Τάρτα με σπανάκι και μπλε τυρί

Εντάξει, δεν έχει πρωτότυπα υλικά! Εντάξει, ο συνδυασμός δεν είναι καινοτομικός! Εντάξει, είναι μια τάρτα που δεν σε ξενίζει και δεν σε ιντριγκάρει όταν διαβάζεις τον τίτλο! Αλλά, μήπως όλα τα πιάτα θα πρέπει να σε ξενίζουν αγαπητέ σύγχρονε γευσιγνώστη; Μήπως μόνον τα παράξενα, ακριβά, σπάνια υλικά είναι εκείνα που δίνουν νοστιμιά; Μήπως τελικά, τα κοινά, συνηθισμένα υλικά που βρίσκεις στο ντουλάπι ή στο ψυγείο σου καθημερινά μπορούν να κάνουν τη διαφορά; Μήπως μια μικρή αλλαγή, μια μικρή προσθήκη, μια μικρή... τόση δα σταλίτσα φαντασίας μπορεί να απογειώσει ένα πιάτο που το έχεις ξαναφάει; Είμαι σίγουρη ότι συμφωνείς και είμαι ακόμα πιο σίγουρη ότι πολλές φορές, ειδικά εκείνες που ...βαριέσαι να πας στο μάρκετ για ψώνια, έχεις ανοίξει το ψυγείο αλλά και το ντουλάπι, έχεις βάλει τη φαντασία σου να δουλεύει σε τούρμπο ρυθμό και πάντα, μα πάντα, κάτι κατάφερες να ετοιμάσεις για να χορτάσεις τη πείνα σου, να ευχαριστήσεις τον ουρανίσκο σου χωρίς όμως να ξεβολευτείς!!! 
Εδώ που τα λέμε... επόμενο είναι! Έξω βροχή, πότε δυνατή και πότε πιο σιγανή αλλά πάντα βροχή, ποταμάκια δίπλα στο πεζοδρόμιο... ειδικά φτιαγμένα για να βουτούν οι ρόδες των αγαπητών συνανθρώπων-οδηγών και να σε κάνουν κυριολεκτικά ...παπί, νερόλακκοι σαν αυτούς που βουτάει η Πέπα, η μικρή ροζ γουρουνίτσα και τα παπούτσια γεμάτα λασπόνερα! Πώς να θες να βγείς έξω; 
Έχοντας επιστρέψει από τον βροχερό παράδεισο, εκεί έξω, ανακαλύπτεις ότι στο ψυγείο έχεις ένα φύλλο ζύμης κουρού που απέμεινε από τα μικρά και στρουμπουλά τυροπιτάκια που έφτιαξες για το καφεδάκι τις προάλλες, λίγο σπανάκι, φρέσκα και ξερά κρεμμύδια και, ως εκ θαύματος, λίγο μπλε τυρί! Τί κάνεις; Αναρωτιέσαι αν έχεις λίγο γιαούρτι (όχι απολύτως απαραίτητο) και μια κρέμα γάλακτος! Τί σκέφτεσαι να κάνεις;;; Τρυπώνοντας στα μονοπάτια του μυαλού σου έγραψα μια συνταγοπρόταση... τί λες θέλεις να διαβάσεις για να δούμε αν συμφωνείς;;;; Πάντως... θα πρότεινα να το κάνεις για να δεις την απίστευτη νοστιμιά αυτής της τάρτας!!
ΥΛΙΚΑ για μια φόρμα τάρτας 35x35 εκ. ή 35χ25
1 φύλλο ζύμης κουρού
400 γρ. σπανάκι κατεψυγμένο ή φρέσκο
2 ξερά κρεμμύδια, ψιλοκομμένα
6 φρέσκα κρεμμυδάκια, σε μικρές ροδέλες
150 γρ. ψητό ή βραστό κοτόπουλο ψιλοκομμένο (προαιρετικά)
2 κ.σ. άνιθο ψιλοκομμένο 
2 κ.σ. ελαιόλαδο για το ταψί + 3 κ.σ. ελαιόλαδο για το τηγάνι
100 γρ. φέτα τριμμένη στη χοντρή πλευρά του τρίφτη
1 γερή πρέζα μπαχάρι
1 γερή πρέζα πιπέρι μαύρο
Για την επικάλυψη της τάρτας
200 γρ. (1 κουτάκι) κρέμα γάλακτος
100 γρ. γιαούρτι στραγγιστό
120 γρ. μπλε τυρί, λιωμένο με το πηρούνι 
1 μεγάλο αυγό
Ελάχιστο αλάτι για το σπανάκι και λίγο ακόμη για την κρέμα γάλακτος 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αλείφουμε με λίγο ελαιόλαδο τη φόρμα της τάρτας και απλώνουμε το φύλλο ζύμης έτσι ώστε να καλύπτει και τα τοιχώματα της φόρμας.
Κρατάμε λίγη ζύμη για να κάνουμε 4-5 λωρίδες ή άλλα σχέδια για την επιφάνεια.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Σε αντικολλητικό τηγάνι, βάζουμε λίγο ελαιόλαδο και μόλις ζεσταθεί προσθέτουμε τα κρεμμυδάκια και τα ξερά κρεμμύδια.
Τα αφήνουμε για λίγο και μετά προσθέτουμε το σπανάκι (ψιλοκομμένο ή όχι), τον άνιθο και ρίχνοντας 1/2 φλ.τσ. νερό τα αφήνουμε να μαλακώσουν.
Μόλις το νερό απορροφηθεί αποσύρουμε το τηγάνι από τη φωτιά και αφήνουμε να κρυώσει το σπανάκι.
Προσθέτουμε το μπαχάρι, το πιπέρι, το κοτόπουλο (εάν βάλουμε) και τη φέτα.
Ανακατεύουμε καλά, δοκιμάζουμε κι αν χρειάζεται προσθέτουμε λίγο αλάτι.
Ετοιμάζουμε την επικάλυψη της τάρτας
Σε ένα μπολ, αναμιγνύουμε την κρέμα γάλακτος, το γιαούρτι, το μπλε τυρί, το αυγό και ελάχιστο αλάτι.
Ανακατεύουμε καλά για να έχουμε ένα ομογενοποιημένο μίγμα και περιχύνουμε μ' αυτό την τάρτα.
Βάζουμε από πάνω τις λωρίδες ζύμης ή άλλα σχέδια με τη ζύμη που κρατήσαμε.
Με ένα πηρούνι και πολύ προσεκτικά, μετακινούμε ελαφρά σε μερικά σημεία το μίγμα του σπανακιού έτσι ώστε η κρέμα γάλακτος να προχωρήσει προς τα κάτω.
Βάζουμε στο φούρνο και ψήνουμε για 30 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι η τάρτα μας έχει πάρει ένα ωραίο ροδοψημένο χρώμα και ότι η ζύμη από κάτω έχει ψηθεί. 
Αφήνουμε την τάρτα να κρυώσει και μετά κόβουμε σε κομμάτια.
Την απολαμβάνουμε χλιαρή όταν όλα τα αρώματα και γεύσεις έχουν αναδειχθεί.

