To κέικ... "Άνευ"...

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!! :)
Μετά από ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο γκρίζα σύννεφα, μπουμπουνητά και πολλή μα πολλή βροχή ξημέρωσε η καινούρια εβδομάδα κι αυτή βροχερή, μουντή, με μια ελαφριά ψύχρα που μας θυμίζει ότι ο Οκτώβρης προχωρά αποφασιστικά! Όχι γκρινιάρα δεν είμαι ...από τη φύση μου αλλά η αλήθεια  είναι αυτή!
Ο καιρός του Σαββατοκύριακου ήταν ό,τι καλύτερο για να κάνεις cocooning (θυμάστε αυτό το ...σπορ που ήταν πολύ ...μοδάτο πριν λίγα χρόνια;;;) και ...ορίστε σας το σερβίρω από τη θετική του πλευρά και με θετικές λέξεις. Cocooning, σερφάρισμα στο δίκτυο, δουλειές που δεν είχες προλάβει να κάνεις όλη την εβδομάδα και μαζεύτηκαν ...απειλητικά αλλά και χαλάρωση στον αγαπημένο καναπέ με ένα βιβλίο στο χέρι (απαραίτητο συστατικό για κάθε αξιοπρεπές Σαββατοκύριακο). Και... μπορεί το τελευταίο να μην το πρόλαβα περισσότερο από λίγη ώρα αλλά μπορώ να πω ότι κατάφερα να κάνω όλα τα άλλα. Διήμερο δεν κατάλαβα αλλά ένα νέο κέικ και μια λιχουδιά μαζί με μια σαλάτα τα πρόλαβα! Μαζί με την ώρα που αφιέρωσα σε μια ομιλία, στην προετοιμασία των μαθημάτων της εβδομάδας και τις διορθώσεις της προηγούμενης, στην κλασσική σπιτοκαθαριότητα και τα παιχνίδια με τις μικρές μας μπορώ να πω ότι κι αυτό το Σαββατοκύριακο ...είχε πολύ τρέξιμο αλλά η βροχή (τί βροχή... καταιγίδα!) μου άρεσε! Εξάλλου, αν δεν βρέξει τώρα πότε θα βρέξει; Κι αν δεν βρέξει Σαββατοκύριακο που δεν είναι ανάγκη να βγω έξω πότε θα βρέξει;;;;
Η βροχή και ο μουντός καιρός, λοιπόν, θέλουν μοσχοβολιές και νοστιμιές στην κουζίνα! Θέλουν μαμαδίστικα γλυκά και φαγητά! Έτσι, σκέφτηκα και ανακάλυψα ότι έχω "κάτι αιώνες" να φτιάξω κέικ! Ως προς την επιλογή του... οι "πελάτες" διαφωνούσαν... άλλοι ή μάλλον άλλες ήθελαν σοκολάτα, άλλοι βανίλια, άλλοι πορτοκάλι και μία (αλλά ...λέων ως προς την επιρροή στη θεία) κέικ ινδοκάρυδου! Η τελική επιλογή υπήρξε άκρως αμερόληπτη!!!!!! Το κέικ ινδοκάρυδου επικράτησε (και μάλιστα χωρίς ...φακελάκι!!) και αυτή η πανεύκολη συνταγή επιλέχθηκε! 
Τώρα για το κέικ, τί να πω;;; Κέικ πανεύκολο (θα το δείτε με την πρώτη ανάγνωση), χωρίς αυγά και γάλα (αν θέλουμε να είναι πιο θρεπτικό για παιδιά μάλλον θα πρέπει να επιλέξουμε κάποια άλλη συνταγή αν και για μια φορά δεν πειράζει), με μια ιδιαίτερη υφή όπου φαίνεται το ινδοκάρυδο γιατί η ποσότητά του υπερέχει αυτή της φαρίνας και με πολύ άρωμα και νοστιμιά... ινδοκαρυδένια νοστιμιά κι αν δεν τρελλαίνεστε γι αυτήν ...καλύτερα να το αποφύγετε! Αν όμως είστε "φαν" του είδους... δεν έχετε παρά να μπείτε στην κουζίνα. να το ετοιμάσετε και να το απολαύσετε με ένα καφεδάκι εκεί... παραδίπλα!
Ιδού η πρώτη "πελάτισσα" που ...καταβρόχθισε,στην κυριολεξία, την πρώτη φέτα!!! 
ΥΛΙΚΑ για μια μακρόστενη φόρμα του κέικ
200 ml νερό
160 ml φρέσκο χυμό πορτοκαλιού
250 γρ. καστανή ζάχαρη
2 βανιλίνες (ή 2 σακουλάκια φυσική βανίλια Vahiné)
230 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της, κοσκινισμένη
2 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
250 γρ. ινδοκάρυδο τριμμένο
1 πρέζα αλάτι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε ένα μπολ, ανακατεύουμε το ινδοκάρυδο, τη φαρίνα, το μπέικιν και τις βανίλιες.
Σε ένα άλλο μεγάλο μπολ, ανακατεύουμε το νερό, τον χυμό πορτοκαλιού, το αλάτι και την καστανή ζάχαρη.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Χτυπάμε με το μίξερ χειρός ή ανακατεύουμε με ένα κουτάλι το μείγμα μέχρι να λιώσει η ζάχαρη.
Μόλις δούμε ότι η ζάχαρη έλιωσε, προσθέτουμε σταδιακά το μείγμα της φαρίνας και του ινδοκάρυδου ανακατεύοντας με μια σπάτουλα σιλικόνης.
Καλύπτουμε με αντικολλητικό χαρτί μια μακρόστενη φόρμα και τη γεμίζουμε με το μείγμα του κέικ.
Ψήνουμε για 40-45 λεπτά και δοκιμάζουμε εάν το κέικ έχει ψηθεί βυθίζοντας τη λάμα ενός μαχαιριού στο κέντρο η οποία πρέπει να είναι καθαρή όταν την βγάλουμε.
Βγάζουμε από το φούρνο το κέικ και το αφήνουμε να κρυώσει για 10-15 λεπτά.
Το ξεφορμάρουμε, το μεταφέρουμε σε σχάρα για να κρυώσει καλά και μετά σε πιατέλα.
Εάν θέλουμε το στολίζουμε με λίγο γλάσο που φτιάχνουμε με άχνη και νερό ή χυμό πορτοκαλιού.
Πηγή: Παραλλαγή από το περιοδικό "Νόστιμες & Εύκολες συνταγές"

