Αλμυρά μπισκοτάκια... αγαπημένα τυρογατάκια

Καλημέρα και καλή εβδομάδα! 
Είναι κάποιες μέρες που, όσο και να μην πίνεις, δεν λες όχι σε ένα ποτηράκι λευκό κρασί! Έτσι, γιατί είναι Σαββατόβραδο και θέλεις να απολαύσεις μια ταινία χωμένη στον καναπέ σου ή γιατί θέλεις να χαλαρώσεις λίγο περισσότερο όταν γύρω σου όλα συνηγορούν στο να έχεις νεύρα κορδόνια! Έλα όμως που το κρασάκι θέλει το κάτι τις του!
Τα φώτα χαμηλωμένα, στην τηλεόραση η ταινία που διάλεξες να δεις και δίπλα σου στον καναπέ ο καλός σου που, ευτυχώς του άρεσε η ταινία κι έτσι δεν διαμαρτύρεται παρά βλέπει σιωπηλός και συνεπαρμένος από την πλοκή!
Παίρνει το μπουκάλι και γεμίζει δυο ποτήρια με ένα κατάξανθο, αρωματικό κρασί... μια πολύ καλή παρέα για τέτοια Σαββατόβραδα που το cocooning (αλήθεια το θυμάται κανείς τώρα που πέρασε η μόδα του;;) είναι το μόνο που επιθυμείς.
Με το τηλεκοντρόλ στο χέρι και το δάχτυλο να πιέζει το pause... σηκώνεσαι και πας τρέχοντας στην κουζίνα όπου δίπλα στις μικρές μπρουσκέτες με κοτοσαλάτα και στα χορτοπιτάκια βρίσκεται μια ακόμα πιατέλα αλλά αυτή γεμάτη με μικρές, καστανόμαυρες.... γατούλες! Γατούλες μπατόν σαλέ ή αλλιώς μικρά ελιοτυρένια, καστανόξανθα αλμυρά μπισκοτάκια που είναι ό,τι πρέπει για συνταίριασμα στον λευκό θησαυρό που γέμισε τα ποτήρια. 
Αχ αυτές οι τυρένιες γατούλες είναι άκρως δελεαστικές! Από την πρώτη στιγμή, εκεί στον πάγκο της κουζίνας, που έχεις μπροστά σου το μπολ με το κίτρινο τυρί (το Ορεινό Χανίων τα απογειώνει αλλά και το Πεκορίνο Αμφιλοχίας τους δίνει ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα) όπου προσγειώνονται τα κομματάκια από τις ελιές Καλαμών οι αισθήσεις σου παίρνουν φωτιά! Η αίσθηση της αλμυρής ζύμης στα χέρια σου, τα αρώματα του τυριού και της ελιάς και το απαλό αλεύρι (λευκό, ολικής ή ανάμικτο) σε γεμίζουν ανυπομονησία! Υπομονή όμως! Τα μπισκοτάκια θα γίνουν, θα φουρνιστούν, θα γεμίσουν αρώματα την κουζίνα και μόλις κρυώσουν θα γίνουν οι μικρές, αμαρτωλές μπουκίτσες για κάθε ώρα και κάθε στιγμή ...πόσο μάλλον για μια ωραία ταινία με ένα ποτήρι λευκό κρασί στο χέρι.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
ΨΥΓΕΙΟ
ΨΗΣΙΜΟ
ΣυνολικΟσ χρονοσ
ΚΟΜΜΑΤΙΑ
 15 λεπτά
20-25 λεπτά
12-15 λεπτά
47-55 λεπτά
40-55 μικρά

