Κοτόπουλο ταντούρι με ρύζι μπασμάτι και ράιτα

Καλή σας μέρα!! 
Πολύ καιρό τώρα διαβάζω διάφορες συνταγές για κοτόπουλο ταντούρι... με γεύσεις και αρώματα Ανατολής αλλά και με τη νοστιμιά του γιαουρτιού.
Η κουζίνα, οι γεύσεις και τα αρώματά της ήταν πάντα ένα σημείο που θεωρούσα (και είναι πιστεύω) μέρος του πολιτισμού ενός λαού, τμήμα της ιδιοσυγκρασίας και της νοοτροπίας του, αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του και "εργαλείο" γνωριμίας και εξοικείωσης μαζί του ή καλύτερα η πρώτη επαφή μαζί του.
Όταν, λοιπόν, ταξίδευα σε μια χώρα, όποια κι αν ήταν αυτή, πάντα δοκίμαζα από τις γεύσεις της, πάντα γευόμουν την κουζίνα της ...για να τη γνωρίσω καλύτερα. Η Ινδία, είναι μια από τις χώρες (οι άλλες είναι το Περού και το Θιβέτ) που ήθελα και θέλω να γνωρίσω, να ταξιδέψω... όνειρο ζωής θα το έλεγα. Προς το παρόν, όμως, το ταξίδι γίνεται νοερά, κρατώντας συχνά στο χέρι ένα βιβλίο ταξιδιωτικής λογοτεχνίας αλλά και μ΄ένα πιάτο της γαστρονομικής κουλτούρας της κάθε χώρας στο πιάτο.
Αν σας αρέσουν τα ταξίδια... θα πρότεινα να τα διαβάσετε... θα σας ταξιδέψουν!
Όμως, υπάρχει πάντα ένα όμως, ένα αλλά...και το αλλά σε μένα ή μάλλον στο σπίτι μας είναι ότι τα μικρά μας ζουζούνια και κάποια άλλα μεγαλύτερα ζουζούνια δεν τρώνε τα ιδιαιτέρως πικάντικα φαγητά... έτσι αναγκαστικά το συγκεκριμένο πιάτο προσαρμόστηκε ώστε η γεύση του να είναι σχετικά ήπια αλλά χωρίς να χάνει την ταυτότητά του και σ' αυτό βοηθάει η σάλτσα ράιτα που το συνοδεύει και που ταιριάζει τέλεια με το αρωματικό ρύζι μπασμάτι χαρίζοντας και σ' αυτό αλλά και στο κρέας μιαν απίστευτη δροσιά!
ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα

4 μπουτάκια κοτόπουλου χωρίς κόκκαλα, κομμένα σε κομμάτια
300 γρ. γιαούρτι με 2% λιπαρά
Χυμό από 2 μέτρια λεμόνια
1 κ.γλ. κάρυ
2/3 κ.γλ. πάπρικα γλυκιά
1 1/2 κ.γλ. μέλι
2/3 κ.γλ. σκόρδο σε σκόνη
1 κ.γλ. κόλιανδρο σε σκόνη
1/2 κ.γλ. τζίντζερ
1/2 κ.γλ. κύμινο
4-5 κ.σ. ελαιόλαδο
Αλάτι και μαύρο πιπέρι
1 φλ.τσ. νερό
Για τη σάλτσα ράιτα
300 γρ. γιαούρτι με 2% λιπαρά
Λίγο αγγούρι ψιλοκομμένο 
1 μικρό κρεμμύδι τριμμένο στη χοντρή πλευρά του τρίφτη
1 πρέζα κύμινο
1 πρέζα αλάτι 
Συνοδευτικό
2 φλ.τσ. ρύζι μπασμάτι (του 10λέπτου)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου.
Σε ένα μπολ, ανακατεύουμε καλά το γιαούρτι, το ελαιόλαδο, το χυμό λεμονιού, το μέλι, το κάρυ, την πάπρικα, το σκόρδο, το τζίντζερ, το κύμινο, τον κόλιανδρο, αλάτι, πιπέρι και το νερό.
Πλένουμε τα κομμάτια του κοτόπουλου, τα βάζουμε στη γάστρα και περιχύνουμε με το μίγμα του γιαουρτιού που ετοιμάσαμε.
Κλείνουμε τη γάστρα πρώτα με αλουμινόχαρτο και μετά με το καπάκι.
Βάζουμε στο φούρνο και αφήνουμε να ψηθεί για 30 λεπτά στους 200 βαθμούς.
Στο μεταξύ, βάζουμε το μπασμάτι σε μια κατσαρόλα με 2 φλ.τσ. νερό και το βράζουμε για 3 λεπτά.
Μετά κατεβάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά.
Όταν περάσουν τα 30 λεπτά, αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο από τη γάστρα, βγάζουμε σε ένα βαθύ πιάτο ή μπολ τα κομμάτια του κοτόπουλου και μέσα στο ζουμί του φαγητού ρίχνουμε το ρύζι με όσο νερό έχει.
Βάζουμε και πάλι το φαγητό στο φούρνο και το αφήνουμε για 10-15 λεπτά ή μέχρι να κάνει μια ελαφρά κρούστα το ρύζι και απορροφηθεί το πολύ ώστε να μείνει το φαγητό με το ζουμί του.
Ετοιμάζουμε τη σάλτσα ράιτα
Σε ένα μπολ, αναμιγνύουμε το γιούρτι, το τριμμένο αγγούρι, το κρεμμύδι, το κύμινο και το αλάτι και ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθεί το μίγμα.
Σερβίρουμε το κοτόπουλο με το ρύζι και λίγη ράιτα στο πλάι.

