Μικρά, σοκολατένια κουλουράκια


1η Σεπτεμβρίου!! Καλημέρα!! Καλό μήνα!! Καλό φθινόπωρο!! Βέβαια, μην πτοείστε, αν ο καιρός μας κάνει τη χάρη έχουμε ακόμα λίγες μέρες για να χαρούμε τη θάλασσα και να προσποιηθούμε ότι το καλοκαίρι άργησε να ...φύγει!! :)
Η νέα σχολική χρονιά είναι πια μια πραγματικότητα, βρίσκεται προ των πυλών και μαζί μ' αυτή, οι τσάντες, τα μολύβια, τα τετράδια, τα βιβλία, οι σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες. Τα σχολικά ταπεράκια, παλιά και νέα, θα πλυθούν, θα ανοίξουν και θα γεμίσουν καλούδια που θα χορτάσουν τα πιτσιρίκια τις ώρες που είναι στο σχολείο. Θα τα χορτάσουν, θα τα ικανοποιήσουν και θα τα βοηθήσουν να ανταπεξέλθουν στα περισσότερο ή λιγότερο δύσκολα μαθήματα. 
Θα τα βοηθήσουν να γεμίσουν ενέργεια αλλά και να κουβαλούν στο ταπεράκι τους ένα στοιχείο αγάπης και φροντίδας μαμαδίστικης, οικογενειακής.
Είναι πολύ όμορφο συναίσθημα να φροντίζει κανείς τους αγαπημένους του, να τους νοιάζεται και να φτιάχνει γι αυτούς μικρές και απλές λιχουδιές που όμως θα μοσχοβολούν και θα γεμίζουν την καρδιά τους ζεστασιά... ειδικά όταν αυτοί οι αγαπημένοι είναι τα μικρά βλαστάρια που, τώρα βγαίνουν στην κοινωνία!
Γεννάει τρυφερότητα, η στιγμή που η μαμά ανοίγει το ταπεράκι και το γεμίζει με σπιτικές λιχουδιές, αλμυρές και γλυκές ώστε να νιώθει ότι το μικρό της ή το μεγαλύτερό της για την Ελληνίδα μάνα,  θα μείνει χορτάτο τις ώρες που θα βρίσκεται στο σχολείο! 
Με το νου γεμάτο από τούτες τις σκέψεις, που μπορεί να επαναλαμβάνονται κάθε τέτοια εποχή, αλλά πάντα έχουν την διαφορετικότητα και τη σημασία τους έφτιαξα πριν 2-3 μέρες μερικά πανεύκολα κουλουράκια με κακάο. Bitter όσο πρέπει και γλυκά όσο πρέπει, αφράτα αλλά και τραγανά ανάλογα με την επιθυμία μας, μαλακά ή λίγο πιο σκληρά (τα δικά μου τα έφτιαξα μαλακά) και πολύ, μα πολύ παιδιάστικα και μαμαδίστικα νόστιμα. Κολατσιό comfort για μαμάδες και παιδιά! Σοκολατένια και χορταστικά θα ξετρελλάνουν τα πιτσιρίκια που λατρεύουν τις σοκολατολιχουδιές!
Πριν, λοιπόν, φτάσει η 11 Σεπτεμβρίου και οι σχολικές τάξεις γεμίσουν για μια ακόμη χρονιά, μπείτε στην κουζίνα και σε πολύ λίγο χρόνο αλλά και με ελάχιστο κόπο ετοιμάστε τα για το βλαστάρι σας που θα σας ευγνομωνεί!
ΥΛΙΚΑ για 40 μικρά κουλουράκια
250 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
20 γρ. κακάο
100 γρ. ζάχαρη
50 ml αραβοσιτέλαιο
10 γρ. βούτυρο λιωμένο, σε θερμοκρασία δωματίου
60 ml γάλα 
1 αυγό μεγάλο
1 πρέζα αλάτι
1 κάψουλα βανιλίνης
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα μπολ και ζυμώνουμε για 5-6 μέχρι να έχουμε μια ομοιγενή ζύμη, μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια.
Κάνουμε τη ζύμη μια μπάλα και την τυλίγουμε σε διαφανή μεμβράνη.
Την αφήνουμε να ξεκουραστεί στο ψυγείο για 30 λεπτά.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς Κελσίου.
Βγάζουμε τη ζύμη, αλευρώνουμε την επιφάνεια που θα την ακουμπήσουμε κι αν κολλάει στα χέρια την ξαναζυμώνουμε για λίγο.
Κόβουμε μικρά κομμάτια και πλάθουμε μικρά κουλουράκια που τοποθετούμε σε μια λαμαρίνα φούρνου καλυμμένη με αντικολλητικό χαρτί.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 10-13 λεπτά.
Βγάζουμε από το φούρνο και αφήνουμε να κρυώσουν καλά πριν τα φυλάξουμε σε μεταλλικό κουτί ή γυάλινο βάζο μπισκότων που κλείνει αεροστεγώς.
Προσοχή: όταν θα βγάλουμε τα κουλουράκια από το φούρνο θα είναι ακόμα μαλακά αλλά όταν θα κρυώσουν θα γίνουν κανονικά. 
TIPS
* Τα κουλουράκια αυτά δεν είναι πολύ γλυκά (αλλά ούτε και άγλυκα). Θυμίζουν λίγο κουβερτούρα. Εάν τα θέλουμε πιο γλυκά μπορούμε να προσθέσουμε 15-20 γρ. ζάχαρη ακόμα.
* Με ψήσιμο στους 190 βαθμούς για 10-13 λεπτά τα κουλουράκια μένουν αφράτα και ελαφρώς μαλακά. Εάν θέλουμε να είναι πιο τραγανά τα ψήνουμε στους 170-180 βαθμούς Κελσίου για 15-17 λεπτά, περίπου.
 
