Κέικ-μελομακάρονο

Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα! Πόσο καιρό έχω να κάνω κέικ!!! Με τα κέικς έχω μια σχέση πάθους! Ένα κέικ είναι πάντα ένα υπέροχο συνοδευτικό για το καφεδάκι, για το γάλα, για το τσάι. Είναι ακόμα καλύτερο μέσα στο σχολικό ταπεράκι γιατί χαρίζει γλύκα και ενέργεια!
Εκεί που σκέφτεσαι λοιπόν να κάνεις ένα κέικ γιατί περιμένεις και δυο φίλες για καφέ αλλά και για να κεράσεις τους μαθητές σου, εκεί... βλέπεις την τελευταία πιατέλα με τα μελομακάρονα που έφτιαξες για πολλοστή φορά πριν μερικές μέρες (εντάξει ...μετά την Πρωτοχρονιά γιατί κάποιοι... ονόματα δεν λέμε ...υπολήψεις δεν θίγουμε) ήθελαν κι άλλα αλλά μετά ξαφνικά σε δύο μέρες τα ...βαρέθηκαν!! Και καταλήγεις να μονολογείς... "εγώ σκέφτομαι να κάνω κέικ ...κι αυτά εδώ τα βλέπω να πετιούνται!". Ναι αλλά υπάρχουν πάντα πηγές έμπνευσης με ...απρόβλεπτες λύσεις που εμφανίζονται ως δια μαγείας από το πουθενά... ο από μηχανής θεός που έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι!!! :) Όχι βέβαια ότι ο "από μηχανής Θεός ασχολούνταν με ...μελομακάρονα" αλλά ο Στ. Παρλιάρος και οι "Γλυκές Αλχημείες" του Ιανουαρίου 2015 ασχολήθηκαν κι ας μην ήταν ο  "από μηχανής Θεός"!!!! Εγώ το βρήκα στο περιοδικό... εσείς αν θέλετε την αρχική συνταγή μπορείτε να τη δείτε κι ΕΔΩ. Πάντως, με βλέπω να κάνω παγωτό-μελομακάρονο, κρέμα-μελομακάρονο κι ό,τι άλλο χρειαστεί προκειμένου να μην πετάξω μερικά ακόμη που περίσσεψαν!! χαχαχαχα
Το σχέδιο κέικ μεταμορφώθηκε σε κέικ-μελομακάρονο κι ας άλλαξε δραστικά η συνταγή καθ΄οδόν! Παρ' όλα αυτά έγινε ένα κέικ εξαιρετικά αφράτο που καθώς ψηνόταν το σπίτι γέμισε άρωμα κανελογαρίφαλου και μελιού. Ένα κέικ απλό και εύκολο που βοήθησε να ανακυκλωθεί ένα μεγάλο μέρος από τα τελευταία μελομακάρονα, που θυμίζει έντονα κέικ μελιού και που αρέσει σε μικρούς και μεγάλους. Ωραιότατο για πρωινό κι αν πρόκειται να το απολαύσουν μικρά παιδιά περιχυμένο με μια κουταλίτσα μέλι που το απορροφά αμέσως γίνεται άκρως δελεαστικό ακόμα και για το πιο δύσκολο πιτσιρίκι.
Εάν κι εσύ που διαβάζεις τώρα αυτές τις γραμμές διακρίνεις κάπου εκεί μέσα σε μια πιατέλα ή ένα μπολ μερικά μελομακάρονα, εάν τα λατρεύεις και θέλεις να τα ανακυκλώσεις για να σου δώσουν μια νέα απόλαυση διάβασε λίγο παρακάτω και θα ενθουσιαστείς αν και η συνταγή δεν είναι η αρχική συνταγή του Στ. Παρλιάρου. Από την συνταγή αφαίρεσα 100 γρ. μελομακάρονα και 100 γρ. καρύδια αντικαθιστόντας τα με 70 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της κι αυτό γιατί θεώρησα υπερβολικό το να βάλω επιπλέον καρύδια τη στιγμή που τα μελομακάρονα ήταν ήδη πασπαλισμένα με καρυδόψιχα (αν τα δικά σας δεν είναι τότε βάλτε τα καρύδια) αλλά και γιατί η ζύμη του κέικ γινόταν εξαιρετικά σφιχτή κάτι που θα επηρέαζε την αφρατάδα του κέικ. Για τον ίδιο λόγο πρόσθεσα τον χυμό από ένα μεγάλο πορτοκάλι αλλά και 1 πρέζα σόδα φαγητού.
Πάμε όμως να δούμε τί ακριβώς έκανα;;; Ας ξεκινήσουμε με τα υλικά...
ΥΛΙΚΑ για μια μακρόστενη φόρμα του κέικ
3 αυγά μεγάλα
200 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική (άσπρη ή καστανή)
170 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
400 γρ. μελομακάρονα πολτοποιημένα στο multi
Χυμό από 1 μεγάλο πορτοκάλι
1 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
1 κάψουλα βανιλίνης
1 πρέζα σόδα φαγητού (σκόνη)
1/2 κ.γλ. κανέλα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου, στις αντιστάσεις.
Βάζουμε τα αυγά με τη ζάχαρη, την κανέλα, τη σόδα φαγητού και την βανιλίνη και χτυπάμε στη δυνατή ταχύτητα μέχρι να έχουμε ένα μείγμα αφράτο και ανοιχτόχρωμο σαν κρέμα.
Προσθέτουμε το αλεύρι και το χυμό πορτοκαλιού εναλλάξ σε δύο ή τρεις δόσεις χτυπώντας το μείγμα στην πιο χαμηλή ταχύτητα.
Τέλος, προσθέτουμε και τα τριμμένα μελομακάρονα και αφήνουμε το μείγμα να χτυπηθεί στην πιο χαμηλή ταχύτητα απλά μέχρι να ομογενοποιηθεί.
Στρώνουμε μια φόρμα κέικ με αντικολλητικό χαρτί και βάζουμε μέσα το μείγμα.
Χτυπάμε με το χέρι μας μερικές φορές τη φόρμα από την κάτω πλευρά για να "φύγει" ο αέρας από το μείγμα του κέικ.
Βάζουμε στον φούρνο και ψήνουμε για 45-50 λεπτά.
Δοκιμάζουμε εάν το μείγμα έχει ψηθεί μπήγοντας ένα μαχαίρι στο κέντρο του κέικ που πρέπει να είναι καθαρό όταν το βγάλουμε για να καταλάβουμε ότι έχει ψηθεί καλά.
Και πριν τελειώσουμε να σας δείξω τα μπισκοτάκια - κουκουβάγιες που έφτιαξα για να κεράσει η μικρή μας Βασιλική στο σχολείο και τα σοκολατένια κεκάκια με τις κάλτσες που ήταν το κέρασμα της Ιωάννας γιατί αν δεν τα δείξω... ποιός με σώζει από την μικρή!! χαχαχα  Και του χρόνου με υγεία και χαρά, αγάπες μου!!!

