Τούρτα ψυγείου "Λέττα"

Πόσο γρήγορα νομίζετε ότι μπορούμε να σκαρώσουμε μια τούρτα; Ερώτηση κι αυτή!!! Όταν είσαι νέος ή άπειρος στην κουζίνα το πρώτο που σκέφτεσαι είναι : τούρτα και γρήγορα... δεν γίνεται!!! Αυτό ακριβώς θα σκεφτόμουν κάποια χρόνια πριν... όταν ακόμη η κουζίνα έκρυβε πολλά μυστικά αλλά και αρκετό μυστήριο για μένα! :)
Το έχω ξαναπεί και δεν ντρέπομαι να το επαναλάβω... η πρώτη μου καλή επαφή με την κουζίνα έγινε όταν έμεινα μόνη μου στο φοιτητικό μου σπίτι!! Από τότε πέρασαν αρκετά χρόνια κι εγώ έμαθα να μαγειρεύω και κάποια στιγμή το ..."μικρόβιο" μπήκε για τα καλά μέσα μου!! Η μαγειρική άρχισε να μου αποκαλύπτει τα μυστικά της, μου έδειξε δρόμους χαλάρωσης και απόλαυσης ανάμεσα σε αρώματα, ατμούς και γεύσεις, με γέμισε γλύκα, περιέργεια αλλά και ικανοποίηση και τελικά με μάγεψε!! 
Στην πορεία, εγώ έμαθα ότι τούρτα δεν σημαίνει μόνον δυσκολία, χρόνος και πολλά κουζινικά και υλικά που κάνουν παρέλαση επάνω στο τραπέζι αλλά και στις κατσαρόλες. Τούρτα μπορεί να σημαίνει ταχύτητα, λίγα υλικά και ακόμα λιγότερα σκεύη, ψυγείο, φαντασία και ευκολία... τόση που δεν μπορείς να το πιστέψεις! Κι όλα αυτά με αποτέλεσμα την απόλυτη νοστιμιά! Για να γίνω πιο σαφής την απόλυτη σοκολατονοστιμιά!!!! Μια σοκολατένια κόλαση σε χρόνο ρεκόρ!!! 
Πώς;;; Μα φυσικά με μια τούρτα με κρέμα ganache!!
Αυτή τη βασική, βελούδινη κρέμα, γαλλικής προέλευσης που προκύπτει από το συνδυασμό της κρέμας γάλακτος με μια σοκολάτα, πικρή, γάλακτος ή λευκή. Η βασική συνταγή της ganache απαιτεί κρέμα γάλακτος με 35% λιπαρά και, ανάλογα με τη χρήση της, μια συγκεκριμένη ποσότητα σοκολάτας. Το μέλι την κάνει γυαλιστερή, το βούτυρο και το λάδι την κάνει πιο μαλακή όταν στερεοποιείται και το λικέρ την αρωματίζει και την κάνει μεθυστική.
Η κρέμα ganache όμως έχει κι ένα άλλο χαρακτηριστικό που, προσωπικά εγώ το λατρεύω... αλλάζει την υφή της! Έχει διαφορετική υφή όταν απλωθεί σε ένα κέικ και ενώ ακόμα είναι σε ρευστή ή ημίρευστη κατάσταση, άλλη υφή όταν κρυώσει και εντελώς διαφορετική όταν κρυώσει και χτυπηθεί με το μίξερ!! Μα δεν είναι καταπληκτική;;; Κι όλα αυτά συναντιούνται και πάλι σε ένα υπέρτατο γευστικό αποτέλεσμα!!!  
Μη μου πείτε τώρα ότι δεν ξεσηκωθήκατε με όσα διαβάσατε για την λατρεμένη αυτή κρέμα;; Αν ξεσηκωθήκατε... διαβάστε παρακάτω κι ετοιμαστείτε να ...μπείτε στην κουζίνα για το Κυριακάτικο γλυκό!! Ας πάρουμε όμως την περίπτωση που δεν ξεσηκωθήκατε ακόμα... τότε, δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στην παραπάνω αλλά και στις παρακάτω φωτογραφίες και να μου πείτε... τί νομίζετε ότι είναι αυτό που βλέπετε;;; Πάω στοίχημα ότι το περάσατε για σαντιγύ!!!! Κι όμως είναι ganache λευκής κουβερτούρας που αφού έχει κρυώσει, την χτύπησα με το μίξερ χειρός!!! Έγινε κάτασπρη, ανάλαφρη και αέρινη!