34 σχόλια:

  1. Καλημερα κικη μου!!
    Συμφωνω σε ολα και επαυξανω!!!
    Τα απλα υλικα κανουν τη διαφορα,μας κανουν πιο δημιουργικους,
    τα απλα υλικα στα φαγητα... τα απλα πραγματα στη ζωη!!!
    Η ταρτα σου ειναι εγγυηση νοστιμιας,ειμαι σιγουρη!!!
    Φιλια πολλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Κική μου!
      Μα είναι η βάση της δημιουργίας τα απλά υλικά!! Είναι πολύ νόστιμη!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Πώ πώ!!!Ολα τά λεφτά η ταρτούλα σου Κική μου!!Καί μέ γεύσεις πολύ αγαπημένες!!Η τελευταία σου φωτό,φοβερή!!Τόσο ζωντανή!!!!!!Θά τήν βάλω στήν λίστα γιά τήν γιορτή μου!!
    Καλημέρα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Δήμητρά μου... αν την δοκιμάσεις θα ξετρελλαθείς!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Κικίτσα μου!!ο βροχερός παράδεισος που ζείς στη Σαλονίκη έδωσε τη σκυτάλη όπως βλέπω στον γευστικό παράδεισο και μας χάρισες μιά σούπερ συνταγούλα εποχής που σίγουρα δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο!το μπλέ τυρί κάνει τη μεγάλη διαφορά-απίστευτος συνδυασμός υλικών-και απογειώνει τη γεύση!με ή χωρίς κοτόπουλο θα την τιμήσουμε σύντομα!ζήλεψα και θέλω κι εγώ βροχούλα και τάρτα οπότε μία μικρή επίσκεψη στο Σ/Μ είναι ότι πρέπει!φιλάκια πάρα πάρα πολλά φιλαράκι μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια στους γλυκιά μου Καίτη!
      Πράγματι το μπλε τυρί απογειώνει την τάρτα και την κάνει μοναδική!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Τη βροχή την έχουμε κι εμείς εδώ στην Αθήνα αλλά μας λείπει η τάρτα για να συμπληρωθεί ο συνδυασμός! Πεντανόστιμη δείχνει στις φωτογραφίες πάντως και σίγουρα πολύ αρωματική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να στείλω μια τάρτα Αμαλία μου... για να είστε κομπλέ!!! :))