38 σχόλια:

  1. Αχχχχ! Τι τέλεια που είναι τα κεράσματα της Βασιλικούλας και της Ιωάννας!!! Να τις χαίρεστε καταρχήν και γεια στα χέρια σας!! Υπέροχα είναι! Αλλά και το κέικ βρε Κική μου, πολλή καλή ιδέα, κρίμα να μην το έχω δει λίγο νωρίτερα. Θα το κρατήσω όμως για να το προτείνω σε φίλες που ξέμειναν με μπόλικα μελομακάρονα και πολύ θα το εκτιμήσουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Αμαλία μου κι ευχαριστώ πολύ για τις ευχές! Κι εγώ τώρα το ανακάλυψα στο περιοδικό και πράγματι έγινε καταπληκτικό!

      Διαγραφή
  2. Hello I'am Chris From France!!
    this is not a "spam"
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Κική μου!Υπέροχη η ιδέα της ανακύκλωσης ,επειδή δεν έμεινε τίποτα από μελομακάρονο φέτος κρατώ τη συνταγή για μελλοντική χρήση. Φαίνεται πεντανόστιμο το κεκάκι σου!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί κρίμα Ελένη μου ...είναι νοστιμότατο το κέικ!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. υπεροχη συνταγη! και για καφε παει πολυ!
    καλημερα! καλη εβδομαδα καλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κική ...χαίρομαι που σου άρεσε το κέικ αυτό γιατί είναι νόστιμο!

