Απλά κι εύκολα ελιοψωμάκια


Απλά κι εύκολα ελιοψωμάκια

Είστε για ταξίδι ή μήπως για εκδρομή;; Μα τί λέω; Δευτέρα πρωί κι εγώ ονειρεύομαι ταξίδια κι εκδρομές! Εντάξει, εντάξει προσγειώνομαι στην πραγματικότητα! Το πρωινό της Δευτέρας θέλει σοβαρότητα αλλά καλή διάθεση, δεν θέλει γκρίνια αλλά αισιοδοξία... πώς αλλιώς θα αντέξεις πέντε μέρες μέχρι το επόμενο Σαββατοκύριακο; 
Μμμμ... μήπως όμως το πρωινό της Δευτέρας θέλει και τις νοστιμιές του; Και γιατί να μην τις θέλει άλλωστε... ένα πρωινό είναι κι αυτό σαν όλα τ΄άλλα αν και ...λίγο πιο δύσκολο και με το μυαλό ακόμα στο ΣΚ που πέρασε!! Ναι, όταν περνάει είναι ΣΚ ενώ όταν καταφθάνει είναι Σαββατοκύριακο... χορταστικό, μεγάλο!😉

Απλά κι εύκολα ελιοψωμάκια

Κι εκεί που είσαι στο γραφείο δευτεριάτικα και πίνεις το καφεδάκι σου κάτι θέλεις, έτσι δεν είναι; Γλυκό ή αλμυρό μερικές φορές δεν έχει σημασία! Απλά κάτι να μασουλήσεις, να είναι νόστιμο, να κάνει καλή παρεούλα στο καφεδάκι που σε συνεφέρει και μαζεύει το νου στη δουλειά και σε κρατάει μέχρι να γυρίσεις το μεσημέρι στο σπίτι.
Εεεε αυτό το κάτι σου προτείνω σήμερα και μάλιστα με περισσή βεβαιότητα ότι θα το φτιάξεις για ένα σωρό λόγους. Να σου πω μερικούς;

Απλά κι εύκολα ελιοψωμάκια

Πρώτον, είναι εύκολο και γρήγορο... κι αν δεν έχεις αλεύρι αυτού του τύπου, φτιάξτο με αλεύρι για όλες τις χρήσεις ή, μην ζορίζεσαι, και με φαρίνα που φουσκώνει μόνη της κι αν είσαι απ' αυτούς που δεν θέλουν λευκό αλεύρι, χρησιμοποίησε αλεύρι ολικής χωρίς κανένα πρόβλημα!
Δεύτερον, μπορείς να το φτιάξεις από την Παρασκευή και να το βάλεις στην κατάψυξη. Το βγάζεις το πρωί, το αποθηκεύεις σε σακουλίτσα με ζίπερ, το ρίχνεις στην τσάντα σου μαζί με τα υπόλοιπα εκατό πράγματα που κυκλοφορούν εκεί μέσα κι αυτό είναι! Μέχρι να το απολαύσεις, σίγουρα θα έχει ξεπαγώσει!
Τρίτον, ξέχασες να το φτιάξεις; Don't panic (που λένε και στο χωριό μου)! Χρειάζεσαι μόνον λίγα λεπτά για να κάνεις τη ζύμη, μισή με μία ώρα για να φουσκώσει και άλλα 20 λεπτά για να ψηθούν. Μέχρι να κάνεις ένα μπάνιο, να δεις λίγο τηλεόραση και να ετοιμαστείς για ύπνο, τα ψωμάκια θα στέκονται μεγαλόπρεπα στο τραπέζι και θα σε περιμένουν!

