Κοτόπουλο κατσαρόλας με άσπρη σάλτσα

Καλημέρα σας! Πριν λίγες μέρες σκεφτόμουν... δεν αντέχω άλλο κρέας! Θέλω έναν μήνα χωρίς κρέας!! Όχι, δεν είμαι από τους ανθρώπους που καταναλώνουν ιδιαίτερα κρέας, σταθερά σχεδόν 2 φορές την εβδομάδα συνήθως αλλά τα έθιμα των Χριστουγέννων έχουν τις ιδιαιτερότητές τους! 
Παρ΄όλα αυτά όταν είδα μια συνταγή για σοφρίτο με κοτόπουλο άρχισα να το σκέφτομαι! Φαινόταν τόσο νόστιμο! Μια τέτοια νοστιμιά πρέπει να "εισβάλλει" στο τραπέζι. Για σοφρίτο, λοιπόν, ξεκίνησα και σχετικά αλλού κατέληξα!!! Συχνό φαινόμενο... δεν ξέρω ποιοί μηχανισμοί ενεργοποιούνται όταν μαγειρεύω αλλά ελάχιστες συνταγές καταλήγουν στο πιάτο όπως είναι αρχικά γραμμένες! Στη συγκεκριμένη ...μείωσα το σκόρδο που ήταν διπλάσιο, πρόσθεσα κρεμμύδι και πιπεριά, μείωσα το ξίδι, πρόσθεσα κόλιανδρο και ζωμό λαχανικών και από ...σοφρίτο μεταλλάχθηκε σε ένα υπέροχο κοτόπουλο κατσαρόλας με μια νοστιμότατη σκορδάτη σάλτσα μουστάρδας!
Μη μου πείτε ότι δεν σας έχει τύχει κι εσάς;; Πάντα κάτι βάζουμε κάτι βγάζουμε από συνταγές που ήδη έχουν γραφεί, πάντα φέρνουμε τα υλικά στα δικά μας μέτρα κι εξάλλου πάντα πίστευα ότι η μαγειρική (ιδιαίτερα η μαγειρική και λιγότερο η ζαχαροπλαστική) είναι μια διαδικασία σχεδόν ...βιωματική. Η γευστική μνήμη, η συνήθεια, η εμπειρία αλλά και οι προτιμήσεις παίζουν τον ρόλο τους που είναι πολύ σημαντικός για να πάρουμε απόλαυση από ένα γεύμα! Δεν συμφωνείτε;;
Πάμε να δούμε πώς γίνεται;;; Δοκιμάστε το και είμαι σίγουρη ότι η λεπτή και ελαφρώς πικάντικη γεύση του θα σας ...ενθουσιάσει!
ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα
4 μπουτάκια κοτόπουλου χωρίς κόκκαλο, σε κομμάτια
120 γρ. αλεύρι (από το οποίο κρατάμε 2 κ.σ.)
1/2 φλ.τσ. ελαιόλαδο
3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες (προαιρετικά χωρίς τη φύτρα)
1 κόκκινη πιπεριά Φλωρίνης από βάζο σε καρεδάκια
1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
60 γρ. μουστάρδα απαλή (ή αν προτιμάτε... κάποια αρωματική με θυμάρι ή δεντρολίβανο ή κάποια ελαφρώς καυτερή)
100 ml ξίδι λευκό
200 ml λευκό κρασί (ή σαμπάνια για μια διαφορετική επίγευση)
1 κύβο ζωμό λαχανικών "Σπιτικό" Knorr+ 500 ml νερό ζεστό
3 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
Αλάτι, πιπέρι και 1/3 κ.γλ. κόλιανδρο σε σκόνη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ, βάζουμε το λευκό κρασί και διαλύουμε σ' αυτό την μουστάρδα.
Σε ένα άλλο μπολ, βάζουμε το ζεστό νερό και διαλύουμε σ' αυτό τον κύβο me 
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το ελαιόλαδο σε σιγανή φωτιά να ζεσταθεί.
Αλατίζουμε και αλευρώνουμε καλά τα κομμάτια του κοτόπουλου.
Στο ζεστό λάδι, ρίχνουμε το κοτόπουλο, το κρεμμύδι, το σκόρδο και την πιπεριά και τα αφήνουμε να σοταριστούν καλά, γυρίζοντας τα κομμάτια του κοτόπουλου έτσι ώστε να σοταριστούν απ' όλες τις πλευρές.
Προσθέτουμε το υπόλοιπο αλεύρι και το ξίδι και αφήνουμε το φαγητό να πάρει μια βράση.
Ύστερα, προσθέτουμε το λευκό κρασί με τη μουστάρδα, το μαϊντανό, πιπέρι και το κόλιανδρο.
Αφήνουμε το φαγητό να βράσει σε σιγανή προς μέτρια φωτιά για 30-40 λεπτά, ελέγχοντας κατά διαστήματα το νερό που δεν το αφήνουμε να τελειώσει.
Μετά τη μισή ώρα, ελέγχουμε το κοτόπουλο εάν έχει μαλακώσει, οπότε κατεβάζουμε το φαγητό από τη "φωτιά".
Σερβίρουμε ιδανικά με πατάτες τηγανιτές ή ρύζι πιλάφι.

