Αφράτα κουλουράκια βουτύρου

Αν ήταν ανάμνηση δεν θα έσβηνε ποτέ! Αν ήταν αγάπη θα ήταν αιώνια! Αν ήταν μήνας θα ήταν Μάης! Κι αν ήταν ναρκωτικά θα ήταν τα πιο επικίνδυνα! "Τα πιο αφράτα και ταυτόχρονα τραγανά κουλουράκια που έχω δοκιμάσει!" είπε ο παππούς μετά την πρώτη μπουκιά κι αυτή η δήλωση από μόνη της είναι μια περγαμηνή μια και ο παππούς πάντα έχει να προσθέσει κάτι, ένα ελάττωμα, ένα πρόβλημα, ένα αν ήταν λίγο κάπως... κάτι τις, τέλος πάντων. Σαν εκείνους τους κριτικούς τέχνης που είναι πάντα δύσκολοι στο "μπράβο" και που όταν τους κάνεις να το ξεστομίσουν νιώθεις να έχεις κατακτήσει τον κόσμο κι ας ήταν κάτι απλό στην πραγματικότητα!
Τραγανά όσο πρέπει, τριφτά άλλο τόσο, αφράτα τόσο που να λιώνουν στο στόμα και βουτυροβανιλένια... ναιιιιι, αυτό ακριβώς. Το άρωμα βουτύρου και αυτό της βανίλιας κονταροχτυπιούνται για το ποιός θα αποπλανήσει τον ουρανίσκο και το νου από την πρώτη κιόλας μπουκιά! Κι όλα αυτά σε μια μαγική συνταγή, μοναδικά εύκολη και γρήγορη για 20 μικρά μπιζουδάκια... αααα, συγγνώμην ...κουλουράκια των 20-22 γραμμαρίων.
Εξάλλου από το άγγιγμα καταλαβαίνεις την διαφορά... την ώρα που ετοιμάζεσαι να πλάσεις τα μικρά κουλουράκια και παίρνεις ένα κομματάκι ζύμης νιώθεις αμέσως την ιδιαίτερη υφή της ... μαλακή αλλά δεν κολλάει στα χέρια, απαλή... σχεδόν τρυφερή καθώς την σφίγγεις λίγο παραπάνω στην παλάμη σου, εύπλαστη σαν την καλύτερη πλαστελίνη καθώς ανοίγεις με ελαφρώς αλευρωμένα χέρια τα παραδοσιακά μπαστουνάκια για να τα στρίψεις μετά από λίγο και να γίνουν οι γνωστές "πλεξιδούλες" που τόσο λατρεύουν όλοι!
Ιδανικά για το ταπεράκι στο σχολείο κι ακόμα πιο ιδανικά για τα πικνίκ που ακολουθούν τον αγαπημένο μήνα Μάη! Το μόνο τους ελάττωμα; Δεν μπορείς να φας μόνον ένα... αλλά μπορείς να το παραβλέψεις είμαι σίγουρη γιατί ποιός δεν έχει τα ελαττώματά του;;; 
Και τώρα η ...μυστική συνταγή για τα θεσπέσια κουλουράκια βανίλιας & βουτύρου!
ΥΛΙΚΑ για 20 κομμάτια
  • 175 γρ. βούτυρο μαλακό (σε θερμοκρασία δωματίου)
  • 60 γρ. άχνη
  • 3 καψουλάκια βανιλίνης
  • 175 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, κοσκινισμένο
  • 40 γρ. κόρν φλάουρ
  • 1/2 κ.γλ. σόδα φαγητού
  • 1/2 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
  • 1 πρέζα αλάτι
Για την επιφάνεια
  • 1 αυγό ελαφρά χτυπημένο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  • Αναμιγνύουμε το αλεύρι με το κόρν φλάουρ, το μπέικιν και την σόδα.
  • Βάζουμε σε μπολ, το βούτυρο με την άχνη και το αλάτι και τα χτυπάμε μέχρι να έχουμε ένα αφράτο μείγμα.
  • Προσθέτουμε σε δύο ή τρεις δόσεις το μείγμα με το αλεύρι στο μείγμα του βουτύρου.
  • Ζυμώνουμε, ελάχιστα, στο τέλος για να έχουμε μια ομογενοποιημένη, μαλακή, ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια.
  • Σε αλευρωμένη επιφάνεια, πλάθουμε τα κουλουράκια στο σχήμα που θέλουμε.
  • Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 175-180 βαθμούς Κελσίου.
  • Μέχρι να ζεσταθεί ο φούρνος, βάζουμε το ταψί με τα κουλουράκια στο ψυγείο.
  • Μόλις ο φούρνος ζεσταθεί, βγάζουμε το ταψί και αλείφουμε με αυγό τα κουλουράκια.
  • Βάζουμε στον φούρνο και ψήνουμε για 12-13 λεπτά ή μέχρι να αποκτήσουν ένα ανοιχτό μπεζ χρώμα.
  • Βγάζουμε από τον φούρνο και αφήνουμε να κρυώσουν πριν τα βάλουμε σε γυάλινο βάζο ή μεταλλικό κουτί για να τα διατηρήσουμε.

