Νηστήσιμα και υγιεινά brownies με αβοκάντο

Καλή σας μέρα!!! Απογοήτευση!! Όχι δεν αναφέρομαι στα brownies που θα σας παρουσιάσω σε λίγο αλλά στον καιρό! Καλά είχε έρθει η άνοιξη... άντε πάλι νάσου ο ...χειμώνας ή μήπως τα μπέρδεψε λίγο και ήρθε το φθινόπωρο;;;
Η χθεσινοπρωινή μουντάδα κατέληξε σε μιαν απίστευτη απογευματινή βροχή αλλά και μια βραδινή μπόρα που λίγα είχε να ζηλέψει από κείνες τις καλοκαιρινές, με τα αστραπόβροντα και το υπερβολικό νερό να μετατρέπει τους δρόμους σε ποτάμια και τα πεζοδρόμια σε ...εν δυνάμει ντουζ για τους ελάχιστους εναπομείναντες διαβάτες! Τί συνήθεια κι αυτή των Ελλήνων οδηγών!!! Μη δουν δίποδο ον στο πεζοδρόμιο κι ορμούν με φόρα μέσα στο ρυάκι νερού που, συνήθως κυλά δίπλα στο πεζοδρόμιο, θαρρείς και τους έχει ενημερώσει ο κακόμοιρος ο πεζός ότι χρειάζεται... να δροσιστεί!!!!! 
Ας πάω όμως στο αβοκάντο ξεχνώντας τις αστραπές και τα μπουμπουνητά που ακούγονται απ' έξω!
Νηστήσιμο, υγιεινό, με φυτικά λιπαρά από το αβοκάντο, ένα φρούτο που το αγαπώ αλλά δεν το έχω μόνιμο κάτοικο της κουζίνας μου! Γουκαμόλε ήταν η πρώτη μου επαφή με το αβοκάντο και με κέρδισε! Μόνιμα! Λατρεύω το αβοκάντο και τα φυτικά του λιπαρά! Το λατρεύω μόνο του, σε σάντουιτς, σε σαλάτα και τώρα το λάτρεψα και με τη σοκολάτα!!
Τρύπωσε μέσα στο brownie κι αφού αντικατέστησε το βούτυρο έκανε ταιριαστή παρέα με την καστανή ζάχαρη και την κουβερτούρα! Η συνομωσία της νοστιμιάς που επεκτάθηκε σε μια συνομωσία υγείας όταν κατέφθασαν τα νέα μέλη... φουντούκια, cranberries, godjii berries!  Superfoods... super brownies!!!! Σοκολατένια και νηστίσιμα! Νηστίσιμα και υγιεινά! Υγιεινά και εθιστικά! Εθιστικά και με λίγες θερμίδες! Με λίγες θερμίδες και πανεύκολα στην παρασκευή!!
Εάν, λοιπόν, είστε οπαδοί των γνωστών και αγαπημένων brownies μην αμελήσετε να δοκιμάσετε τα συγκεκριμένα... είτε νηστεύετε είτε όχι, είτε είστε οπαδός της υγιεινής διατροφής είτε όχι!!
ΥΛΙΚΑ για ταψί 20x20
200 γρ. πουρέ αβοκάντο (περίπου 2 μέτρια αβοκάντο)
180 γρ. καστανή ζάχαρη
160 γρ. αλεύρι
50 γρ. φουντούκια ψιλοθρυμματισμένα
30 γρ. μαργαρίνη
200 γρ. κουβερτούρα σε κομμάτικα
1/2 κ.γλ. στιγμιαίο καφέ
5 κ.σ. νερό
2 κ.σ. κονιάκ (προαιρετικά)
1 βανίλια
 1/2 κ.γλ. σόδα
1 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
1 πρέζα αλάτι 
3 κ.σ. cranberries (προαιρετικά)
2 κ.σ. godjii berries (προαιρετικά

