Ψωμί με βούτυρο κανέλας... ένα γλυκό σνακ

Πρωινό ξύπνημα! Ένας καφές με τη ...ψυχή στο στόμα!!  Γρήγορα, να ντυθούν τα παιδιά για να περάσει το σχολικό ή να τα πάμε στην ώρα τους στο σχολείο! Μετά, κατευθείαν στο γραφείο!! Η δουλειά αρχίζει κι εμείς ...ονειρευόμαστε την ώρα που θα πιούμε τον δεύτερο καφέ της μέρας, λίγο πιο ήρεμα, έστω και σε ώρα δουλειάς με λίγο κολατσιό που θα μας κάνει να γεμίσουμε ενέργεια! Αχχχχ, αυτό το κολατσιό!!! Άλλοτε γλυκό κι άλλοτε αλμυρό! Κάποτε χορταστικό και καλά προετοιμασμένο κι άλλοτε πάλι... γρήγορο, τσιγκούνικο θαρρείς... λιγότερο ή περισσότερο νόστιμο κι όχι από... πρόθεση αλλά από έλλειψη χρόνου, που κάποτε στενεύει ...αποπνικτικά γύρω μας!
Και ξαφνικά εμφανίζεται μια γλυκιά λύση... γρήγορη, νόστιμη, εύκολη και με... παραλλαγές, αν θέλουμε! Με τόσο απλά και καθημερινά υλικά, που αναρωτιόμαστε γιατί δεν το είχαμε σκεφτεί πιο πριν!! Ναι, μια μικρή νεράιδα, η νεράιδα του πρωινού έκανε και πάλι το θαύμα της για... μικρούς και μεγάλους, για καθημερινή ή Κυριακή! Τί λέτε πάμε να το δούμε αλλά όχι με μια αλλά με τρεις παραλλαγές;;;
ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα
1 μπαγκέτα κομμένη σε 4 κομμάτια (ή 1 λαγάνα, 8 φέτες ψωμί τόστ ή απλό ψωμί, 4 μικρά ψωμάκια...)
120 γρ. μαργαρίνη ή βούτυρο (30 γρ. ανά άτομο)
4 κ.σ. καστανή ζάχαρη (άσπρη ή μαύρη) (1 κ.σ. ανά άτομο)
2 κ.γλ. κανέλα (1/2 κ.γλ. ανά άτομο) 
Ξύσμα λεμονιού ή πορτοκαλιού
Παραλλαγές
Μερικές φέτες μήλου
Λίγο ανθότυρο 
Λίγη κουβερτούρα  
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Κόβουμε τα κομμάτια ψωμιού στη μέση (είτε τα χωρίσουμε στα δύο είτε όχι).
Σε ένα μπολ, αναμιγνύουμε τη μαργαρίνη (ή το βούτυρο), τη ζάχαρη, την κανέλα και το ξύσμα λεμονιού.
Αλείφουμε με το βούτυρο αυτό τα ψωμάκια και τα απολαμβάνουμε. 
Εάν θέλουμε, τα βάζουμε για 1 λεπτό στα μικροκύμματα ώστε να λιώσει το βούτυρο και να απορροφηθεί από το ψωμί ή τυλίγουμε το κάθε ψωμάκι σε αλουμινόχαρτο και το ψήνουμε για λίγο σε προθερμασμένο φούρνο.
Παραλλαγές
1- Εάν είμαστε στο σπίτι, μπορούμε να αλείψουμε και εξωτερικά τα ψωμάκια με το ίδιο βούτυρο, να ζεστάνουμε ένα αντικολλητικό τηγάνι χωρίς λιπαρή ύλη και να βάλουμε τα ψωμάκια μας να καραμελωθούν από την έξω πλευρά αλλά και να λιώσει το βούτυρο που έχουν μέσα.
2- Μπορούμε να προσθέσουμε στα ψωμάκια πολύ λεπτές φέτες μήλου ή αν θέλουμε να προσθέσουμε και λίγη θρυμματισμένη φέτα ή, ακόμα καλύτερα, ανθότυρο ή μανούρι. Όταν τα ψήσουμε και ζεσταθούν τα μήλα και το τυρί γίνονται απόλαυση!
3- Κι αν ανήκουμε στην ομάδα όσων πιστεύουν ότι η σοκολάτα χαρίζει την υπέρτατη ενέργεια, δεν έχουμε παρά να βάλουμε λίγη τριμμένη κουβερτούρα ανάμεσα στις φέτες ή αν, πρόκειται για Κυριακάτικο πρωινό, να λιώσουμε λίγη κουβερτούρα και να περιχύσουμε μ' αυτή τα ψωμάκια.
ΣΗΜ. Το βούτυρο κανέλας μπορούμε να το ετοιμάσουμε, να το βάλουμε σε γυάλινο βαζάκι ή πλαστικό μπολ και να το διατηρήσουμε στο ψυγείο για 4-5 μέρες. Είναι υπέροχο και πάνω σε φρεσκοψημένα ντόνατς, κέικ βανίλιας ή τηγανίτες.
Καλή σας μέρα!!! -:))

