Τα χρώματα του Νοέμβρη σε μαρμελάδα με λίγη ζάχαρη

Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα! Είναι από κείνες τις μέρες που δεν μπορώ να σκεφτώ τί να πω! Είναι από κείνα τα πρωινά που δεν έχω διάθεση να δω την ομορφιά της φύσης γιατί κι αυτή χάνεται μπροστά στον ανθρώπινο πόνο αλλά και στο ανθρώπινο μίσος! Δεν θα πω τίποτα περισσότερο γιατί ό,τι και να πω είναι λίγο! Το μόνο που μπορώ να πω είναι να ευχηθώ να βάλει ο άνθρωπος μυαλό και να μην αυτοκαταστρέφεται γιατί είναι ικανός για το καλύτερο αλλά και για το χειρότερο!  Ας διαλέξει, λοιπόν,  το πρώτο ...όσο ακόμα είναι καιρός!! Θα ευχηθώ,επίσης, περισσότερες καλές μέρες τούτη την εβδομάδα!!
Το μόνο που μου μένει τώρα... είναι να προσπαθήσω για ένα γλυκό ξεκίνημα της εβδομάδας! Ένα ξεκίνημα που θα απαλύνει πόνο, ανησυχία, σκέψεις αρνητικές όσο είναι δυνατόν γιατί τί να σου κάνει μια γλυκιά γεύση μπροστά στην εποχή μας! Ως εδώ όμως οι προβληματισμοί! 

Δευτέρα σήμερα κι ας προσθέσουμε μια γλυκιά νότα για να καλοπιάσουμε τη νιόφερτη εβδομάδα. Το ότι με κεντρίζουν οι ιδιαίτερες συνταγές και το γεγονός ότι μου αρέσουν οι πειραματισμοί το γνωρίζετε καλά όσοι επισκέπτεσθε συχνά τη σελίδα μου. Έτσι σήμερα έχω μιαν ακόμα τέτοια συνταγή.
Μια μαρμελάδα που όταν διάβασα τη συνταγή της σε κάποιο περιοδικό (και το κακό είναι ότι δεν θυμάμαι πού αν και θυμάμαι ότι είναι πρόσφατα) μου κέντρισε το ενδιαφέρον ή όπως το λέω εγώ... μου έκανε "κλικ". Το περιοδικό πέρασε από τα χέρια μου και δεν το ξαναβρήκα η μαρμελάδα όμως έμεινε στο νου, αν και όχι έτσι ακριβώς όπως την έφτιαξα. 

Εντάξει, το μήλο με το σύκο... κανονικός συνδυασμός αλλά ο πελτές;;; Αυτή η ιδιαιτερότητα ήταν που μου τράβηξε την προσοχή! Αλλά πάλι μαρμελάδα κάνουμε και ντομάτα... γιατί όχι και ...πελτέ ντομάτας λοιπόν; Μ' αυτές τις σκέψεις τα φρούτα πήραν το δρόμο για την κατσαρόλα. Κάποιες , όμως, μικρές ...επιφυλάξεις με έκαναν να προχωρήσω σε μερικές αλλαγές που "ξαναέβαζαν" εμένα και τη μαρμελάδα σε έναν δρόμο λίγο πιο γνωστό. 
Κανέλα και γαρίφαλο, που αρωμάτισαν και τη μαρμελάδα ντομάτας που έφτιαξα, με καθησύχασαν ως προς το τελικό αρωματικό αποτέλεσμα ενώ η λιγοστή, σε σχέση με τα φρούτα, καστανή με τη μαύρη ζάχαρη και το μέλι έκαναν πιο ...καραμελένια τη γεύση της.
Το αποτέλεσμα ...γοητευτικό, σαγηνευτικό και εθιστικό! Το χρώμα ...υπέροχο και άκρως φθινοπωρινό, απόλυτα ταιριαστό με τον αγαπημένο μήνα που διαλαλεί τον ερχομό των Χριστουγέννων.