      Διαγραφή
  5. Τελεια ιδεα κικη μου!!!Η αληθεια βεβαια ειναι οτι δεν μου εμεινε ουτεμισο μελομακαρονο προς "ανακυκλωση" γι αυτο θα δεχτωμε χαρα ενα κομματι (μεγαλο παρακαλω) απο το δικο σου κεικ!!!!!
    τακερασματα α π ι θ α ν α!!!!!!!!
    καλη εβδομαδουλα και φιλιαααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει Κική μου ...του χρόνου!!! :) Εμείς κάναμε και του Αγ. Ιωάννου μελομακάρονα κι έτσι περίσσεψαν!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Αν και Ιωάννα κι εγώ, θα προτιμήσω τις κουκουβάγιες γιατί έχουμε και μια σχέση πάθους! χαχα!
    Για το κέικ, τί να σου πω? Είμαι 100% σίγουρη πως θα είναι υπερ-υπέροχο, αλλά μάλλον δεν θα το δοκιμάσω ποτέ καθώς τα μελομακάρονα δεν περισσεύουν ποτέ! Ούτε δίπλες θέλω, ούτε κουραμπιέδες, οπότε το μόνο που εξαφανίζω είναι τα μελομακάρονα!!!
    ;-)
    Καλή εβδομάδα, κούκλα μου!
    ΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τις λάτρεψα τις κουκουβάγιες και ήθελα εδώ και καιρό να τις φτιάξω αλλά τώρα που έκαναν τα μικρά ένα θεατρικό στο νηπιαγωγείο και η Βασιλική ήταν ντυμένη κουκουβάγια το εκμεταλλεύτηκα... χαχαχα
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα! Μελομακάρονα δεν έχουν περισσέψει προφανώς από αυτά που έφτιαξα εγώ αλλά αν καμιά φορά μας κάνουν δώρο πολλά από ζαχαροπλαστείο που να μην είναι και πολύ καλοφτιαγμένα, αυτό το κέικ μου φαίνεται πολύ καλή ιδέα!
    Φαίνεται πως προσάρμοσες πολύ πετυχημένα τη συνταγή στα μέτρα σου, μπράβο!
    Φιλιά και καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία ιδέα Έφη... αυτά που μας κάνουν δώρα ακόμα κι αν δεν είναι τόσο νόστιμα όσο τα σπιτικά μπορούν να καταλήξουν σ' αυτό το νοστιμότατο κέικ! Ναι η συνταγή προσαρμόστηκε πολύ επιτυχημένα και μου έδωσε ένα πιο αφράτο κέικ.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Πραγματικά, ποτέ δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί βγαίνουν συνταγές με μελομακάρονα, κουραμπιέδες, τσουρέκια κλπ που περισσεύουν. Σε εμάς πάντα μάχη γίνεται μέχρι και για το τελευταίο κομμάτι!!
    Αλλά να που μόλις μου έλυσες μια απορία που είχα για πολλά πολλά χρόνια! Βλέπεις, εμείς κάνουμε μια (διπλή εννοείται) δόση και δεν ξαναφτιάχνουμε. Ούτε από ζαχαροπλαστείο παίρνουμε ποτέ, ούτε και μας φέρνουν (συνήθως εμείς δίνουμε).
    Νομίζω πως μόλις μου έλυσες μια μεγάλη παρεξήγηση με τις συνταγές τέτοιου τύπου και σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
    Άσε που, τώρα κατά τα τέλη Φλεβάρη, θα δοκιμάσω να φτιάξω την πρώτη μου δόση μελομακάρονων, για εξάσκηση! Άρα, θα έχω και τη συνταγή σου σε περίπτωση που δεν μου βγουν όπως τα θέλω!! Τέλεια!!!
    ΥΓ: Τέλεια και τα μπισκοτάκια και τα κεκάκια!! Λατρεύω τις κουκουβάγιες!
    ΥΓ2: Συγγνώμη για το σχόλιο - έκθεση, αλλά έπρεπε να σου εκφράσω τη δέουσα ευγνωμοσύνη!!
    ΥΓ3: Και καλή βδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄εμάς περισσεύουν γιατί συνήθως κάνουμε και μια δεύτερη δόση μετά την Πρωτοχρονιά όταν οι εορτάζοντες το ζητούν... και μετά δεν τα καταναλώνουν!!! Πάντως αυτό είναι ένα υπέροχο κέικ που ουσιαστικά είναι κέικ μελιού!
      Μη ζητάς συγγνώμη για το σχόλιο - έκθεση αλλά μου αρέσουν τέτοια σχόλια!
      Καλά να περνάς!

