Ένα υγιεινό και νηστήσιμο άλειμμα με ταχίνι, σοκολάτα & πορτοκάλι

Οι βιταμίνες στήνουν χορό εν μέσω της νηστείας! Η νοστιμιά σύμμαχος της υγείας σ' αυτό το άλειμμα που καταλήγει να είναι εθιστικό. Συστατικά του;;; Οι πιο υγιεινές λιχουδιές που υπάρχουν... ταχίνι, χυμό πορτοκαλιού, κουβερτούρα και μέλι!! Είπατε κάτι;;;; Εντάξει οι θερμίδες του ελαφρά αυξημένες αλλά όχι χαμένες, όχι κούφιες... πλήρεις από θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία. Το πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος, λέει μια παλιά Κινεζική παροιμία! 
Ένα τέτοιο σάντουιτς στο σχολικό ταπεράκι... κάνει θαύματα και γεμίζει υγεία και ενέργεια το μικρό μας έτσι ώστε να ανταπεξέρθει στην κούραση της κάθε μέρας και να αποδώσει καλά στο σχολείο.
Αλλά και στο δικό μας δεκατιανό,  μια φέτα ψωμιού καλυμένη με το αρωματικό και σοκολατένιο ταχινοάλειμμα και  πασπαλισμένη με λίγα φουντούκια χοντροθρυμματισμένα παρέα με ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι, κατά προτίμηση χωρίς καθόλου ζάχαρη ή άλλη γλυκαντική ουσία είναι ό,τι καλύτερο για να μην πεινάσουμε μέχρι το μεσημέρι. Θα μου πείτε... γιατί το τσάι να μην έχει ζάχαρη;; Θα σας απαντήσω ότι πολύ απλά δεν χρειάζεται ή μάλλον η νοστιμιά του συγκεκριμένου αλείμματος αναδεικνύεται από την έλλειψη ζάχαρης στο τσάι. Πρέπει να το δοκιμάσετε για να καταλάβετε τί εννοώ!! Το άρωμα και η νοστιμιά αυτού του αλείμματος ταιριάζει απίστευτα με το τσάι ενώ αντίθετα δεν μου ταίριασε ιδιαίτερα με τον καφέ!! Αλλά πάλι... η δοκιμή δική σας... και όπως είπαμε έτσι;;; Μη φοβηθείτε τις θερμίδες γιατί το πρωινό και το δεκατιανό είναι η πηγή ενέργειας του οργανισμού μικρών και μεγάλων ακόμη κι όταν κάνουμε διατροφή για να χάσουμε κιλά!
Απολαύστε το λοιπόν χωρίς καθόλου τύψεις και με μισόκλειστα μάτια για να ευχαριστηθείτε τη νοστιμιά του!
ΥΛΙΚΑ 
120 γρ. ταχίνι ολικής άλεσης
60 γρ. χυμό πορτοκαλιού
50 γρ. κουβερτούρα πικρή
1 κ.σ. μέλι (προαιρετικά)
Για το σνακ
1 φέτα ψωμί του τοστ
1 κ.σ. από το συγκεκριμένο άλειμμα
Μερικά θρυμματισμένα φουντούκια (χοντροθρυμματισμένα ή ψιλοθρυμματισμένα)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε το ταχίνι σε ένα μπολ.
Σε ένα μικρό ανοξείδωτο μπολ ή κατσαρολάκι ζεσταίνουμε το χυμό πορτοκαλιού (χωρίς να βράσει)  και βάζουμε μέσα την κουβερτούρα σε κομμάτια και το μέλι.
Περιμένουμε για ένα λεπτό να λιώσει η κουβερτούρα και μετά ανακατεύουμε καλά μέχρι να ομογενοποιηθεί η ganache.
Προσθέτουμε στο ταχίνι τη λιωμένη κουβερτούρα και ανακατεύουμε καλά μέχρι να ομογενοποιηθεί.
Αδειάζουμε σε βάζο, αφήνουμε να κρυώσει λίγο και αλείφουμε μια φέτα ψωμί για τοστ.
Πασπαλίζουμε με τα θρυμματισμένα φουντούκια και απολαμβάνουμε με πράσινο τσάι κατά προτίμηση χωρίς ζάχαρη.
TIP: Εάν θέλουμε το πορτοκάλι πιο έντονο μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο ξύσμα από ακέρωτο πορτοκάλι. 

