Κασερογραβιερόπιτα με μπεσαμέλ... η τυρένια αμαρτία


Καλημέρα και καλή εβδομάδα!! Μετά από μια εβδομάδα όπου μια ίωση με πυρετό ήρθε και αποφάσισε να μου κάνει παρέα επανήλθα σήμερα με μια πρόταση ελληνικότατη και πολύ νόστιμη! Μια τυρένια αμαρτία, ειδικά φτιαγμένη για όλους αλλά κυρίως για τους μικρούς μαθητές που, έχουν λίγη περισσότερη ανάγκη από θερμίδες. 
Θα μου πεις... και τί το ιδιαίτερο έχει αυτή η κασερόπιτα; Θα σου απαντήσω ...μα φυσικά την μπεσαμέλ που της δίνει μια αφράτη γέμιση και την σόδα που δίνει ένα εκπληκτικά τραγανό φύλλο. Και μη νομίζεις... όχι η συνταγή δεν είναι τόσο σύγχρονη όσο φαίνεται! Είναι μια vintage συνταγή που, όταν ήμουν μικρή, έφτιαχνε η μαμά μου κι εμένα μου φαινόταν απίστευτο να "βρέχεις" την πίτα με σόδα (αναψυκτικό). Τότε, η μαμά μου την έλεγε πατσαβουρόπιτα ή σουφλεδόπιτα και ήταν η μια από τις δύο παραλλαγές γιατί υπήρχε και η άλλη αυτή που η σόδα εμπλουτίζονταν με αυγό και γάλα, πιπέρι και μοσχοκάρυδο ενώ η γέμιση δεν είχε παρά μόνον τριμμένο τυρί, κασέρι ή γραβιέρα.
Αυτή την πίτα την φιλοξενούσαμε συχνά-πυκνά στο οικογενειακό, κυριακάτικο τραπέζι αλλά και στις οικογενειακές και φιλικές μαζώξεις για φαγητό. Κι είχε η "άτιμη" τέτοια επιτυχία! Δεν θυμάμαι να έφαγε κάποιος και να μην ενθουσιάστηκε τόσο με την πλούσια γεύση της όσο και με την ιδιαίτερη υφή της.
Ωστόσο, ο συνδυασμός της σουφλεδόπιτας-πατσαβουρόπιτας με την γέμιση με μπεσαμέλ ήταν μια ιδέα που προέκυψε από μια παρόμοια τυρόπιτα του Α.Πετρετζίκη. Ένα έχω να πω... η καταπληκτική, θεϊκή, θα τολμούσα να πω, νοστιμιά της ζουμερής γέμισης και η τραγανοκριτσανιστή  υφή του φύλλου δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που είναι άμεσα ερωτεύσιμο και απίστευτα εθιστικό! Συνόδεψέ την με ό,τι θέλεις... κρασί για το γεύμα και το δείπνο, γάλα, καφέ ή τσάι για το πρωινό ή για σνάκ στο γραφείο... είναι πάντα το ίδιο νόστιμη και χορταστική!
ΥΛΙΚΑ για ένα ταψί 25x35 εκ.
  • 1 πακέτο φύλλο κρούστας για πίτες
  • 50 γρ. βούτυρο λιωμένο + 50 ml ελαιόλαδο για τα φύλλα
Για την μπεσαμέλ
  • 1000 ml γάλα εβαπορέ
  • 6 κ.σ. αλεύρι
  • 6 κ.σ. βούτυρο
  • 2 αυγά
  • 250 γρ. κασέρι τριμμένο
  • 200 γρ. γραβιέρα τριμμένη
  • Αλάτι & Πιπέρι μαύρο
Για την επιφάνεια
  • 330 ml (1 κουτάκι) σόδα 
  • Λίγο σουσάμι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ετοιμάζουμε την μπεσαμέλ
  • Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε το βούτυρο σε σιγανή φωτιά και το αφήνουμε να λιώσει. 
  • Προσθέτουμε το αλεύρι και το ανακατεύουμε με το σύρμα αρχίζοντας να προσθέτουμε σταδιακά το γάλα, ανακατεύοντας έτσι ώστε η μπεσαμέλ να μην σβολιάσει.
  • Μόλις προσθέσουμε όλο το γάλα, αφήνουμε την μπεσαμέλ να βράσει για 1 λεπτό, μετρώντας από την στιγμή που θα αρχίσει ο βρασμός έτσι ώστε να πήξει λίγο.
  • Προσθέτουμε πιπέρι και αφήνουμε την μπεσαμέλ να κρυώσει.
  • Στο μεταξύ, προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου, σε αντιστάσεις πάνω-κάτω & αέρα.
Ετοιμάζουμε την πίτα
  • Μόλις η μπεσαμέλ κρυώσει, προσθέτουμε τα αυγά, το κασέρι και την γραβιέρα και ανακατεύουμε καλά την γέμιση.
  • Αλείφουμε το ταψί μας με το μείγμα βουτύρου & ελαιολάδου και στρώνουμε το πρώτο φύλλο.
  • Ρίχνουμε, με πινέλο, λίγο ακόμα από το μείγμα μας επάνω στο φύλλο.
  • Απλώνουμε ένα δεύτερο φύλλο και το βουτυρώνουμε απαλά χωρίς να το ακουμπάμε με το πινέλο.
  • Για τα επόμενα 5 φύλλα κάνουμε το εξής: Παίρνουμε κάθε ένα από τα φύλλα, το σουρώνουμε κατά μήκος της στενής του πλευράς και το τοποθετούμε στο ταψί (πάλι κατά μήκος της στενής του πλευράς).
  • Μόλις τελειώσουν τα 5 φύλλα, βάζουμε την γέμιση.
  • Για τα επόμενα 5 φύλλα, επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία του σουρώματος όπως ακριβώς και την προηγούμενη φορά.
  • Περιχύνουμε με λίγο από το μείγμα βουτύρου-ελαιολάδου.
  • Παίρνουμε το προτελευταίο φύλλο και το στρώνουμε ίσιο, αυτή την φορά, καλύπτοντας όλη την πίτα.
  • Περιχύνουμε, και πάλι, με βούτυρο-ελαιόλαδο και στρώνουμε και το τελευταίο φύλλο, σουρώνοντάς το ελαφρά.
  • Με το πινέλο και λίγο από το βούτυρο-ελαιόλαδο που έχει απομείνει, σπρώχνουμε προς την μέσα μεριά του ταψιού τα φύλλα γύρω-γύρω (δεν κάνουμε κόθρο εξωτερικό).
  • Χαράζουμε την πίτα σε κομμάτια, προσέχοντας να μην την κόψουμε μέχρι κάτω και "ξεχειλίσει" η γέμιση.
  • Τέλος, περιχύνουμε την πίτα με την σόδα και την πασπαλίζουμε με σουσάμι.
  • Βάζουμε στην δεύτερη από κάτω σχάρα του φούρνου το ταψί και ψήνουμε την πίτα για 45-50 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι έχει ροδοκοκκινήσει η επιφάνειά της.
  • Βγάζουμε από τον φούρνο, αφήνουμε για 5-6 λεπτά να "πέσει" λίγο η θερμοκρασία της και κόβουμε σε κομμάτια.
Tante Kiki
32 Comments

