Νηστίσιμα μπισκότα χωρίς γλουτένη

Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα!
Υγιεινά, ελαφριά και πολύ εύπεπτα μπισκότα χωρίς γλουτένη! Ένα ελαφρύ μπισκότο όχι μόνον για όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη αλλά για όλους όσους θέλουν μιαν ακόμα νοστιμιά που να συνοδεύει τον καφέ. Μπισκότα με 5 μόνον υλικά που "σκαρώνονται" πανεύκολα σε ελάχιστο χρόνο. 
Ρυζάλευρο είχα αγοράσει από καιρό... κάθε φορά που άνοιγα το ντουλάπι με τις προμήθειες... με έβλεπε, το έβλεπα κι ύστερα ...έπαιρνα κάτι άλλο! Δεν το ήθελα;;; Αντίθετα, το ήθελα αλλά δεν είχα βρει μια συνταγή που να μου κάνει "κλικ"! Τώρα θα μου πείτε ...τί θα πει "κλικ"; Κι εγώ θα σας απαντήσω ότι πολλά πράγματα, όπως και συνταγές, μου αρέσουν χωρίς να ξέρω το γιατί... έτσι απλά μου αρέσουν! Πιο συγκεκριμένα, λίγο η φωτογραφία, λίγο τα υλικά περισσότερο η ...φαντασίωση της γεύσης τους με έκαναν να αποφασίσω, χωρίς καμιά αμφιβολία, να φτιάξω αυτά τα υπέροχα, αφράτα αλλά και τριφτά μπισκοτάκια... ή καλύτερα μπισκότα γιατί εγώ τα έκανα μεγάλα και παχουλά... "ένα και στο χωράφι" θα αστειευόταν η γιαγιά μου... αν τα έβλεπε! -:)) 
Μπισκότα για λαίμαργους, νηστεύοντες ή μη, θα έλεγα εγώ, μια και δεν μπορείς να φας μόνον ένα... όταν τα νιώθεις να λιώνουν στο στόμα και να σε γεμίζουν με την υπέροχη γεύση τους.
Δευτεριάτικο καφεδάκι και μπισκοτάκι σας κερνάω σήμερα και πάνω στο καφεδάκι άντε να πούμε και τη συνταγούλα... για να σας αποδείξω ότι είναι ...πανεύκολα, εκτός από πεντανόστιμα!
ΥΛΙΚΑ για 10 μεγάλα μπισκότα ή 15-20 μικρά
70 γρ. καλαμποκάλευρο + 10 γρ. για το πασπάλισμα
130 γρ. ρυζάλευρο
60 γρ. άχνη
170 γρ. μαργαρίνη σε θερμοκρασία δωματίου
1 κ.σ. ξύσμα πορτοκαλιού ή λεμονιού
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ρίχνουμε σε ένα μπολ το καλαμποκάλευρο, το ρυζάλευρο, την άχνη, το ξύσμα πορτοκαλιού και ανακατεύουμε καλά με ένα κουτάλι.
Προσθέτουμε τη μαργαρίνη σε κομμάτια και ζυμώνουμε όλα τα υλικά μαζί μέχρι να έχουμε μια ζύμη μαλακή, εύπλαστη που κολλάει ελαφρά στα χέρια.
Βάζουμε τη ζύμη στο ψυγείο για 1 ώρα να σταθεί και να σφίξει.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 160 βαθμούς Κελσίου.
Βγάζουμε τη ζύμη από το ψυγείο.
Στρώνουμε μια λαμαρίνα φούρνου με αντικολλητικό χαρτί και αφού το πασπαλίσουμε με λίγο καλαμποκάλευρο πλάθουμε τα μπισκότα σε μπαλάκια με μέγεθος καρυδιού (εγώ τα έκανα πιο μεγάλα) και τα τοποθετούμε στη λαμαρίνα.
Τα πιέζουμε λίγο για να γίνουν πλατιά σαν δίσκοι με διάμετρο 4-5 εκατοστά.
Πασπαλίζουμε με ελάχιστο καλαμποκάλευρο (εγώ δεν το έκανα) τα μπισκότα και με ένα πηρούνι τα τρυπούμε 2-3 φορές στο κέντρο.
Ψήνουμε για 20-25 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι έχουν πάρει ελαφρό, καστανό χρώμα περιφερειακά.
Τα βγάζουμε από το φούρνο και τα αφήνουμε να κρυώσουν πριν τα βάλουμε σε πιατέλα ή σε κουτί μπισκότων.

 Πηγή:  Περιοδικό "Γλυκά μυστικά", Απρίλιος 2014

34 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
    Υπέροχα τα μπισκοτάκια σου Κική γεια στα χέρια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Ζουζού!! Αξίζουν!

      Διαγραφή
  2. Πολύ λαχταριστά τα μπισκότα σου Κική μου!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλή εβδομάδα Μαρία μου!! Πράγματι τα μπισκότα αξίζουν τη δοκιμή!