41 σχόλια:

  1. μου θυμιζει καπως τη μηλοπιτα.
    σιγουρα θα ειναι νοστιμοτατο!
    ευχαριστουμε πολυ!
    φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μοιάζει σαν γεύση αν και όταν προσθέσεις μήλα όχι όταν είναι σκέτο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Αχ καλή νεραιδα του πρωινού, πού είσαι τώρα που πίνω αυτόν τον δεύτερο καφέ! Πάρα πολύ ωραία ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαίνεται πώς είχε αλλού δουλειά Χρύσα μου αλλά πού ξέρεις μπορεί να έρθει αύριο!!!

      Διαγραφή
  3. καλημέρα!!! τι μου θύμησες!!! αυτο εδω κοζανη και γενικα μακεδονια το είχαν σαν γλυκο τα ...παλια τα χρόνια!! με αυτο μεγαλωσαν οι γιαγιαδες και οι μαναδες μας!! φετουλες βρεγμενες με νερο η εργοτερα με βουτυρο και πασπαλισμένες με ζάχαρη! θυμαμαι τη γιαγια που μας εβαζε βουτυρο ζαχαρη για πρωινο! τοσο ταπεινο και τοσο νοστιμο γλυκο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βούτυρο με τη ζάχαρη το έτρωγε και η μαμά μου!!! Έχεις δίκιο!!! Πάντως για πρωινό είναι ό,τι πρέπει!!!!

      Διαγραφή
  4. Θεϊκό...με την λαγάνα που έχει μείνει και με περιμένει στο ψυγείο!!!
    Καλημέρες πολλές Κική μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ με λαγάνα το έκανα Πηνελόπη... εύκολο και πεντανόστιμο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Μα τι ωραία ιδέα για σνακ! Η μικρή μου θα ενθουσιαστεί, ευχαριστούμε για την απλή αλλά εμπνευσμένη ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα της αρέσει Αμαλία μου, είμαι σίγουρη γιατί και στις δικές μας άρεσε πολύ!

      Διαγραφή
  6. Τα απλά είναι και τα νόστιμα Κικίτσα!Εύκολο και μοσχοβολιστό για κάθε ώρα!
    Καλό μήνα πάντα με τέτοιες ιδέες!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο Μιράντα μου... απλό, εύκολο, καθημερινό που σε ταξιδεύει στο ζενίθ της νοστιμιάς!
      Επίσης καλό μήνα και φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Εγώ πάντως, πάω να το φτιάξω τώρα!
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φτιάξτο και περιμένω εντυπώσεις!!!
      Φιλάκια! -:))

