Ένα αλμυρό κέικ και Καλή Σχολική Χρονιά!!!

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!! Καλή χρονιά σήμερα για τα καλά μια και, εκτός από τον Αγιασμό, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί μπήκαν πια στις τάξεις τους! Εγώ, βέβαια, ακόμα τακτοποιώ το πρόγραμμα για να ξεκινήσουν και τα γαλλικά κανονικά από την ερχόμενη εβδομάδα.
Σήμερα, πήγα για πρώτη φορά τις λατρεμένες μου ανιψούλες και τις δύο στο ίδιο "μεγάλο" σχολείο.
Ναι, εφέτος η μεγάλη μας είναι στην Ε' Δημοτικού και η μικρή στην Α' Δημοτικού!! Πότε πέρασαν τα χρόνια και μεγάλωσαν ούτε που το καταλάβαμε! Για άλλη μια φορά, ζω την ίδια συγκίνηση (τελικά αυτό δεν αλλάζει) ...εκείνη που το πιτσιρικάκι πάει για πρώτη φορά στο Δημοτικό κι εσύ το πας (το ότι το πήγαινες και στα προνήπια και στα νήπια δεν ...παίζει!!!) και όταν το αφήνεις τα μάτια σου δακρύζουν και σκέφτεσαι τώρα τί θα κάνει στο διάλειμμα ...θα θυμάται όσα του είπαμε;;;; Ούφ!! Σας τα εξομολογήθηκα και ηρέμησα!!! 
Και τώρα πάμε στη σημερινή μας συνταγή. Μια συνταγή από το βιβλίο που μου έκανε δώρο η γλυκιά μου Χαρά και που είναι ό,τι πρέπει για τη σημερινή μέρα αλλά και για την αυριανή και τη μεθαυριανή. 'Ενα αλμυρό κέικ, γεμάτο υγεία, νοστιμιά και ενέργεια! Ένα κέικ που θα ξετρελλάνει μικρούς και μεγάλους, που, όμως, μετά την πρώτη μέρα καλό είναι να μπει για διατήρηση στο ψυγείο... αν βέβαια, περισσέψει (κάτι που είναι αμφίβολο)! Το καλύτερο κολατσιό ειδικά για τα μικρά μας που θα επιστρέψουν "κουρασμένα" από την πρώτη σχολική μέρα και θα αποζητήσουν μια ...λιχουδιά! 
Ας περάσουμε στη συνταγή χωρίς χρονοτριβές!!

ΥΛΙΚΑ
3 αυγά μεσαίου μεγέθους (Μ)
1 κ.σ. ελαιόλαδο
30 γρ. κεφαλοτύρι τριμμένο
30 γρ. γκούντα τριμμένο
220 γρ. ζαμπόν σε κυβάκια
1 κ.σ. γιαούρτι
140 γρ. γάλα
120 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της, κοσκινισμένη
1/3 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
1/3 κ.γλ. σόδα φαγητού (προαιρετικά)
1/3 κ.γλ. θυμάρι ξερό ή φρέσκο (προαιρετικά)
2 κ.σ. κολοκυθόσπορο (προαιρετικά)
1/2 κ.γλ. αλάτι 
1 πρέζα μαύρο πιπέρι

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς Κελσίου στον αέρα.
Βάζουμε σε ένα μπολ και με το μίξερ χειρός χτυπάμε τα αυγά μέχρι να αφρίσουν.
Προσθέτουμε το αλεύρι και χτυπάμε το μείγμα μέχρι να ομογενοποιηθεί.
Προσθέτουμε το αλάτι, το πιπέρι, το ελαιόλαδο, τη σόδα, το γιαούρτι και το γάλα. Συνεχίζουμε το χτύπημα μέχρι να έχουμε και πάλι ένα ομογενοποιημένο μείγμα.
Τέλος ρίχνουμε το θυμάρι, τα τριμμένα τυριά, το ζαμπόν και τον κολοκυθόσπορο.
Ανακατεύουμε με ένα κουτάλι καλά το μείγμα.
Καλύπτουμε με αντικολλητικό χαρτί ή αλείφουμε με ελαιόλαδο μια μακρόστενη φόρμα για κέικ και τη γεμίζουμε με το μείγμα.
Αφήνουμε το μείγμα για 10 λεπτά να ξεκουραστεί εκτός ψυγείου.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε το κέικ για 45 - 50 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι έχει ψηθεί.
Πριν το βγάλουμε από το φούρνο, βυθίζουμε τη λάμα ενός μαχαιριού και αν όταν βγάλουμε το μαχαίρι η λάμα είναι καθαρή τότε βγάζουμε το κέικ από το φούρνο.
Αφήνουμε λίγο να πέσει η θερμοκρασία του και ύστερα κόβουμε και γαρνίρουμε ιδανικά με ντοματάκια.
Πηγή: Προσαρμογή από το βιβλίο "100 recettes du Quebec, Le porc à toutes les sauces"

40 σχόλια:

