Κολοκυθοκεφτέδες τηγανιτοί

Πίσω στο καλοκαίρι...γρήγορα!!! Άντε, να αφήσουμε τον μουντό καιρό και τη βροχή και να γυρίσουμε το χρόνο λίγο προς τα πίσω! Τα τελευταία κολοκυθάκια του κήπου κρύβονταν κάτω από τα τεράστια καταπράσινα φύλλα της κολοκυθιάς. 'Οταν ο ήλιος ανέβηκε στον ουρανό, ο παππούς  ξεκίνησε την καθημερινή του επίσκεψη στον κήπο.
Λίγο νερό με το ποτιστήρι στην μια και μοναδική ντοματιά που έχει ακόμα μερικές πράσινες ντομάτες προορισμένες να γίνουν τουρσί. Λίγο σκάλισμα με το μικρό γαλάζιο σκαλιστήρι στο χώμα που θα υποδεχθεί τα νέα, εποχιακά λαχανικά. Και νάτον δίπλα στην τελευταία κολοκυθιά με φύλλα γιγάντια, θαρρείς βγαλμένη από τη χώρα των θαυμάτων! Ναι, κάπου εκεί θα μπορούσε να κρυφτεί η μικρή Αλίκη, η ηρωίδα του γνωστού παραμυθιού και να μην την ανακαλύψει κανείς!! Σκύβει και με προσοχή σηκώνει τα φύλλα! Ο καταπράσινος θησαυρός εμφανίζεται στη στιγμή! Ο παππούς κόβει πέντε μεγαλούτσικα κολοκυθάκια και τα αφήνει στο περβάζι που περιβάλλει τον κήπο! Εκεί δίπλα στο μικρό πιάτο που σε λίγο θα φιλοξενήσει μαϊντανό, άνηθο, δυόσμο...όλα φρέσκα και αγνά... ό,τι πρέπει δηλαδή για τις μικρές του εγγονούλες.
Στην κουζίνα, η γιαγιά περιμένει τη νέα σοδειά! Έτσι μόλις ο παππούς αφήνει το πιάτο και τα κολοκυθάκια στην κουζίνα, η γιαγιά τα πλένει, τα ξεφλουδίζει και τα τρίβει στον τρίφτη. Σκύβει, βγάζει ένα σουρωτήρι από το ντουλάπι και αφού αλατίσει, βάζει μέσα το τριμμένο κολοκυθάκι και μια πατάτα, επίσης τριμμένη.
Μετά πλένει και ψιλοκόβει το δυόσμο, τον μαϊντανό και τον άνηθο και η κουζίνα γεμίζει μοσχοβολιά! 
Η γιαγιά φτιάχνει τους κολοκυθοκεφτέδες όπως ακριβώς τους θέλουν οι εγγονούλες της, οι πολυαγαπημένες... με νόστιμη φετούλα μέσα κι αφού τους τηγανίσει, τους βάζει σε πιατέλα...έτοιμους να χορτάσουν τις μικρές μόλις επιστρέψουν από το σχολείο! Και, πράγματι, ανταμοίβεται από τις χαρές τους όταν αντικρύζουν την καλοκαιρινή λιχουδιά... τώρα καταμεσής του φθινοπώρου! 
Μα δεν είναι ένας όμορφος τρόπος να επιστρέφεις για λίγο στο καλοκαίρι; Κι αν υπάρχει κι ένα ουζάκι κάπου εκεί δίπλα, τότε και τα μεγάλα παιδιά απολαμβάνουν τέτοιες λιχουδιές!! Πάμε να δούμε τη συνταγή;
ΥΛΙΚΑ 
800 γρ. κολοκύθι χοντροτριμμένο
1 μέτρια πατάτα χοντροτριμμένη
100 γρ. φέτα θρυμματισμένη
1 μεγάλο κρεμμύδι χοντροτριμμένο
2 κ.σ. δυόσμο ψιλοκομμένο
1 κ.σ. άνηθο ψιλοκομμένο
1 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
3 αυγά μεσαίου μεγέθους
5-6 κ.σ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
2 κ.σ. σιμιγδάλι ψιλό
100 ml γάλα
Αλάτι και πιπέρι
Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Καθαρίζουμε τα κολοκυθάκια και τα τρίβουμε στον χοντρό τρίφτη.
Τρίβουμε και την πατάτα στον τρίφτη και την αναμιγνύουμε με τα κολοκυθάκια.
Τα αλατίζουμε και τα αφήνουμε για 15-20 λεπτά σε σουρωτήρι να βγάλουν τα υγρά τους.
Ύστερα, τα πιέζουμε με το χέρι μας (τα στύβουμε) έτσι ώστε να αποβάλουν ό,τι νερό απέμεινε. 
Στο μίγμα αυτό, προσθέτουμε το κρεμμύδι, τον άνηθο, τον μαϊντανό, τα αυγά, αλάτι και πιπέρι.
Τέλος, προσθέτουμε σταδιακά το γάλα, την φαρίνα και το σιμιγδάλι ανακατεύοντας έτσι ώστε να έχουμε έναν πηχτό χυλό.
Σε βαθύ αντικολλητικό τηγάνι, βάζουμε ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί, παίρνουμε κουταλιές από το μίγμα και τις βάζουμε στο τηγάνι.
Αφήνουμε να τηγανιστούν σε σιγανή προς μέτρια φωτιά κι από τις δύο πλευρές.
Καλύπτουμε ένα πιάτο με απορροφητικό χαρτί και βγάζοντας τους κολοκυθοκεφτέδες από το τηγάνι τους βάζουμε στο πιάτο για να αποβάλλουν το περιττό λάδι τους. 
Σερβίρουμε με γιαούρτι σκέτο ή με λίγο σκόρδο.
 

