Κατακόκκινα, ζουμερά κεράσια... δροσίζουν γλυκά τον ουρανίσκο μας!

Κεράσια... ο κατακόκκινος καρπός του δέντρου της κερασιάς ή λατινικά Prunus, με λείο και γυαλιστερό φλοιό, γεμάτο χυμό, γλυκιά ή υπόξινη γεύση, ελαφρώς στυφή αλλά και θερμαντική δράση για τον οργανισμό.
Υπάρχουν δύο τύποι κερασιών και εκατοντάδες ποικιλίες...
- το γλυκό κεράσι (Prunus avium) και 
- το ξινό κεράσι ή βύσσινο (Prunus cerasus)
Το απόλυτο φρούτο των καλοκαιρινών μηνών... κόκκινο σαν αμαρτία! Ποιός δεν λαχταρά να φάει αμέτρητα γλυκά και τραγανά κεράσια! Κάποτε τα μικρά παιδάκια κρεμούσαν στα αυτάκια τους ζευγαράκια κερασιών παριστάνοντας ότι φορούν σκουλαρίκια! 
Τόσο όμορφα, νόστιμα αλλά και υγιεινά... μια και είναι από τα φρούτα που έχουν πολλά αντιοξειδωτικά. Με άλλα λόγια και πεντανόστιμα και ωφέλιμα. Ιδανικά για σνακ, κάνουν υπέροχα γλυκά, με πολλές ευεργετικές δράσεις για τον ανθρώπινο οργανισμό, όπως αποδεικνύουν οι έρευνες των επιστημόνων. Και τί δεν περιέχουν τα αγαπημένα μας κεράσια... διαβάστε για να "πάρετε μιαν ιδέα"!
Οι ανθοκυανίνες που τους χαρίζουν το υπέροχο κόκκινο χρώμα, είναι αντιοξειδωτικές ουσίες με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση κι έτσι προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμού αλλά και καταπολεμούν τις φλεγμονές.
Επίσης, η υψηλή περιεκτικότητά τους σε β-καροτένιο, ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος.
Είναι από τα πλουσιότερα φρούτα σε φλαβονοειδή που, όπως έχει αποδειχθεί, συμβάλλουν στην προστασία της καρδιάς.
Φυσικά, οι φυτικές τους ίνες βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.
Το κάλιο που περιέχουν συμβάλλει στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.
Η μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C που περιέχουν ενισχύει την φυσική άμυνα του οργανισμού και συμβάλλει σ' ένα καλό ανοσιοποιητικό σύστημα.
Η υψηλή συγκέτρωση της μελατονίνης  έχει συσχετισθεί με την καταπολέμηση της αϋπνίας.
Περιέχουν ακόμη μεταλλικά άλατα και ελαγικό οξύ, βιταμίνη Α, βιταμίνη B, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, μαγνήσιο και χαλκό.
Έτσι, με όλες τις παραπάνω αντιοξειδωτικές ουσίες ωφελούν τον ανθρώπινο οργανισμό σε πάρα πολλές περιπτώσεις:
1- Όπως απέδειξαν επιστήμονες της Γεωπονικής σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, η καθημερινή κατανάλωση κερασιών ρίχνει τα επίπεδα της C-αντιδρώσας πρωτεϊνης στο αίμα, πρωτεϊνη που ευθύνεται για τις φλεγμονές αλλά και για την αρθρίτιδα.
2- Σε έρευνα που έγινε από το Πανεπιστήμιο του Βερμόντ, η κατανάλωση 360 ml χυμού κερασιού, 2 φορές την ημέρα επί 8 ημέρες, προστατεύει τους μυς από τη φθορά κατά την άσκηση.
3- Σύμφωνα με έρευνα της Ιατρικής σχολής του "Wood Johnson" Medical School, τα κεράσια συμβάλλουν στην μείωση των επιπέδων του ουρικού οξέος στο αίμα.
4- Δρουν κατά των όγκων του γαστρεντερικού συστήματος.
5- Βελτιώνουν τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα, όπως παρουσιάστηκε στο Συνέδριο Πειραματικής Βιολογίας στις Η.Π.Α και κατά συνέπεια τις τιμές χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων.
6- Ενδείκνυνται στην αναιμία μια και περιέχουν σίδηρο.
7- Έχουν υπακτική, διουρητική και χωνευτική δράση.
8- Σε πειράματα βρέθηκε ότι αυξάνουν κατά 50% την παραγωγή ινσουλίνης από τα κύτταρα του παγκρέατος. 
Στην αγορά βρίσκουμε...
* Τον Μάιο τις λεπτόφλουδες κι ευαισθητες πρώιμες ποικιλίες (Precoce Bernard, Larian, Bigarreau Burlat κ.λ.π.). 
* Τον Ιούνιο τις ανθεκτικές, σκληρόφλουδες, τραγανές και βαθυκόκκινες  ή ανοιχτόχρωμες όψιμες ποικιλίες (πετροκέρασα Τρίπολης, κεράσια Εδέσσης, Βόλου κ.λ.π.) 
Μέρη παραγωγής στην Ελλάδα είναι ο Κολινδρός Πιερίας, η Έδεσσα, τα Γρεβενά, η Βόρεια Χίος, ο Βόλος, η Τρίπολη και σε αρκετές άλλες περιοχές της, βόρειας κυρίως, Ελλάδας.
Καλά όλα αυτά... αλλά από πού "ξεφύτρωσαν" τα κεράσια, ποιός ο τόπος καταγωγής τους και πώς έφθασαν μέχρι εδώ; Θέλετε να μάθετε; Διαβάστε τη συνέχεια...