  1. Αχχχ κι εμένα η δικιά μου φέτος είναι στην Ε' Δημοτικού και με έχει πιάσει μία μελαγχολία.Πότε μεγάλωσε τόσο... Το περίεργο είναι ότι και την ίδια την έχει πιάσει μελαγχολία γιατί λέει μεγαλώνει και δεν είναι έτοιμη ψυχολογικά! Κρίση ηλικίας από τα δέκα!!! Το κέικ σου δείχνει ιδιαίτερα πλούσιο και νόστιμο, όντως θα αρέσει πολύ στους μαθητές μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην διαβάζω τέτοια...γιατί με πιάνει άγχος Αμαλία μου!!
      Εγώ πάλι του λέω...άντε μεγαλώνεις ...μεγαλώνεις και είναι καιρός να σταματήσεις να βλέπεις παραμύθια!

      Διαγραφή
  2. Καλή σχολική χρονιά στα ανιψάκια !! Αχ αυτό το κέικ το φτιάχνουν οι δικοί μου και είναι ιδιαίτερα νόστιμο !! Φιλιά πολλά Κική μου και καλή σχολική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Αθηνά!! Πράγματι το κέικ αυτό είναι τέλειο!!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή
  3. Α, πρωτάκι είναι? Τουλάχιστον η "μεγάλη" αδερφή θα τη βοηθήσει να προσαρμοστεί!
    Καλή σχολική χρονιά!
    Και παίρνω ένα κομματάκι αλμυρό κέικ για το... δρόμο!
    ;-)
    καλή εβδομάδα! Φιλάκιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι η μικρή μας... η μεγάλη ...παλιά καραβάνα πια στην Ε΄Δημοτικού!!!
      Ευχαριστούμε πολύ κι εσύ να είσαι καλά!!! Να πάρεις όσο κέικ θέλεις γιατί θα σου αρέσει!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. οτι πρεπει!
    καλημερα και καλη εβδομαδα
    φιλακια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θαυμάσια συνταγή .... έχω μία αδυναμία στα αλμυρά κέικ, οπότε θα τη δοκιμάσω οπωσδήποτε !! Καλή αρχή στο σχολείο για όλες σας !!!!
    Καλή εβδομάδα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχο κολατσιό αλλά και συνοδευτικό για σούπες (λίγο αργότερα!!)
      Ευχαριστούμε!!!!!!!!! :)

      Διαγραφή
  6. Φαίνεται λαχταριστό και νομίζω πως παγωμένο θα είναι εξίσου γευστικό! Καλή αρχή και καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι πολύ ωραίο τόσο ζεστό όσο και κρύο!!
      Ευχαριστούμε πολύ! :)

      Διαγραφή
  7. Καλή σχολική χρόνια στις αγαπημένες ανηψιές σου,αλλά και πολλή δύναμη και κουράγιο και σε σένα Κική μου!
    Με ένα υπέροχο σνακ αλμυρό ξεκινάς την γευστική σχολικη πορεία!
    Με πεντανόστιμα υλικά,αρωματικά στοιχεία και το ανεξάντλητο κέφι σου,-παράγοντες αδιαμφισβήτητους για την απόλαυση-,πως θα μπορούσαμε να αμελήσουμε το καθημερινό μας κολατσιό?
    Ξεκινάμε λοιπόν δυναμικά!
    Καλή αρχή και πάλι!
    Πολλά πολλά.φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Φωτεινή μου! Να είσαι καλά!! Μα δεν αξίζει να απολαύσουν τα μικρά ένα κέικ τόσο λαχταριστό μετά την πρώτη μέρα μαθημάτων;;;;; Αλλά και για τους μεγάλους είναι μια υπέροχη λιχουδιά!!!
      Πολλά φιλιά!! :)

      Διαγραφή
  8. Καλή χρονιά στις ανηψούλες σου, και σε σένα Κική μου!
    Τα κέικ αυτά μου αρέσουν πάρα πολύ, και το δικό σου βγήκε πολύ πετυχημένο!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Μάχη μου!!! Είναι νόστιμα και εύκολα αυτά τα κέικ!!

      Διαγραφή
  9. Καλή αρχή σε όλους τους μαθητές! Και τι δεν θα εδινα να ξαναπηγαινα σχολείο!
    Θα το χαρακτηρίσω ως το απόλυτο κολατσιο, αυτο το υπέροχο αλμυρο κεκακι!
    Καλή εβδομάδα!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή αρχή να έχουν ...μαθητές και εκπαιδευτικοί για να βγάλουν πέρα το σημαντικό τους έργο Αριάδνη! Είναι υπέροχο κολατσιό αυτό το κέικ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Υπεροχη κεικ ...και λίγο θυμάρι ...πο πο φαντάζομαι μυρωδιά μμμμ
    τελεια ....και δεν έχει και πολύ υλικά ...
    καλή εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νόστιμο και αρωματικό είναι αλλά πολύ λαχταριστό!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Μετα το ταξιδι στον Καναδά, το κέικ έδεσε υπέροχα Κική μου!!! Και ειναι και αλμυρό κ κανείς νας δε θα αντισταθεί!!! Φιλακια κ καλη βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι ...εξάλλου είναι από το βιβλίο με τις συνταγές του Κεμπέκ που μου χάρισε η Χαρά εκτός από τον κολοκυθόσπορο και το κεφαλοτύρι Ευγενία μου!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Καλή σχολική χρονιά Κική μου!το κεικ σου φαίνεται πεντανόστιμο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Νίκη μου! Το κέικ είναι πράγματι νοστιμότατο!

