Σουτζουκάκια φούρνου με κόκκινη σάλτσα με πετιμέζι

Καλή σας μέρα!!! Τί καιρός κι αυτός!!!! Σήμερα για μια ακόμα φορά ο καιρός στη Θεσσαλονίκη κάθε άλλο παρά άνοιξη θυμίζει!! Η μέρα ξεκίνησε με πυκνή ομίχλη, συνέχισε με βροχή, κρύο αέρα και τον ήλιο να έχει αποφασίσει ότι σήμερα μάλλον θα κάνει cocooning (θυμάστε τον όρο;;) κάνοντας κι εμένα να θέλω να μείνω σπίτι (αν και δεν μπορώ οπότε το προσπερνώ με αξιοπρέπεια και υπομονή!). Τέλος πάντων, πέρα από τον καιρό... Σαββατοκύριακο έρχεται και έτσι κι αλλιώς είμαι σίγουρη ότι θέλεις να περιποιηθείς τους αγαπημένους σου με ένα Κυριακάτικο τραπέζι όπου θα υπάρχει ένα πιάτο νόστιμο, σπιτικά μαγειρεμένο και γεμάτο φροντίδα. Γι αυτό θα σου κάνω μια ερώτηση...
Νηστεύεις;;; Αν νηστεύεις, θα πρέπει να ψάξεις για ένα νηστήσιμο πιάτο στην συγκεκριμένη ενότητα αλλά αν όχι... η παρακάτω πρόταση θα σε ενθουσιάσει ιδιαίτερα εάν αγαπάτε οικογενειακά τα κάθε είδους μπιφτεκάκια-κεφτεδάκια-σουτζουκάκια. 
Προσωπικά λατρεύω και τις τρεις κατηγορίες. Έχουν όλα τα χαρακτηριστικά που τα κάνουν απολύτως ταιριαστά για κάθε τραπέζι. Πολλές παραλλαγές, εύκολη και γρήγορη παρασκευή και υπέρμετρη νοστιμιά.
Η σημερινή συνταγή και παραλλαγή τους είναι ό,τι πρέπει για κυριακάτικο πιάτο. Νοστιμότατα ψητά στο φούρνο σουτζουκάκια που σκεπάζονται από μια κατακόκκινη, ιδιαίτερη σάλτσα με πετιμέζι και λιαστές ντομάτες που στο πιάτο μέσα ξεκουράζονται επάνω σε ένα κάτασπρο στρώμα από πιλάφι. Ένα πιάτο μοναδικό που αξίζει να το προσφέρεις σε όσους αγαπάς και είναι σίγουρο πώς ο ουρανίσκος τους θα σε ευγνωμονεί. Πάρε λοιπόν το καφεδάκι σου κι έλα μαζί μου να το φτιάξουμε...
ΥΛΙΚΑ
Για τα σουτζουκάκια
1 κιλό κιμά μοσχαρίσιο
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένη
2 αυγά
3 φέτες ψωμί του τοστ μουσκεμένες με νερό και καλά στυμμένες
2 κ.γλ. αλάτι
1 κ.σ. μηλόξιδο
1 κ.σ. μουστάρδα
3 κ.σ. ελαιόλαδο + λίγο για το ταψί
1/2 κ.γλ. κύμινο
1 κ.γλ. ρίγανη
Αλάτι και πιπέρι
Για τη σάλτσα
750 γρ. συμπυκνωμένος χυμός ντομάτας
1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 μέτριο καρότο ψιλοκομμένο
4 κ.σ. ελαιόλαδο
1 κ.σ. ξίδι βαλσαμικό
3 κ.σ. πετιμέζι
6-7 φέτες λιαστής ντομάτας (σε λάδι), ψιλοκομμένες
1/2 κ.γλ. βασιλικός
1/2 κ.γλ. ρίγανη
Αλάτι και πιπέρι

