Μπρουσκέτα με αβοκάντο και αβγό ποσέ

Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα! Είναι φορές που η διάθεση για μαγειρική ...εξαφανίζεται! Είναι φορές που το μόνο που θέλω είναι ένα σάντουιτς απλό και νόστιμο χωρίς ...φιοριτούρες και περιττές πολυτέλειες! Εξ άλλου έρχεται και το Πάσχα που σημαίνει ότι το μαγείρεμα και οι λιχουδιές, γλυκές και αλμυρές όχι μόνον θα φτάσουν αλλά και θα περισσέψουν! Κι από την άλλη το καλοκαίρι δεν αργεί και να και το άγχος να εξαφανιστούν τα περιττά κιλά που ...είδαν χειμώνα και ήρθαν! Λίγο το ένα, λίγο το άλλο με οδήγησαν στην φαντασίωση μια απλής, ταπεινής πλην όμως πολύχρωμης μπρουσκέτας με ένα βασικό υλικό που, αν και δεν το αναφέρω συχνά, το λατρεύω... το αβοκάντο! Αυτό το καταπράσινο φρούτο με τα αρκετά, πλην όμως φυτικά, μονοακόρεστα και ωμέγα-3 λιπαρά, την βιταμίνη C, το φυλλικό οξύ κι όλα εκείνα τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία που το κάνουν να συμβάλλει στην υγεία που μας έχει έρθει από την Κεντρική Αμερική.
Η πρώτη μου γνωριμία με το αβοκάντο ήταν αρκετά χρόνια πριν όταν κάποιος συνάδελφος χορτοφάγος μου ανέφερε ότι χρησιμοποιεί το αβοκάντο αντί για βούτυρο. Το απολάμβανε όλη η οικογένεια τα πρωινά, πολτοποιημένο, σαν άλειμμα σε ψωμί με λίγο μέλι από πάνω. Τότε ήταν που το πρωτοδοκίμασα, μάλλον από ...περιέργεια! Και το αγάπησα! Αγάπησα αυτή τη βελούδινη υφή του, την ιδιότυπη, βουτυράτη γεύση του και το ότι ταιριάζει σε όποια παρέα κι αν το βάλεις... γλυκιά ή αλμυρή με μια προϋπόθεση... να είναι ώριμο αλλά όχι παραώριμο, κάτι που το καταλαβαίνουμε αν πιέσουμε ελαφρά την επιφάνειά του κι αυτή υποχωρίσει ελαφρά. Το αβοκάντο αν δεν είναι ώριμο τότε προσωπικά μου θυμίζει ...ολίγον τι από ...ξύλο!! Και η αλήθεια είναι ότι τι περισσότερες φορές τα αβοκάντο που βρίσκω είναι ολίγον τι ...άγουρα!
Τί κάνω;; Υπάρχει και γι αυτό λύση! Διατηρούμε το αβοκάντο εκτός ψυγείου, σε μια φρουτιέρα με μήλα και μπανάνες και σε 2-3 μέρες θα είναι τέλεια ώριμο!
Ξαναγυρνάμε όμως στην αγαπημένη μου μπρουσκέτα με τα τόσα χρώματα και γεύσεις! Απλή, γευστική, ελαφριά αλλά χορταστική με μια υπέροχη υπόξινη γεύση από το λεμόνι που συνοδεύει το αβοκάντο, με την χαρακτηριστική γλύκα των μικρών κατακόκκινων βελανιδιών και την ιδιαίτερη γεύση του αυγού ποσέ.
Η τέλεια ιδέα για όταν θέλουμε κάτι γρήγορο, όταν ...βαριόμαστε ή δεν προλαβαίνουμε να μαγειρέψουμε!
ΥΛΙΚΑ για 2 μπρουσκέτες
1 ψωμάκι για σάντουιτς που το φρυγανίζουμε
1 ώριμο αβοκάντο
Χυμός από 1/2 μοσχολέμονο (lime)
6 ντοματάκια κομμένα σε κυβάκια
2 κ.σ. μαϊντανό ή κόλιανδρο ψιλοκομμένο
2 αυγά ποσέ
Αλάτι και πιπέρι
1 πρέζα κύμινο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Κόβουμε κατά μήκος το αβοκάντο και με ένα κουτάλι αφαιρούμε το κουκούτσι και μετά την σάρκα του που τη βάζουμε σε ένα πιάτο.
Πολτοποιούμε το αβοκάντο με ένα πηρούνι για να μην γίνει εντελώς αλοιφή και του προσθέτουμε το χυμό του lime, το κύμινο και λίγο αλάτι.
Φρυγανίζουμε το ψωμάκι που θα μετατραπεί σε μπρουσκέτες, χωριστά το κάθε μέρος του, και τις αφήνουμε για 2 λεπτά για να μην είναι ιδιαίτερα ζεστές.
Αλείφουμε τις μπρουσκέτες με το πολτοποιημένο αβοκάντο.
Από πάνω, τοποθετούμε τα ψιλοκομμένα ντοματάκια και αλατίζουμε ελαφρά.
Πασπαλίζουμε με το μαϊντανό ή το κόλιανδρο.
Τέλος, τοποθετούμε το αυγό ποσέ και το πασπαλίζουμε με λίγο πιπέρι.

