Σούπα με τραχανά και μανιτάρια


Καλημέρα αγαπημένη μπλογκογειτονιά! Μπρρρρ! Σήμερα το πρωί τα πάντα ήταν παγωμένα εδώ στα Πεύκα! Η θερμοκρασία στο 0 και το κρύο τσουχτερό! Πώς λοιπόν να μην σκεφτεί κανείς μια σούπα για μεσημεριανό! Εσείς; Σκέφτεστε κάτι καλύτερο από μια ζεστή, αρωματική τραχανόσουπα με τέτοιο καιρό;;;;
Μνήμες από παλιά με επισκέφθηκαν και ο τραχανάς εμφανίστηκε στον πάγκο της κουζίνας! Παππούς και γιαγιά είχαν ιδιαίτερη αδυναμία στην τραχανόσουπα... δεν θα ξεχάσω ποτέ τα χειμωνιάτικα τραχανομαγειρέματα. Άλλοτε σε νερό, άλλοτε σε γάλα ο τραχανάς σιγόβραζε συχνά πυκνά στην κουζίνα μας. Πότε με τυρί και κρουτόν,  πότε με ..."τσιγαρίδες" (μικρά κομμάτια χοιρινού κρέατος με λίπος), πότε με ντομάτα και μπούκοβο μας χάριζε τη ζεστασιά του αλλά και την ανεπανάληπτη γεύση του. Ένα ταπεινό υλικό που με μεγάλωσε και κάθε φορά μεταμορφωνόταν σε μια μοναδική γευστική εμπειρία με τις χίλιες δυό διαφορετικές εκδοχές του. Πώς να μην αγαπώ τον τραχανά;;
Το κρύο έφτασε και πάλι και η γευστική μου μνήμη ξεσηκώθηκε! Το ρολόι γύρισε πίσω και μια τραχανόσουπα γέμισε το μεσημεριανό πιάτο. Την αποζητούσα... σε όποια εκδοχή της!
Για μια ακόμη φορά έγινε μια σούπα νόστιμη με μανιτάρια, κρουτόν σκόρδου και πάπρικα... ένα πιάτο καθαρά χειμωνιάτικο που αξίζει την προτίμησή μας.
Έξω κρύο, μέσα ...τραχανάς και τζάκι (εντάξει προσγειώνομαι ...τραχανάς και μετά ...μαθήματα!!!).
Δοκιμάστε κι αυτή την εκδοχή... εάν αγαπάτε τον τραχανά...θα την λατρέψετε!
ΥΛΙΚΑ για 2 άτομα
100 γρ. τραχανά ξινό ή γλυκό
110 γρ. μανιτάρια της αρεσκείας σας
1 μέτριο κρεμμύδι σε λεπτές φέτες
1 κ.σ. ξίδι βαλσαμικό
100 ml λευκό κρασί
1 πρέζα αλάτι
1 πρέζα λευκό πιπέρι
1 πρέζα σκόρδο σε σκόνη
600 γρ. νερό χλιαρό
Πάπρικα γλυκιά για το πασπάλισμα (ή καπνιστή)
Για τα κρουτόν
2 φέτες ψωμί τόστ σε κυβάκια
3-4  κ.σ. ελαιόλαδο 
1 πρέζα σκόρδου σε σκόνη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε το ελαιόλαδο να ζεσταθεί.
Μόλις ζεσταθεί βάζουμε τα κρεμμύδια και τα μανιτάρια να σοταριστούν και να καραμελώσουν σε σιγανή φωτιά.
Μόλις τα υγρά που θα βγάλουν εξατμιστούν προσθέτουμε το κρασί και αφήνουμε να πάρουν μερικές βράσεις έως ότου εξατμιστεί και το κρασί.
Αλατοπιπερώνουμε, προσθέτουμε το σκόρδο και σβήνουμε με το βαλσαμικό ξίδι.
Μόλις εξατμιστεί αποσύρουμε από την εστία και αδειάζουμε σε ένα πιάτο τα κρεμμυδομανιτάρια.
Χωρίς να προσθέσουμε ελαιόλαδο, ρίχνουμε στο ζεστό τηγάνι τα κυβάκια του ψωμιού, πασπαλίζουμε με λίγο σκόρδο σε σκόνη και τα αφήνουμε να σιγοψηθούν αφού τα αλατίσουμε ελαφρά.
Αποσύρουμε το τηγάνι από την εστία μόλις τα κρουτόν μας πάρουν ένα καστανό χρώμα.
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το νερό χλιαρό, αλάτι και πιπέρι και τον τραχανά.
Αφήνουμε τον τραχανά να βράσει για 1-2 λεπτά από τη στιγμή που θα αρχίζει να κοχλάζει και ρίχνουμε μέσα τα κρεμμυδομανιτάρια.
Βράζουμε για 10 λεπτά ή μέχρι να χυλώσει καλά ο τραχανάς, προσθέτοντας λίγο νερό εάν χρειαστεί.
Τέλος, αλατοπιπερώνουμε και αποσύρουμε από τη φωτιά.
Σερβίρουμε την τραχανόσουπα πασπαλίζοντάς την με γλυκιά πάπρικα (ή καπνιστή αλλά και μπούκοβο για ένα καυτερό αποτέλεσμα).
Τέλος προσθέτουμε μερικά κρουτόν και απολαμβάνουμε.
 