      Διαγραφή
  9. Μα δεν μπορώ να πιστέψω ότι σας περίσσεψαν τόσα μελομακάρονα Κική μου!
    Μόνο σ' εμάς εξαφανίστηκαν όλα πριν ακόμα τελειώσουν οι γιορτές???
    8 ταψιά έφτιαξα χα χα χααα!
    Το κεκάκι δείχνει υπέροχο, λαχταριστή ιδέα για κέρασμα!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 8 ταψιά!!!!!!!!!!!!!!!! Καλά ... μήπως να στήσεις μια μικρή επιχείρηση μελομακάρονων Έλενα;;; χαχαχα
      Το κέικ έγινε νόστιμο αλλά πώς να σου το προτείνω αν δεν σου στείλω εγώ μελομακάρονα;;;;; χαχαχα
      Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Κική μου σε τι πειρασμό μας βάζεις;Μόλις "τσάκισα" μ'ία φέτα κέικ με μαρμελάδα κουμ κουατ που έκανε ο Δημήτρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μμμμμμ Γεωργία μου φαντάζομαι νοστιμιά η μαρμελάδα αυτή!!!!!!

      Διαγραφή
  11. Κική μου ,ούτε ένα μελομακάρονο δέν μού έμεινε!!Τά τελευταία τά έδωσα στήν κόρη μου,όταν έφυγε γιά Ολλανδία!Στά υπ'όψιν γιά τού χρόνου!!!Θαύμασα τά πανέμορφα μπισκοτάκια σου!!Πολύχρονη η Βασιλικούλα σας!!Νά τήν χαίρεστε!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά μόνον σε μένα περίσσεψαν μελομακάρονα;;;;; Δεν πειράζει Δήμητρά μου ...του χρόνου!!! :)
      Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές κι εσύ να χαίρεσαι την εγγονούλα σου!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. πολύ ωραία συνταγή, είμαι σίγουρη πώς βγήκε πεντανόστιμο!!!! για τα μπισκοτάκια και κεϊκάκια δεν έχω λόγια!! υπέροχα!!!! φιλάκια πολλά, καλή εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Εβονίτα μου έγινε καταπληκτικό με πολλές ομοιότητες γευστικές με το κέικ μελιού αλλά πιο αρωματικό!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Ενταξει...για τα κεκακια και τα μπισκοτα δεν εχω λογια!!!!!! Ειναι ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ!!!!!

    Οσο για το κεικ, γελαω γιατι το ειδα κι εγω στο περιοδικο και σκεφτομουν ποσο νοστιμο θα ηταν!!!! Εκανες πολυ ωραια επιλογη αλλα και αξιοποιηση των μελομακαρονων. Περιμενω τωρα και παγωτο...χαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Χρυσαυγή μου και η αλήθεια είναι ότι ...ειδικά τις κουκουβάγιες τις λάτρεψα!
      Είναι πολύ νόστιμο και με τις αλλαγές που ...επήλθαν έγινε και πολύ αφράτο!! Μη μου το κάνεις αυτό γιατί θα κάνω μελομακάρονα και θα κάνω παγωτό ...πολύ τριγυρίζει στο μυαλό μου η ιδέα!!! χαχαχαχα