42 σχόλια:

  1. Τι να κάνω τα περίτεχνα και εντυπωσιακά φαγητά ,όταν μπορώ να απολαύσω αυτη την μπρουσκέτα?Πόσες φορές ένα άρτιο σε γεύση και εμφάνιση σάντουιτς, δεν εκεί εκτοπίςει από το τραπέζι μας το προγραμματισμένο φαγητό?
    Και εγώ το αβοκάντο το γνώρισα στη νηστεία.Σε σάντουιτς χορτοφαγικού περιεχομένου ,να κλέβει την παράσταση από πολλές άλλες νηστίσιμες γεύσεις!
    Από τότε συχνά αποτελεί βασικό υλικό στην κουζίνα μου,αφού το χρησιμοποιώ και σε κέικ,ή γλυκά!
    Η μπρουσκέτα που σήμερα μας προτείνεις,είναι η λιχουδιά που κανείς δρν μπορεί να αντισταθεί!Ο λιωμένος κρόκος που ρέει και η πολυχρωμία των υπολοίπων υλικών,δημιουργούν μία εικόνα ανοιξιάτικης γευστικής ευδαιμονίας,ευτυχίας και απόλαυσης!
    Καλή σου εβδομάδα Κική μου!
    Φιλιά πολλά,πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι μερικές φορές το μεγαλείο της απλότητας Φωτεινή μου είναι ανώτερο από κάποια γκουρμέ και εντυπωσιακά φαγητά.
      Όσο για το αβοκάντο, είναι διαχρονική αξία με την διακριτικότητα που το χαρακτηρίζει αλλά και την υπέροχη υφή του.
      Η μπρουσκέτα αυτή είναι η επιτομή της ευκολίας, νοστιμιάς και υγείας καθώς είναι ένα πλήρες γεύμα που σε χορταίνει και εμφανισιακά και γευστικά!
      Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  2. Πολύ βολική λύση Κική μου, αυτή μπρουσκέτα για τις περιπτώσεις που θέλουμε να χορτάσουμε την πείνα μας στα γρήγορα. Το αβοκάντο σε συνδυασμό με το αυγό, το ψωμάκι και τα ντοματάκια μας δίνουν τα θρεπτικά στοιχεία που χρειαζόμαστε. Αντί του κύμινου, μαζί με τον μαϊντανό θα μου άρεσε ο δυόσμος, που πιστεύω ότι ταιριάζει εξ' ίσου και "φρεσκάρει" την γεύση μας από την λιπαρότητα του αβοκάντο και την μυρωδιά του αυγού! Πολύ ωραία ιδέα Κική μου!
    Καλή και δημιουργική εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βολική δεν λες τίποτα Ειρήνη μου... βολική, νόστιμη και όμορφη οπτικά για να ανοίγει την όρεξη ακόμα και στους πιο δύσκολους!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  3. καταπληκτικο κικιτσα!!!εχω κανει κατι παρομοιο με αβοκαντο ποσε αβο και τυρι φετα οχι ομως σε μπρουσκετα αλλα σε τοστ και ηταν αρκετα νοστιμο!
    το αβοκαντο ειναι σουπερ τροφη,ειμαι φαν!!!!!!
    πολλα φιλιααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι η φέτα κυριαρχεί λίγο περισσότερο και χάνεται το αβοκάντο Κική μου... δοκίμασέ το σ' αυτή την εκδοχή!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Κική μου καλημέρα!!!!!
    Θα σου πω αρχικά το πόσο μου αρέσουν οι φωτογραφίες σου! Οι πολύχρωμες και σε φως ημέρας φωτογραφίες σου! Τα κοντινά σου πλάνα, τα τόσο καθαρά και όμορφα!!! Πραγματικά χαίρομαι να τις βλέπω!!!