Tante Kiki
40 Comments

40 σχόλια:

  1. Καλό μήνα! Καλή αρχή σε όλες τις δραστηριότητες της νέας σχολικής χρονιάς! Ιδανική η συνταγή σήμερα και επίκαιρη, αρχίζουμε πάλι τις προετοιμασίες για το σχολικό καλαθάκι και κάθε τέτοια πρόταση είναι ευπρόσδεκτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Αμαλία μου! Καλό μήνα και καλό φθινόπωρο!! Αυτά τα κουλουράκια είναι ό,τι πρέπει για το ταπεράκι και θα ξετρελλαθούν τα πιτσιρίκια!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και καλό μήνα!
    Και όχι μόνο για τα παιδιλα τα κουλουράκια!!!
    Συνοδεύονται ωραιοτατα και με τον καφέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα και καλό φθινόπωρο!
      Για μικρά και μεγάλα παιδιά τα κουλουράκια!!! :)

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα!
    Καλό μήνα και καλό Φθινόπωρο να έχουμε!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα κουλουράκια αυτά είναι αποκλειστικά για εμένα. Μου αρέσει η πικρή σοκολάτα και τα άγλυκα γλυκά. Καλημέρα & καλό μήνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου στέλνω Χριστίνα!!! Είναι πολύ ωραία!!
      Καλό μήνα και καλό φθινόπωρο!

