'Ενα πράσινο ψευτοσουφλέ... μια λαχταριστή λιχουδιά

"Μαμά, δεν θέλω λαχανικά!! Είναι ...μπλιάχχχχ!!!!" "Μαμά θέλω ζαμπόν!!!" Πόσες μαμάδες δεν έχουν ακούσει αυτά τα λόγια από τα μικρούλια ζουζούνια που αποφεύγουν και σιχαίνονται τα λαχανικά; Πόσες μαμάδες δεν έχουν αρχίσει μετά το κήρυγμα για το πόσο νόστιμα και θρεπτικά είναι τα λαχανικά, πόσο οφέλιμα, πόσο καλό κάνουν στην υγεία μας! 
Ζώντας κι εγώ από κοντά ένα τέτοιο πιτσιρίκι που ευτυχώς τρώει το σπανάκι (το μόνο λαχανικό που βάζει στο στόμα του) προσπάθησα να κάνω μια παραλλαγή της σπανακόπιτας αλλά έβαλα κι ένα μικρό μυστικό μέσα! Η συνταγή που σας δίνω καταλήγει σε ένα πανεύκολο, νοστιμότατο σουφλέ που θα ξετρελλάνει τον ουρανίσκο μικρών αλλά και μεγάλων.
Όμως εγώ στο μισό σουφλέ πρόσθεσα και μερικά ψιλοκομμένα μαυρομάτικα φασόλια... έτσι για να δω την αντίδραση της μικρής μας. Και πράγματι... δεν κατάλαβε τίποτα!! Το έφαγε, το απόλαυσε, είδε το σπανάκι και το ζαμπόν αλλά δεν είδε τα φασόλια (!!) μια και δεν φαίνονταν καθώς ήταν ψιλοκομμένα και ανακατεμένα με τα τυριά!
Μην καθυστερείτε λοιπόν! Φτιάξτε το σουφλέ (αρκεί το πιτσιρικάκι σας να τρώει σπανάκι) και προχωρείστε ένα βήμα παρακάτω... κρύβοντας μέσα κάποιο άλλο απ΄αυτά που ένα μικρούλι αν και πρέπει δεν τρώει!! Μόνο του ή με κάποιο όσπριο μέσα αυτό το ψευτοσουφλέ είναι μια καλή και γρήγορη λύση, με υψηλή θρεπτική αξία αλλά και πολύ νοστιμιά.
ΥΛΙΚΑ για ένα οβάλ σκεύος 25x18 εκ.
300 γρ. σπανάκι
200 γρ. πράσα ψιλοκομμένα
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
2 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
2 κ.σ. άνηθο ψιλοκομμένο 
120 γρ. φέτα θρυμματισμένη
80 γρ. κεφαλοτύρι τριμμένο + 2 κ.σ. επιπλέον για την επιφάνεια
2 φέτες ζαμπόν ψιλοκομμένες
5 φέτες ψωμί του τοστ
2 αυγά μεγάλα (L)
180 ml γάλα φρέσκο
1/2 κ.γλ. ζάχαρη
1 πρέζα μοσχοκάρυδο
Αλάτι και πιπέρι
4 κ.σ. ελαιόλαδο + λίγο βούτυρο για το ταψί και την επιφάνεια του σουφλέ
1/2 φλ.τσ. μαυρομάτικα φασόλια βρασμένα και ψιλοκομμένα (ή άλλα φασόλια) (προαιρετικά)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε το σπανάκι, τα πράσα και τα κρεμμυδάκια σε ένα μπολ και τα περιχύνουμε με καυτό νερό.
Τα αφήνουμε έτσι για 3-4 λεπτά και μετά πετάμε το νερό.
Βάζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι το ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί προσθέτουμε το σπανάκι, τα πράσα, τα κρεμμυδάκια, το κρεμμύδι και τον άνηθο.
Αφήνουμε τα λαχανικά να σοταριστούν για 2-3 λεπτά με το ελαιόλαδο και μετά προσθέτουμε 200 ml νερό και τα αφήνουμε να σιγοβράσουμε μέχρι το νερό να εξατμιστεί εντελώς.
Στο μεταξύ, σε ένα μπολ αναμιγνύουμε τη θρυμματισμένη φέτα, τα 80 γρ. του κεφαλοτυριού (εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια γραβιέρα της αρεσκείας μας) και το ζαμπόν.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου, στον αέρα.
Μόλις τα λαχανικά μείνουν χωρίς υγρά, προσθέτουμε το μοσχοκάρυδο, τη ζάχαρη, λίγο πιπέρι, τα τριμμένα τυριά με το ζαμπόν και ανακατεύουμε καλά.
Στη φάση αυτή, προσθέτουμε αν θέλουμε και τα ψιλοκομμένα (στο multi) μαυρομάτικα φασόλια.
Αλείφουμε το ταψάκι μας με λίγο βούτυρο και επάνω τοποθετούμε τις 2 φέτες από το ψωμί του τοστ.
Μια άλλη φέτα ψωμιού την κόβουμε για να γεμίσουμε τα κενά που έχουν απομείνει στο ταψί.
Αδειάζουμε από πάνω τη γέμιση και την στρώνουμε προσεκτικά έτσι ώστε να έχει παντού το ίδιο πάχος.
Τις άλλες δύο φέτες ψωμιού τις κόβουμε σε μικρά κομμάτια και μ' αυτά τα κομμάτια καλύπτουμε την επιφάνεια των λαχανικών.
Σε ένα μπολ, βάζουμε τα αυγά, το γάλα, λίγο αλάτι και πιπέρι και χτυπάμε καλά το μείγμα.
Ρίχνουμε το μείγμα επάνω στα λαχανικά και με ένα πηρούνι τα παραμερίζουμε έτσι ώστε το μείγμα γάλακτος και αυγών να φτάσει μέχρι τη βάση από ψωμί.
Πασπαλίζουμε την επιφάνεια με τις δύο κουταλιές της σούπας και αφήνουμε το ψευτοσουφλέ για 5-10 λεπτά έτσι ώστε η ψωμένια βάση να απορροφήσει από το υγρό μείγμα της επιφάνειας.
Ψήνουμε το ψευτοσουφλέ για 25-30 λεπτά.
Βγάζουμε από το φούρνο, αφήνουμε για 5 λεπτά και μετά σερβίρουμε με λευκό κρασί ή με μπύρα.