32 σχόλια:

  1. Aχ, Κική!! Πάλι μας βάζεις σε πειρασμούς! Και δεν έχω καλύτερο από τυρόπιτα κάθε είδους. Εθισμένη στο τυρί σου λέω! Καλή βδομάδα σου εύχομαι και καλή συνέχεια σε ό,τι κάνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχη τυρόπιτα Ευγενία μου και θα σου αρέσει! Αξίζει να την δοκιμάσεις!!! :)

      Διαγραφή
  2. Κική μου περαστικά σου! Αυτή η υπέροχη τυρόπιτα πρωί-πρωί Δευτέρας μας έφτιαξε τη διάθεση, υπέροχη θα είναι σίγουρα και φυσικά θα την τιμήσουμε αφού έχουμε τη διαβεβαίωσή σου για τη νοστιμιά της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Αμαλία μου... είναι πράγματι υπέροχη και χορταστική! :)

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Κική μου και καλή εβδομάδα
    Μας λύνεις τα χέρια να το ξέρεις!!!!

    Καλή ανάρρωση φιλάκι γλυκό ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου κι ευχαριστώ!
      Η τυρόπιτα αυτή έχει ενθουσιάσει πολύ κόσμο! Είναι πεντανόστιμη!! 🙋

      Διαγραφή
  4. Η καλύτερη τυρόπιτα! Αφράτη και λαχταριστή!
    Περαστικούλια Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!! Πράγματι αξίζει τούτη η τυρόπιτα!!
      Φιλιά! 🙋

      Διαγραφή
  5. Ουαου!! Φανταστικη Κικιτσα μου καλη φαινεται!! Κ μπεσαμελ κ τυροπιτα μαζι!! Ευχαριστουμε πολυυυ!! Φιλακια πολλα!! Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την φτιάξεις Ευούλα μου... θα ενθουσιαστείτε!!! Να περνάς καλά!! Καιρό είχα να σε ακούσω!! 🙋