ΥΛΙΚΑ 
125 γρ. βούτυρο από το ψυγείο
170 γρ. τριμμένη γραβιέρα "Ορεινό Χανίων" ψιλοτριμμένο
10-12 ελιές Καλαμών ψιλοκομμένες
5 κ.σ. γάλα
1 κ.γλ. αλάτι
1/2 κ.γλ. ζάχαρη
1/3 κ.γλ. πιπέρι μαύρο φρεσκοτριμμένο
260-280 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Καλύπτουμε 2 λαμαρίνες φούρνου με αντικολλητικό χαρτί.
Κόβουμε σε λεπτά φετάκια το κρύο βούτυρο.
Ανακατεύουμε το τυρί με τις ελιές σε ένα μπολ.
Βάζουμε το βούτυρο σε ένα μπολ με το αλάτι, το πιπέρι και τη ζάχαρη και το χτυπάμε μέχρι να αφρατέψει.
Προσθέτουμε το τυρί με τις ελιές ανακατεύοντας στην πιο χαμηλή ταχύτητα.
Σταδιακά προσθέτουμε το αλεύρι και μόλις το μείγμα πήξει είτε χρησιμοποιούμε τα άγκιστρα του μίξερ για το ζύμωμα είτε ζυμώνουμε με το χέρι μέχρι να έχουμε μια ομοιογενή ζύμη ελαφρώς σφιχτή.
Ανοίγουμε σε φύλλο με πάχος μισό εκατοστό περίπου και με ένα κουπ-πάτ κόβουμε στο σχήμα που θέλουμε.
Εναλλακτικά, κόβουμε με ένα μαχαίρι τετράγωνα ή μακρόστενα μπισκοτάκια.
Τοποθετούμε στις λαμαρίνες που έχουμε ετοιμάσει.
Βάζουμε τις λαμαρίνες για 20-25 λεπτά στο ψυγείο.
Στο μεταξύ, προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου.
Ψήνουμε τα μπισκότα για 12-15 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι απέκτησαν ένα χρυσόξανθο χρώμα.
Προσοχή: Όταν βγάλουμε τα μπισκότα από τον φούρνο θα είναι μαλακά αλλά θα γίνουν κανονικά μόλις κρυώσουν.
Αφήνουμε τα μπισκότα να κρυώσουν καλά πριν τα τοποθετήσουμε σε πιατέλα ή σε μπολ που κλείνει αεροστεγώς για να τα διατηρήσουμε για 1 εβδομάδα.

29 σχόλια:

  1. Εξαιρετική νοστιμια, κι όπως έγραψες, οτι πρέπει για να συνοδεψουμε το κρασι μας! Καλή εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι αν και δεν λες και όχι σε 1-2 χωρίς κρασί!! :)

      Διαγραφή
  2. Το τέλειο συνοδευτικό Κική μου! Τα αποθήκευσα ώστε να τα γευτούμε παρέα με το κρασάκι μας! ευχαριστούμε πολύ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει να τα δοκιμάσετε Κατερίνα μου έστω και χωρίς κρασάκι αλλά και με μπυρίτσα!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  3. Ωραίες γατούλες!!! Άκρως παιχνιδιάρικες και γευστικές Κική μου. Νομίζω ότι αν τις έκανα δεν θα ήταν για το κρασάκι... αλλά για να τις απολαύσω έτσι σκέτες. Άντε να έδινα και μερικές για το σχολικό κολατσιό καθώς είναι καλή μάνα :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σκέτες είναι υπέροχες Πηνελόπη μου ...αξίζουν. Αλλά και για το σχολικό κολατσιό είναι ωραιότατες!! :)

      Διαγραφή
  4. Είσαι απίστευτη Κική μου
    Συν τοις άλλοις αγαπώ πολύ τις περιγραφές σου!!!!

    Σε γλυκοφιλώ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσουν και οι περιγραφές μου εκτός από τις συνταγές μου Ελένη μου!!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Αυτές οι γατούλες φαίνονται πεντανόστιμες! Μου φαίνεται Κική μου ότι θα μπορούσα να αντικαταστήσω με αυτά τα μπισκοτάκια μια χαρά τα πατατάκια και όλα τα άλλα ακατάλληλα πράγματα που τρώνε τα παιδιά μπροστά στην Τηλεόραση. Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύκολες και πολύ νόστιμες Θάλεια και σίγουρα είναι καλύτερες από τα πατατάκια και τα γαριδάκια για μικρούς και μεγάλους!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Πω πω όντως πολύ λαχταριστά !! Πολύ νόστιμος συνδυασμός και ο πρώτος κρασομεζές ;) Καλέ εννοείται ότι το θυμάμαι το cocooning και το εφαρμόζω και συχνά πυκνά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρασομεζές δεν λες τίποτα Αθηνά μου!! Αααα, το θυμάσαι κι εσύ το cocooning;; Κι εγώ το εφαρμόζω... είναι το αγαπημένο μου ...σπόρ!! χαχαχα