38 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία ιδέα μου έδωσες με τα φασόλια, είναι το μόνο όσπριο που δεν τρώει με τίποτα η κόρη μου αλλά είμαι σχεδόν σίγουρη πως με τέτοια μεταμφίεση δεν θα το πάρει χαμπάρι. Θα το δοκιμάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ τα εδώ μέσα Αμαλία μου και σίγουρα θα τα φάει χωρίς να το καταλάβει... εγώ τις προάλλες έκρυψα φακές και η μικρή το καταευχαριστήθηκε!!

      Διαγραφή
  2. Πολύ καλή ιδέα μεταμφίεσης, να βρώ και ένα τρόπο να κρύψω το σπανάκι χα χα!! Βλέπει πράσινο και τρέχει!! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχάααα!!! Εδώ μάλλον σηκώνω τα χέρια ψηλά!!!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή
  3. χαχα! Ευρυματικότατη συνταγούλα!!!
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ, Κική μου, λατρεμένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραία ιδέα για ένα νόστιμο σουφλέ, γρήγορα με υλικά που έχουμε στο σπίτι!
    Μου αρέσει πολύ η εικόνα του!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μάχη γιατί δεν χρειάζεται να γίνει μόνον με σπανάκι μπορούμε να προσθέσουμε ό,τι μας αρέσει!!

      Διαγραφή
  5. Γιατί ψευτοσουφλέ??
    Ενα κανονικότατο λαχταριστό σουφλέ είναι, που θα εκτιμήσουν μικρά και μεγάλα παιδάκια!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι όσο λαχταριστό κι αν είναι δεν το λες σουφλέ ακριβώς!! χαχαχα Πάντως είναι για μικρά και μεγάλα παιδιά... έχεις δίκιο!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Είδα "πράσινο" και μπήκα...κατά το κοινώς λεγόμενο: είδα φως και μπήκα!! Κική μου...

    Αυτό με τα λαχανικά και το "μπλιάχ" εγώ δεν το ζούσα σε παλαιότερες εποχές, τώρα τελευταίως το ζω και "τα έχω πάρει γερά στο κρανίο"!!

    Εξαιρετικότατη και με ωραίο φωτογραφικό αποτέλεσμα η συνταγή σου, καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δηλαδή... πράσινο ...φως;;;; χαχαχα
      Είναι θέμα ηλικίας ...μην ανησυχείς θα περάσει... και η Ιωάννα άρχισε πάλι να δοκιμάζει αυτά που αρνούνταν πεισματικά μέχρι τώρα! Φάσεις είναι...
      Χαίρομαι που σου άρεσε Πηνελόπη μου!!
      Φιλιά και υπομονή!! :)