      Διαγραφή
  6. Καλά είπες τις μαγικές λέξεις τώρα! Χτύπησες φλέβα! Κασέρι και γραβιέρα! Δεν υπάρχουν αυτά τα τυριά! Πόσο μάλλον σε μια πίτα! Επειδή έχω μια ευαισθησία στη φέτα που δεν την τρώω σε όλα τα φαγητά, η πίτα σου σήμερα χτύπησε στο ευαίσθητο σημείο μου! Τέλεια σε όλα της!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, κασερόπιτα σε όλο της το μεγαλείο και χωρίς ίχνος φέτας που δεν την συμπαθείς! Χαίρομαι που σου άρεσε!!
      🙋

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραία κασερόπιτα Κική και πόσο αφράτη φαίνεται!!
    Σε ευχαριστούμε για την όμορφη συνταγή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ αφράτη με τραγανό το φύλλο Μάχη... σκέτη λιχουδιά!!
      🙋

      Διαγραφή
  8. Και μπεσαμέλ, και κασέρι και γραβιέρα..λιώωωωνωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κική μου θα την κάνω το ΣΚ γιατί μετά τυρια και αυγά τέρμα. Φαίνεται όμως υπεροχη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την φτιάξεις Μάνια μου, θα ξετρελλαθείς και για την νηστεία σας ετοιμάζω τυρόπιτα έκπληξη και σύμφωνη με τις παραδόσεις!!!
      🙋

      Διαγραφή
  10. περαστικά Κική μου!! ελπίζω να είσαι καλύτερα! η κασερόπιτα είναι η αγαπημένη μου!!! και φυσικά θα κρατήσω την υπέροχη λαχταριστή αυτή συνταγή!!! ευχαριστούμε πολύ! να έχεις μια όμορφη εβδομάδα, φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Εύη μου, ευτυχώς είμαι εντάξει τώρα γιατί μου φάνηκαν αιώνες οι μέρες που είχα πυρετό!!!
      Αξίζει αυτή η κασερόπιτα ... είναι πεντανόστιμη!
      🙋

      Διαγραφή
  11. Περαστικά Κική μου. Ειναι οι τελευταιες παρενεργειες του χειμώνα, υπομονή :)
    Τέλεια τυροπιτα. Το κασέρι το λατρεύω στις τυρόπιτες. Εβαλες και γραβιέρα που επίσης μου αρέσει, δεν θέλω τίποτα άλλο. Απλά να την δοκιμάσω ;)

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μάριον! Αυτό προσπαθώ να κάνω υπομονή αλλά δεν μου βγαίνει μια που δεν αρρωσταίνω (ευτυχώς) συχνά!! :)
      Είναι πολύ ζουμερή και νόστιμη αυτή η κασερόπιτα και με την γραβιέρα από το ΘΕΣγάλα απογειώθηκε!
      Φιλιά! 🙋

      Διαγραφή
  12. Από τις πιο ωραίες τυρόπιτες ever!!!
    Περαστικά σου Κική μου. Φέτος ο κόσμος όλος υπέφερε πάρα πολύ.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Πηνελόπη μου... πράγματι φέτος... πολλές ιώσεις κυκλοφόρησαν!!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η κασερόπιτα!
      Φιλιά και σε σας! 🙋

      Διαγραφή
  13. Μα φαίνεται παιδί μου και στις φωτογραφίες οτι συνδυάζει αφράτη, πλούσια γεύση με εξαιρετικά τραγανό φύλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι άλλο να το λέω κι άλλο να την δοκιμάσεις Ευαγγελία μου!!
      🙋

      Διαγραφή
  14. Νομίζω οτι ο τίτλος "η τυρενια αμαρτία" ειναι απόλυτα αντιπροσωπευτικός! Φαίνεται πεντανοστιμη! Καλημέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι είναι! Πεντανόστιμη και αμαρτωλή!!
      Καλό βράδυ! 🙋

      Διαγραφή
  15. Δείχνει φανταστική Κική!
    Αφράτη και πολύ πλούσια σε γεύση!
    Η μπεσαμέλ σε συνδυασμό με τα τυριά δίνουν ένα φανταστικό γευστικό αποτέλεσμα.
    Και η σόδα στην επιφάνεια σίγουρα μου εξάπτει την περιέργεια!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αφράτη και με τραγανό φύλλο ...φανταστική είναι Ερμιόνη μου!! Αξίζει να τη δοκιμάσεις!
      Φιλιά!
      🙋

      Διαγραφή
  16. Λαχταριστή!!! Και μενα με θύμησε τη μαμά μου με τη σοδα αλλα οχι με
    Μπεσαμελ! Λαχταριστή η πιτα σουπερ κομματαρες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, οι μαμάδες παλιότερα χρησιμοποιούσαν τη σόδα σε πίτες και μάλιστα χωρίς μπεσαμέλ στις σουφλόπιτες!! Ο συνδυασμός ήταν ιδέα του Πετρετζίκη σε τυρόπιτα κι εγώ απλά την έκανα κασερόπιτα!! :)
      🙋

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!

No