Αφράτοι σουσαμένιοι κόμποι με τυρί

Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα! Αυτή την φθινοπωρινή και κρύα πια εβδομάδα, που ο χειμώνας μας κάνει αισθητή την παρουσία του κάτι δεν μου ταίριαζε... δεν ήθελα γλυκό... ήθελα ένα λίγο διαφορετικό σνάκ! Κι όταν εγώ δεν θέλω γλυκό... καταφεύγω στο ...τυρί! Σαν κάθε αξιοπρεπή άνθρωπο των άκρων, το τυρί είναι αυτό που αποζητώ όταν για κάποιο λόγο δεν θέλω γλυκό. 
Μικρά, αφράτα ψωμάκια, άλλοτε με το σχήμα του κόμπου, μακρόστενα ή στρόγγυλα, πασπαλισμένα με σουσάμι, γεμισμένα με απλή, νόστιμη φέτα, ροδοψημένα και ταπεινά, χωρίς κραυγαλέα εμφάνιση ή γεύση αποτελούν μια ιδανική πρόταση για τον καφέ ή το γάλα!
Τα πιο απλά υλικά δημιουργούν τελικά μεγαλειώδη γεύση! Το απλό τυρόψωμο που έτρωγα στα μικράτα μου καθώς η μαμά μου μου έκοβε μια τεράστια φέτα ζεστό, σπιτικό ψωμί κι έβαζε από πάνω μιαν άλλη φέτα από κατάλευκο τυρί που μαλάκωνε από τη ζέστα του ψωμιού!! Μικροί και μεγάλοι στο σπίτι μας απολάμβαναν το ψωμοτύρι κάθε ώρα της μέρας γιατί οι δύο αυτές νοστιμιές δεν έλειπαν ποτέ ούτε από το τραπέζι μας, μεσημέρι και βράδυ!!
Έτσι κι αυτά τα σουσαμίνια με την τυρένια καρδούλα έγιναν τα αγαπημένα μας και (δεν έκανα που δεν έκανα μεγάλη δόση) εξαφανίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ! Ναι, εξαφανίστηκαν χωρίς υπερβολή!! Μια ώρα μετά το ψήσιμο και την προσπάθεια φωτογράφισης δεν απέμειναν παρά 2 που είχα κρύψει μη και δεν βγούν καλές οι φωτογραφίες!!!
Βέβαια, όσο νόστιμα κι αν έγιναν ήταν πολύ αντιδραστικά στην φωτογραφισή τους και χρειάστηκα ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια από άλλες φορές μια και η ...έμπνευση είχε πάει περίπατο (μη με ρωτήσετε πού ...δεν ξέρω!!!).
Προσπερνώντας λοιπόν αυτή την αντιδραστικότητα, σας δίνω τη συνταγή γιατί αξίζουν... είναι εύκολα, γρήγορα και πολύ αφράτα. Αφήστε που τρώγονται σκέτα ή με όποια γέμιση φανταστείτε! Κάντε τα κόμπους αφού τα γεμίσετε ή αφήστε τα μικρά στρογγυλά και μακρόστενα... έτσι για ποικιλία.
ΥΛΙΚΑ για 11-12 σουσαμίνια
300 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
1 φακελάκι μαγιά ξηρή
3 κ.σ. ελαιόλαδο
100 γρ. χλιαρό νερό
90 γρ. χλιαρό γάλα εβαπορέ
1 κ.γλ. καστανή ζάχαρη
1/2 κ.γλ. αλάτι 
Για τη γέμιση
100 γρ. τυρί φέτα, θρυμματισμένο
Για το πασπάλισμα
4 κ.σ. γάλα εβαπορέ αραιωμένο με 4 κ.σ. νερό
2 κ.σ. σουσάμι 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε σε ένα μεγάλο μπολ το αλεύρι, τη μαγιά, το ελαιόλαδο, το γάλα και τη ζάχαρη.
Σε ένα ποτήρι διαλύουμε το αλάτι στο νερό.
Ανακατεύουμε τα υλικά του μπολ με ένα πηρούνι.
Αρχίζουμε να ζυμώνουμε και προσθέτουμε σιγά σιγά το νερό με το αλάτι.
Ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια ζύμη μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια.
Αλευρώνουμε το μπολ, βάζουμε μέσα τη ζύμη και την αφήνουμε σε ζεστό μέρος (ή στον φούρνο της κουζίνας στους 35 βαθμούς Κελσίου) για 30-40 λεπτά να φουσκώσει.
Βγάζουμε τη ζύμη και προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου.
Στο μεταξύ, αφού την ξαναζυμώσουμε την κόβουμε σε μπαλάκια των 50 γρ. και κάθε μπαλάκι το ανοίγουμε σε μακρόστενη λωρίδα με το ρολό της ζύμης.
Γεμίζουμε με μια μικρή ποσότητα από θρυμματισμένο τυρί και φέρνοντας μαζί τις δύο πλευρές της ζύμης κλείνουμε τη λωρίδα.
Κυλούμε λίγο σπρώχνοντας με τα ακροδάχτυλά μας επάνω σε αντικολλητική επιφάνεια και μετά κάνουμε μια θηλιά, περνώντας από μέσα τη μία άκρη.
Έτσι, έχουμε σχηματίσει έναν κόμπο.
Αφού τοποθετήσουμε τα σουσαμίνια σε λαμαρίνα που την έχουμε καλύψει με αντικολλητική επιφάνεια (ή αντικολλητικό χαρτί) τα αλείφουμε με το αραιωμένο γάλα και τα πασπαλίζουμε με σουσάμι.
Βάζουμε αμέσως στον φούρνο και ψήνουμε για 10-15 (το πολύ 20) λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι έχουν ροδοκοκκινήσει.
Τα βγάζουμε από το φούρνο και τα αφήνουμε να κρυώσουν για 5 λεπτά μέσα στο ταψί και μετά σε σχάρα για να μην νοτίσουν από την κάτω πλευρά.