      Διαγραφή
  8. Λατρεύουμε το βούτυρο κανέλας!
    Εγώ το φτιάχνω με άχνη και μέλι Κική μου, και είναι υπέροχο όχι μόνο πάνω στο ψωμάκι,αλλά και σε βάφλες, κρέπες, κρουασάν κλπ.
    Θα ήθελα πολύ να δοκιμάσω και την δική σου εκδοχή!
    Φιλιά, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και με άχνη και μέλι είναι νοστιμότατο Έλενά μου και πράγματι μπορεί να μπει σε πολλά πιάτα!!! Δοκίμασε κι αυτή την εκδοχή και θα σου αρέσει!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Μμμμ!!!!!!!!!!! Τι νοστιμιά είναι αυτή Κική μου!!! Να 'σαι καλά που μοιράστηκες μαζί μας τέτοια συνταγή! Μπαίνει στη λίστα οπωσδήποτε! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε... είναι για δύσκολες ώρες που θέλουμε ένα γλυκό πρωινό ή σνακ και κάτι να είναι πανεύκολο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. εεε δεν ξέρω τι να πω...Απλά ευχαριστώ. .. Μόλις το έφτιαξα. ..και το εφαγα...και εγώ και ο αδερφός μου το διάλυμα με και είναι και πανευκολο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ Πανσοφίξ μου!!!
      Να περνάτε καλά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Θεσπέσιο τό σνάκ σου Κική μου!!!Πεντανόστιμο!!!Ηθελα τώρα ένα γλυκό μέ τόν καφέ μου!
    Τρέχω νά τό φτιάξω!!!Καλό βράδυ!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με καφεδάκι αλλά και γάλα για τα παιδιά είναι σκέτη απόλαυση Δήμητρά μου!!!
      Δοκίμασέ το κι εσύ και οι μικρές σας!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Πολύ νόστιμο το γλυκάκι σου!!! Εύκολο, απλό και νόστιμο!!!
    Καλό βράδυ!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι καλύτερο για ενέργεια σε πρωινό και απογευματινό σνακ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Μα κοίτα να δεις που τα απλά είναι πάντα και τα πιο νόστιμα!
    Εύκολη πρόταση αλλά τόσο μα τόσο γευστική και ικανοποιητική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύκολη και γρήγορη για πρωινό και απογευματινό που δεν στερείται νοστιμιάς και χαρίζει ενέργεια τόσο απλά... Ερμιόνη μου!!

      Διαγραφή
  14. Το καλύτερο ξύπνημα θα έχω με τέτοια λιχουδιά!Πολύ ωραία ιδέα Κική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Λίλια μου κι ένα καφεδάκι και κάνεις ό,τι θέλεις μετά ...γεμάτη ενέργεια!

      Διαγραφή
  15. καλέ τι ωραίο είναι αυτό!!!!!!! ευχαριστούμε πολύ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι πρέπει για καφεδάκι πρωινό...νόστιμο και χορταστικό!

      Διαγραφή
  16. Ευρηματικό κ πεντανόστιμο!
    Φιλάκια Κικίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μια πολύ γλυκιά, πρωτότυπη και αρωματική πρόταση ήταν για μένα, Κική μου, το βούτυρο κανέλας! Σ΄ευχαριστώ πολύ!
    Καλή Σαρακοστή!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το σε τοστάκι Ελένη μου και θα ενθουσιαστείς! Ταιριάζει απίστευτα με καφεδάκι!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  18. Κοίτα να δεις με απλά υλικά πόσο νόστιμα πράγματα μπορεί να φτιάξει κανείς, αν έχει φαντασία! Ωραιότατο σνακ Κικίτσα μου! Και σκέτο αλλά και με ανθότυρο θα είναι εξαιρετικό!
    Πολλά φιλιά! Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Πηνελόπη μου... ταιριάζει απίστευτα και είναι πεντανόστιμο!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  19. Ω, Θεέ μου! Συνταγή σας μου θύμισε ως παιδί και η μητέρα μου μαγείρευε τα Σαββατοκύριακα...;)))
    B7s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. to dokimasa me tostimo brioche kai vgike yperoxo!!! efxaristoyme! Stella

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!