      Διαγραφή
  5. Πραγματικά πολύ ωραίο συναίσθημα να φροντίζεις αυτούς που αγαπάς και να τους κακομαθαίνεις με τέτοιους γευστικούς πειρασμούς! Εύγε, Κική μου!
    Πολλά φιλιά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο ...είναι πολύ όμορφο συναίσθημα!!
      Να είσαι καλά Αναστασία μου και επίσης καλό μήνα και καλό φθινόπωρο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Καλό φθινόπωρο Κική μου!!!!!Είναι η δεύτερη αγαπημένη μου εποχή,μετά από τον χειμώνα!!!!!
    Κάθε χρόνο αυτές τις μέρες,το κουτί των αναμνήσεων ανασύρεται με τις απαραίτητες δόσεις νοσταλγίας για τα σχολικά χρόνια που φύγαν και τις αλησμόνητες στιγμές που τα συνόδευαν...
    Μία από αυτές ήταν και το απαραίτητο κολατσιό που με φροντίδα μεριμνούσε και η μητέρα μου.Τα κουλουράκια ήταν ένα αγαπημένο είδος και η λιχουδιά που πάντα δημιουργούσε φιλίες στο διάλειμμα.
    Τα σοκολατένια κουλουράκια που με τόση αγάπη φρόντισες να φτιάξεις,είμαι σίγουρη ότι θα τύχουν ανάλογης μεταχείρισης.Θα γίνουν ανάρπαστα και δεν ξέρω κατά πόσον οι γλυκύτατες ανηψιές σου,θα προστατέψουν το κεκτημένο δικαίωμα τους...να δοκιμάσουν δηλαδή,αυτές πρώτες την γλυκιά λιχουδιά!!!!!
    Φιλιά πολλά,πολλά και καλή αρχή στη νέα σχολική χρονιά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα και καλό φθινόπωρο Φωτεινή μου με τα υπέροχα σχόλια που δεν χορταίνω να διαβάζω! Πράγματι έχεις δίκιο ..τα σχολικά χρόνια μας τα σκεφτόμαστε με νοσταλγία αν και όχι πάντα!! :)
      Πράγματι το κολατσιό δημιουργούσε φιλίες και πάντα μας έκανε να νιώθουμε την αγάπη που μας ακολουθούσε!
      Ναι, ευτυχώς τους άρεσαν γιατί, το ξέρεις, είναι δύσκολοι κριτές... όπως τα περισσότερα παιδιά, άλλωστε!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  7. Καλημερα!
    Καλό μηνα!
    Καλή καλοκαιρινη συνεχεια χα χα.
    Δεν θα πάρω απο τα κουλουρακια σου
    διοτι ειπα να μαζευτώ...
    θα τα τιμησω σε κανα-δυο μηνες ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα και όταν θελήσεις η συνταγή θα είναι εδώ!! :)

      Διαγραφή
  8. Καλό μήνα Κική μου και καλή σχολική χρονιά! Υπέροχα φαίνονται τα κουλουράκια και για μας που δεν πάμε σχολείο. Bitter όσο πρέπει για συνοδεία σε δυνατό, πρωινό καφέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα και καλό φθινόπωρο Έφη μου! Μακάρι να είναι μια καλή σχολική χρονιά! Τα κουλουράκια είναι μια σοκολατολιχουδιά για το καφεδάκι, το τσαγάκι ή το γάλα!! Σε κερνάω!! :)

      Διαγραφή
  9. Καλο και γευστικο μηνα να εχουμε και να μας γεμισεις με υπεροχες μυρωδιες και γευσεις ετσι για να παρουμε με καλο ματι το φθινοπωρο!
    Τα κουλουρακια σου απιθανα,μ αρεσε που ειπες οτι ειναι λιγο αγλυκα,θα τα κανω για να βαλω στο ταπερακι του γιου μου που ξεκινησε σημερα προνηπια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Κική μου και καλή αρχή στον πρίγκιπά σου που ξεκίνησε τη σχολική του ζωή!! Με το καλό!! Ναι δεν είναι πολύ γλυκά κι έτσι φαίνονται ακόμα πιο σοκολατένια τα κουλουράκια! :)

      Διαγραφή
  10. Ολα τα παιδάκια, μικρά και μεγάλα, θα αγαπήσουν τα κουλουράκια σου Κική μου!!
    Καλό μήνα, καλή βδομάδα, με το καλό να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να τα αγαπήσουν και οι μαμάδες των μικρών Έλενά μου γιατί είναι πολύ εύκολα και πεντανόστιμα!
      Αντεύχομαι για καλό μήνα, καλή εβδομάδα και καλό φθινόπωρο και μακάρι να έχουμε μια καλή σχολική χρονιά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Καλό μήνα και καλό Φθινόπωρο, Κική μου! Καλή σχολική χρονιά σε όλα τα παιδιά! Μοσχοβόλησαν σοκολάτα τα κουλουράκια σου! Τα σοκολατένια κουλουράκια είναι από τα αγαπημένα μου! Για αυτό τσιμπάω δυο τρία για να συνοδεύσω το τσαγάκι μου!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ειρήνη μου και μακάρι να έχουν μια καλή σχολική χρονιά όλα τα παιδια!! Έλα να πιούμε καφεδάκι και τσαγάκι!!! :)
      Φιλιά