    Βεβαίως ποσέ αυγό δεν τρώω αλλά μη σε νοιάζει. Θα το αντικαταστήσω αν μου επιτρέπεις με ένα τηγανιτό αυγό ματάκι!! χεχεχε Γιάτί κατα τ΄άλλα για αβοκάντο πεθαίνω και ειμαι σίγουρη ότι η μπρουσκέτα σου έχει πλούσια γεύση και δεν πρέπει να την απορρίψω απλά και μόνο επειδή δεν τρώω το ποσέ.
    Φυσικά με το αυγό όπως το έχεις φτιάξει εσύ, είναι πολύ διαίτης το πιάτο και υγιεινο!

    Σε φιλώ και σου εύχομαι μια καλή και ήρεμη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα Χρυσαυγή μου σ' ευχαριστώ γιατί αν σου αρέσουν εσένα τότε είναι καλές και δεν κάνω πλάκα γιατί οι φωτό σου είναι πάντα μα πάντα μοναδικές!!!
      Είναι πολύ ωραία η μπρουσκέτα και με τηγανιτό αυγό ματάκι (το λατρεύω!!!)!
      Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Το αβοκάντο με το αυγό κάνουν τον τέλειο συνδυασμό! Μπορώ να τρέφομαι αποκλειστικά με αυτές τις μπρουσκέτες...
    Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααααα, με καταλαβαίνεις απόλυτα τότε Αγγελική γιατί αυτόν το συνδυασμό τον λατρεύω!!!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  6. Από το χρώμα και μόνο... χόρτασα!!!
    Αυτό λέγεται "η Άνοιξη στο πιάτο σας!!!"
    ;-)
    Καλή εβδομάδα, κούκλα μου!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ ατελείωτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτή η άνοιξη!!! Εντάξει στην μπρουσκέτα μου ήρθε αλλά θα το εκτιμούσα αν ερχόταν και στην χώρα γενικότερα... κυριολεκτικά και μεταφορικά!!!!
      Φιλάκια γλυκιά μου Ιωάννα!!

      Διαγραφή
  7. Το αβοκάντο μου έχει κλέψει την καρδιά! Παντού πηγαίνει!! Το πιάτο σου ταιριάζει ως πρωινό αλλά είναι χορταστικό και ευχαρίστως θα το έτρωγα και σαν ελαφρύ μεσημεριανό! Καλή Άνοιξη κοριτσάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι ταιριάζει και με γλυκά και με αλμυρά Λίλια μου!!! Κι εγώ για μεσημεριανό το έφαγα.. :)
      Επίσης Καλή Άνοιξη αλλά πού πήγε η άνοιξη;;;; Εδώ πάλι βρέχει!!!

      Διαγραφή
  8. Εξαιρετική πρόταση, θρεπτική και γεμάτη αρώματα. Ευχαριστούμε πολύ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά... ναι, είναι νόστιμη, υγιεινή και πολύχρωμη αυτή η μπρουσκέτα!

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα Κική μου!!!Μέ τό αβοκάντο έχω θέμα!!!Δέν!!!
    Αλλά η ιδέα σου καί η συνταγή σου είναι πολύ καλή καί πρωτότυπη!!!
    Η τελευταία φωτογραφία σου είναι αριστούργημα!!!!Εγραψες πάλι!!!
    Καλή εβδομάδα!!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μμμμ!! Για να σκεφτώ!!!! Μήπως αντί για αβοκάντο να βάλεις μελιτζάνα;;; Γίνεται πολύ ωραίο και θα σας το δείξω σε λίγες μέρες επακριβώς γλυκιά μου Δήμητρα!!! Χαίρομαι που σου άρεσε η φωτό γιατί από μια ειδική σαν εσένα αυτή η "κρίση" αξίζει!!! Να είσαι καλά κι ευχαριστώ για τη βοήθεια τότε με την αγορά της φωτογραφικής... άρα οι φωτό είναι και εν μέρει ...δικές σου!!
      Πολλά φιλάκια καλημέρας!

      Διαγραφή
  10. Με το αβοκάντο έχω τις καλύτερες σχέσεις, και με τα αυγά, και με το σύνολο της μπρουσκέτας σου, που είμαι σίγουρη ότι δοκιμάζοντάς την θα γίνουμε φίλες!
    Θα την φτιάξω πολύ σύντομα...