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ετοιμάζουμε τα σουτζουκάκια
Βάζουμε όλα τα υλικά για τα σουτζουκάκια σε ένα μπολ και ζυμώνουμε καλά μέχρις ότου να έχουμε ένα ομογενοποιημένο μείγμα.
Καλύπτουμε το μπολ με διαφανή μεμβράνη και το βάζουμε στο ψυγείο (εάν θέλουμε για να σφίξει περισσότερο το μείγμα) για μισή ώρα. 
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Αλείφουμε με λίγο ελαιόλαδο το ταψί.
Πλάθουμε τα σουτζουκάκια και τα τοποθετούμε στο ταψί.
Προσθέτουμε 1/2 ποτήρι νερό (έτσι ώστε να υπάρχεί λίγο στον πάτο του ταψιού και να μην κολλήσουν).
Εάν δεν θέλουμε να βάλουμε νερό μπορούμε να προσθέσουμε λίγο περισσότερο ελαιόλαδο.
Βάζουμε το ταψί στο φούρνο και ψήνουμε τα σουτζουκάκια για 30-35 λεπτά.
Ετοιμάζουμε τη σάλτσα
Στο μεταξύ, σε μια κατσαρόλα βάζουμε το ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί προσθέτουμε το κρεμμύδι, τις λιαστές ντομάτες και το καρότο.
Τα αφήνουμε να σοταριστούν μέχρι να μαραθούν λίγο και σβήνουμε με τον χυμό ντομάτας.
Προσθέτουμε αμέσως το ξίδι, το πετιμέζι, τον βασιλικό, τη ρίγανη, λίγο πιπέρι και αλάτι όσο θέλουμε (εγώ βάζω 1/2 κ.γλ.) και αφήνουμε τη σάλτσα να βράσει για 3 λεπτά μετρώντας από τη στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει. 
Ύστερα, βγάζουμε το ταψί από το φούρνο και ρίχνουμε τη σάλτσα στα σουτζουκάκια.
Αφήνουμε το φαγητό μας να ψηθεί μέχρις ότου απορροφηθούν τα υγρά και "δέσει" η σάλτσα μας κάνοντας μια ωραία κρούστα στην επιφάνεια, περίπου 15-20 λεπτά και ανάλογα με το φούρνο.
Συνοδεύουμε με πατάτες τηγανιτές, ρύζι, πουρέ πατάτας ή ζυμαρικά.

50 σχόλια:

  1. Πω πω ένα μερακλίδικο φαγάκι! Τα σουτζουκάκια έτσι τα κάνω κι εγώ, ψητά στο φούρνο, γίνονται νόστιμα και πιο ελαφριά. Όμορφη και ταιριαστή η ιδέα για το πετιμέζι στη σάλτσα, είχες έμπνευση και πάλι! Καλό Σαββατοκύριακο στην όμορφη πόλη σας, πολύ πρόσφατα μετακόμισε μία πολύ καλή μου φίλη εκεί λόγω δουλειάς και ευελπιστώ να την επισκεφτώ σύντομα, μπορεί να τα πούμε και από κοντά Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Αμαλία μου και το πετιμέζι στη σάλτσα τα απογείωσε!! Εννοείται ότι όταν έρθεις σε περιμένω να τα πούμε από κοντά!! Περιμένω μήνυμα και ανυπομονώ να γνωριστούμε!!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Πολύ πολύ ενδιαφέρουσα η συνταγή σου!! Έχω μία εντύπωση ότι θα εντυπωσιαστεί η οικογένεια!! Καλήμερα και φιλιά από τη συννεφιασμένη επίσης Αθήνα!! Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμο το αποτέλεσμα... αν την φτιάξεις πες μου εντυπώσεις!! :)

      Διαγραφή
  3. Φαγητάρα!!!!!
    Δεν υπάρχει λέμε!!!!!! Κική έτσι τα προτιμώ και εγώ, στο φούρνο δηλαδή.
    Το πετιμέζι είναι ωραία προσθήκη στο πιάτο αυτό. Γενικά μου αρέσει πολύ και πάει σε πολλά φαγητά είτε με κρεατικά είτε με θαλασσινά.
    Μου έφτιαξες το κέφι μέσα στη σημερινή μουντάδα!