Η πρώτη κερασιά λέγεται ότι γεννήθηκε στις ακτές της Κασπίας θάλασσας ή στην περιοχή του Πόντου. Διαδόθηκε πρώτα στην αρχαία Ελλάδα και μετέπειτα στη Ρώμη. Πώς, δεν είναι γνωστό ακριβώς γι αυτό και  οι ιστορικοί είναι μοιρασμένοι ανάμεσα σε τρεις εκδοχές: 
Σύμφωνα με την πρώτη, τα αποδημητικά πουλιά ''έσπερναν'', στη διάρκεια των πτήσεών τους, τα κουκούτσια από τα κεράσια που είχαν καταπιεί στην Ανατολή κι έτσι φύτρωσαν κερασιές και διαδόθηκε το δέντρο!
Σύμφωνα με τη δεύτερη, ο Ρωμαίος στρατηγός Λούκουλος, διάσημος για τα πλούσια τραπέζια του, έφερε την κερασιά στην Ιταλία μετά τη μάχη της Κερασούντας. Στην πραγματικότητα, όμως, μάλλον είχε φέρει απλά κάποια νέα ποικιλία, αφού το φρούτο ήταν ήδη γνωστό. 
Σύμφωνα με την τρίτη εκδοχή, έμποροι και μετανάστες μετέφεραν τα μοσχεύματα του ''prunus avium'' (αυτό είναι το επιστημονικό όνομα της κερασιάς!) από τη χώρα καταγωγής τους στην Ελλάδα και μετά στη Ρώμη απ' όπου διαδόθηκαν σε όλη την Ευρώπη!
Στην κουλτούρα της Ιαπωνίας, η κερασιά είναι δέντρο σύμβολο και το προσφέρουν ως ένδειξη φιλίας σε άλλους λαούς. Επίσης η λαβή των σπαθιών των σαμουράι ήταν στολισμένη με κεράσια, που συμβόλιζαν την πολεμική κλίση και τη μοίρα αυτών των ανδρών. Ο κόκκινος καρπός του κερασιού ήταν σύμβολο του αίματος και της σάρκας, που έπρεπε να κοπεί για να φτάσει κανείς στον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης. Αλλά και στους γάμους, το έθιμο απαιτεί να ετοιμάζεται ένα ρόφημα από άνθη κερασιάς, εγγύηση για την ευτυχία των νεονύμφων.
Ποιά είναι όμως η διατροφική τους αξία;
100 γρ κεράσια (15-20 κεράσια) έχουν:τ     Ενέργεια : 63 kcal
                                                            Σάκχαρα : 12,82 γρ.
                                                            Φυτικές ίνες : 2.1 γρ.
                                                            Βιταμίνη C : 7 mg
                                                            Κάλιο : 222 mg
                                                            Νάτριο : 3 mg 
Πώς διαλέγουμε τα κεράσια και πώς τα συντηρούμε 
Αναζητήστε κεράσια τα οποία δεν είναι γδαρμένα, παραμορφωμένα, μουχλιασμένα ή ζαρωμένα και αγοράστε μόνο όσα θέλετε να καταναλώσετε τις αμέσως επόμενες ημέρες. 
Για να κρατήσετε τα κεράσια φρέσκα τοποθετήστε τα στη συντήρηση του ψυγείου κι αυτό γιατί η συντήρηση έχει περισσότερη υγρασία από το υπόλοιπο ψυγείο και θα βοηθήσει τα κεράσια να διατηρηθούν φρέσκα για μεγαλύτερο χρόνο. Προτού τα καταναλώσετε πρέπει να τα πλύνετε με άφθονο ζεστό νερό.
Προσωπικά, τα ξεπλένω πρώτα με νερό και ξίδι και μετά τα πλένω με ζεστό νερό.
Πώς καταναλώνονται
Τα κεράσια τρώγονται κυρίως σαν φρέσκα φρούτα. Υπάρχουν επίσης κονσερβοποιημένα για την κατασκευή γλυκών, ενώ συνδυάζονται ωραία σε γλυκά τύπου τούρτας και τάρτας αλλά και σε πίτες και σε ημίγλυκες σάλτσες που συνοδεύουν πουλερικά ή τυριά. Χρησιμοποιούνται, επίσης, για γλυκό του κουταλιού που γίνεται με οποιαδήποτε ποικιλία κερασιού, για κομπόστα και για μαρμελάδα.  Τα κουκούτσια, χρησιμοποιούνται για να δίνουν άρωμα στο ‘μπράντυ’. Τέλος, από τα μαύρα πικρά κεράσια απολαμβάνουμε το Kirsch, το Cherry Brandy, και διάφορα άλλα ποτά.
Αλήθεια, τί άλλο να ζητήσουμε από ένα φρούτο-θησαυρό, όπως τα κεράσια; 

3 σχόλια:

  1. ΚΕΡΑΣΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ!!!!!!!
    Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ...ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΗ!!!!
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα lourdi μου! Λαχταριστά και υγιεινά κεράσια, υπάρχει καλύτερο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Thank you for sharing your info. I really appreciate your efforts and
    I am waiting for your further post thank you once again.

    Take a look at my web page :: twistedorange.co.uk (vlabs.co.in)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!