Καλό μήνα να έχουμε!!!


30 σχόλια:

  1. Καλημέρα Κική μου και καλό μήνα
    Αφράτα και χορταστικά δείχνουν τα κουλουράκια σου
    Μπράβο!!!!!

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου!
      Είναι τραγανά και μόλις μπαίνουν στο στόμα λιώνουν!! Εθιστικά και επικίνδυνα! χαχαχα
      Φιλιά καλημέρας!

      Διαγραφή
  2. Φαίνονται πενανόστιμα
    Καλό μήνα
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχα Μαρία Έλενα και αξίζει να τα δοκιμάσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Κική μου και καλό μήνα!! Υπέροχα φαίνονται και είμαι σίγουρη ότι θα είναι και πεντανόστιμα όπως όλες οι συνταγές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Νίκη! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και την εμπιστοσύνη σου! Πράγματι, τα κουλουράκια είναι υπέροχα και πεντανόστιμα!
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  4. μου άρεσε πολύ το κείμενο σου κ γενικά η παρουσίαση τους..μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ευαγγελία μου!! (Το αλεύρι ζέας ακόμα να το δοκιμάσω ...άραγε θα έκανε για τα κουλουράκια;;)

      Διαγραφή
  5. Πάντα με ταξιδεύεις με τα όμορφα κείμενά σου, και τα κουλουράκια σου είναι πολύ λαχταριστά στις όμορφες φωτογραφίες σου!!
    Πολλά φιλιά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μάχη μου... το να σας ταξιδεύω κάποιες φορές και ταυτόχρονα να χαίρεστε με τις συνταγές είναι ό,τι καλύτερο!!
      Φιλιά καλημέρας!!

      Διαγραφή
  6. Εχω εναν τετοιοβδυσκολο κριτη!τον μπαμπα μου....
    Μεγαλο το ελλατωμα τους ομως βρε παιδι μου...να μην μπορεις να φας μονο ενα!
    Τωρα δικο τους ελατωμμα...δικο μας;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα, κι ο δικός σου έτσι!! Δύσκολοι κριτές και πάντα περιμένουν το καλύτερο!! Ωστόσο μ΄αυτά τα κουλουράκια τον ...αποστόμωσα!! χαχαχα
      Όσο για τα κουλουράκια είναι τελείως εθιστικά!!