    Καλό Σ/Κ σου εύχομαι!
    Φιλιά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι υπέροχο φαγητό και το πετιμέζι το απογειώνει!!!
      Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  4. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, στον φούρνο δεν τα έχω δοκιμάσει!!!
    Next time ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!!!
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ, κούκλα μου!
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ τα Ιωάννα και δεν θα το μετανιώσεις!!
      Πολλά φιλιά!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Este año como cada año, nuestro tren parara en alguna estación, depende de cada uno de nosotros dejar ir a la tristezas, miedos, frustraciones, malos momentos, desamor. Agradece a cada uno de ellos.. su compañía y sus enseñanzas, aunque hayan sido dolorosas, déjalos ir, déjalos bajar de este tren. Deseo que en esta parada, a tu tren suban miles de bendiciones, sueños alcanzables, amor, abundancia, fuerza y determinación para seguir tu viaje.
    Hoy en mi vagón quedaran puestos desocupados y espero te sientes a mi lado para compartir junt@s este nuevo viaje. FELIZ NUEVO COMIENZO EN ESTE AÑO 2015!!!


    Que delicias compartes ..gracias amiga

    Besitos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχα ακριβώς όπως μ΄αρέσουν!
    Με βάζεις σε Κυριακάτικους πειρασμούς κι έχω άλλα προγραμματίσει...

    Καλό Σ/Κ Βασιλική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζουν Ζαμπία... είναι υπέροχα και ελαφριά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. "...και ξεκουράζονται πάνω σε ένα κάτασπρο στρώμα από πιλάφι..."
    Δεν τα βλέπω να ξεκουράζονται για πολύ, χεχε! Πεντανόστιμο πιάτο και ό,τι πρέπει για Κυριακάτικο γεύμα!
    Το δε πετιμέζι και το βαλσάμικο που έβαλες στη σάλτσα πρέπει να κάνουν τη διαφορά, φαίνεται σούπερ!
    Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχα Σκοτεινούλα και μάλιστα με το πετιμέζι και το βαλσαμικό απογειώνονται γιατί αφήνουν μια γλυκόξινη επίγευση που είναι όνειρο!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. τοσο λαχταριστα που φαινονται..αχ....μου ρθε μια λιγουρα!!!το συγκεκριμενο φαγητο θεωρω πως ειναι κλασικη αξια και μαλιστα με μοντερνες πινελιες οπως το πετιμεζι!!!!!!!στειλε μου ενα κεφτεδακι βρε κικιτσα!!!!!!
    πολλα φιλια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου στείλω δύο Κικίτσα μου αλλά πάει ...το εξαφάνισαν τα ...θηρία!!! :)
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Δεν νηστεύω γι αυτό και σπεύδω να σερβιριστώ!
    Λατρεμένο πιάτο Κική μου!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα, έλα Έλενά μου... σου ετοίμασα και θέση για το τραπέζι!!! :)
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Κική μου τέλειο φαγάκι, στείλε μου καμιά μεριδούλα. Το πετιμέζι σίγουρα θα το απογειώνει. Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ελένη μου το πετιμέζι τα απογειώνει κυριολεκτικά!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα Κική μου!!Καί εγώ στό φουρνο τά κάνω τά σουτζουκάκια!!Γίνονται πολύ ελαφρά!!Η σαλτσούλα σου πρωτότυπη καί νόστιμη!!Θά τήν δοκιμάσω!!!
    Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε αυτή τη σάλτσα Δήμητρά μου και δεν θα το μετανιώσεις!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Κική μου!! Τι υπέροχο πιάτο είναι αυτό;;!!! Λατρεύω τα σουτζουκάκια και η σαλτσούλα με την οποία τα έψησες σήμερα είναι το κάτι άλλο!! Μπράβο Κική μου!!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι πολύ νόστιμη Ειρήνη και την εξαφάνισαν σε χρόνο ρεκόρ!!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  13. Αχ αυτό το πετιμέζι!!! Μ' αρέσει τόσο πολύ στα φαγητά!!!
    Τέλεια τα σουτζουκάκια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταιριάζει απίστευτα στη σάλτσα Πέπη!!!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν!

      Διαγραφή
  14. Μμμμμμμμμμμμμμ !!! Νιαμ, νιαμ, σλουρπππππππππ !!!!
    Τι να πω;
    Πολλά πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντε, ανέβα προς τα δω για να σου τα μαγειρέψω... :)

      Διαγραφή
  15. ♪♫ه° ·.
    Hummmmmm.... muito delicioso!!!
    Combinação divina de temperos!