      Διαγραφή
  3. Ωραία μπισκοτάκια, εύκολα και γρήγορα, άρα ιδανική συνταγή για να την ετοιμάσουμε μέσα στην εβδομάδα αφού δεν απαιτει υπερβολικό χρόνο. Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Αμαλία μου είναι πολύ εύκολα και αφράτοτραγανά!!! Μέσα στην εβδομάδα είναι εύκολο να ετοιμαστούν!

      Διαγραφή
  4. Τι ωραία μπισκοτάκια!
    Καλή εβδομάδα,Κικίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Λένια μου!
      Επίσης καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Ξεκινάς με ένα και δεν σταματάς, είμαι σίγουρη!
    Καλή βδομάδα Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Έλενά μου... όταν αρχίσεις δεν μπορείς να σταματήσεις!
      Επίσης καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Kαλημέρα Κική μου!!!Πολύ νόστιμα τά μπισκοτάκια σου!!Εύκολη συνταγή,καί νηστίμη!!
    Εχουμε τά ίδια γυαλιά!Χα χα!!Πολύ όμορφη η παρουσίασή σου!!!Εύγε!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύκολα, νηστίσιμα και νόστιμα Δήμητρά μου!!! Αλήθεια;;;; Μόνο που τα δικά μου ήδη έχουν αποχρωματισθεί σε ορισμένα σημεία!!
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Α, φαίνονται τόσο λαχταριστά!
    Και εύκολα!!!
    ;-)
    Καλή εβδομάδα, κούκλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαχταριστά, εύκολα και εθιστικά!
      Επίσης Ιωάννα μου!

      Διαγραφή
  8. ότι πρέπει για μένα που είμαι μπισκοτού!!!!! γιάμιιιιιιι!!!!!!! καλή εβδομάδα, φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν είσαι μπισκοτού, όπως εγώ... θα ξετρελλαθείς Εβονίτα μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Μμμμμ πανέμορφα τα μπισκοτάκια σου!! Και εύκολα! Ό,τι πρέπει για να συνοδεύσουν τον καφέ!
    Καλή βδομάδα!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι και όχι μόνον τον καφέ!! Και σκέτα τρώγονται υπέροχα!!
      Φιλάκια και καλή εβδομάδα Νεφέλη μου!

      Διαγραφή
  10. Μυρωδάτα και λαχταριστά τα μπισκοτάκια σου Κικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν τα μπισκοτάκια Δημιουργία μου!

      Διαγραφή
  11. Φαίνονται τόσο λαχταριστά!
    Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ συνταγή με ρυζάλευρο, αλλά όπου χρησιμοποιώ καλαμποκάλευρο γίνεται όντως υπέροχο!
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχα Βάσω μου και αρκεί να τα δοκιμάσεις για να πειστείς!
      Με ρυζάλευρο κι εγώ πρώτη φορά έκανα μπισκοτάκια αλλά είναι φοβερός ο συνδυασμός!
      Επίσης καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  12. Ειναι πολύ ομορφα
    και οτι πρεπει για μενα που εχω το στομάχι μου αυτες τις μερες.

    Καλή εβδομαδα :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωχχ!! Περαστικά σου!!! Αυτά τα μπισκοτάκια πάντως είναι εύπεπτα!!
      Επίσης καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  13. Ααααα! Θα τα φτιάξω! Μου φαίνονται εύκολα και μοσχομυριστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα φτιάξεις Χρωματιστή μου και να τα απολαύσεις!!

      Διαγραφή
  14. Πραγματικά πολύ εύκολα και με λίγα υλικά!
    Καλή εβδομάδα Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι και πολύ νόστιμα Ερμιόνη μου!
      Επίσης καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  15. Γεια σου Κική μου..μμμμμμ ωραια και ευκολα φαίνονται τα μπισκοτακια σου.. αν θελουμε πιο πολλα μπορουμε να διπλασιασουμε την δόση;; καλή εβδομαδα να έχεις φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα Κική μου, πολύ αφράτα τα μπισκοτάκια σου!!! Πάντα ψάχνω συνταγές για άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη, μια φίλη μου έχει πρόβλημα και προσαρμόζω φαγητά και γλυκά ανάλογα, όταν τρώμε παρέα! Ευχαρισώ για τη συνταγή, καλή εβδομάδα, φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δεν έχω πρόβλημα με τη γλουτένη αλλά μπορώ να αποκτήσω αν είναι να τρώω τόσο νόστιμα μπισκοτάκια! Φιλιάα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημερα στην νοστιμηη παρεαα!!
    Παρακαλω, σε περιπτωση που θελουμε να αντικαταστησουμε το βουτυρο με ελαιολαδο, ποσα γραμμαρια θα χρειαστουν;
    Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, καλό είναι να μην αλλάξουμε τη μαργαρίνη με ελαιόλαδο γιατί το μπισκότο δεν θα έχει τη σωστή υφή. Τα μπισκότα δεν είναι και η πιο εύκολη ζύμη και τέτοιες αλλαγές επηρρεάζουν πάντα το καλό αποτέλεσμα.
      Εάν θέλετε μπισκότα με ελαιόλαδο,δοκιμάστε κάποια από τις αντίστοιχες συνταγές που έχω.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  19. Σας ευχαριστω πολυ! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!