40 σχόλια:

  1. Νόστιμο κ θρεπτικότατο!
    Φιλάκια,Κικίτσα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Λένια μου... σοκολατένια, υγιεινή νοστιμιά!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. φαίνεται τέλειο..Τώρα στη νηστεία εγώ φτιάχνω ταχινόμελο που είναι εξίσου νόστιμο.Μπορεί να διατηρηθεί αυτό το άλλειμα Κική μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ στη νηστεία ειδικά το έχω το ταχίνι σε άμεση ζήτηση!! Με το χυμό και τη σοκολάτα απλά σπάζει η ταχινογεύση που για τις μικρές μας είναι δύσκολη... εμένα μου αρέσει και σκέτο το ταχίνι αλλά και το ταχινόμελο.
      Διατηρείται άνεται τουλάχιστον μια εβδομάδα εκτός ψυγείου σε δροσερό μέρος όπως ακριβώς και το ίδιο το ταχίνι... φυσικά, αν το θέλεις κρύο μπαίνει και στο ψυγείο!!

      Διαγραφή
  3. Υπερ-νόστιμο και αρωματικό! Το ταχίνι το είχα ήδη ανακατέψει με σοκολάτα αλλά δεν σκέφτηκα την ιδιαίτερη προσθήκη του χυμού, αυτό είναι που θα κάνει τη διαφορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το χυμό γίνεται πολύ αρωματικό κι αν βάλεις και ξύσμα τότε απογειώνεται!! -:))

      Διαγραφή
  4. Κι εγώ! Κι εγώ! Κι εγώ θέλω!!!
    Θα πάρει σάρκα και οστά άμεσα η πρότασή σου!
    (Πιο άμεσα, δε γίνεται!!!)
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά,τέλειο!!Δέν υπάρχει!!Τί υπέροχη συνταγή!!Θά πάρω τά υλικά νά τήν φτιάξω!!Είσαι άφταστη Κική μου!!!Καλημέρα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Δήμητρά μου... ναι, είναι νόστιμο, εύκολο, υγιεινό και σοκολατένιο!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Ωραιότατο! Μπράβο Κική μου! Είναι πανεύκολο και θρεπτικότατο! Πού διατηρείται και για πόσο??? Σκέφτομαι αν μπορεί κάποιος να παραλείψει το πορτοκάλι πώς θα είναι???!!! Βλέπεις έχω ένα γιόκα που είναι λίγο περίεργος στις γεύσεις του!!!!! Τέλος πάντων θα κάνω δοκιμή!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ντένη μου... φυσικά και μπορείς να αντικαταστήσεις το χυμό πορτοκαλιού με νερό για να γίνει καλή ανάμιξη με το ταχίνι ή να το προσαρμόσεις στις γεύσεις που θέλει... δηλαδή να αυξήσεις λίγο την αναλογία της σοκολάτας για να μην φαίνεται το ταχίνι ή να χρησιμοποιήσεις άσπρο ταχίνι.
      Πειραματίσου και θα βρεις την άκρη!!!
      Καλή επιτυχία! -:))

      Διαγραφή
  7. Κική μας ξεμυαλίζεις!!! Πιο νόστιμη λιχουδιά δεν μπορώ να σκεφτώ με αυτά τα ταπεινά υλικά! Εύγε για την ιδέα και τη συνταγή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγενία μου δεν είναι κακό να ξεμυαλίζεστε με μια τόσο υγιεινή λιχουδιά!!
      Να είσαι καλά και χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  8. Θα το φτιάξω οπωσδήποτε αυτό............εμείς τρώμε το πρωί καλά πριν πάμε στις δουλειές μας!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το φτιάξεις Λίλα μου και θα ενθουσιαστείς ...είμαι σίγουρη! -:)