40 σχόλια:

  1. μα με ινδοκαρυδο;
    μα ποσο εφευρετικη μπορεις να εισαι;;;
    συγχαρητηρια!!!!
    τελειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νοστιμότατο κέικ για την αρχή της εβδομάδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ξέρεις ότι λατρεύω το ινδοκάρυδο !!!!! Θα το φτιάξω σήμερα - έχω τα υλικά !!!!!
    Πολλά φιλιά , Κική μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το φτιάξεις Νίκη μου... είναι πολύ νόστιμο και ελαφρύ!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Την καρύδα την λατρεύω!! Είναι coconut bread λοιπόν!! Πολύ νόστιμο και ό,τι πρέπει για την εποχή !! Ευχαριστούμε πολύ Κική μου καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι κάτι ανάμεσα σε coconut bread και coconut cake, πολύ ελαφρύ και νόστιμο! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  5. Coconut bread !! Ακούγεται τέλειο !!!
    Θα το έχω στα υπόψη ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς σε βρίσκω Κική κι εγώ :)))
    Είδα ινδοκάρυδο και δεν μπορώ να αντισταθώ αν κι έχω κόψει 4 χρόνια όλα τα γλυκά μαχαίρι.
    Αλλά αφού έχει καστανή ζάχαρη ( και αν βάλω αλεύρι ολικής και μπέικειν) θα το τολμήσω! :)))
    Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το airis και δεν θα το μετανιώσεις.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Μου αρέσει πολύ το ινδοκάρυδο και η συνταγή σου είναι υπέροχη χωρίς αυγά και βούτυρο και γάλα!!
    Φαίνεται πολύ λαχταριστό!!
    Σε ευχαριστούμε για την συνταγή!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ελαφρύ και νόστιμο παρά το γεγονός ότι δεν έχει ούτε γάλα, ούτε αυγά, ούτε βούτυρο!
      Να είσαι καλά Μάχη μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Να λοιπόν που ένα κέικ άνευ.....πρόκειται να ενταχθεί στα γλυκά διαλλείματα που οφείλουμε κατά καιρούς να προσφέρουμε στον εαυτό μας!
    Το οποίο μπορεί να είναι άνευ αυγών και γάλατος ,αλλά σίγουρα δεν είναι άνευ γεύσης!!!
    Και επειδή το ινδικάρυδο είναι παντός καιρού,αλλά η περιγραφική σου δεινότητα με έβαλε για τα καλα στο φθινοπωρινό mood που τόσο μου αρέσει,δεν μένει παρά να το τοποθετήσω δίπλα στο ζεστό ρόφημα μου και να απολαύσω την σπιτική θαλπωρή μέσα απο την γεύση!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο Φωτεινή μου! Είναι ένα νόστιμο και πολύ ελαφρύ κέικ-ψωμί που χαρίζει φοβερή γλύκα!!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Αγαπώ το ινδοκάρυδο! Συνηθίζω να φτιάχνω κέικ με ινδοκάρυδο και εννοείται πως θα σημειώσω και τη δική σου πρόταση!
    Φιλάκια, κούκλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις και δεν θα το μετανιώσεις Ιωάννα μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Καθώς έφαγα με "ήτα" με το κέικ που θέλησα να φτιάξω με μπανάνες και χαρουπάλευρο την Κυριακή το βράδυ Κική μου...
    Σήμερα βλέπω κέικ και με πιάνει μανία...
    Μόλις μου περάσει το "σοκ" θα κάνω μια προσπάθεια για νέες δοκιμές, με τα υλικά που μας γράφεις.
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να κάνεις γιατί είναι πολύ εύκολο Πηνελόπη μου αλλά έτσι κι αλλιώς εμείς οι food bloggers τρώμε τέτοιες "ήττες".
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Τέλειο κ ελαφρύ! Απολύτως του γούστου μου!
    Φιλάκια, Κικίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. τελειο!!! το ινδοκαρυδο κραταει το καλοκαιρι μεσα στο φθινοπωρο ;) !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κατάφερες να συνδυάσεις και το πορτοκάλι και την καρύδα, οπότε πλησίασες αρκετά τις απαιτήσεις του κοινού!! Κέικ με καρύδα δεν φτιάχνω συχνά, παρόλο που μου αρέσει, οπότε να η ευκαιρία!
    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Αγγελική αυτό το bread - cake που είναι τόσο ελαφρύ και νόστιμο!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Μου αρέσει πολύ το ινδοκάρυδο! Η συνταγή καταχωρήθηκε! Φιλιάαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου αρέσει το ινδοκάρυδο θα το λατρέψεις!!!!!!!!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Και εγώ είμαι φαν του ινδοκάρυδου και των κέικ τις μουντές μέρες, για να γεμίζει το σπίτι αρώματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρώματα που σε ...ζεσταίνουν με τη νοστιμιά και τη γλύκα τους!!