      Διαγραφή
  5. Η έμπνευση της στιγμής συνδυάζεται αρμονικά με τέχνη,την φαντασία και το μεράκι!
    Αυτά τα προτερήματα χαρακτηρίζουν τις προτάσεις σου Κική μου και ιδιαίτερα όταν έχουν να κάνουν με τα απλά υλικά!λΗ ικανότητα να εκτονώνεις την δημιουργικότητα στην σύνθεση νόστιμων συνταγών με συμμάχους την λιτότητα των υλικών που βρίσκεις στον χώρο της κουζίνας,είναι οικιακή οικονομία ,αλλά και χαρά!
    Εντυπωσιακή η αλμυρή τάρτα !Είναι από αυτές που βρίσκεις συνέχεια δικαιολογιά να γυροφέρνεις στην κουζίνα.....Κατατοπιστικές οι οδηγίες,όπως επίσης και πολυ διαφωτιστικές οι φωτογραφίες ,με κυρίαρχη την τελευταία,που αναδεικνύει πλήρως το γευστικό κάλλος της τάρτας!
    Φιλιά πολλα,πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου Φωτεινή μου γλυκιά και πράγματι είναι μια τάρτα που σε κάνει να μπαινοβγαίνεις στην κουζίνα με διάφορες δικαιολογίες αλλά τον ίδιο σκοπό ...να την απολαμβάνεις δαγκώνοντας λίγο λίγο!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Μπλε τυρί άκουσα, τάρτα άκουσα, σιγά μην δεν ερχόμουν τρεχάτη Κικίτσα μου!!
    Ποιος είπε ότι η νοστιμιά είναι μόνο στα πολύπλοκα πιάτα??
    Τότε τα δικά μου πιάτα θα ήταν όλα άνοστα χα χα χααα
    Φιλάκια, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Ελα Έλενά μου... να σου στείλω λίγη τάρτα;;;;;;
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Λατρεύω το μπλε τυρί και νομίζω πως τα υπόλοιπα υλικά της τάρτας του πάνε εκπληκτικά! Θα μπορούσα να τη φάω όλη μόνη μου!! Υπέροχη ανάρτηση η σημερινή κοριτσάκι μου:*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι τα υλικά της ταιριάζουν τέλεια... και η αλήθεια είναι ότι είναι νοστιμότατη.
      Χαίρομαι που σου άρεσε!!! :)

      Διαγραφή
  8. Μου αρεσουν οι ταρτες και το σπανάκι. Όταν δοκίμασα ροκφορ δεν μου άρεσε καθόλου, ελπίζω εδω να μην ειναι πολύ αισθητη η γευση του χιχιχιιχιχιχ
    Καλό απόγευμα
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ροκφόρ και γενικά τα μπλε τυριά είναι μια δύσκολη γεύση! Η θα τα αγαπήσεις από την αρχή ή θα τα μισήσεις!!! Όχι, δεν είναι πολύ έντονη η γεύση απλά βρίσκεται κάπου εκεί κρυμμένη!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Αυτό είναι Κική μου! Φαντασία και ευρηματικότητα!! Και τα ακριβά υλικά.....πάνε περίπατο!! Η νοστιμιά βρίσκεται και στα πιο απλά υλικά φθάνει να είναι σωστά συνδυασμένα! Πολύ ωραία η τάρτα! Τα μπλε τυριά είναι από τα αγαπημενα μου!!
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ειρήνη... τα απλά υλικά αφήνουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα να πρωταγωνιστεί για να δημιουργηθεί ένα νόστιμο αποτέλεσμα!!
      Το μπλέ τυρί ταιριάζει απίστευτα στο σπανάκι!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Συμφωνώ και επαυξάνω σε όλα όσα κατέγραψες καλή μου Κική.