Η τούρτα αυτή είναι δημιούργημα της φαντασίας της αγαπημένης μου αδερφής και μας την έφτιαξε για να μας κεράσει στα γενέθλιά της! Δίκαια της έδωσα το όνομά της!! Το μόνο δικό μου λιθαράκι... ήταν το χτύπημα της λευκής ganache για να γίνει αέρινη έτσι ώστε να υπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδα με τρείς διαφορετικές υφές στην τούρτα. Τα μπισκότα που ήταν τραγανά, η ganache κουβερτούρας που ήταν μια ωραία σφιχτοδεμένη κρέμα και η ganache της λευκής κουβερτούρας που έγινε αέρινη και ελαφριά σαν μους!
Αρκετά όμως είπα... εδώ "Στοπ!!" και πάμε να διαβάσουμε τη συνταγή! 
ΥΛΙΚΑ για μια τούρτα 18-20 εκ. διάμετρο
Για τη βάση
250 γρ. μπισκότα Oreo με την κρέμα, ψιλοθρυμματισμένα στο multi
100 γρ. Βιτάμ λιωμένο, σε θερμοκρασία δωματίου
Για τη ganache μαύρης κουβερτούρας
400 γρ. κουβερτούρα (2 κουβερτούρες Νestlé), σε κομμάτια
500 γρ. κρέμα γάλακτος 35%
1 κ.σ. μέλι
2 κ.σ. ρούμι (προαιρετικά)
Για τη ganache λευκής κουβερτούρας
360 γρ. λευκή κουβερτούρα (2 κουβερτούρες Nestlé), σε κομμάτια
180 γρ. κρέμα γάλακτος 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ετοιμάζουμε τη βάση
Σε ένα μπολ, βάζουμε τα ψιλοθρυμματισμένα Oreo και το βιτάμ.
Τα ανακατεύουμε καλά και τα στρώνουμε σε φόρμα ή σε τσέρκι με διάμετρο 18-20 εκατοστά.
Πιέζουμε τα μπισκότα με την ανάποδη πλευρά ενός κουταλιού για να έχουν παντού το ίδιο πάχος.
Βάζουμε στο ψυγείο μέχρι να ετοιμάστουμε τις κρέμες.
Ετοιμάζουμε τη ganache μαύρης κουβερτούρας
Βάζουμε σε μια κατσαρόλα την κρέμα γάλακτος και το μέλι και μόλις ζεσταθεί, χωρίς να βράσει ρίχνουμε τα κομμάτια της κουβερτούρας.
Αφήνουμε την κουβερτούρα να λιώσει για μερικά λεπτά και μετά ανακατεύουμε το μίγμα με μια σπάτουλα σιλικόνης (μαρίζ) μέχρι να ομογενοποιηθεί.
Βάζουμε στο ψυγείο για 30-40 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι έχει γίνει παχύρρευστη.
Εναλλακτικά, αν βιαζόμαστε, την βάζουμε στην κατάψυξη για 10 λεπτά περίπου αλλά πάντα ελέγχοντάς την για να μην παγώσει.
Μόλις η κρέμα γίνει παχύρρευστη, την αδειάζουμε επάνω στη βάση με τα μπισκότα και βάζουμε την τούρτα ξανά στο ψυγείο για 30-35 λεπτά ή μέχρι να σφίξει καλά η κρέμα.
Ετοιμάζουμε τη ganache λευκής κουβερτούρας
Σε μια μικρή κατσαρόλα, βάζουμε την κρέμα γάλακτος και μόλις ζεσταθεί ρίχνουμε τα κομμάτια της λευκής κουβερτούρας.
Αφήνουμε για 4-5 λεπτά να λιώσει η σοκολάτα και μετά ανακατεύουμε με μια σπάτουλα σιλικόνης (μαρίζ) μέχρι να ομογενοποιηθεί το μίγμα.
Βάζουμε τη ganache στο ψυγείο για 35-40 λεπτά, για να γίνει παχύρρευστη.
Ύστερα, την χτυπάμε με το μίξερ χειρός για μερικά λεπτά μέχρις ότου αφρατέψει, ασπρίσει  και  σχηματίζει μικρές κορυφούλες όταν σηκώνουμε το μίξερ.
Με άλλα λόγια, όταν γίνει άσπρη και ανάλαφρη σαν σαντιγύ.
Την απλώνουμε επάνω στην ganache της κουβερτούρας και γαρνίρουμε με λίγη μαρμελάδα βύσσινο προαιρετικά ή με λίγα σπασμένα μπισκότα Oreo. 
Βάζουμε την τούρτα στο ψυγείο μέχρι να τη σερβίρουμε.
TIPS
* Εάν θέλουμε μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα μπισκότα Oreo με σοκολατένια Petit-beurres ή με σοκολατένια μπισκότα Παπαδοπούλου.
 