26 σχόλια:

  1. Αχ, ασε Κική κι εγώ το τυράκι επιθυμώ σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις, γι' αυτό και θα την τιμήσω τη συνταγή σου!!! Πράγματι δείχνουν τόσο αφράτα αυτά τα ψωμάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τη δοκιμάσεις Ευγενία μου γιατί αξίζει!! Είναι πολύ αφράτα!

      Διαγραφή
  2. Συνταγή για όλες τις ώρες πραγματικά!
    Υπέροχη, τρυφερή κ λαχταριστή!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνήθως αρέσουν σε όλους Ερμιόνη μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Κική μου αγαπημένη μου άνοιξεις την όρεξη!
    Καλό ξημέρωμα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Αριάδνη μου και μακάρι να είμασταν κοντά να σου στείλω μερικά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Αυτά τα τυροψωμάκια είναι σα να μιλάνε, φαίνεται η νοστιμιά τους! Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λαχταριστά ψωμάκια γεμιστά με φέτα? Διόλου περίεργο που εξαφανίστηκαν!!! ΣΛΟΥΡΠ! Καλή εβδομάδα, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα Κική και Χρόνια Πολλά :))
    Τι κόμπος, τι Γόρδιος δεσμός, τι λες τώρα!!!
    Ας είχα ένα τώρα μπροστά μου με το καφεδάκι μου και ωσάν άλλος Μ.Αλέξανδρος θα τα "έκοβα" με τα...δοντάκια μου...χαχαχα
    Πεντανόστιμα φαίνονται!!!
    Καλημέρα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επηρεάστηκα από την Αμφίπολη Ελένη μου! χαχαχαχα Γίνονται τέλεια!

      Διαγραφή
  7. Καταπληκτική συνταγή Κική μου!!Ζήλεψα τά λαχταριστά τυροψωμάκια σου!!
    Οτι πρέπει γιά μπουφέ καί γιορτινό τραπέζι!!Δίνε μας ιδέες λόγω τών εορτών!!Οι φωτό άπαιχτες φιλενάδα!!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άξίζουν Δήμητρα μου και είναι ό,τι πρέπει για πολλές χρήσεις! Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό!! Να είσαι καλά και να περνάς καλά γλυκιά μου Δήμητρα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Οτι υπαρχει σε τυρί και ζύμη.. για μενα ειναι περασμός αποκλείεται να μην τα φτιαξω...με τον καφέ μου αρεσουν πιο πολύ τα αλμυρα σνακ παρα τα κουλουράκια....τελεια μου φαινονται Κική μου....σε ευχαριστουμε για την συνταγή... φιλάκιααααα..!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για μένα το ίδιο Ρούλα μου... αυτά τα σουσαμίνια είναι πεντανόστιμα! Αξίζει να τα δοκιμάσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. A! αυτά είναι άκρως τσαχπίνικα και ιδανικά για το σχολείο, Κική μου.
    Γεια χέρια σου καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ιδανικά για κάθε ώρα Πηνελόπη μου!

      Διαγραφή
  10. Τυρολιχουδιά οι αφράτοι σου σουσαμένιοι κόμποι, Κική μου! Δελεαστική νοστιμιά για όλες τις ώρες!!!
    Καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατα και ειδικά με τον καφέ!!!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  11. τελεια ψωμακια!!! μου αρεσε το σχημα κομπου!! δεν το εχω κανει ποτε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αχοουουου τι γλυκουτσικα ψωμακια ειναι αυτα...εννοω αλμυρουτσικα,εμανα κικη μου δεν μου φαινονται καθολου αντιδραστικα στις φωτο...μονο ως λαχταριστα μπορω να τα χαρακτηρισω!!!!!
    σε φιλωωωω!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ λαχταριστά αλλά, άκου που σου λέω, αντιδραστικά στην φωτογράφιση... μισούν τους παπαράτσι!!! χαχαχα
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Γελάω γιατί σε σκέφτομαι να κρύβεις τα υπέροχα ψωμάκια σου από τα πεινασμένα βλέμματα της οικογένειας σου μπας και προλάβεις να τα φωτογραφίσεις χιχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γέλα, γέλα αλλά έπρεπε να τα κρύψω για να φωτογραφίσω πολύ γρήγορα γιατί θα μου τα έπαιρναν!!!! :)

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!