      Διαγραφή
  7. Κική μου, μου έκανε εντύπωση πως έκρυψες τόσο καλά τα....μαυρομάτικα φασόλια! Αν η κόρη μου καταλάβαινε κάτι τέτοιο δεν θα πλησίαζε με τίποτα το φαγητό!! Πλούσιο το σημερινό σου σουφλέ, γεμάτο καλά στοιχεία και βιταμίνες! Ότι πρέπει για τα παιδιά, αλλά και για εμάς τους μεγάλους!!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν φαίνονται Ειρήνη μου γιατί επειδή ήταν η πρώτη φορά έβαλα λίγα και αλεσμένα, ανακατωμένα με τα τυριά. Τί να γίνει;;; Τεχνάσματα για να αρχίσει η μικρή να τρώει και όσπρια!!! :))
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  8. Βασιλική μου στο λαχανοσουφλέ σου καμουφλαρίστηκαν τα νόστιμα μαυρομάτικα και όσα ένα πιτσιρίκι αρνείται να δοκιμάσει... ένα τέτοιο ήμουν κι εγώ και με πολλές περισσότερες ιδιοτροπίες.
    Τώρα όμως έχω αναθεωρήσει εντελώς, πίστεψέ με! :)

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Ζαμπία μου έτσι ήμουν αλλά οι μικρές δεν θα μου ξεφύγουν τόσο εύκολα! χαχαχα
      Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ το ίδιο κι έτσι γίνεται συνήθως αλλά πάλι δεν μπορώ να μην μπω στον πειρασμό να δοκιμάσω!!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραία ιδέα Κική.
    Δεν ξέρω αν το γνωρίζεις μια φίλη έχει γράψει βιβλίο με συνταγές για τα παιδιά που δύσκολα τρώνε πράσινα. Είναι το: Μαμά δεν τρώω πράσινα της Θέμιδας Καρδιόλακα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ξανθή! Το βιβλίο το έχω ακούσει αλλά δεν το έχω δει! Φαντάζομαι ότι είναι ωραίο!!

      Διαγραφή
  10. Τα παιδάκια και τα λαχανικά δύσκολα τα πάνε καλά Κική μου, το ξέρουμε πια πολύ καλά με τα κοριτσάκια μας!
    Η μεγάλη μου κόρη μπορεί και να δοκίμαζε το σουφλέ, αλλά μέχρι εκεί νομίζω :)
    Η μικρή είναι εξαιρετικά καλόβολη. Και λαμβάνοντας υπόψη πόσο νόστιμο δείχνει το πιάτο σου, πιθανολογώ ότι θα μου ζητούσε και δεύτερη μερίδα!
    Και για μπουφέ πάντως αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς έχουμε το εξής περίεργο φαινόμενο Ερμιόνη μου ...η μεγάλη τρώει κυρίως λαχανικά, όσπρια και κοτόπουλο. Με το ζόρι μια φορά την εβδομάδα τρώει μπιφτέκι κι όσο για junk ούτε συζήτηση κι εκεί σαλάτα παίρνει!!! Η μικρή τρώει κυρίως κρέας και σπανάκι... πατάτες, ζυμαρικά, ρύζι, όσπρια ...ούτε να τα ακούσει. Με το σουφλέ αυτό έφαγε και λίγα φασόλια... τώρα θα δοκιμάσω να προσθέσω πατάτες! Για μπουφέ είναι μια χαρά!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Ωραίοτατο και δεν μπορεις να φας μονο ένα. Ειδικα τα παιδια θα ξετρελαθουν!
    Καλό ξημέρωμα
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμη γεύση αρκεί να τους αρέσει το σπανάκι!!!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή
  12. Ναι είναι τέλειοι κάτι τέτοιοι συνδυασμοί! Ευχαριστούμε Κική για την συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ ωραίο και πολύ υγιεινό με τόσα λαχανικά!Πιστεύω να φάει η μικρή μου, αλλά και η.... μαμά μου, που δώσε της σουφλέ και πάρε της την ψυχή!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Πινελιά μου!! Ναι είναι υγιεινό και νόστιμο... ελπίζω να τους αρέσει!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα Κική μου!!Τί υπέροχη ιδέα γιά ένα νόστιμο σουφλέ!!!
    Θρεπτικό καί υγεινό μέ όλα αυτά τά λαχανικά!Φαίνεται τόσο λαχταριστό μέσα από τίς απίστευτες φωτογραφίες σου!!!Θά τό δοκιμάσω!!!Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμο αυτό το ψευτοσουφλέ Δήμητρά μου! Αξίζει!1
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Μωρέ με τέτοια ωραία παρουσίαση δύσκολα λες όχι!Ένα σουφλέ με τα όλα του Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Λίλια και είναι πολύ νόστιμο!!

      Διαγραφή
  16. Αυτά τα ψευτοσουφλέ...τα καλύτερα μου! Με όλα τα αγαπημένα υλικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. αυτο δεν ειναι ψευτοσουφλε κικιτσα,αυτο ειναι σουφλεδαρ!!!!!
    ακρως δελεαστικο και οτι πρεπει για την πεινα μου αυτη την στιγμη..αχ και βαχ!!!!
    πολλα φιλιααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να στείλω;;;;; Αύριο θα ξαναφτιάξω γιατί το καθιερώσαμε κάθε εβδομάδα για τη μικρή μας!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!