Φανουρόπιτα με ταχίνι & 9 υλικά


Καλή σας μέρα! Σήμερα είναι η γιορτή του Αγίου Φανουρίου, του αγίου που έχει συνδεθεί με την ανεύρεση των χαμένων αντικειμένων.
Η γιαγιά μου, έκανε κάθε χρόνο Φανουρόπιτα και την πήγαινε την εκκλησία την παραμονή το βράδυ ή το πρωί της ίδιας μέρας για να διαβάσει την ευχή ο ιερέας και μετά την έφερνε στο σπίτι αφού μοίραζε κάποια κομμάτια.
Η φανουρόπιτα είναι πάντα νηστίσιμη και γίνεται με 7, 9 ή 11 υλικά. Οι αριθμοί αυτοί, δεν είναι τυχαίοι αφού από πολύ παλιά έχουν άμεση σχέση με μαντικές ικανότητες. Ειδικότερα ο αριθμός 7 παίζει σημαντικό ρόλο σε πολλές θρησκείες όπως και στη δική μας όπου και αναφέρεται εκατοντάδες φορές (επτά Αρχάγγελοι, επτά σάλπιγγες της Αποκάλυψης, επτά θανάσιμα αμαρτήματα, επτά μέρες της Δημιουργίας και πολλά άλλα). Οι αριθμοί 9 και 11 είναι επίσης σημαντικοί σε απόκρυφες παραδόσεις.
Έτσι, και λόγω ονόματος του Αγίου Φανουρίου (παρήχηση από το ρήμα φανερώνω) συνδέθηκε από το λαό μας με τη "φανέρωση" αντικειμένων που έχουν χαθεί, της λύσης διαφόρων προβλημάτων, συζύγου για τις ανύπαντρες αλλά και καλοτυχίας.
Η φανουρόπιτα είναι από τα πιο απλά αλλά και τα πιο νόστιμα κέικ με πάρα πολλές παραλλαγές αλλά πάντα νηστίσιμες. Το ταχίνι της χαρίζει περισσή νοστιμιά μαζί με τις σταφίδες και την κάνει θρεπτική και υγιεινή όπως αξίζει σε ένα κέικ ή, επί το ελληνικότερον, γιορταστικό γλυκόψωμο.
Δοκιμάστε τη συνταγή και θα με θυμηθείτε... η πλούσια γεύση της καταγράφεται στη γευστική μας μνήμη.
ΥΛΙΚΑ για ένα ταψάκι 20-22 εκατοστά διάμετρο
100 ml ελαιόλαδο
100 ml ταχίνι
100 ml χυμό πορτοκάλι
20 ml κονιάκ
170 γρ. ζάχαρη
4 κ.σ. σταφίδες
1/2 κ.γλ. κανέλα
1/2 κ.γλ. γαρίφαλο
250 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της, κοσκινισμένη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Αναμιγνύουμε την κανελα και το γαρίφαλο με το αλεύρι.
Βάζουμε το ελαιόλαδο, το ταχίνι, το κονιάκ, το χυμό πορτοκαλιού και τη ζάχαρη και τα ανακατεύουμε καλά με το σύρμα.
Ύστερα, προσθέτουμε τις σταφίδες και το αλεύρι ανακατεύοντας μέχρι να ομογενοποιηθεί το μίγμα.
Καλύπτουμε ένα ταψάκι 20-22 εκ. με αντικολλητικό χαρτί και το γεμίζουμε με το μίγμα.
Ψήνουμε για 40-50 λεπτά και πριν βγάλουμε από το φούρνο βυθίζουμε ένα μαχαίρι στο κέντρο της φανουρόπιτας για να δούμε εάν βγαίνει καθαρό, οπότε είναι έτοιμη.
Βγάζουμε από το φούρνο, αφήνουμε να κρυώσει για 10-15 λεπτά και μετά βγάζουμε από το ταψί.
Και του χρόνου με υγεία!!! Χρόνια πολλά στους Φανούρηδες και τις Φανουρίες!!! -:))

Tante Kiki
19 Comments

19 σχόλια:

  1. Καταπληκτική η Φανουρόπιτα σου Kiki!!! Θα μοσχομύρισε όλο το σπίτι!!! Μου αρέσει ιδιαίτερα η προσθήκη του ταχίνι στην παρασκευή της, σίγουρα έδωσε έχτρα γεύση!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με ταχίνι δεν έχω δοκιμάσει... Πρέπει να είναι υπέροχη η γεύση της Φανουρόπιτας και έτσι!!!
    Φιλάκια πολλά-πολλά!!!
    Και του χρόνου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι νοστιμότατη και αξίζει να τη δοκιμάσεις Ιωάννα μου!
      Φιλάκια κι επίσης ...και του χρόνου με υγεία!