53 σχόλια:

  1. Βρε Κική, τώρα μας βάζεις σε μπελάδες, γιατί μόλις γύρισα από το σούπερ μάρκετ και θα με βάλεις να ξαναπάω για να αγοράσω τα υλικά της τούρτας!!! Σοκολατένιο έγκλημα είναι η τούρτα που μας παρουσιάζεις!!! Εύγε εύγε...Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμη Ευγενία μου ...αξίζει να την φτιάξεις!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. τουρτα και ευκολη???!!!!!!Δεν εχω φτιαξει ποτε τουρτα....με βαζεις σε σκεψεις τωρα κικη μου...!!!!!
    καλο σου κου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή αξίζει να τη φτιάξεις Κική μου!! Είναι πανεύκολη... σου το εγγυώμαι!

      Διαγραφή
  3. καλημερα!! τι ονειρο ειναι αυτο???? εγω νομιζα ειναι σαντιγι το ασπρο αλλα μετα που διαβασα τη συνταγη επαθα πλακα!! ολο σοκολατα παραδεισος το γλυκο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως, το άσπρο είναι χτυπημένη ganache λευκής σοκολάτας... είδες πώς μοιάζει με σαντιγύ;;;;
      :)

      Διαγραφή
  4. Μα πόσο νόστιμη δείχνει!!!
    Μπράβο και στις δύο αδελφούλες για το άψογο αποτέλεσμα!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύχρονη η αδελφούλα σου, Κική!
    Η τούρτα φοβερή!! Πανδαισία της σοκολάτας!!
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ειρήνη μου κι εσύ ό,τι επιθυμείς!
      Η τούρτα είναι κόλαση!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Καταπληκτική η τούρτα! Με ξεσήκωσες !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Νοστούλα!! Αξίζει να τη δοκιμάσεις!

      Διαγραφή
  7. Χρονια Πολλα στην Λεττα!
    Υπεροχη τουρτιτσα, θα μοιραστω μαζι σαν τον θαυμασμο και την προτιμηση για την γκανας, ειναι απο τις πιο αγαπημενες μου κρεμες! Με λευκη κουβερτουρα δεν εχω φτιαξει ποτε, και οταν την ειδα στην φωτογραφια επαιρνα ορκο οτι ηταν μαρεγγα!
    Καλο ΣΚ!
    Φιλια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαρίνα μου κι εσύ ό,τι επιθυμείς!
      Δοκίμασέ την και θα εκπλαγείς με την αφράτη και την αέρινη μεταμόρφωσή της!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Χρόνια πολλά Κικίτσα μου!!Νά χαίρεσαι τήν αδελφούλα σου!!Εχω πάθει πλάκα μέ τήν τούρτα σας!!Φοβερή!!!Καί η ganache λευκής κουβερτούρας,όλα τά λεφτά!!!Πολύ ευχαρίστως θά τήν έτρωγα όλη!! Χα χα!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά Δήμητρά μου! Είναι πολύ ωραία και αξίζει τη δοκιμή!!! Άσε που είναι και πολύ ελαφριά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Βρήκα επιτέλους την τέλεια αναλογία για ganache λευκής σοκολάτας! Για να τη δινεις εσύ θα είναι εγγυημένη!
    Να τη χαίρεσαι την αδερφούλα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Χρύσα και θα εκπλαγείς! Η κανονική αναλογία της λευκής ganache είναι 1 μέρος κρέμα γάλακτος και 3 μέρη λευκή σοκολάτα αλλά εξαρτάται πού θα χρησιμοποιηθεί!
      Ευχαριστώ πολύ κι εσύ ό,τι επιθυμείς!