29 σχόλια:

  1. ναι ναι ναι κικη μου,ειναι ενας υπεροχος τροπος να επιτρεψεις για λιγο στο καλοκαιρι.....αν και ενας κολοκυθοκεφτες δεν φερνει το καλοκαιρι...οπως και ο κουκος δεν φερνει την ανοιξη αχαχαχα!!!
    Τελεια τα κολοκυθοκεφτεδακια σου και η περιγραφη σου...παραμυθενια!!!
    φιλακια πολλα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα πόσο δίκιο έχεις Κικίτσα μου!!! Να είσαι καλά και χαίρομαι που σου άρεσε και η περιγραφή!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Βουτάω έναν στo γιαουρτάκι και φεύγω για δουλειές ;)
    Kαλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπημένο καλοκαιρινό φαγητό που το έχω συνδυάσει με παραθαλάσσιο ταβερνάκι! Πολύ όμορφα τους παρουσίασες Κική, να χορταίνει και το μάτι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Αμαλία μου κι όχι μόνον αλλά και με βεράντα με θέα θάλασσα!!! Να είσαι καλά! :)

      Διαγραφή
  4. Μικροί μεγάλοι γρήγορα Κικίτσα πίσω στο καλοκαιράκι και μεγάλη βουτιά στους αφράτους κολοκυθοκεφτέδες που η γιαγιά ετοίμασε με το μαγικό της ραβδάκι!!είναι σούπερ η συνταγή -προσθήκη πατάτας yummy yummy μου ακούγεται΄δεν μοιάζει με άλλες και θα είναι απίστευτη με σως γιαουρτιού!!να είσαι καλά Κικίτσα μου!απο τα πολλά που φτιάχνω απο εδώ ξεχνάω να σέυχαριστήσω κιόλας!καλό Σαββατοκύριακο να περάσεις φιλαράκι μου και αναμένω τη συνέχεια!!!φιλάκια πολλά και την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πεντανόστιμοι Καιτούλα μου! Χαίρομαι που φτιάχνεις συνταγές μου και τις ευχαριστιέστε!!!
      Φιλάκια πολλά!!!
      Καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  5. Σιμιγδάλι δεν έχω βάλει ποτέ και με έβαλες σε σκέψεις!!Θα το δοκιμάσω Κική μου! Αλλά ως τότε δώσε μου μια μπουκίτσα από τους δικούς σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις Λίλια μου!!! Πάρε όσους θέλεις ...με μεγάλη μου χαρά!

      Διαγραφή
  6. Αν περνουσε απο το χερι μου θα ειχαμε παντα καλοκαιρι. Ασε εχω πεσει σε καταθληψη με τη βροχη και τον αερα!

    Κικη μου, οι κολοκυθοκεφτεδες σου ειναι καταπληκτικοι. Το λατρευω αυτο το φαγητο. Τους εκανες δε φανταστικους. Η πατατα μεσα πολυ ωραια σκεψη. Συνηθως τους βλεπω μονο με κολοκυθι.

    Ωραιο φαγητο για κλεισιμο εβδομαδας!!!