      Διαγραφή
  9. Μα τι ωραία ιδέα είναι αυτή! Πολύ νόστιμο φαίνεται και όντως πολύ θρεπτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραία ιδέα ιδέα , Κική μου!
    Για μια φετούλα δεν θα έλεγα καθόλου όχι!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για μένα προσωπικά...ΤΕΛΕΙΟ, Κική μου.
    Καλό απόγευμα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι νοστιμότατο και υγιεινό Πηνελόπη! Κι εγώ το βρίσκω τέλειο!!

      Διαγραφή
  12. Κική μου εγώ σήμερα δεν μπορώ να δω καμιά φωτογραφία στην ανάρτησή σου.
    Δεν ξέρω αν κάποιος άλλος έχει αυτό το πρόβλημα ή μόνο εγώ.
    Στην θέση των φωτογραφιών βλέπω ένα λευκό πλαίσιο μόνο.
    Μπήκα από 4 διαφορετικούς browsers, το ίδιο με όλους συμβαίνει.
    Ελπίζω να είναι κάτι παροδικό!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν γνωρίζω τον λόγο Έλενά μου αλλά κανείς άλλος δεν το ανέφερε και όσο έλεγξα βλέπω τις φωτό μου στους άλλους μπλογκερ!!! Τί να σου πω!!! Το ίδιο και με 2 άλλους browsers! Τί να πω!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Τι ωραία συνταγή είναι αυτή! Και εύκολη, και νόστιμη και υγιεινή!
    Σίγουρα θα την δοκιμάσω!!!
    Φιλιά!!
    Νεφέλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τη δοκιμάσεις Νεφέλη μου... θα σου αρέσει!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Μου τρέχουν τα σάλια!!!! Τέλειο φαίνεται!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καταπληκτικό, δυναμωτιό και θρεπτικό!!!!!!
    Κική μου είσαι θεά.
    Όσο για το σνακ που έφτιαξες με αυτό το άλειμμα, ναι, όντως το απογειώνεις.
    Σε φιλώ πολύ!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα έχει όλα Χρυσαυγή μου... ναι το σνακ με τα φουντούκια το απογειώνει και γίνεται νοστιμότατο!!!
      Φιλάκια πολλά!!

      Διαγραφή
  16. Ωωω!
    Σούπερ ιδέα!
    Νομίζω ότι ειδικά τη μεγάλη εβδομάδα θα το τιμήσω δεόντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το τιμήσεις Ερμιόνη μου... γιατί όχι;;; Τα έχει όλα... -:)

      Διαγραφή
  17. Τέλεια η συνταγή Κική μου , να ρωτήσω μπορεί να διατηρηθεί φαντάζομαι στο ψυγείο για κάποιες μέρες;
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά, διατηρείται σχεδόν όπως το ταχίνι ...για 5-6 μέρες εκτός ψυγείου και μετά στο ψυγείο! -:)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  18. πολύ ωραίο φαίνεται το άλειμμα!!!! ευχαριστούμε, φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το Εβονίτα μου... αν σου αρέσουν τα υλικά του θα το λατρέψεις!!

      Διαγραφή
  19. Τέλειο φαίνεται, Κική μου!!!!
    Θα το φτιάξω οπωσδήποτε μέσα στο Σαββατοκύριακο!!!!!!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το φτιάξεις Μαριάννα μου και είμαι σίγουρη ότι θα σας αρέσει!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  20. Τέλειο είναι.Το ταχίνι είναι πηγή δύναμης και γεύσης!Ο συνδυασμός που προτείνεις είναι ονειρικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Λίλια μου... αξίζει ο συνδυασμός!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!