Κοχύλες με πράσινη γέμιση και ζαμπόν

Καλημέρα! Αφήνω τις μέρες να κυλούν, χαλαρά με πολλή προσπάθεια για λιγότερες σκέψεις και περισσότερη απόλαυση της καθημερινότητας δίπλα στη θάλασσα. Πάει φέτος το καλοκαίρι! Είναι μια σκέψη που συχνοπερνά από το νου κι από την άλλη πάντα ακολουθεί η αγωνία για το αύριο, το χειμώνα που έρχεται. Παρ' όλα αυτά το κύμα που ακούω να σκάζει στην αμμουδιά τη στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές, τις πολύχρωμες, έστω και λιγοστές, ομπρέλες και τον κόσμο που, παρά τα όσα προβλήματα σκάνε συνέχεια από παντού, έχει πάρει την απόφαση να ζήσει για λίγο τη χαρά του καλοκαιριού με παρασύρουν κι εμένα.
Από την άλλη η κουζίνα αυτές τις μέρες, θαρρείς ξαφνικά άλλαξε... έπαψε να είναι τόσο σημαντικός πόλος έλξης! Η διάθεση για πειράματα και μαγειρέματα μειώθηκε κατακόρυφα! 
Έπρεπε κάτι να κάνω!! Το μυαλό μου ταξίδεψε ανάμεσα σε υλικά και πιάτα! Μπήκε χωρίς άλλη σκέψη στον κόσμο των ζυμαρικών... εκεί που βρίσκει κανείς ένα comfort food κάθε μέρα, κάθε εποχή. Τα μεγάλα κοχύλια... οι κοχύλες που, αν και κυκλοφορούν εδώ και πολύ καιρό ευρέως στο διαδίκτυο, εγώ δεν έχω φτιάξει ποτέ!! Έτσι κατέφθασε στο σπίτι ένα πακέτο κοχύλες... ή αλλιώς τεράστια κοχύλια έτοιμα για γέμισμα. Όσο για τη γέμιση... καμμία αμφιβολία... μια γέμιση παρόμοια μ' αυτή της χορτόπιτας, καταπράσινη και νοστιμότατη, που πλουτίζει με μια τελευταία πινελιά... το γιαούρτι στην σάλτσα επικάλυψης που χαρίζει μια καλοκαιρινή νότα.
ΥΛΙΚΑ για 6-8 άτομα
1 πακέτο ζυμαρικά μεγάλα κοχύλια (500 γρ.)
Για τη γέμιση
400 γρ. σπανάκι ζεματισμένο
300 γρ. πράσα ψιλοκομμένα και ζεματισμένα
4  μικρά κρεμμυδάκια 
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
120 γρ. κεφαλοτύρι τριμμένο
150 γρ. φέτα θρυμματισμένη
6-7 φέτες καπνιστό ζαμπόν σε καρεδάκια 
2 κ.σ. μαϊντανό
4 κ.σ. ελαιόλαδο
Αλάτι (προαιρετικά) και πιπέρι
Για το φούρνο
400 γρ. γιαούρτι στραγγιστό (2 κεσεδάκια)
1 αυγό μεγάλο
300 γρ. γάλα 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βράζουμε τα ζυμαρικά σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας. Τα συγκεκριμένα τα έβρασα για 11 λεπτά.
Τα αφήνουμε να κρυώσουν για να μπορέσουμε να τα γεμίσουμε.
Ετοιμάζουμε τη γέμιση
Βάζουμε σε βαθύ αντικολλητικό τηγάνι το ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί βάζουμε μέσα το κρεμμύδι, τα κρεμμυδάκια, τα πράσα και το σπανάκι.
Τα σοτάρουμε για 1-2 λεπτά και μετά προσθέτουμε 1 ποτήρι νερό και αφήνουμε τα χορταρικά να σιγοβράσουν μέχρι να εξατμιστούν τελείως τα υγρά τους.
Αφήνουμε και τη γέμιση να κρυώσει καλά και προσθέτουμε το κομμένο ζαμπόν.
Στο μεταξύ, προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Γεμίζουμε τα κοχύλια με ένα μικρό κουταλάκι και τα τοποθετούμε στη σειρά σε βουτυρωμένο ταψί.
Ετοιμάζουμε την επικάλυψη
Σε ένα μπολ, ανακατεύουμε καλά το γιαούρτι, το γάλα και το αυγό.
Περιχύνουμε μ' αυτό τα κοχύλια, καλύπτουμε το ταψάκι με αλουμινόχαρτο και βάζουμε στο φούρνο για 20 λεπτά.
Αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και τα βάζουμε πάλι στο ή μέχρι να ροδίσουν ελαφρά, για περίπου 10 λεπτά.