      Διαγραφή
  16. Νηστίσιμο και νοστιμότατο το κέικ σου Κική μου, ειδικά από τη στιγμή που συμπαθώ ιδιαιτέρως την καρύδα!
    Νομίζω ότι θα του ταίριαζε πολύ και λίγη σοκολάτα, είτε κομμάτια μέσα στη ζύμη, είτε ένα ωραίο γλάσο, είτε (υπερβολή το ξέρω) και τα δύο!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ερμιόνη μου θα του ταίριαζε η σοκολάτα απόλυτα αν και προσωπικά το βρίσκω υπερβολή! Όταν όμως λατρεύεις τη σοκολάτα, όπως ξέρω ότι κάνεις εσύ, είναι φυσιολογικό να την θέλεις σ' αυτό το κέικ. :)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  17. Σήμερα κι όλας θα το κάνω γιατί συμπτωματικά έχω ινδοκάρυδο. Άραγε γίνεται και με γάλα αντί νερό ( στις ίδιες αναλογίες)όταν δεν θες να είναι νηστίσιμο; Πες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί να μη γίνεται;;; Εγώ το έκανα έτσι γιατί είναι κάτι ανάμεσα σε ψωμί και κέικ. Αλλά σίγουρα γίνεται και με γάλα ειδικά ελαφρύ.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  18. Πολύ ωραίο! Μου αρέσει τόσο πολύ το ινδοκάρυδο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τι νόστιμο που φαίνεται! Έχω όλα τα υλικά εκτός από το βασικό ινδοκάρυδο! Θα το φτιάξω όμως σίγουρα! Thanks!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το φτιάξεις Κατερίνα γιατί θα σου αρέσει!! Καλώς ήρθες!!!

      Διαγραφή
  20. Τέτοια κεκάκια είναι ότι πρέπει με τον μουντό καιρό ;)
    Eγινε πολύ ωραίο Κική, κι ας μην εχει γαλα κι αυγά.
    Και το ινδοκάρυδο του δίνει ωραίο αρωμα και γεύση

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Μάριον και σε γεμίζουν γλύκα και νοστιμιά! Έγινε πράγματι νοστιμότατο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!