28 σχόλια:

  1. Αυτό το κοτοπουλάκι θα το τιμήσω, ταιριάζει πολύ στις αγαπημένες μου γεύσεις. Και η σάλτσα του σίγουρα είναι πεντανόστιμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Αμαλία μου γιατί είναι νοστιμότατο!

      Διαγραφή
  2. καλημέρα!!! αυτο το φαγακι το ειχα δοκιμάσει σε εστιατόριο και ειχα ξετρελαθει! μ αρεσουν πολυ τα ανατολίτικα φαγητα και ειδικά απο ινδία.... θα εκτυπωσω τη συνταγη και θα το δοκιμάσω να το κάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμο γι αυτό σου άρεσε... δοκίμασε και τη δική μου εκδοχή και ...περιμένω εντυπώσεις!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα, Κική μου!
    Αυτό το κοτόπουλο το τρώμε δώ πολύ συχνά σε Ινδικό εστιατόριο. Το κόβουν κομμάτια και το ψήνουν σε φούρνο, περασμένα σε μεγάλες σούβλες.
    Μας αρέσει πολύ, αν και το κάνουν λίγο καυτερό.
    Και η δική σου πρόταση είναι πολύ ενδιαφέρουσα.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα, τυχερή!!! Είναι πολύ νόστιμο αν κι εγώ δεν το έχω καυτερό... Δοκίμασε αν θέλεις και τη δική μου εκδοχή!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. καλημερα φιλη μου!
    και εγω θα τιμησω αυτο το πιατο!
    φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το τιμήσεις φιλενάδα ...γιατί όχι;;;; Ελπίζω να σου αρέσει!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Διάβασα ταντούρι και μπασμάτι και μπήκα!!!
    Είδα και τα υπόλοιπα υλικά και έχω λιώσει!!
    Υπέροχο πιάτο με πολλά αρώματα!!!
    Μ' αρέσει πολύ η ινδική κουζίνα, όσο για το βιβλίο "Οι Ινδίες μου" είναι καταπληκτικό!!

    Καλημέρα Βασιλική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα, έλα Πέπη μου... τί κρίμα να μην είμαστε κοντά να σε φιλέψω!!! Προσωπικά, λατρεύω και τα τρία αυτα βιβλία!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα Κική μου! Το μπασμάτι πλέον είναι απαραίτητο στα ντουλάπια μου και μου αρέσει να πειραματίζομαι μαζί του. Την συνταγή σου θα την φτιάξω οπωσδήποτε!!! Το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει αλλά αφού το προτείνεις θα το τιμήσω και αυτό! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν είναι υπέροχο το μπασμάτι και φοβερά αρωματικό;;;; Να τα διαβάσεις και τα τρία βιβλία Κατερίνα μου γιατί ειναι υπέροχα!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Κική, μου αρέσουν πολύ τα γευστικά ταξίδια και οι δοκιμές άλλων γεύσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σαν να ταξιδεύεις και να γνωρίζεις τους άλλους λαούς Ξανθή... δεν συμφωνείς;;;