      Διαγραφή
  7. Το κακό με τα πάσης φύσης αλμυρά μπισκοτάκια, είναι ότι μπορώ να φάω άπειρα και να μην το καταλάβω :)
    Τρώγονται πάρα πολύ εύκολα ομολογουμένως! Και βασικά είναι τόσο ωραία και με ένα ποτηράκι κρασί αλλά και ως σνακ.
    Αυτά που έχουν και ελίτσες θα τα λατρέψουν οι μικρές μου κυρίες που τρελαίνονται για ελιές!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχχχ κι εγώ το ίδιο παθαίνω Ερμιόνη γι αυτό και τα φτιάχνω αραιά και που!! Αλλά τώρα οι μικρές παίρνουν μαζί στο σχολείο και έχουν ξετρελλαθειί!!!
      Με κρασάκια και μπυρίτσα είναι τέλεια!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. πανέμορφα
    απο εμφανιση πολυ ιδιαιτερα
    και σε γευση το ιδιο
    καλημερα αγαπημενη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πεντανόστιμα Κική μου όποια εμφάνιση κι αν έχουν!
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  9. Τα πιο αστεία συνοδευτικά που έχω δει ποτέ, Κική μου!!!! Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αστεία, εύκολα και σούπερ νόστιμα Ευγενία μου!!!
      Φιλιά και την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  10. Αχ Κική!!!!!!!!!!!! Πραγματικά προτιμώ τα αλμυρά μπισκότα απείρως περισσότερο από τα γλυκά!!!! Για γραβιέρα δε τρελαίνομαι κυριολεκτικά!! Εκανες πολύ καλή δουλειά!! Τα μπισκότα φαίνονται υπεροχότατα!!!! Θέλω να τα δοκιμάσω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί καλάαααα!! Τουλάχιστον προτιμάς ένα από τα δύο και όχι και τα δύο, όπως εγώ Χρυσαυγή μου!!! Είναι πολύ ωραία τα συγκεκριμένα... κρίμα να μην είμαστε κοντά να σου στείλω να δοκιμάσεις!!
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  11. Αν σου πω ότι σήμερα ήθελα να κάνω αλμυρά μπισκότα για το γείτονα μας στο κτήμα..δεν θα το πιστέψεις.Αν δεν βάλω Ορεινό και βάλω άλλο κασέρι γίνεται λες;Εγώ πάντως με άλλο σήμερα θα τα φτιάξω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να βάλεις κεφαλοτύρι όπως σου είπα και στο μέιλ... θα γίνουν μια χαρά!

      Διαγραφή
  12. Τα έφτιαξα Κική!!!!Απλά έβαλα κεφαλοτύρι που είχα όπως μου είπες, τα...μασουλάω τώρα!!!!Ευχαριστώ γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που τα έφτιαξες κι ελπίζω να σου άρεσαν πολύ γλυκιά μου Γεωργία!!!
      Να είσαι καλά!!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Η περιγραφή σου έκλεψε την παράσταση από την συνταγή αλλά οι παιχνιδιάρικες γατούλες δεν σε αφήνουν σε ησυχία αν δεν τις φτιάξεις για να τις απολαύσεις!!
    Πολύ ωραία συνταγή Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε και η περιγραφή αλλά πράγματι και η συνταγή είναι μια τυρολιχουδιά που θα την λατρέψεις!!
      Την καλημέρα Μάχη μου!

      Διαγραφή
  14. Γατούλες χαριτωμένες και πεντανόστιμες, ο τέλειος συνδυασμός για κάθε περίσταση! Ωραία συνταγή Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπω τις γατούλες σου Κικη μου! Οι ελιές με τη ζυμη μου αρεσει πολύ, σαν συνδυασμός.
    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτά τα μπισκότα αμα τα αρχίσεις δεν τα σταματάς.
    Πολύ ωραίο συνοδευτικό με κρασί αλλά και μόνα τους οπως λες βλεποντας ταινία...μούρλια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!