    Bom fim de semana!
    Beijinhos do Brasilه✿ミ
    ♭♫ه° ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Είμαι εδώ τόσην ώρα και το γλυκοκοιτάζω μπας και πέσει μαγικά καμιά μπουκιά!! Χαίρομαι που χρησιμοποιείς πετιμέζι στη σάλτσα σου. Και εγώ το βάζω όπου μπορώ! Εξαιρετική συνταγή και αγαπημένη! Καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην περιμένεις να πέσει καμιά μπουκιά... έχουν εξαφανιστεί μαγικά!! :)
      Το πετιμέζι την απογειώνει τη σάλτσα!!
      Καλή εβδομάδα1

      Διαγραφή
    2. Μην περιμένεις να πέσει μπουκιά ...χάθηκαν, εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας!! Το πετιμέζι απογειώνει τη σάλτσα!!
      :)

      Διαγραφή
  17. Τι ειπες τώρα... ΣΟΥΤΖΟΥΚΑΚΙΑ!
    Το λεω και γεμιζει το στόμα μου ;)

    Να εχεις ένα νόστιμο Κυριακάτικο μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το "απογείωσες" Κική μου, τούτο κλασσικό φαγητό.
    Νομίζω πως είναι από τις καλύτερες εκδοχές που έχω διαβάσει...
    Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Εγινε τέλειο με το πετιμέζι στη σάλτσα Πηνελόπη μου... απίστευτη νοστιμιά!
      Φιλιά επίσης!

      Διαγραφή
  19. υπεροχο κυριακατικο μαμαδιστικο φαγητο!!!! ποιος μπορει να αντισταθει!! μ αρεσει το πετιμέζι στη σαλτσα θα το δοκιμασω κ εγω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς... αξίζει!

      Διαγραφή
  20. Α πρέπει να είναι πεντανόσιμο. Κάνω μία παρόμοια συνταγή αλλά καροτάκι δε δοκίμασα να βάλω ποτέ. Θα το δοκιμάσω! Καλή εβδομάδα Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το καροτάκι τη γλυκαίνει λίγο τη σάλτσα και μαζί με το πετιμέζι και το βαλσαμικό αφήνει μια ονειρεμένη γλυκόξινη επίγευση Χριστίνα!!! Αξίζει!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  21. Υπέροχη συνταγή , Κική μου !!!!! Μου αρέσει που δεν τηγανίζεις τα σουτζουκάκια !!!!
    φιλιά και ...Χρόνια μας πολλά !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνονται πολύ πιο ελαφρά έτσι Νίκη μου και εξίσου νόστιμα!!
      Επίσης φιλιά και του χρόνου!

      Διαγραφή
  22. Σκέτη νοστιμιά τα σουτζουκάκια σου, Κική μου! Πολύ ωραία σάλτσα! Κι εγώ έφτιαξα πριν μερικές μέρες, στο τηγάνι βέβαια, λόγω γενικής απαίτησης των αρσενικών μου...
    Καλή εβδομάδα, εύχομαι να βελτιώθηκε ο καιρός, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψητά είναι εξίσου νόστιμα αν και πιο ελαφρά Χαρούλα μου!! Όσο για τη σάλτσα δοκίμασέ την. Αλήθεια βρίσκετε πετιμέζι στο Μόντρεαλ;;
      Καλή εβδομάδα και σε σας!!! Στα περίχωρα σε μας εχθές χιόνισε!!

      Διαγραφή
  23. Τι ωραία που ψήνεις τα σουτζουκάκια Κική και δεν τα τηγανίζεις. Έτσι γίνονται πιο ελαφριά χωρίς να χάνουν σε γεύση.
    Η σάλτσα πολύ δελεαστική. Επιτέλους βρήκα πετιμέζι σε σούπερ μάρκετ, οπότε μπορώ να ξεκινήσω τις δοκιμές. Υποψιάζομαι ότι με την ντομάτα θα συνδυάζεται άψογα!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!