32 σχόλια:

  1. Hello!
    Congratulations!
    Welcome your blog is to accept, in the "International Directory Blogspot"
    GREECE Division No. 360
    Have a great day
    Sincerely
    Chris

    On the right side (see green) whole Country list! By clicking on it you will have the blog list of this country! And so the ability to communicate and interact with them. Language problem? Use the Google translator!
    The activity is only friendly.

    I give you badges for your blog
    http addresses are those where you will find the badge image
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/07/12/12071211040212502810092867.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/09/06/12090603083012502810288938.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/09/21/12092110155912502810343002.gif
    http://nsm08.casimages.com/img/2014/09/02/14090209425712502812494399.jpg

    Investment badge on your blog entitles the status of "VIP"

    Our site does not ask for money! The activity is only friendly
    Please: Made know the "directory" after greece your friends and invite your friends
    "Unity makes strength"
    For other bloggers come and register
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαχαχα, αυτές οι μεταμορφώσεις της αρχικής συνταγής νομίζω είναι οικείες σε όλους μας! Συνήθως κάποιο συστατικό μας λείπει και το αντικαθιστούμε, κάποιο έχουμε σε αφθονία και το προσθέτουμε, με αυτά και με εκείνα έρχεται και μεταλλάσσεται η συνταγή σε κάτι εντελώς διαφορετικό από την αρχική μας πρόθεση. Το κοτόπουλό σου φαίνεται ξεκάθαρα ότι είναι νόστιμο άρα η...μετάλλαξη πέτυχε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Αμαλία μου... δεν νομίζω να υπάρχει μαγείρισσα που να μην έχει κάνει τέτοια αλλαγές και συνήθως με καλό αποτέλεσμα!!

      Διαγραφή
  3. Χαχα έτσι γίνεται πάντα Κική μου! Όταν έχεις το μαγειρικό ένστικτο έντονα ανεπτυγμένο τότε αυτό παίρνει την πρωτοβουλία και δημιουργεί! Από ότι μπορώ να δω πάντως το αποτέλεσμα είναι νόστιμο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, έγινε ένα πολύ νόστιμο κοτόπουλο Λίλια μου!

      Διαγραφή
  4. Μμμμ κοτοπουλάκι με σουπερ νόστιμη σαλτσούλα και το θέλω έτσι ακριβώς...πάνω στις τηγανιτές πατάτες!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φοβερό πιάτο Πέπη μου... Άντε ελάτε να σας φιλέψω!!!!

      Διαγραφή
  5. Αχ, ναι! Με πατατούλες θέλω κι εγώ!
    Περιμένω τη σειρά μου να με σερβίρεις!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ, κούκλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περίμενε σου σερβίρω σε λίγο....
      Φιλάκια! :)

      Διαγραφή
  6. Πολύ καλά έκανες και άλλαξες την αρχική συνταγή γιατί το κοτόπουλο που ετοίμασες φαίνεται μπουκιά και συγχώριο!!!! Θα το δοκιμάσω σίγουρα γιατί κοτόπουλο με ρύζι είναι από τα συχνά πιάτα που επιλέγω για το τραπέζι του Σαββάτου και το δικό σου μού φαίνεται θα πηγαίνει μούρλια με αρωματικό ρυζάκι! Την καλημέρα μου :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγινε πράγματι νοστιμότατο Δήμητρά μου και να το δοκιμάσεις γιατί ταιριάζει και πολύ ωραία με ρύζι μπασμάτι.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Καταπληκτικο πιατο σε ολα του! Το οτι χρησιμοποιησες μπουτι μου αρεσει πολυ αν και το στηθος τρωω συχνοτερα λογω διατροφης!! Αλλα το μπουτι ειναι ζουμερο. Ενα στρωμα πατατες λοιπον απο κατω και αρκετο κοτοπουλο απο πανω!! Καλημερα Κικη μου!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ η αλήθεια είναι ότι και στη διατροφή μπούτι τρώω... ας το καλό... με το στήθος δεν έχω και πολύ καλή σχέση γιατί θέλει ειδικούς χειρισμούς για να γίνει νόστιμο!
      Καλό βράδυ Χρυσαυγή μου! :)