      Διαγραφή
  12. Μμμμ,πολύ νόστιμα τά σοκολατένια σου κουλουράκια Κική μου!!
    Οτι πρέπει νά συνοδεύσουν τόν καφέ!!Παίρνω δύο,καί έφυγα! Χα χα!!
    Καλό μήνα!!Καλό Φθινόπωρο!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στάσου Δήμητρα... πού πας;;;Κουλουράκια!!! Ααααααααα, πήρες... εντάξει τότε! χαχαχαχα
      Καλό μήνα και καλό φθινόπωρο γλυκιά μου φίλη!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Καλό μήνα!! Καλή βδομάδα και καλό φθινόπωρο! Τα κουλουράκια φαίνονται ιδιαίτερα μυρωδάτα και ό,τι πρέπει για όσους θέλουν τα γλυκά τους πιο.... άγλυκα! :) Και η συνταγή διπλασιάζεται εύκολα, για να βγει ποσότητα! Τέλεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Μυρωδία μου! Είναι πολύ νόστιμα και ακόμα και με μια δόση γίνονται αρκετά! :)

      Διαγραφή
  14. Ό,τι πρέπει για βούτηγμα ;)
    Καλό μήνα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Με το καλό για όλα τα παιδιά του κόσμου Κική μου.
    Και πόσο δίκιο έχεις με τα όσα γράφεις για τα ταπεράκια στο σχολείο. Ήδη έχω μπει σε διάλογο με τον κανακάρη μου, για το τι θα ήθελε να έχει μαζί του, αλλά ακόμη άκρη δεν έχουμε βγάλει :-))

    Τα κουλουράκια σου πολύ όμορφα και γαργαλιστικά τόσο για το ταπεράκι, αλλά και για το πρωϊνό καφεδο-γαλατάκι μας.

    Καλό μήνα και καλό Φθινόπωρο σας εύχομαι, εκεί στο 3όροφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι Πηνελόπη μου!! Αντεύχομαι για καλό φθινόπωρο και καλό μήνα! Πιστεύω ότι τα κουλουράκια αυτά θα του αρέσουν πάντως γιατί είναι πολύ σοκολατένια! :)

      Διαγραφή
  16. Καλό μήνα Κική, υπέροχα τα κουλουράκια!
    Όσο πρέπει άγλυκα για να συνοδεύσουν τον καφέ μας.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα και καλό φθινόπωρο! Έτσι ακριβώς είναι!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Πωπωπω φαινονται τέλεια και μοσχομυριστά!
    Καλό μας μήνα με υγεία και αγάπη!
    Καλό ξημερωμα, φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμα και ό,τι πρέπει για το φθινόπωρο Αριάδνη... με ζεστό καφέ ή τσαγάκι!!
      Φιλιά κι επίσης καλό μήνα και καλό φθινόπωρο!

      Διαγραφή
  18. Καλό μήνα και καλό φθινόπωρο Κική μου!Φαίνονται υπέροχα τα κουλουράκια σου, θέλω να απλώσω το χέρι μου και να πάρω μερικά!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης καλό μήνα και καλό φθινόπωρο! Είναι πολύ νόστιμα και αφράτα κουλουράκια! Πάρε όσα θέλεις για όλους σας!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  19. Κικίτσα μου!!! Καλώς σε ξαναβρήκα μετά από 1 μήνα απουσίας μου! Και έπεσα πάνω σε αυτά τα μοσχομυριστά κουλουράκια σε μια βροχερή μέρα! Τι καλύτερο για το κακάο μου? Άντε μη ντρέπεσαι, δώσε μου 5-6, χιχι
    Φιλιά και να έχουμε υπέροχο Φθινόπωρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλώς ξαναβρεθήκαμε Λίλια!! Ελίζω να είσαι καλά και να πέρασες ένα όμορφο μήνα! Σου στέλνω κουλουράκια για τον καφέ σου με όλη μου την αγάπη!
    Φιλάκια και επίσης "καλό φθινόπωρο"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μου ηρθε νυχτερινη εμπνευση και παω να φτιαξω τα κουλουρακια σου. Θα σου πω εντυπωσεις, αν και ο,τι δικο σου φτιαχνω εχει παντα επιτυχια...
    Μαρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μολις εβγαλα το πρωτο ταψακι μου. Πολυ ωραια μου βγηκαν! Εβαλα παραπάνω ζαχαρη γιατι τα ηθελα γλυκα και μου πηραν κ περισσότερο αλευρι. Τελεια, μοσχομυριστα και τραγανα! Για αλλη μια φορά η συνταγη σου τέλεια! Συγχαρητηρια! Ουφ...παω για υπνο:)
    Μαρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No