      Διαγραφή
  7. Καλό μήνα Κική μου!
    Άμα τα ενέκρινε ο παππούς, τα κουλουράκια σου θα είναι φανταστικά!
    Και εφόσον μοσχοβολούν βούτυρο και βανίλια, θα μου αρέσουν πολύ μιας που είναι τα αρώματα που πάντα αναζητώ στα κουλουράκια!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπως έτσι Ερμιόνη μου...αλλά αυτά τα βουτυρένια κουλουράκια είναι, πράγματι, πολύ εθιστικά και σούπερ νόστιμα!! Ο Μποτρίνι του σπιτιού (ο παππούς μας δηλαδή!!) τα εξαφάνισε σε χρόνο ρεκόρ μια που είναι και μικρή η δόση!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα Κική :)
    Υπεροχα τα κουλουράκια σου, κι αφού έχεου περάσει το γευστικό τεστ του παππού, εγγύηση ;)

    Φαίνονται πεντανόστιμα και το βουτυρένιο αρωμα τους τα κάνει να θες να τα φας ολα.

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μάριον!
      Άσε, ο παππούς μας είναι κάτι σαν τον ...Μποτρίνι!!! χαχαχα Πολύ αυστηρός κριτής και άντε να δικαιολογηθείς!! χαχαχα
      Είναι πολύ ωραία και πολύ τραγανά ενώ λιώνουν στο στόμα γιατί είναι με ζύμη βουτύρου!!

      Διαγραφή
  9. καλημερα καλο μηνα!! τελεια τακουλουρακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν τα δοκιμάσεις είναι άκρως εθιστικά ντολμαδάκι μου!!
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  10. Καλό μήνα κι από μένα!! Πραγματικά φαίνονται υπέροχα, Κική!! Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ευγενία μου...ναι, είναι καταπληκτικά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Μόλις μας τελείωσαν τα πασχαλινά κουλουράκια (είχαμε φτιάξει πολλά!) και έλεγα να ετοιμάσω κάτι άλλο, ήρθε αυτή η εγγυημένη συνταγή να με βοηθήσει! Αύριο θα τα φτιάξω Κική μου, ευχαριστώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα δικά μας εξαφανίστηκαν μια και ο παππούς και η γιαγιά τα τιμούν δεόντως με το καφεδάκι τους!!! Αξίζει να τα δοκιμάσεις Αμαλία μου και περιμένω τις εντυπώσεις και τις δικές σου και της Νατασούλας!
      Πολλά φιλιά καλημέρας!

      Διαγραφή
  12. Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά κι ευχαριστώ για την επίσκεψη!

      Διαγραφή
  13. Με το που θα τελειώσουν τα πασχαλινά (ναι, έχουμε ακόμη...) θα καταπιαστώ με τούτα τα αρωματικά γιατί μου έκανε "κλικ" το σύνολο των υλικών και κυρίως το κορν φλάουερ.
    Γεια στα χέρια σου Κική μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχετε ακόμα τα πασχαλινά??? Αααα, ξέχασα εσείς δεν έχετε παππού όπως εμείς που τα εξολοθρεύει!!! χαχαχαχα
      Το κορν φλάουρ τα κάνει πολύ ιδιαίτερα... ενώ είναι τραγανά με το που θα μπούν στο στόμα λιώνουν και είναι άκρως εθιστικά Πηνελόπη μου!
      Φιλιά καλημέρας!

      Διαγραφή
  14. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!
    ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΥΠΕΡΟΧΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς Ανέστη κι επίσης χρόνια πολλά και καλά!!! Δείχνουν ωραία αλλά αν τα δοκιμάσεις δεν μπορείς να τα αποχωριστείς!!! Είναι εθιστικά!
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  15. Ω! είναι πρόκληση!πρέπει να τα δοκιμάσω!
    Θα το...τολμήσω και θα σας πω!
    Καλό Σ/Κ!
    Με αγάπη!
    Ανταποδίδω ευχαριστώ για την επίσκεψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα καλή μου! Να το τολμήσεις γιατί είναι πολύ εύκολα και πολύ νόστιμα... αξίζει!!
      Καλό Σ/Κ! :)

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!