    Σε φιλω πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα μου αρέσει και το φθινόπωρο Χρυσαυγή μου αν και οι νοστιμιές του καλοκαιριού είναι αξεπέραστες! Τέλος πάντων, κάθε εποχή έχει τις ομορφιές της!
      Γενικά είναι πολύ νόστιμοι έτσι!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα Κική!!Αγαπημένο καλοκαιρινό μεζεδάκι πού τρώγεται ευχάριστα όλες τίς εποχές!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Εχεις απόλυτο δίκιο Δήμητρά μου!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Πόσο μου αρέσουν οι νοσταλγικές αναφορές που συχνά κάνεις στο παρελθόν ή οι εικόνες που ζωντανεύουν στα μάτια μας μέσα από τα γραφόμενα σου!!!
    Κατέχουν ισάξια θέση στην καρδιά μου με τις υπέροχες συνταγές σου!
    Οι κολοκυθοκεφτέδες είναι πολυαγαπημένο συνοδευτικό για το σπίτι μας.Τους αγαπούμε όλοι και συχνά τους κάνω ,ιδιαίτερα όταν θέλω να συνοδέψω ένα φαγάκι όχι και τόσο....επιθυμητό.Για να ισορροπήσω λοιπόν τα μαγειρικά δρώμενα ,η πιατέλα με τους λαχταριστούς κολοκυθοκεφτέδες καλοπιάνει και τον πιο δύσκολο!
    Η προσθήκη της τριμμένης πατάτας...κορυφαία επινόηση!!!!
    Οπως επίσης και η φέτα!Συνήθως βάζω τριμμένο κεφαλοτύρι και τώρα που το σκέφτομαι κάποια σκληρή φέτα θα του ταίριαζε πολύ!!!
    Υπέροχοι και καλοτηγανισμένοι ,χρυσαφένιοι θα έλεγα,οι καλοκαιρινοί λαχταριστοί κεφτέδες !!!!Την εποχή αυτή τους εκτιμούμε ακόμα περισσότερο!!!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο Κική μου!!!!!
    Φιλιά πολλά,πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Φωτεινή ευχαριστώ για τα πολύ καλά σου λόγια! Οι κολοκυθοκεφτέδες αυτοί είναι πεντανόστιμοι και η πατάτα του ταιριάζει καταπληκτικά!!! Δοκίμασέ τους με φέτα και δεν θα το μετανιώσεις!
      Φιλάκια και καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  9. Μας ξαναέφερες το καλοκαίρι με τους υπέροχους κολοκυθοκεφτεδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τρελαίνομαι για κολοκυθοκεφτέδες και γενικά κεφτέδες!!! από απλά κεφτεδάκια μέχρι φαβοκεφτεδάκια και ντοματοκεφτεδάκια!!!! φαίνονται μούρλια και η κάθε σως που τα συνοδεύει είναι εξαιρετικός συνδυασμός γευσεων!! καλό Σ/Κ!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ τι μου θύμισες Εύη μου!!! Πρέπει να κάνω φαβοκεφτεδάκια! Αλλά και οι κολοκυθοκέφτεδες είναι υπέροχοι!!
      Φιλακια και καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
    2. οτιδήποτε εμπεριέχει τη λέξη κεφτέ είναι υπέροχο!!!! χεχε.. :) καλή Κυριακή Κική!!!!

      Διαγραφή
  11. Κική μου τους λατρεύω, τρελαίνομαι για κολοκυθοκεφτέδες!!!Φαίνονται υπέροχοι και λαχταριστοί, μου άνοιξες την όρεξη!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Εγιναν πολύ ωραίοι Ελένη μου!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραίοι Κική μου
    γεια στα χερια σου!
    Καλό Σαββατοκύριακο :)
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζουν Αριάδνη!!!
      Φιλιά και καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  13. Πράγματι Κική μου, ωραίος τρόπος και γευστικότατος μάλιστα να γυρίσει κανείς έστω για λίγο στο καλοκαιράκι! Το καλό είναι ότι μπορεί να το κάνει και μέσα στο καταχείμωνο, αφού σχεδόν όλα τα λαχανικά τα βρίσκουμε όλες τις εποχές πια! Λατρεμένοι κολοκυθοκεφτέδες, έγιναν πολύ ωραίοι Κική μου και σίγουρα τους απολαύσατε μικροί και μεγάλοι από τα χεράκια της γιαγιάς!!
    Καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μια διαφορετική παραλλαγή ενός πολύ αγαπημένου ορεκτικού!
    Μ' αρέσει Κική που έχεις προσθέσει πατάτα και σιμιγδάλι, ξεφεύγουν έτσι οι κολοκυθοκεφτέδες από τις πιο κλασικές τους εκδοχές.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!