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Βάζουμε σε μια μικρή κατσαρόλα το βούτυρο, το νερό, το κονιάκ, τον καφέ και την κομμένη κουβερτούρα σε χαμηλή φωτιά μέχρι να λιώσει η κουβερτούρα.
Ανακατεύουμε το μίγμα μέχρι να ομογενοποιηθεί και το αποσύρουμε από τη φωτιά, αφήνοντάς το να κρυώσει.
Σε ένα μπολ, κοσκινίζουμε το αλεύρι και προσθέτουμε το αλάτι, τα φουντούκια, τα godjii berries και τα cranberries.
Στο multi πολτοποιούμε τα αβοκάντο και βάζουμε 200 γρ. από τον "πουρέ" τους σε ένα μπολ.
Προσθέτουμε τη βανίλια, τη σόδα και την καστανή ζάχαρη και χτυπάμε το μίγμα με το μίξερ χειρός μέχρι να λιώσει η ζάχαρη και να ομογενοποιηθεί.
Μετά, προσθέτουμε το μίγμα τη σοκολάτας συνεχίζοντας το χτύπημα.
Τέλος, ανακατεύοντας με μια σπάτουλα σιλικόνης, προσθέτουμε τα godjii berries και τα cranberries.
Καλύπτουμε ένα ταψάκι, με διαστάσεις 20x20 με αντικολλητικό χαρτί και αδειάζουμε μέσα το μίγμα.
Ψήνουμε για 10-14 λεπτά ή μέχρι να βυθίσουμε ένα μαχαίρι ή ένα ξυλάκι για σουβλάκια στο brownie και να βγει καθαρό ή με ελάχιστα ψίχουλα.
Αφήνουμε για 1 ώρα να κρυώσει καλά και μετά κόβουμε και σερβίρουμε το brownie πασπαλισμένο με λίγη άχνη ή με φυτική σαντιγύ ή αν ανήκετε σ' αυτούς που τηρούν αυστηρή νηστεία με σαντιγύ από γάλα καρύδας. 
Πηγή αρχικής συνταγής:http://www.toarkoudi.gr/mpraounis-me-abokanto/

30 σχόλια:

  1. φαινετε τοσο νοστιμο που απλως δε μπορεις να του αντισταθεις!
    καλημερα Κικη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραίο και ελαφρύ!!!
      Καλημέρα!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Κική με το φοβερό συγχρονισμό σου!
    Έχω αβοκάντος να με περιμένουν στην κουζίνα και σκέφτομαι πώς να τα αξιοποιήσω! Η αλήθεια είναι ότι προσανατολιζόμουν για ένα δροσερό γκουακαμόλε, αλλά τα δεδομένα άλλαξαν με την ανάρτηση σου!
    Brownies! Εντάξει, κορυφαία ιδέα και είμαι σίγουρη ότι παρόλο που είναι νηστίσιμα, θα είναι σούπερ σοκολατένια και ζουμερά!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα!! Γι αυτό την έβαλα αυτή τη συνταγή!!! χαχαχα
      Γλυκιά μου Ερμιόνη κι εγώ για γκουακαμόλε πήγαινα αλλά όταν είδα τη συνταγή από το αρκούδι κι επηρεασμένη από τη δική σου πρόταση για σοκολάτα με αβοκάντο το τόλμησα και τελικά έγινε καταπληκτικό... ζουμερό, ελαφρύ, σοκολατένιο και νοστιμότατο!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Κική μου!!Πώ πώ!!Τί τέλεια συνταγή!!!Τά Brownies τά ζήλεψα!!Καί μέ cranberries ,καί τήν φυτική σαντιγύ,κόλαση!!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα δοκιμάσεις Δήμητρά μου... αξίζουν! -:))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Αντε να αντισταθείς σ' αυτόν τον νηστίσιμο πειρασμό!!
    Γενικώς στα μπράουνις δεν αντιστέκομαι, πόσο μάλλον σε αυτά με το αβοκάντο!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μην αντισταθείς ...γιατί να το κάνεις 'Ελενά μου;;; Είναι νόστιμα, ζουμερά, ελαφρά και νηστίσιμα... κι αφού δεν νηστεύεις η σαντιγύ (φυτική ή όχι) τους ταιριάζει απόλυτα!! Απλά εγώ έχω μιαν αδυναμία στη σαντιγύ με τα φυτικά λιπαρά!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Αν σου πω δεν έχω δοκιμάσει ποτέ αβοκάντο, παρόλο που έχω φυτέψει κιόλας?!
    ;-)
    Φαίνονται υπέροχα, γλυκιά μου!
    ΣΜΟΥΤΣ πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήρθε η ώρα Ιωάννα μου να το δοκιμάσεις... αξίζει!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα Κική, αυτό με τα αυτοκίνητα ποτέ δεν το κατάλαβα έχω γίνει παπί πολλές φορές πηγαίνοντας για τη δουλειά.
    Έχω ένα αβοκάντο που ζητάει να το κάνω κάτι αλλά δεν έχω όλους αυτούς του καρπούς που έβαλες, θα βάλω κάποιους άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ δεν το καταλαβαίνω Ξανθή...και είναι εκνευριστικό...άσε που δείχνει παντελή έλλειψη αρχών και ευγένειας!!!! Μου έχει συμβεί και έχω εκνευριστεί απίστευτα!!!
      Άσχετο από τους καρπούς δοκίμασε αυτό το brownie γιατί και σκέτο είναι νοστιμότατο!!!