ΥΛΙΚΑ για 950 περίπου γρ. έτοιμη μαρμελάδα
600 γρ. μήλα χοντροτριμμένα
300 γρ. ξερά σύκα, ψιλοκομμένα
2-3 κ.σ. πελτέ ντομάτας 
150 γρ. καστανή ζάχαρη
50 γρ. μαύρη ζάχαρη
2 κ.σ. μέλι (προαιρετικά)
1 ξύλο κανέλας
4-5 γαρίφαλα (καρφάκια)
4 κ.σ. κονιάκ
Χυμό από 1/2 λεμόνι + το μισό λεμόνι που έχουμε στύψει

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Κόβουμε τα ξερά σύκα σε μικρά κομματάκια και τρίβουμε στον χοντρό τρίφτη τα μήλα.
Βάζουμε τα μήλα και τα ξερά σύκα με 500 ml νερό και τα βράζουμε για 10 λεπτά έτσι ώστε να μαλακώσουν.
Με το ειδικό εξάρτημα πολτοποιούμε τα φρούτα.
Προσθέτουμε τα δύο είδη ζάχαρης, το μέλι, τον πελτέ ντομάτας, την κανέλα και τα γαρίφαλα και αφήνουμε τη μαρμελάδα να σιγοβράσει για 20 λεπτά.
Προσθέτουμε το κονιάκ και τον πελτέ ντομάτας χυμό λεμονιού και αφήνουμε τη μαρμελάδα να βράσει μέχρι να δέσει και να εξατμιστούν όλα τα υγρά της.
Γεμίζουμε ζεστά, αποστειρωμένα βαζάκια, τοποθετούμε ανάποδα σε μια πετσέτα μέχρι να κρυώσουν και διατηρούμε στο ψυγείο μετά το άνοιγμα.


28 σχόλια:

  1. Πολύ ιδιαίτερη γεύση φαίνεται Κική μου αλλά είμαι σίγουρη ότι θα είναι νοστιμότατη!
    Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ιδιαίτερη και πολύ νόστιμη Μαρία! Αξίζει μια δοκιμή! :)

      Διαγραφή
  2. Μήλο με σύκο ε;;; πολύ νόστιμος ακούγεται ο συνδυασμός!! Και με λίγη ζάχαρη, ακόμα καλύτερα Κική μου!! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραία και δεν της λείπει η ζάχαρη λόγω του αποξηραμένου σύκου Αθηνά μου!

      Διαγραφή
  3. Μα τι πρωτότυπη μαρμελάδα είναι αυτή! Πραγματικά με βάζει σε ιδέες λόγω πρωτοτυπίας των υλικών αλλά και των γνωστών, αγαπημένων αρωμάτων της! Πολύ ξεχωριστή!
    ΥΣ. Τα μπισκότα ήταν υπέροχα, με καταπληκτική γεύση, ωραία αρώματα και τριφτή υφή, ξετρελλαθήκαμε αμφότερες και περιμένουμε τη συνταγή γιατί η Νατάσα τα έχει διαφημίσει παντού και πολλοί περιμένουν να τα φτιάξουμε για να τα δοκιμάσουν!!! Ευχαριστούμε και πάλι θερμά για όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η μαρμελάδα αλλά κυρίως που σας άρεσαν τα μπισκότα αμυγδάλου! Η συνταγή προσεχώς!!!
      Για ποιό πράγμα ευχαριστείτε;;; Ήταν χαρά μου που γνωριστήκαμε και ελπίζω να τα ξαναπούμε σύντομα!!!
      Πολλά φιλάκια και στις δυο σας!!! <3

      Διαγραφή
  4. Ιδιαίτερος συνδυασμός! Μου αρέσει!

    Καλημέρα Βασιλική!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιδιαίτερο και πολύ νόστιμος συνδυασμός Πέπη!!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχη!!! Φοβερός συνδυασμός υλικών και το χρώμα ολοζώντανο!!!
    Καλημέρα, καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Γιώργο ...αξίζει να τη δοκιμάσεις! :)
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Πολλή ιδιαίτερη μαρμελάδα με λιγότερη ζάχαρη λόγω του ξερού σύκου αλλά και του πελτέ ντομάτας!!
    Ωραίος συνδυασμός, φαντάζομαι την νοστιμιά της!
    Υπέροχο χρώμα!
    Καλή εβδομάδα Κική μου, εύχομαι η 13 Νοέμβρη να μην σημαδέψει την ζωή μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι ιδιαίτερη μαρμελάδα αλλά πολύ νόστιμη και τα συγκεκριμένα μπαχαρικά της δίνουν Χριστουγεννιάτικες πινελιές!!
      Όσο για την 13 Νοέμβρη κι εγώ το ίδιο εύχομαι Μάχη μου αλλά φοβάμαι ότι θα συμβεί!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Με πελτέ ντομάτας;;; Μα πόσο ιδιαίτερη μαρμελάδα είναι αυτή!
    Αχ Κική ξέρεις πόσο μου αρέσουν οι μαρμελάδες σου, αυτή όμως είναι κάτι το τόσο διαφορετικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι με πελτέ ντομάτας!! Είναι πράγματι ιδιαίτερη μαρμελάδα Χρύσα αλλά ωστόσο είναι πολύ νόστιμη!!!