      Διαγραφή
  10. Χρόνια πολλά στην αγαπημένη αδελφούλα σου Κική μου!
    Πραγματικά εμπνευσμένη η τρίχρωμη,τριόροφη σοκολατένια τούρτα!
    Παραπλανητική η εικόνα της λευκής αφράτης σοκολάτας,η οποία στέκει τόσο αέρινη !Σαν σύννεφο ανέμελο και ταξιδιάρικο σε λιόλουστη μέρα!
    Πλησιάζει η επέτειος του γάμου μου και εδώ και καιρό ψάχνω μία σοκολατένια τούρτα που θα αντροσώπευε την σημαντική για μένα μέρα...
    Νομίζω ότι την βρήκα.
    Ευχαριστούμε για την υπέροχη πρόταση !
    Φιλιά πολλά,πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Φωτεινή μου! Ευχαριστώ πολύ! Ναι αξίζει να τη φτιάξεις γιατί είναι εύκολη και πολύ μα πολύ νόστιμη!!! Άσε που μπορείς να τη στολίσεις και με καρδούλες από μαρμελάδα βύσσινο έτσι λευκή που είναι
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. ΠΩ....ΠΩ.... ΚΑΛΕ ΚΙΚΗ ΤΙ ΤΟΥΡΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ. ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΗ. ΣΟΥΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΤΗ ΦΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ. ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΤΗ ΦΤΙΑΞΩ. ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Αμαμελίδα μου... να τη φτιάξεις ...δεν θα σε δυσκολέψει καθόλου!
      Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και χαίρομαι που σου αρέσουν οι συνταγές μου!

      Διαγραφή
  12. Έκπληξη ευχάριστη η λευκή γκανάς πάνω στη κουβερτούρα!Μου τράβηξε τη προσοχή αμέσως! Υπέροχη τούρτα και ότι πρέπει για να δείξεις την αγάπη σου στην αδερφή σου!Πολύχρονη και πάντα ευτυχισμένη να είναι και αυτή και εσύ^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει να τη δοκιμάσεις Λίλια μου... γιατί είναι πεντανόστιμη!!!
      Ευχαριστώ πολύ κι ό,τι επιθυμείς!

      Διαγραφή
  13. Εξαιρετική προταση Κική! Πραγματικά εξαιρετική! Μεγαλειώδης μέσα στην απλότητά της!

    Να χαίρεσαι την αδελφή σου αλλά να σε χαίρεται και αυτή!!!!

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Χρυσαυγή κι ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Πολύχρονη η αδελφούλα σου, να τη χαίρεσαι!!!!
    Η τούρτα φτιάχνεται γρήγορα, αλλά τρώγεται ακόμη γρηγορότερα!!!
    Καλό σ/κ
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά κι ευχαριστώ ! Όσο για την τούρτα έχεις απόλυτο δίκιο!!
      Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  15. Χρόνια της Πολλά και Καλά, Κική μου.

    Μιλάμε ότι είστε "αχτύπητο δίδυμο" τα δυο σας στην κουζίνα :-)))

    Μας ξεσήκωσες πάλι καλή μου!

    Χαιρετισμούς, φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο να έχετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Πηνελόπη μου και η τούρτα αυτή θα σας αρέσει... είμαι σίγουρη!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  16. καλησπερα κικη μου.να τα εκατοστησει η αδελφουλα σου και να τη χαιρεσαι.παω στοιχημα αυριο ολες μας θα κανουμε αυτη τη τουρτα.τοσο ευκολη και αερινη.ενα ποιημα.γεια στα χερια σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Λίτσα μου! Χαίρομαι γιατί είναι πολύ νόστιμη η τούρτα αυτή!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  17. Χρόνια Πολλά στη Λέττα κι από μένα!