      Διαγραφή
  8. Να ξερες πόσες φορές μου χει τύχει για άλλο να ξεκινάω και άλλο να μαγειρεύω τελικά!! χα χα χααα!
    Συνήθως όμως Κικίτσα μου, το τελικό αποτέλεσμα βγαίνει πολύ καλύτερο από αυτό που αρχικά προγραμματίζαμε!
    Ίσως γιατί εκεί μπαίνουν οι προσωπικές μας πινελιές και προτιμήσεις!
    Το φαγάκι σου λαχταριστό και πεντανόστιμο!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη ότι πολλές Έλενά μου και είμαι σίγουρη ότι το τελικό πιάτο που έκανες θα ήταν πεντανόστιμο!!! Έχεις δίκιο!!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα Κική μου!!!Πολύ νόστιμο τό φαγάκι σου καί η σαλτσούλα του σούπερ!!
    Θά τό συνοδεύσω μέ τηγανιτές πατατούλες!!!Καλό βράδυ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σούπερ νόστιμο και γίνεται και λίγο σκορδάτο Δήμητρά μου!! Αξίζει να το δοκιμάσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Μου αρέσουν οι ανύποπτες και οι μη αναμενόμενες εξελίξεις στα μαγειρικά δρώμενα!
    Αυτό σημαίνει ότι η μαγειρική δεν είναι στείρα και ότι είναι ένα ζωντανό κύτταρο που διαρκώς αναγεννάται,προσφέροντας πνοή και φως!
    Επίσης ξέρω ότι αγαπάς πολυ το κοτόπουλο....,άρα δεν θα μπορούσες να μη μας προσφέρεις ακόμα μία ωραία και πρωτότυπη πρόταση!
    Και έτσι είναι πράγματι!
    Υπέροχη σάλτσα,πικάντικη με πολλές υποσχέσεις απόλαυσης,ιδιαίτερα αν το σαλτσάτο κοτόπουλο συνοδεύεται και σπό τις απαραίτητες τραγανές πατατούλες!
    Φιλάκια πολλα,πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Φωτεινή σε ό,τι λες σχετικά με τη μαγειρική!! Ναι το ξέρεις καλά... το λατρεύω το κοτόπουλο κι αυτό έγινε υπέροχο και με πολύ νόστιμη σάλτσα!!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  11. Μια λεξη μου ηρθε για το φαγητο σου κικιτσα με το που ειδα τις φωτο πριν ακομα διαβασω την αναρτηση...απολαυση!!!!!!τελειο κοτοπουλακι και οι πατατες το απογειονουν! Ενοειται οτι το προτιμω με τις πατατες αντι με ρυζι!!!
    Καλο βραδυ και φιλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι τέλειο Κική μου!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. αχ κ εχω μια λιγουρα τετοια ωρα!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχο τρυφερό κοτόπουλο με εξαιρετική λευκή σάλτσα!
    Και φυσικά με τηγανητές πατάτες!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε ...έγινε πράγματι πολύ ωραίο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Κάτι τέτοιες αναρτήσεις και ειδικά τέτοια ώρα, με κάνουν να πεινώ απίστευτα πολύ!
    Με πατάτες τηγανιτές θα είναι σίγουρα θεσπέσιο!
    Καλό βράδυ Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δύσκολη ώρα Ερμιόνη μου και το κοτοπουλάκι είναι νοστιμότατο!
      Επίσης καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  15. φαινετε τελειο! ευχαριστουμε πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ νόστιμο πραγματικά, πάνω σε ρυζάκι ή πατατούλες είναι όνειρο!!!
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και με τα δύο ταιριάζει πολύ Σιλένα μου!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!