    οι φωτογραφίες σου εκπληκτικές μέσα στο φως και στα χρώματα, τόσο ζωντανές!

    Κίσσις
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το πιστεύω ότι θα γίνετε φίλες αλλά ...κάτσε φρόνιμα μη γίνετε κολλητές και μ' αφήσετε εμένα απ' έξω!!!!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό και όπως είπα παραπάνω στην Χρυσαυγή και στην Δήμητρα... όταν εσείς που είστε ειδικές στις υπέροχες φωτογραφίες μου λέτε κάτι τέτοιο έχει πολύ μεγάλη βαρύτητα και με κάνει να χαίρομαι πολύ!!!
      Πολλά φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  11. Τι τέλειος συνδυασμός! Με λίγα και καλά υλικά εφτιαξες σνακ θαύμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νόστιμο, εύκολο, πολύχρωμο για να ανοίγει την όρεξη και ελαφρύ Χρύσα!

      Διαγραφή
  12. Το αβοκάντο το γνώρισα και το αγάπησα μαγειρεύοντας πιάτα της μεξικάνικης κουζίνας. Δεν το έχω δοκιμάσει, όμως, ποτέ έτσι. Ο συνδυασμός του με αυγό ποσέ, ντοματίνια και φρυγανισμένο ψωμί ακούγεται πεντανόστιμος. Μου αρέσει πολύ σαν ιδέα και σίγουρα θα το δοκιμάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η δική μου σχέση με το αβοκάντο έτσι ξεκίνησε Νανά ...από ένα γουακαμόλε... και μετά ...επεκτάθηκε!! Το λατρεύω!
      Αξίζει να δοκιμάσεις τον συνδυασμό της μπρουσκέτας ...θα τον λατρέψεις γιατί είναι εύκολο σαν προετοιμασία, ελαφρύ και νοστιμότατο!

      Διαγραφή
  13. Αυτη ειναι γκουρμεδια!
    Σημερα εφαγα σαλάτα με αβοκάντο και βραστό αυγο... αλλα δεν ηταν τόσο γκλάμουρ οσο τοο δικό σου :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει όμως να ήταν πολύ νόστιμη η σαλάτα απλά εδώ είναι μαζεμένα όλα σε μια μπρουσκέτα! :)

      Διαγραφή
  14. ενδιαφερον συνταγη φιλη μου!
    ευχαριστουμε πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. το αβοκάντο δεν το χρησιμοποιώ πολύ από αμέλεια κυρίως. Κι όλο θέλω να πάρω κι όλο ξεχνώ! Την κρατάω την συνταγούλα σου να την δοκιμάσω Κική μου! Να είσαι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις Χριστίνα γιατί αξίζει!!!
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  16. This looks so tasty ! I will try this recipe !
    Greetings

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ه° ✿ミ
    Muito colorido, nutritivo e muito saboroso!!!

    Ótima semana!
    Beijinhos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραία ιδέα για πρωινό Κική.
    Χορταστικό αλλά ελαφρύ και παράλληλα πολύχρωμο!
    Τι ωραίο που έχεις φτιάξει το αυγό σου. Και ο κρόκος που πέφτει πάνω στο υπόλοιπο σάντουιτς το κάνει να φαίνεται πολύ λαχταριστό!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την αλήθεια Ερμιόνη μου εγώ την έφαγα για μεσημεριανό αλλά ταιριάζει για κάθε ώρα της μέρας και σίγουρα για ένα κυριακάτικο πρωινό!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Απλά τέλειο Κική μου!! Και θρεπτικό!! Φιλιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα έχει όλα και συμφέρει Αθηνά μου!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  20. χρόνια πολλά και χαλαρά
    με πολύ αγάπη και μόνο δημιουργία εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τέλεια ιδέα Κική μου, εκτός από σούπερ γεύση - βλέπεις λατρεύω αβοκάντο- έχει και φοβερή εμφάνιση η μπρουσκέτα σου λόγω των χρωμάτων!Φαίνεται πολύ λαχταριστή!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Ελένη μου το λατρεύω το αβοκάντο γιατί ταιριάζει με γλυκά και αλμυρά!!! Χαίρομαι που άρεσε... μόνον οι μικρές δεν δοκίμασαν, οι άλλοι το απόλαυσαν για βραδινό!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!