      Διαγραφή
  8. Κι εγώ έχω αδυναμία στις εξωτικές κουζίνες.
    Πολύ νόστιμη η πρότασή σου Κική μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα, έλα κι εσύ στην παρέα Έλενά μου!!! Χαίρομαι που σου άρεσε!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Κική μου, τα αρώματα της συνταγής αυτής, λες και τα έχω στη μύτη μου τώρα!!!
    Πωπω! Με ξεσήκωσες!!!
    Δεν το γνώριζα το βιβλίο... αλλά θα το αναζητήσω...
    ΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφτασαν μέχρι εκεί Ιωάννα μου;;;; Διάβασέ τα και τα τρία βιβλία ...θα ενθουσιαστείς!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Ινδία σου έρχομαι!! Φοβερή γεύση και τα μπαχαρικά σου μοναδικά! Άσε που το γιαούρτι δένει απίθανα με το όλο σκηνικό εδώ! Και έλεγα πως θα κάνω το κοτοπουλάκι μου το ΣΚ! χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε να κάνουμε γκρούπ και να πάμε... ή μήπως να έρθετε σε μένα;;; Και τα βιβλία θα διαβάσετε και ταντούρι θα φάτε!!! χαχαχαχα
      Φιλιά και περιμένω εντυπώσεις!! :))

      Διαγραφή
  11. τρελαίνομαι για τέτοιες γεύσεις!!! και μένα μου αρέσει πολύ να δοκιμάζω γεύσεις εξωτικές!!! πολύ ωραία συνταγή, άσε δε που λατρεύω το γιαούρτι στο φαγητό! φιλάκια!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είναι υπέροχο Εβονίτα ...κάπως σαν να ταξιδεύεις!!!
      Είναι νόστιμο πιάτο!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Έχω μεγάλη αδυναμία στα ινδικά, και το ταντούρι είναι από τις αγαπημένες μου γεύσεις! Μου αρέσει πολύ η εκδοχή σου Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ εεεεε;;;; Ναι είναι νόστιμη εκδοχή Χρύσα μου!

      Διαγραφή
  13. Έχω πάει στην Ινδία αλλά η εμπειρία του φαγητού ήταν κάπως περίεργη. Ακόμα και στα πιο καλά μέρη οι συνθήκες υγιεινής ήταν απλά ανέκδοτο, και να σκεφτείς ότι γενικά δεν έχω κολλήματα, δοκιμάζω και τρώω τα πάντα. Ό,τι έφαγα εκεί ήταν πολύ διαφορετικό από ό,τι "ινδικό" έχω φάει είτε σε εστιατόριο (στην Ελλάδα) είτε στο σπίτι ακολουθώντας συνταγή. Πολλά μου άρεσαν, ιδιαίτερα τα πολύ μπαχαρένια, άλλα όμως όχι. Στο Περού τα πράματα είναι εντελώς διαφορετικά, πολύ απλή μαγειρική, ενίοτε εξαιρετικές πρώτες ύλες. Τέλειο καλαμπόκι, άνοστα ψάρια, κορυφαίο όλων το qui ή χοιρίδιο της γουινέας όπως είναι γνωστό. Εκεί έφαγα και σε πολύ φτωχά μέρη γιατί η καθαριότητα ήταν σε ανεκτά επίπεδα, καμιά σχέση με το χάλι της Ινδίας και κάπου εδώ σταματάω να γράφω έκθεση... (Θιβέτ δεν έχω πάει και θέλω πολύ, όχι όμως για το φαγητό που όσοι πήγαν μου είπαν τα χειρότερα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωωωω!! Τί τυχερός που γνώρισες τη χώρα των μεγάλων αντιθέσεων από κοντά!!! Ναι γνωρίζω καλά όλα όσα λες (αν και από διάφορα βιβλία και ντοκυμαντέρ). Πράγματι τα ινδικά όπως και τα περισσότερα κινέζικα φαγητά είναι προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα. Και στο Θιβέτ θέλεις να πας εεεε;; Όπως κι εγώ!!! Το φαγητό τους είναι πράγματι ...κάπως!!!
      Ευχαριστώ πολύ για όσα μας είπες!!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Ωωω! Τι φοβερό πιάτο!
    Με τόσο ωραία υλικά θα είναι πεντανόστιμο! Και η σάλτσα μου αρέσει πολύ, δίνει μια δροσιά στο σύνολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νόστιμο έτσι το κοτοπουλάκι Ερμιόνη... αξίζει να το δοκιμάσετε και μπορεί να αρέσει και στις μικρές!!

      Διαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!