Tante Kiki
47 Comments

47 σχόλια:

  1. Όχι όχι!!! Δε σκέφτομαι τίποτα καλύτερο!!!!!!!
    Μια τραχανόσουπα είναι τέλεια για σήμερα και με μανιτάρια γίνεται πολύ ιδιαίτερη!!!

    Καλημέρα Βασιλική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Πέπη!!
      Χαίρομαι που σου άρεσε! Είναι καθαρά χειμωνιάτικο φαγητό και ιδιαίτερα νόστιμο!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχη ιδέα για σήμερα , Κική μου !!!!!!
    Καλή σου μέρα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τέτοιο κρύο μια χειμωνιάτικη σούπα είναι ό,τι καλύτερο Νίκη! Χαίρομαι που σου άρεσε η συγκεκριμένη γιατί είναι νοστιμότατη!

      Διαγραφή
  3. Στο μυαλο μου εισαι Κικιτσα μου!!!??? Μερες τωρα σκεφτομαι την τραχανοσουπα!!..Κ οχι μονο τη σκεφτομαι, τη λιμπιζομαι πρεπει να πω για να ειμαι ακριβης. Κ τσουπ εσυ με το ραβδακι σου ή μαλλον με την κουταλα σου μου δινεις την ιδεα!! :-)) Τελειο!! Φανταστικο!! Λατρευω κ τα μανιταρια!! Παρτυ θα γινει!
    Σε φιλω πολυ πολυ!!
    Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που ...τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται... χαχαχα
      Εύη μου γλυκιά, χρυσοχέρα και απίθανη μαγείρισσα αξίζει να τη δοκιμάσεις αυτή τη σούπα και ...περιμένω νέα!!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Την εφτιαξα χθες το βραδυ Κικιτσα μου!! Τι ωραιαααα?? Ο,τι επρεπε για τετοιο κρυο βραδυ! Καταρχας εβαλα νηστισιμο τραχανα με γευση ντοματα..οποτε εμενα ειναι στα ανοιχτα κοκκινα! Xmas mood! Τα μανιταρια (δεν εβαλα κρεμμυδι) σβησμενα με κρασι κ μπαλσαμικο...φανταστικα!! Κοντεψα να τα φαω σκετα κ ευτυχως ειχε προνοησει κ ειχα βαλει περισσοτερο απο 110 γρ...Λογω του κρυο εβαλα μπουκοβο!! Τελεια σουπιτσα!! Κ επισης να πω ποσο ελαφρια ειναι!! Η επομενη δοση...με καπνιστη παπρικα! Αφου την εχω να μη τη δοκιμασαω??? Χαχαχα
      Μπραβο Κικη μου για την τοσο γευστικη συνταγη!!!
      Καλο υπολοιπο Κυριακης!
      Σε φιλω πολυ πολυ!!
      Ευη

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Κική! Πράγματι τέλεια ιδέα η τραχανόσουπα για τις κρύες μέρες, όπως η σημερινή! Και η δική σου δείχνει σπέσιαλ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ειρήνη μου είναι νόστιμη και ζεσταίνει!!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  5. Τέλειο μου ακούγεται με το κρύο που έχει σήμερα!Ευχαριστούμε για την ωραία συνταγή Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατη Μιράντα μου με τόσο κρύο θα σας ζεστάνει!!!

      Διαγραφή
  6. Οτι πρεπει η τραχανοσουπα με το τσουχτερο κρυο που πλακωσε σημερα! Για μεσημεριανο εχουμε παστιτισο απο εχθες, αλλα τωρα με ξεσηκωσες, παω να φτιαξω τραχανα!!
    Φιλια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρίνα μου κι εγώ έτσι κατέληξα σ' αυτή αλλά και το παστίτσιο αγαπημένο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. τον τραχανά τον λατρεύω σε ολες του τις μορφές!! ειδικά μαζί με φρέσκα μανιτάρια είναι η καλύτερη σουπίτσα για τον χειμώνα! στείλε κανα πιάτο κατά εδώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ιδανική σουπίτσα για τα κρύα!Φιλάκια,Κικίτσα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όντος με μανιτάρια γίνετε ιδιαίτερη! Και με το κρουτόν από πάνω θα είναι μούρλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ακαταμάχητο!
    Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι:
    "Πως μπορεί ένα πιάτο να ξεσηκώσει τις αισθήσεις μας"!
    Γι αυτό ξανάρχομαι Θεσσαλονίκη, κατ΄ευθείαν στην Κουζίνα σου!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ζαμπία και σε περιμένω να σε φιλέψω!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Α, α, α... καλή ιδεά μου έδωσες, γιατι έχουμε τραχανά στο σπιτάκι μας, μας το στέλνουν οι έλληνες φίλοι μας!!! Κάπια πακετάκια με τρόφιμα έρχοντε και έτσι περναμε το μηνα... Θα την ετοιμάζω σήμερα γιατι τα παιδάκια μου τρελαίνοντε τα μανιτάρια.

