γι αυτό την "έπεσα" στα κριτσίνια και για γλυκό τα κριτσίνια με τη σοκολάτα!!! :)

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραία και τα σκέτα και αυτά με την επικάλυψη. Μου αρέσουν τα κριτσίνια και ειδικά αυτά με το σουσάμι. Τα δικά σου έχουν όλες τις προδιαγραφές για μπουν ανάμεσα σε αυτά που αγαπώ!

    Καλό καλοκαίρι Κική μου!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Χρυσαυγούλα μου γλυκιά!!! Και είναι και με λίγες θερμίδες!!
      Επίσης καλό καλοκαίρι!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Λιχουδιές!! Δεν μπορώ να αντισταθώ ούτε και εγώ, ούτε τα πιτσιρίκια χαχαχα. Φιλιά Κική μου και σου εύχομαι ένα τέλειο καλοκαίρι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατα και κρατσανιστά Λίλια... μην αντιστέκεσαι καθόλου!!!
      Φιλιά και αντεύχομαι!

      Διαγραφή
  11. Και να λοιπόν πώς ένα διαχρονικό και αγαπημένο σνακ, με λίγη σοκολάτα μετατρέπεται σε λαχταριστή λιχουδιά!
    Μου αρέσει γιατί είναι απλό και παράλληλα πρωτότυπο!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλό, νόστιμο, σοκολατένιο και με λίγες θερμίδες Ερμιόνη ...ό,τι πρέπει για καλοκαιρινό σνακ χωρίς τύψεις!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. καλησπερα.εσυ προλαβαινεις τις επιθυμιες μας.απο τα πιο αγαπημενα σνακς.καθε πρωι τσακιζω ενα και μαλιστα με σοκολατα.τωρα θα τα κανω μονη μου..περιμενουμε και αλλα υγιεινα.καλο μηνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που προλαβαίνω τις επιθυμίες σας!!! ΚΙ εγώ τα λατρεύω!!!
      ΦΙλιά κι επίσης καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  13. Τα κριτσίνια μου αρέσουν γενικώς! Τα σοκολατένια θα μου αρέσουν (δεν έχω δοκιμάσει ξανά) οπωσδήποτε! Ωραία ιδέα Κική μου! Όταν με το καλό ξαναστρωθώ στα μαγειρέματα, θα δοκιμάσω να τα φτιάξω!
    Πολλά φιλάκια! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν δοκιμάσεις τα σοκολατένια Σέλ μου θα ξετρελλαθείς σίγουρα!!! Είναι λιχουδιά πρώτης τάξεως και με λίγες θερμίδες!!!
      ΦΙλάκια και καλή αρχή και από δω στο νέο σου εγχείρημα!!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!