      Διαγραφή
  14. Ααα!
    Τι ωραία πρόταση για να αξιοποιηθούν τυχόν μελομακάρονα που έχουν περισσέψει!
    Σίγουρα θα είναι πάρα πολύ γευστικό το κέικ Κική!
    Και τα μπισκοτάκια εντάξει... σκέτη ζωγραφιά πραγματικά!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγινε ένα πολύ αρωματικό κέικ Ερμιόνη μου με ομοιότητες με το κέικ μελιού!
      Ναι τα μπισκοτάκια τα αγάπησα κι εγώ!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Μωρέ μήπως να φτιάξω κανένα ταψί μελομακάρονα ακόμα;;; Έτσι, για να μου περισσέψουν για αυτό το υπέροχα μοσχοβολιστό κέικ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλή χρονιά και καλή επιτυχία σε όλες τις δραστηριότητες σου!!! Υπέροχη ιδέα το κέϊκ και σιγά μην περιμένω να περισέψουν (που δεν περίσεψαν δηλ.) μελομακάρονα. Ολοκαίνουργια και φρεσκότατα θα επιστρατευτούν γι'αυτό το υπέροχο μελωμένο κέϊκ. Οσο για τα κεράσματα τί να πω??? Δεν υπάρχουν λόγια. Πολύ θα ήθελα να είμαι συμμαθήτρια με τις ανηψιές σου ή τουλάχιστον να σε είχα θεία!!!!!!! Χαχαχαχαχαχαχαααααααα Καλή συνέχεια και άπειρες ευχές για μια υπέροχη χρονιά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά κι ευχαριστώ πολύ Ντένη μου... είναι υπέροχο κέικ και τα κεράσματα τα αγάπησα!! Έλα να σε υιοθετήσω... χαχαχαχα
      Ευχαριστώ για τις ευχές και αντεύχομαι για μια χρονιά γεμάτη υγεία, αγάπη και χαρά!!

      Διαγραφή
  17. :):):)
    Θα μας κάνεις να ξαναφτιάξουμε μελομακάρονα, δεν τη γλιτώνουμε (εδώ ισχύει το τραβάτε με κι ας κλαίω)!

    Πάντως έγινε σπέσιαλ!
    Να στείλω περιστέρι να του δέσεις στο πόδι ένα κομματάκι
    ή να φτιάξω μελομακάρονα;:)

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι έγινε τέλειο αλλά αντί να μου στείλεις περιστέρι δεν μετακομίζετε προς τα δω για να είμαστε και κοντά;;;; Θα είναι τέλεια!!! Θα ανταλλάσσουμε και φαγητά!!! χαχαχα
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  18. Εμείς πάντως φάγαμε μέχρι και το τελευταίο (η αφεντιά μου δηλαδή το έφαγε...) και φυσικά δεν έκανα δεύτερη δόση, για να μην πέσω σε περισσότερη κραιπάλη καλή μου Κική.
    Τώρα να φτιάξω κεκάκι...αλλά χωρίς μελομακάρονα...και πάλι μετά την κατανάλωση και άλλων μικρών λιχουδιών που γυρίζουν γύρω-γύρω :-))

    Τα μπισκοτάκια πανέμορφα ομολογουμένως.

    Καλό απόγευμα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έκανα Πηνελόπη γιατί τα ζητούσαν και μετά τα βαρέθηκαν... κατάλαβες;;; Αλλά δεν τους πέρασε γιατί το κέικ το απόλαυσαν και εξαφανίστηκε (μαζί με τα μελομακάρονα ταχύτατα!) χαχαχα
      Καλά να είστε και πάλι συγχαρητήρια!

      Διαγραφή
  19. Υπέροχη συνταγή για την ανακύκλωση των μελομακάρονων!
    Αν και τα κεράσματα των μικρών κυρίων είναι ασυναγώνιστα!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ νομίζω ότι τα κεράσματα επισκιάζουν το κέικ το καημένο που είναι πολύ νόστιμο και αρωματικό!!! :)
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  20. Σπάνια περισσεύει μελομακάρονο αλλά του χρόνου θα κάνω παραπάνω για να περισσέψουν γιατί αξίζει να το δοκιμάσω!
    Τα κεράσματα σου τώρα είναι όνειρο Κικίτσα!Μπράβο σου και πάλι μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!