      Διαγραφή
  7. Ζήτω η νηστεία!Με τέτοιες νοστιμιές, νηστεύω όλο το χρόνο!Φιλάκια και καλό σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έτσι κι αλλιώς Πινελιά μου καλή με το κρέας δεν είμαι ιδιαίτερα φίλη αλλά πράγματι αυτά τα νηστίσιμα brownie δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τα κανονικά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Ο καιρός πάει με τα μυαλά μας!! Τρέλα παιδί μου!
    Με συγχωρείς αλλά αν τρώω έτσι σε καιρό νηστείας με βλέπω να πηγαίνω στη κόλαση χαχαχα Φοβερό μπράουνις και τρελαίνομαι για αβοκάντο!! Φιλιά Κική μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ γιατί να πας στην κόλαση;;; Οι μοναχοί που τρώνε αστακούς και γαρίδες εκεί πάνε;;;;;; Αξίζει αυτό το brownie!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Τι καταπληκτικό γλυκό που έκανες! Θα το δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία! Είμαι πολύ περίεργη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις Νοτούλα μου!! Θα σου αρέσει!

      Διαγραφή
  10. Ό,τι πρέπει να μας γλυκάνει, τώρα που ο καιρός έχει πάθει μία σύγχυση!

    http://fetoula.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι σύγχυση κι αυτό είναι ένα γλυκάκι που αξίζει!!

      Διαγραφή
  11. Και μπράουνις και νηστίσιμα!! Κική μου πέτυχες διάνα με αυτήν την συνταγή! Νηστεύοντες και μη, θα την λατρέψουν!!
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα δύο μαζί σε ένα Ειρήνη μου!!! Αξίζουν και είναι ζουμερά και πεντανόστιμα!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Αυτό είναι από τα μπράουνις που θα λατρέψω, διότι με το αβοκάντο μάς συνδέει μια σχέση πάθους! :)

    Καλό Σ/Κ
    Βασιλική μου!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Ζαμπία μου γιατί είναι μούρλια!!!! -:))
      Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  13. Λατρεύω τα μπράουνις, όπως και τα κράνμπερις... Το αβοκάντο πάλι δεν το έχω δοκιμάσει... Μάλλον έφτασε η ώρα να το κάνω, γιατί αυτή η συνταγή φαίνεται σούπερ!!!!
    Φιλάκια
    Νεφέλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι γιατί αξίζει να το δοκιμάσεις Νεφέλη μου... εξάλλου είναι τόσο υγιεινό και νόστιμο!!

      Διαγραφή
  14. Α εσύ μου βάζεις φυτιλιές τώρα! Δεν κάνω νηστεία αλλά τα χορτοφαγικά μου αρέσουν πάντα ούτως ή άλλως. Όσο για το αβοκάντο, μόνο όταν το δοκίμασα σε γουακαμόλε ή σε άλλες συνταγές το αγάπησα (είχα την ατυχία να το δοκιμάσω μόνο του σαν φρούτο όταν ήμουν μικρή και μόνο που δεν έφτυνα μέχρι το βράδυ από αηδία -όταν κάτι δεν το δοκιμάζεις όπως πρέπει...)
    Τώρα λοιπόν που είμαι στην καλύτερη γεστική μου φάση, είναι καιρός να το δοκιμάσω και σε γλυκό, όλοι μάλιστα λένε τα καλύτερα για το "πάντρεμά" του με την σοκολάτα!
    Μπράβο για την ωραία συνταγή Κική, καλό Σ/Κ και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ λατρεύω τα χορτοφαγικά Σκοτεινούλα μου... και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει γιατί παντρεύεται πολύ ωραία με τη σοκολάτα!!! Αξίζει λοιπόν να το δοκιμάσεις!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  15. Brownies χωρίς τύψεις???
    Τι μας έκανες τώρα βρε Κική!
    (Εδώ σε μας πάντως χτες έριξε μέχρι και χαλάζι... Τι να πω....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ,ο καιρός τρελλάθηκε... αν κι εμείς δεν είχαμε χαλάζι!!!
      Δοκίμασέ το αυτό το brownie!!! Θα το λατρέψεις!!!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!