      Διαγραφή
  13. Κική μου καλημέρα με την υπέροχη συνταγή σου .Ο καλός μου μόλις έφτιαξε τυρόψωμο δι άλλως θα χτυπιόμουν από το κακό μου βλέποντας το κέικ σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Αχτίδα μου αγαπημένη!! Φαντάζομαι νοστιμιά και μοσχοβολιά!!! Το κέικ αξίζει να το δοκιμάσετε!
      Την καλημέρα μου! :)

      Διαγραφή
  14. Καλή σχολική χρονιά στις κουκλίτσες!
    Πολύ νόστιμο φαίνεται το κέικ! Ωραίο βιβλίο σου έδωσε η Χαρά, και οι δυο συνταγές που έχεις βάλει είναι πολύ λαχταριστές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μαρία μου!! Είναι νόστιμο κέικ (αν και παραλλαγή από το βιβλίο μια κι εκεί δεν είχε κολοκυθόσπορο και κεφαλοτύρι). Θα βάλω κι άλλες συνταγές γιατί είναι όλες μία και μία!!!
      Πολλά φιλάκια και στις δύο σας!!! :)

      Διαγραφή
  15. Ουφ κι εγώ το ίδιο αισθάνθηκα την Παρασκευή που πήγαμε πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο και νιώθω ότι το παιδί μου ξαφνικά μεγάλωσε!! (Με κοιτάζουν περίεργα οι συναδέλφισσες που έχουν παιδιά στο λύκειο, μάλλον ξέχασαν τα δικά τους)! Καταλαβαίνω απόλυτα! Και μιας και ψάχνω ιδέες για κολατσιό θα αξιοποιήσω τη συνταγή σου! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχχχ, αυτό το συναίσθημα!!! Τί να γίνει;; Άσε να σε κοιτάζουν περίεργα, δεν πειράζει!!! Αυτό το κέικ άρεσε πολύ στις μικρές μας αλλά και για τους μεγάλους είναι ωραίο συνοδευτικό ή κολατσιό!!
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  16. καλη σχολικη χρονια!!!! αγαπημενο κεικ το αλμυρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ νόστιμο είναι και αξίζει την δοκιμή του!
      Ευχαριστούμε, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  17. Καλή Αρχή σε όλους!!!
    Αλμυρό κέικ, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ να φτιάξω ... πρέπει κάποια στιγμή γιατί φαίνεται πολύ λαχταριστό :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ ...αν έχεις κάποια πιτσιρίκια... αντεύχομαι!!! Δοκίμασε να το φτιάξεις ...είναι υπέροχο... αρκεί να σου αρέσουν τα αλλαντικά! :)

      Διαγραφή
  18. Από αυτά που αρέσουν περισσότερο σ' εμένα, παρά στον μικρό μας.
    Ο νεαρός όταν λέμε κεϊκ εννοεί απαραίτητα γλυκό! Και μόνον γλυκό :-) Κική μου.
    Πολύ ωραίο διαβάζεται από τα υλικά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο νεαρός είναι γλυκατζής έτσι;;;; Παρ' όλα αυτά αυτό το κέικ είμαι σίγουρη ότι σε σένα θα αρέσει Πηνελόπη μου!!!
      Καλή σας αρχή και φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Καλή σχολική χρονιά στα κοριτσάκια σας Κική μου!
    Εύχομαι να είναι χαρούμενη, δημιουργική και ιδιαιτέρως παραγωγική!
    Το αλμυρό σου κέικ πολύ όμορφο σε εμφάνιση και πλούσιο σε γεύση. Ότι πρέπει για το σνακ του σχολείου :)
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ερμιόνη μου και στις δικές σας κούκλες ...καλή αρχή!!! Τελικά είπα καλή αρχή σε μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά ξέχασα τους γονείς που κι αυτοί αρχίζουν μαθήματα!! ΤΟ κέικ είναι πολύ νόστιμο!!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή
  20. Καλή χρονιά στις μπουμπούκες! Πολύ νόστιμο και λαχταριστό δείχνει το κέικ! Καλή σου μέρα Κική μου! ΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Χαρά... να είσαι καλά και πάλι ευχαριστώ για το υπέροχο βιβλίο και τη γνωριμία μας!!!
      Και σε σας καλή αρχή και καλό φθινόπωρο!!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!