    Βασιλική μου, αυτά τα λευκά κύματα σοκολάτας θα τα βλέπω στον ύπνο μου!
    Καλλιτέχνημα!

    Φιλιά!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ζαμπία μου! Ευχαριστώ κι εσύ ό,τι επιθυμείς!
      Αν είναι να τα βλέπεις στον ύπνο σου να σου φτιάξω και να σου στείλω ή ...ακόμα καλύτερα δεν έρχεσαι προς τα δω...να σε φιλοξενήσω και να σε τρατάρω;;;; :)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  18. Υπέροχη! Χρόνια πολλά και καλά στη Λέτα, να τη χαίρεσαι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χρόνια πολλά στη Λέττα σου και μπράβο της για την θεική έμπνευση!να είναι γερή κι ευτυχισμένη!!απο φοιτήτρια-σαν κι εσένα της μπήκε και της Λέττας το ''μικρόβιο''?πάντως έβαλες κι εσύ φιλαράκι μου το μαγικό χεράκι σου της άλλαξες τα φώτα της λευκής κουβερτούρας στο χτύπημα και την έκανες φυσικά να μοιάζει με σαντιγύ..πρέπει να είναι το κάτι άλλο απ'ότι την μελέτησα και εύκολη στην παρασκευή της!εξαιρετική η παρουσίαση και το κείμενο!!!!την αγάπη μου και φιλάκι πολλά!ένα όμορφο Σ/Κ να περάσεις αγαπημένη μου Κικίτσα!υ.γ Σημειωτέον λατρεύω ganache!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Καίτη μου, να είσαι καλά γλυκιά μου φίλη!!! Ναι, της άλλαξα τα φώτα ευτυχώς προς το καλύτερο γιατί αλλιώς θα με κυνηγούσαν!!! Είναι πολύ εύκολη και νόστιμη πάντως!!
      Πολλά φιλάκια!! <3

      Διαγραφή
  20. Πωωωω φαίνεται φανταστική συνταγή,μόνο από τις φώτο μας άνοιξες την όρεξη...
    Μπράβο σου σίγουρα θα την δοκιμάσουμε!

    (Συντακτική ομάδα http://www.ediva.gr/ )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι νοστιμότατη και αξίζει τη δοκιμή!!!

      Διαγραφή
  21. Πολύ ομορφη και με αντιθέσεις αυτή η τουρτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Χρόνια πολλά στη Λέττα μας λοιπόν! Να τα εκατοστήσει η αδερφούλα σου!
    Μα τι γίνεται με εσάς, οικογενειακώς χρυσοχέρες είστε;
    Μου αρέσει γιατί είναι μια τούρτα τόσο απλή και παράλληλα τόσο υπέροχη!
    Και πανέμορφη επίσης!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ερμιόνη μου...να είσαι καλά και καλοτάξιδο το βιβλίο σου!! Ναι είναι απλή και πεντανόστιμη τούρτα!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  23. Ππωπωπωπωπω τουρταρα!
    Καλη εβδομάδα
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Αριάδνη!!!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή
  24. μιαμ μιαμ υπέροχη τη βρίσκω την τουρτίτσα!!! και πολύ απλά υλικά!!!! φιλάκια!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ εύκολη και νόστιμη Εβονίτα μου!
      Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  25. Αυτό δεν είναι τούρτα καλή μου Κική, αυτό είναι το όγδοο θαύμα της ζαχαροπλαστικής! Πόσο θα'θελα να είμαι από μια μεριά όταν τη φτιάχνατε και να έγλυφα τα μπωλ! ;) Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν είναι το όγδοο θαύμα, γλυκιά μου Ελεάννα, αλλά σίγουρα είναι κολασμένα νόστιμη!!!
      Φιλιά καλημέρας και καλή εβδομάδα! :)

      Διαγραφή
  26. Κική μου χρόνια πολλά στην αδερφούλα σου να τη χαίρεστε να είναι πάντα γερή & δημιουργική!!!Πωπω τι υπέροχη τούρτα είναι αυτή?Φανταστική, μπράβο σας!
    Πολλά πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!