      Διαγραφή
  8. και μόνο που άκουσα τις λέξεις σύκο και μαρμελάδα πείστηκα και σίγουρα θα την δοκιμάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τη δοκιμάσεις Γιώργο και όταν τη δοκιμάσεις πες μου τις εντυπώσεις σου!! :)
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Πολύ ιδιαίτερη Κική η μαρμελάδα σου!!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Ξανθή... είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Ούτε καν φανταζόμουν το συνδυασμό των υλικών !!Και όμως η περιγραφή σου με πειθει ότι είναι ιδιαίτερη και πολύ γευστική !!
    Στις ευχές σου προσθέτω κα ιτις δικές μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι ο πελτές ξενίζει λίγο αλλά έτσι κι αλλιώς εγώ κάνω και μαρμελάδα ντομάτα... οπότε δεν με ξένισε ιδιαίτερα παρά μόνον στην αρχή!!!
      Νομίζω Νικόλ ότι λίγο πολύ όλοι το ίδιο ευχόμαστε και μακάρι να πιάσουν οι ευχές μας!!

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα Κική μου, πολύ ωραία φαίνεται η μαρμελάδα,δε θα μπορούσα ποτέ να σκεφτώ ότι θα περιείχε πελτέ! Καλή εβδομάδα, φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Χαρά μου... της δίνει πολύ ωραίο χρώμα και μια ιδιαίτερη πινελιά που μαζί με τα μπαχαρικά που έχει την απογειώνει!!
      Φιλιά!! :)

      Διαγραφή
  12. Ξετρελάθηκα με το χρώμα!
    Κι αφού κάναμε τσεκ σε όλα τα υλικά και είναι οκ αντέγραψα τη συνατγή κατευθείαν για τη μαμά!
    Τι εγώ; Εγώ θα τη φάω ☺
    Καλημέρα και συμφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή σου :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Αριστέα... όταν τη φτιάξει η μαμά σου περιμένω εντυπώσεις! Φυσικά και να τη φας... εξάλλου γι αυτό είναι οι μανούλες... για να μας κανακεύουν!! :))
      Μακάρι να πιάσουν οι ευχές όλων μας!!
      Φιλιά! :))

      Διαγραφή
  13. Όντως πολύ ιδιαίτερος συνδυασμός το σύκο με τον πελτέ! αξίζει μια δοκιμή!
    καλή βδομάδα, φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πάντα πίστευα ότι οι μικροχαρές είναι ανεκτίμητες"
    Γιατί είναι μπόλικες στην καθημερινότητα μας και ας μην θέλουμε να το δούμε....Ιδιαίτερα αυτές που έχουν να κάνουν με την θαλπωρή της σπιτικής φροντίδας... Αυτή που πηγάζει απο την ευρηματικότητα ,την σωφροσύνη και την φαντασία της νοικυράς!
    Τούτες οι χαρές ,που κυρίως έχουν να κάνουν με την γεύση,βαλσαμώνουν τις έγνοιες και κουράρουν τις στεναχώριες.
    Γεύσεις μοναδικές,σπιτίσιες,αγαπησιάρικες και δυναμωτικές!
    Γεύσεις που διαρκώς μας σερβίρεις Κική μου,παράλληλα με τα ολόγλυκα σου λόγια !
    Ιδιαίτερες,πρωτότυπες και πάντα φροντισμένες με μεράκι και με την αγάπη της γνήσιας νοικοκυράς.
    Έτσι και σήμερα...
    Μία μοναδική μαρμελάδα που έρχεται να ομορφύνει το πρωινό μας ξύπνημα και του δώσει άλλη γευστική χάρη!
    Υπέροχες γεύσεις και δυνατά αρώματα εγκλωβισμένα στην τέχνη σου!
    Θα επαναλάβω τον θαυμασμό μου για τις φωτογραφίες σου!
    Ωραίο ξεκίνημα της εβδομαδας!
    Πολλά,πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι έχεις απόλυτο δίκιο Φωτεινή μου γλυκιά... αυτές οι μικροχαρές που παραμελούνται εν αναμονή των μεγάλων και εντυπωσιακών που μπορεί να μην έρθουν ποτέ!!
      Από την άλλη αυτή η μαρμελάδα είναι πράγματι ιδιαίτερη και νοστιμότατη! Τα μπαρχαρικά της την απογειώνουν και μας φέρνουν λίγο πιο κοντά στα Χριστούγεννα!!!
      Σ' ευχαριστώ για το υπέροχο σχόλιό σου και χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό!!!
      Πολλά φιλάκια για ένα υπέροχο βράδυ!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!