Απλά κι εύκολα ελιοψωμάκια

Δεν φτάνουν αυτοί οι τρεις λόγοι;; Όχιιι;;  Να σου πω κι έναν τέταρτο;;; Είναι τόσο νόστιμα κι ελαφριά που είναι το ιδανικό κολατσιό για μικρούς και μεγάλους, για το σχολείο, το γραφείο, την εκδρομή αλλά και για το σπίτι, το βράδυ μαζί με μια απλή ντοματοσαλάτα. Σε έπεισα ή μου φαίνεται;; Αν ναι... προχώρα ένα βήμα παρακάτω και διάβασε τη συνταγή πριν τρέξεις στην κουζίνα και βγάλεις τα υλικά! 

Απλά κι εύκολα ελιοψωμάκια
  • Προετοιμασία : 10 λεπτά
  • Αναμονή :        30-60 λεπτά
  • Ψήσιμο :          20-25 λεπτά
  • Συνολικός Χρόνος : 60-95 λεπτά
ΥΛΙΚΑ
  • 300 γρ. αλεύρι για πίτσα (τύπου 00) 
  • 1 φακελάκι μαγιά ξηρή
  • 1 κ.γλ. ζάχαρη
  • 1/2 κ.γλ. αλάτι
  • 2 κ.σ. ελαιόλαδο
  • 200-250 ml νερό  χλιαρό (ή γάλα)
  • 6 κ.σ. ελιές σε ροδέλες ή ψιλοκομμένες

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  1. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
  2. Βάζουμε το αλεύρι σε ένα μπολ.
  3. Προσθέτουμε την ζάχαρη, το ελαιόλαδο, την μαγιά και τις ελιές, ανακατεύουμε το μείγμα και κάνουμε στην μέση μια λακούβα.
  4. Στην μισή ποσότητα νερού διαλύουμε το αλάτι και το ρίχνουμε στο αλεύρι.
  5. Ανακατεύουμε και αρχίζουμε το ζύμωμα.
  6. Σταδιακά προσθέτουμε και το υπόλοιπο νερό έτσι ώστε να έχουμε μια ζύμη μαλακή που κολλάει ελάχιστα στα χέρια.
  7. Αλευρώνουμε το μπολ, βάζουμε τη ζύμη μέσα, σκεπάζουμε με διαφανή μεμβράνη και αφήνουμε σε ζεστό μέρος για 1 ώρα έτσι ώστε να φουσκώσει.
  8. Αφού η ζύμη φουσκώσει, την πιέζουμε να ξεφουσκώσει και την κόβουμε σε κομμάτια των 60-70 γραμμαρίων.
  9. Πλάθουμε μικρά ψωμάκια και τα τοποθετούμε σε λαμαρίνα που την έχουμε καλύψει με αντικολλητικό χαρτί.
  10. Με ένα πινέλο (ή με το χέρι) βρέχουμε την επιφάνειά τους με λίγο νερό έτσι ώστε η κόρα τους να μείνει μαλακή.
  11. Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 20-25 λεπτά ή τόσο όσο να έχουμε μικρά ροδοψημένα ψωμάκια.
  12. 5 λεπτά πριν τα βγάλουμε από τον φούρνο, τα βρέχουμε και πάλι με λίγο νερό.
  13. Μόλις ψηθούν τα βγάζουμε από τον φούρνο, τα αφήνουμε να κρυώσουν καλά και μετά τα απολαμβάνουμε ή τα καταψύχουμε για να τα έχουμε για όλη την εβδομάδα.
Απλά κι εύκολα ελιοψωμάκια

Πριν κλείσω τη σημερινή ανάρτηση θα ήθελα να ευχαριστήσω την Μαριάννα του αγαπημένου http://latelierdemarieanne.blogspot.gr/ για την έκπληξη που μου έκανε στέλνοντάς μου αυτό το υπέροχο δώρο φτιαγμένο από τα χρυσά της χεράκια που πάντα φτιάχνουν καταπληκτικές δημιουργίες!! Μαριάννα μου σ' ευχαριστώ πολύ για την πανέμορφη έκπληξη αλλά και την τέλεια δημιουργία σου που ταίριασε απόλυτα στην κουζίνα μου!!!

Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχουμε!!

Tante Kiki
14 Comments

14 σχόλια:

  1. Μας έπεισες κυρία μου
    Καταπληκτικά τα ελιοψωμάκια σου!!!!!

    Καλή εβδομάδα με φιλί ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακρως επαγγελματικό αποτέλεσμα!
    Φαινονται λαχταριστα και αφράτα, τα τιμώ κυρίως αν χρειαστεί να νηστέψω!
    Καλημέρα και καλή εδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτά που γίνονται στο λεπτό είναι και τα καλύτερα απ' όλες τις απόψεις, Κική μου! Και η συνταγούλα σου κάνει πολύ διασκεδαστική τη Δευτέρα μου!! Να το χαρείς το δωράκι σου, πραγματικά είναι πολύ όμορφο!! Φιλάκια και καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα λατρεύω τα ελιόψωμα κι όταν θέλω να κάνω παρασπονδία στην διατροφή μου παίρνω ένα από τον φούρνο της γειτονιάς. Σημείωσα την συνταγή σου Κική μου για να φτιάξω κι εγώ τα δικά μου... φοβάμαι πως θα πέσω με τα μούτρα βέβαια! Φιλιά & καλή εβδομάδα!

    www.artdecorationcrafting.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ax τρελαίνομαι για τον συνδυασμό ελίας και ψωμιού!! Θα τα δοκιμάσω σίγουρα Κική μου! Πολλά φιλιά και ευχές για καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου αρέσει πολύ το ελιόψωμο και κάθε φορά που τυχαίνει ν'αγοράσω σκέφτομαι πως θα μπορούσα να το φτιάξω και μόνη μου. Νά λοιπόν, που η συνταγή σου είναι ότι πρέπει να για να δοκιμάσω να φτιάξω.
    Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε το δωράκι μου, Κική μου! Νά'σαι πάντα καλά!!!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λαχταριστά τα ελιοψωμάκια σου Κική! Θα τα δοκιμάσω γιατί συν τοι ςάλλοις είναι και εύκολα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πω..πω..έχω μεινει ...με όλα αυτα τα νοστιμα.. τα γλυκα... που έχω δει τοσο καιρο που εχω να φανώ... Κικη μου ..τι μου κανεις βρε κορίτσι μου ..απο τις μελιτζανες φούρνου... μεχρι τις τιγανιτες..τα σοκοτομπουκίτσες και τωρα με τα ελιοψωμακια.. με έβαλες σε πειρασμό με όλες αυτες τις λιχουδιες φιλη μου τι να πρωτοκανω μου λές; πεντανόστιμα μου φαινονται όλα αποθυκευονταια και θα δοκιμαστούν !!!!!!! να περνας ομορφα μαγειρεύοντας... φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τέλεια τα ελιοψωμάκια σου και πολύ αγαπημένα από όλους!!
    Πολύ ωραία συνταγή για να τα φτιάξουμε!
    Καλό σου βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ψωμάκια με ελιά "παντός καιρού" Κική μου.
    Και θα είναι λαχταριστά-λαχταριστά όταν είναι φρέσκα και ζεστούτσικα φαντάζομαι.
    Καλό βράδυ σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κική μου τα ζήλεψα τα ψωμάκια! Φαίνονται τόσο νόστιμα και λαχταριστά και θα τα φτιάξω αύριο κιόλας! Φιλάκια πολλά και σε ευχαριστούμε πάρα πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου παρέλειψα να αναφερθώ στο δωράκι που έλαβες από την αγαπημένη μας Μαριάννα! Με γεια, είναι υπέροχο, θα στολίζει πολύ όμορφα την κουζίνα σου!

      Διαγραφή
  12. τελεια φαινονται σέυχαριστουμε..... <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Απίθανα ψωμάκια!!!Είναι τόσο εύκολα!Ευχαριστούμε για τη συνταγή Κική μου! Καλημέρα, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No