    Φιλιά πολλά.

    Α, ετοίμασα το σοκολατένιο κέικ σου με μήλο, ΝΟΣΤΙΜΌΤΑΤΟ!!!

    Ευχαριστώ και φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραία σούπα ...αξίζει να τη δοκιμάσεις!!!
      Χαίρομαι που έφτιαξες το κέικ μήλου και σου άρεσε!!!
      Να είσαι καλά!
      Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  12. Νομίζω οτι τον τελευταίο καιρό ο τραχανάς έχει αρχίσει και πάλι να αποκτά μια θέση στην κουζίνα πολλών νοικοκυριών, που μέχρι πρότινος τον περιφρονούσαν. Συνταγές σαν τη δική σου είναι ο λόγος για αυτή την αναθέρμανση των σχέσεων! Μπράβο, Κική μου! Γεια στα χέρια σου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Αναστασία μου και εδώ που τα λέμε είναι νοστιμότατος και μαγειρεύεται με πολλές εκδοχές!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Ο τραχανάς (που τον αγαπώ και τον μαγειρεύω συχνά) ξυπνάει και σε μένα μνήμες, μιας και η τραχανόσουπα ήταν η αγαπημένη του πατέρα μου.
    Την συνταγή της μανούλας μου έχω κρατήσει, που τον μαγείρευε σε γάλα μαζί με πολύ κοντό χυλοπιτάκι!
    Πολύ νόστιμη η εμπλουτισμένη δική σου σούπα Κική μου, ένα πιάτο ότι πρέπει για τις κρύες μέρες που έχουμε!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γενικά και στο δικό μας σπίτι τον μαγειρεύαμε συχνά και μάλιστα με γάλα αλλά ποτέ με κοντό χυλοπιτάκι!! Τούτη δω η σούπα είναι η μοντέρα εκδοχή του Ελενάκι μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Μια τραχανόσουπα για το βράδυ εγώ!!!
    καλό μεσημέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Να πως ενα παραδοσιακο υλικο φτιαχνει ενα γκουρμε πιατο! Μπραβο Κικη μου!!! Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κική μου καταπληκτική, πάρα πολύ ωραία η σουπίτσα σου και σήμερα πράγματι κάνει πολύ κρύο, τη χρειαζόμαστε οπωσδήποτε!!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ελένη μου γιατί είναι νόστιμη!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  17. υπεροχο πιάτο! γαλα δε βάζεις καλή μου; κάποτε όλες οι νυκοκοιράδες κάμανε σπιτικό τραχανά! τώρα οι περισσότερες ανεπρόκοπες! φρουφρου και ζωγραφίτσες! τί να πεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν βάζω πάντα γάλα αν και βάζω πολύ συχνά όταν κάνω τον τραχανά με τυριά.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  18. Πολύ κρύο Κική μου,καί εδώ!!!Καί έλεγα απόψε νά φτιάξω τραχανά!!Εχω από Λαμία!!!Υπέροχη η συνταγή σου!!!Πολύ λαχταριστή!!!Θά τήν δοκιμάσω απόψε!!!!Καλό βράδυ!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Λαμιώτικος είναι αξεπέραστος τραχανάς Δήμητρά μου!!! Χαίρομαι που σου άρεσε γιατί γίνεται νόστιμη σούπα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  19. Και ετοιμάζομαι για μανιταρόσουπα κι' εγώ αύριο Κική μου.
    Η συνταγή σου ήρθε πάνω στην κατάλληλη στιγμή που λένε..
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Οποιαδήποτε εκδοχή του τραχανά είναι ο, τι πρέπει με τετοιο κρύο! Και η σουπιτσα σου είναι βάλσαμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο τραχανάς είναι must για τον χειμώνα!
    Μου αρέσει που του έβαλες και μανιτάρια.
    Βασικά όλα τα υλικά που έχεις χρησιμοποιήσει μου αρέσουν και φαντάζομαι γεύση και ενθουσιάζομαι!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ερμιόνη ...είναι μια πολύ χειμωνιάτικη γεύση!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  22. Πωπω τραχανόσουπα μ'αυτό το κρύο!Τόσο ευεργετικό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τραχανοσουπα υπερπαραγωγή, λατρεμένη συνήθεια, υπέροχη εκτέλεση!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No