      Διαγραφή
  3. Τι υπέροχη φανουρόπιτα Κική μου!!!Πόσο πιο υγιεινή και νόστιμη πρέπει να γίνεται με την προσθήκη του ταχινιού!Πραγματικά αρωματική με τον χυμό πορτοκαλιού και τα μυρωδικά,είτε για θρησκευτικούς λόγους,είτε για τις γλυκιές απλές μας ανησυχίες,οφείλει να βρίσκεται συχνά στο τραπέζι μας.Ανώδυνα θερμιδική και πολύ νόστιμη,είναι και η ιδανική λύση για το καθημερινό κολατσιό των παιδιών,ιδιαίτερα η σημερινή εκδοχή που μας παρουσιάζεις σήμερα!Βοήθειά σας Κική μου,εύχομαι η καινούργια χρονιά,-μιας που το θρησκευτικό ημερολογιακό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου-να είναι δημιουργική και κεφάτη!Με υγεία λοιπόν και φώτιση για μαθητές και δασκάλους!!!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχη η φανουρόπιτα αυτή Φωτεινή μου... είναι πολύ νόστιμη και αρωματική. Και φυσικά, δεν χρειάζεται να γίνεται μόνον σαν φανουρόπιτα αλλά και σαν ένα καθημερινό και πολύ υγιεινό κέικ.
      Ευχαριστώ για τις ευχές Φωτεινή και αντεύχομαι για τον φετεινό χειμώνα και τη νέα χρονιά!
      Πολλά φιλάκια!
      -:))

      Διαγραφή
  4. Εξαιρετικη Κικη. Μοσχομυρισε ο τοπος. Ειναι ουσιαστικα ενα πολυ υγιεινο και δυναμωτικο (με το ταχινι) κεικ. Και του χρονου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατη Χρυσαυγή μου και πολύ θρεπτική για όλους αλλά ειδικά για τα πιτσιρικάκια που θα αρχίσουν το σχολείο.
      Και του χρόνου με υγεία!

      Διαγραφή
  5. Πολύ κατατοπιστική η ανάρτησή σου Κική μου. Τίποτα από αυτά που αναφέρεις δεν ήξερα! Όσο για τη φανουρόπιτα... Αν και με ταχίνι δεν έχω φάει, βλέποντας τις φώτος φαίνεται καταπληκτική! Γεια στα χεράκια σου.
    Πολλά φιλάκια και καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς βρεθήκαμε και πάλι Πηνελόπη μου και καλό φθινόπωρο να έχουμε!
      Ελπίζω να πέρασες καλό καλοκαίρι και να είσαι καλά!
      Είναι ένα πολύ νόστιμο,υγιεινό και θρεπτικό κέικ αυτή η φανουρόπιτα και για δεκατιανό ό,τι καλύτερο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Γερή και δυνατή να είσαι Κική μου, και να την φτιάχνεις κάθε χρόνο!
    Κι' εγώ κατάφερα και την έκανα φέτος έγκαιρα ομολογώ.
    Καλό βράδυ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Πηνελόπη μου και του χρόνου με υγεία αντεύχομαι!!
      Καλή σου μέρα και να περνάτε καλά!

      Διαγραφή
  7. Καλώς σε βρίσκω μετά τις διακοπές Κική μου γλυκιά..πολύ μου έλειψαν οι λαχταριστές προτάσεις σου..κι αυτή τη φορά εντυπωσιακή συνταγή μιας εξαιρετικής φανουρόπιτας με δυνατό ατού το ταχίνι-που ποιός δεν λατρεύει-..αυτό συναρπάζει σε σένα!!μια απλή φαινομενικά συνταγή εσύ την μετατρέπεις με την πείρα της τέχνης σου σε πρωτότυπη και έξω απο τα καθιεωρεμένα πιάτα της ελληνικής παραδοσιακής κουζίνας !!καλή συνέχεια ματάκια μου..να μας χαρίζεις πάντα τέτοιες απίστευτες ιδέες που κάνουμε πράξη στην κουζίνα μας..σου στέλνω την αγάπη μου και άπειρα φιλάκια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς βρισκόμαστε και πάλι Κate μου καλή...ελπίζω να πέρασες ένα καλό καλοκαίρι!! Ευχαριστώ για τα πολύ γλυκά σου λόγια και τον ενθουσιασμό σου για τις συνταγές που σας προτείνω. Νομίζω ότι οι καθημερινές μπορούν να μετατραπούν σε γευστικές εμπειρίες που θα μας δελεάσουν με πολύ απλά και καθημερινά υλικά και πολλή φαντασία γιατί αλλιώς (προσωπικά εγώ τουλάχιστον) βαριέμαι να τρώω τα ίδια και τα ίδια.
      Να είσαι καλά γλυκιά μου, καλό φθινόπωρο να έχουμε κι εγώ θα προσπαθώ να σας δίνω πάντα μικρές, γευστικές απολαύσεις.
      Πολλά πολλά φιλάκια και να περνάς καλά!
      -:))

      Διαγραφή
  8. Με μία τόσο απλή προσθήκη πόσο πιο ωραία θα σου έγινε! Το ταχίνι πρέπει να της έκανε πιο "πλούσια" τη σύσταση! Πολύ καλή ιδέα! Και του χρόνου Κικίτσα μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγινε πολύ ωραία και θρεπτική (για τα μικρά όχι για μένα... χαχαχα) η φανουρόπιτα Έφη μου!! Νόστιμη, αρωματική και αφράτη.
      Επίσης και του χρόνου Έφη μου...με υγεία!!
      Καλό φθινόπωρο να έχουμε!!
      Φιλάκια :))

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No