29 σχόλια:

  1. Ποσο μου αρεσουν αυτα τα ζυμαρικα γιατι ειναι καλοβαλμενα και ομορφα. Προσπαθω να τα βρω αλλα δεν ειναι κι ευκολο. Πολυ ωραια γεμιση επελεξες Κικη !!!
    Σε φιλω κι ευχομαι καλη συνεχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμα Χρυσαυγή μου!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία συνταγή! Μου αρέσουν τα ζυμαρικά σε κάθε εκδοχή! Νομίζω ότι μπορώ να τρώω κάθε μερα αρκεί να αλλάζει η γέμιση, η σαλτσα, κτλ. Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι είμαι κι εγώ... μπορώ να τρώω κάθε μέρα ζυμαρικά... εξάλλου έχουν τόσες παραλλαγές που ποτέ δεν τα βαριέσαι!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Πολύ σε ζηλεύω που εχεις παρεα το κύμα όσο τα γραφεις όλα αυτα.... σήμερα το πρωι "ζαχαρωνα" τέτοιες κοχύλες στο σουπερ μάρκετ και τωρα πυο βλεπω τις φωτογραφίες σου μετανιωνω που δεν τις πηρα....καλη ξεκουραση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι όμορφα αλλά δεν μπορώ να "αδειάσω" το νου από τα υπόλοιπα κι αυτό είναι απαίσιο!!
      Όσο για τις κοχύλες να τις πάρεις γιατί αξίζουν με κάθε γέμιση!!

      Διαγραφή
  4. Κική μου τέλεια τα ζυμαρικά σου και με πεντανόστιμη γέμιση!!!
    Καλά να περνάς, φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ωραία Ελένη μου!!!
      Κι εσείς να περνάτε καλά!!! Κάποια στιγμή θα σου τηλεφωνήσω να τα πούμε!

      Διαγραφή
  5. Λατρεμένο πιάτο Κική μου!! Μια γέμιση σαν αυτή είναι ότι πρέπει με τα ζυμαρικά. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Λίλια... λατρεμένο και νόστιμο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Τα κοχυλια αυτά δεν τα έχω δει ακομα.. Κικη μου και η γεμιση τους πολύ νοστιμη μου φαίνεται και εγω μακαρονού ειμαι..με οτι .. και με οποιο τρόπο ειναι μαγειρεμένα ...... να δείς φιλη μου και το σχόλιο μου στην προηγουμενη αναρτηση σου ξαπερασα και σου αφησα ενα ακομη σχόλιο... φιλακιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σχετικά πρόσφατα τα βρήκα Ρούλα μου αλλά είναι πεντανόστιμα!!!
      Το είδα το σχόλια και σ' ευχαριστώ για τη συνταγή που μου έστειλες!! Θα τη φτιάξω και θα την αναρτήσω με αφιέρωμα σε σένα και τη φίλη σου!!
      Ευχαριστώ!!!!!!!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Πω πω αυτό είναι φαγητό... δεν μας παρατάνε οι διαιτες και η σωστή διαστροφή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει ...ό,τι και να πω έχεις δίκιο!! Είναι νοστιμότατα αν και με παραπάνω θερμίδες!

      Διαγραφή
  8. Αγαπημένα κοχύλια τα μαγειρεύω συχνά.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάλι πρώτη φορά τα έφτιαξα Ξανθή και έγιναν τέλεια!!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Μ΄ αρέσει πολύ το πιάτο σου, και η γέμιση του εξαιρετική!

    Καλά να περνάς Βασιλική μου!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγινε πολύ ωραίο Ζαμπία μου και χαίρομαι που σου άρεσε!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Όχι όχι,το καλοκαίρι είναι εδώ ακόμη! Απόλαυσε τη θάλασσα και άφησε το κύμα να πάρει τις σκέψεις μακριά.
    Οι κοχύλες δείχνουν τόσο λαχταριστές με τις τραγανές ακρούλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι εδώ και μάλιστα με καύσωνα σε μας Αγγελική μου!!! Όσο για τις σκέψεις δυστυχώς για μένα δεν λένε να "ξεκολλήσουν" από το μυαλό μου!!
      Οι κοχύλες είναι υπέροχες!!

      Διαγραφή
  11. Τέλειες οι κοχύλες, πολύ τις θέλω και εγώ να τις φτιάξω αλλά δεν τις πετυχαίνω ποτέ στο σούπερ μάρκετ! Όντως μας το χαλάσανε μέχρι τώρα το καλοκαιράκι αλλά που θα πάει! Θα έρθει και αυτό έστω κουτσουρεμένο! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν τις βρεις Αθηνά μου να τις φτιάξεις και μάλιστα με αυτή την πράσινη γέμιση!!! Ελπίζω να έχεις δίκιο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα Κική !!
    Τι ωραία που είσαι δίπλα στη θάλασσα και απολαμβάνεις τα αγαπημένα σου φαγητά ! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ναι ήταν ωραία Άρη αλλά τώρα τελείωσε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τίς βλέπω καί μού τρέχουν τά σάλια!!Τό τί σάντοιυτς έφαγα στήν Ολλανδία,φιλενάδα,δέν λέγετε!!!Θά τίς δοκιμάσω!!!Καταπληκτική η γέμιση!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!