    Η τάρτα δε, με υλικά που σου βρίσκονται, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βγει εξαιρετική σε γεύση.

    Φιλιά πολλά και καλό βράδυ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο Πηνελόπη μου και το ξέρεις καλά ότι οι αυτοσχέδιοι συνδυασμοί υλικών καταλήγουν σε μοναδική νοστιμιά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Τα πρωτότυπα υλικά δεν είναι εγγύηση για την επιτυχία, το αντίθετο θα έλεγα! Στη συγκεκριμένη όμως τάρτα δεν θα έλεγα ότι της λείπουν τα πρωτότυπα υλικά, καθώς ο συνδυασμός αυτών που έβαλες και η φαντασία σου, έδωσαν πιστεύω ένα άψογο αποτέλεσμα. Ειλικρινά να σου τρέχουν τα σάλια!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνεται πολύ νόστιμη τάρτα και αξίζει να τη δοκιμάσεις!!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή
  12. Κικουλα έχω δει από το πρωί την τάρτα και πραγματικά έχω τρελαθεί από την επιθυμία μου!
    Σαφώς και θα προτιμούσα την χορτοφαγική της εκδοχή, αφήνοντας το κοτοπουλάκι απ΄έξω. Την προτιμώ με τα χορταρικά και τα τυριά της.

    Καλό σου βράδυ και για μας απλά φάτε μάτια ψάρια...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χωρίς το κοτοπουλάκι την προτιμώ αλλά μια και η Ιωάννα δεν τρώει κρέας παρά μόνο αν το κρύψουμε σε λαχανικά μπήκε κι αυτό μέσα. Ο συνδυασμός πάντως, με ή χωρίς το κοτοπουλάκι, είναι καταπληκτικός και αξίζει να τον γευθείς Χρυσαυγή μου!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Υπέροχη!
    Δεν γίνεται να μην είναι άλλωστε με τέτοια υλικά!
    Το μπλε τυρί είναι μεγάλη αδυναμία και παρόλο που συνδυάζεται με υλικό που έχει επίσης αρκετά έντονη γεύση, το "πάντρεμα" είναι άκρως επιτυχημένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ερμιόνη μου... ο γάμος είναι πολύ ταιριαστός. Πάντως το μπλέ τυρί δεν χάνεται αν και θα μπορούσε κανείς να προσθέσει μεγαλύτερη ποσότητα για να ακούγεται πιο πολύ. Στις συγκεκριμένες αναλογίες έχει μια διακριτική παρουσία!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Από τους πιο αγαπημένους μου συνδυασμούς σε τάρτα! Τη λαχτάρησα τώρα!
    Αυτή η τελευταία φωτογραφία που με βάζει "μέσα" στο κομμάτι, θα με στοιχειώσει απόψε! Τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τη δοκιμάσεις Χρύσα μου το αξίζει!!! Τέλεια είναι!

      Διαγραφή
  15. Πω πω νοστιμιές!!!!!!!!!!
    Τρελλαίνομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχη η τάρτα σου Κική μου...κι εγώ αγαπώ το μπλε τυρί όπου κι αν βρίσκεται!!! Αχ τι μας κάνετε με τις συνταγές σας; Πως θα μπορέσουμε να κρατηθούμε μακριά από τα πηρούνια; Την καλημέρα μου και φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το λατρεύω Χριστίνα μου γιατί έχει φοβερή προσωπικότητα!!!
      Μην αντιστέκεστε, μην αντιστέκεστε ... που λέει και το λαϊκόν άσμα!!! :)))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Πολύ ωραία τάρτα Κική. Αν και δεν είμαι φαν του μπλε τυριού είμαι σίγουρη πως σε αυτή την τάρτα θα το έτρωγα ευχάριστα.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πιο πιθανό είναι ότι θα σου άρεσε Μάριον γιατί με τις συγκεκριμένες αναλογίες το μπλέ τυρί δεν κάνει έντονα αισθητή την παρουσία του!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!